handdator

Visa fullständig version : Deff utan resultat!


HopplösDeff
2016-11-19, 12:38
Hejsan Kollozzeum, här kommer mitt första inlägg på detta forum!

Det är så att jag har deffat till och från i c.a 2 år nu... olyckligt nog utan några bra resultat.
Allt som allt så har jag säkert haft 5 - 6 deffperioder som har hållt i c.a 2-3 månader var... vilket varken har resulterat i en tvättbräda eller en biffig kropp då jag knappt haft motivation till bulk, innan jag når 10% BF!

Jag är en man på 24 år, som är 1.80 lång och väger 89 kg i dagsläget... det lägsta jag kommit ner i har varit 83 kg innan jag vart tvungen att avbryta för att fylla på energireserverna (vanligtvis 2-3 mån).

Då har jag legat på c.a -1000Kcal i underskott, vilket är totalt ologiskt att det tar såhär lång tid att genomföra deffen... speciellt med tanke på att detta schema är rekommenderat av en personlig PT jag besökte.

Min kaloribalans ligger på c.a 2975 Kcal!

Såhär ser mitt matschema ut:

Frukost 06.00 | Havregryn Kcal 130 | Jordgubbar Kcal 30 | Ägg Kcal 270 |

Mellanmål 09.00 | Proteindryck Kcal 115 |

Lunch 12.00 | Ris Kcal 115 | Kyckling Kcal 500 | Broccoli Kcal 45 |

Mellanmål | Proteindryck Kcal 115 |

Middag 19.00 | Ris Kcal 115 | Kyckling Kcal 500 | Broccoli Kcal 45 |

Kvällsmål 20.00 | Lättkvarg 100g Kcal 60 |

Summa: |2040 Kcal | 200g Protein | 70g Kolhydrat | 70g Fett |


Stryketräning 4 dagar i veckan, 45 min - 60 min:

Måndag/Torsdag

Marklyft 3x6 100 kg

Knäböj 3x6 100 kg

Bicepscurls 3x6 22 kg

Tricepspress 3x6 30 kg

Onsdag Vila

Latsdrag 3x6 100 kg

Tisdag/Fredag

Bänkpress 3x6 100 kg

Militärpress 3x6 50 kg

Stångrodd 3x6 90 kg

Knästående Crunches 3x12 (Vet ej vikt, ny övning)

Sidorlyft med hantel 3x10 33 kg

Trots detta (enligt mig) intensiva schema och denna diet (som för övrigt börjar bli jävligt uttjatad) så ser jag bara marginella skillnader...
På 2 veckor har jag gått ner från 90kg till 89kg samt "möjligtvis" minskat med en cm i midjemått, från 91cm, till 90cm, halsen ligger konstant på 39cm i omkrets...

Flera andra anledningar till avbruten deff har varit att jag generellt sett försöker samla ihop mitt trasiga liv... bl.a. fokuserar jag på att hitta arbete, klara uppkörningen någon gång... samt plugga upp mina betyg så man kan komma iväg till en ingenjörsutbildning hösten 2018, och detta funkar inte på jämn och ständig deff då man måste vara jävligt fokuserad för att kunna jobba på något av dessa saker känner jag!

Jag är jävligt tacksam om det finns någon expert där ute som kan reda upp detta, för jag får bara inte ihop det hela, och det känns halvdeprimerande konstant...

Tack på förhand!
HopplösDeff

1x0
2016-11-19, 14:17
Jag förstår inte själva problematiken du vill ha svar på?
Att du inte når dina mål, viktnedgångsmässigt och formmässigt?

Du håller på med någon typ av jojodeff> bulk i korta perioder? Hårddeffar (-1000kcalunderskott per dag) sedan som du skriver nedan ("fylla på energireserverna"):
det lägsta jag kommit ner i har varit 83 kg innan jag vart tvungen att avbryta för att fylla på energireserverna (vanligtvis 2-3 mån).
Någon typ av 3 månaders hetsätning och går upp i vikt igen?

Låter (isåfall, om jag tolkat rätt) som du deffar för hårt och med för tråkig kost (förbjudna livsmedel).
Får även intrycket att 'deffen tar över ditt liv' och du fokuserar på det allt för mycket. Deffen ska ligga i bakgrunden och inte orsaka massa stress; vilket en -1000kcalsunderskott deff med väldigt enformig och tråkig kost ("clean" mat) kommer bidra till.

Käkar man broccoli, kycklingfilé och ris varje dag kombinerat med stort kaloriunderskott kommer man balla ur för eller senare. =p Kontrollerade äterdagar är väl det vanliga folk kör med för palla med. Själv förespråkar jag hellre inkludera cravings och godsaker varje dag, i måttliga mängder, samt ett rimligt kaloriunderskott.
Hårddeffa håller typ 5 dagar för mig sen börjar kroppen skrika efter energi och andra livsmedel / cravings. :)

Shqypnia
2016-11-19, 14:21
Går du ner till en låg vikt och inte ser muskler så har du förmodligen inte muskler att framhäva. Då är muskelvolym problemet.

Två år låter riktigt tufft. Varför inte sätta upp en målvikt en gång för alla och kämpa hårt och nå den och sedan utvärdera och sätta upp nya mål.

Om du nu inte går ner tillräckligt så är det tråkiga svaret att du inte ligger på det underskott du behöver ligga på.

HopplösDeff
2016-11-19, 22:44
Jag förstår inte själva problematiken du vill ha svar på?
Att du inte når dina mål, viktnedgångsmässigt och formmässigt?

Du håller på med någon typ av jojodeff> bulk i korta perioder? Hårddeffar (-1000kcalunderskott per dag) sedan som du skriver nedan ("fylla på energireserverna"):

Någon typ av 3 månaders hetsätning och går upp i vikt igen?

Låter (isåfall, om jag tolkat rätt) som du deffar för hårt och med för tråkig kost (förbjudna livsmedel).
Får även intrycket att 'deffen tar över ditt liv' och du fokuserar på det allt för mycket. Deffen ska ligga i bakgrunden och inte orsaka massa stress; vilket en -1000kcalsunderskott deff med väldigt enformig och tråkig kost ("clean" mat) kommer bidra till.

Käkar man broccoli, kycklingfilé och ris varje dag kombinerat med stort kaloriunderskott kommer man balla ur för eller senare. =p Kontrollerade äterdagar är väl det vanliga folk kör med för palla med. Själv förespråkar jag hellre inkludera cravings och godsaker varje dag, i måttliga mängder, samt ett rimligt kaloriunderskott.
Hårddeffa håller typ 5 dagar för mig sen börjar kroppen skrika efter energi och andra livsmedel / cravings. :)

Men nej jag hetsäter inte i flera månader... jag lägger mig på kaloribalans, alternativt minimal bulk i 2-3 veckor efter ett par månaders deff, och sedan så fortsätter jag deffa, förutom i somras då jag käkade pizza och annat onyttigt nästan hela sommaren pga 125% studietakt... därav 83kg - 90kg.

HopplösDeff
2016-11-19, 22:48
Går du ner till en låg vikt och inte ser muskler så har du förmodligen inte muskler att framhäva. Då är muskelvolym problemet.

Två år låter riktigt tufft. Varför inte sätta upp en målvikt en gång för alla och kämpa hårt och nå den och sedan utvärdera och sätta upp nya mål.

Om du nu inte går ner tillräckligt så är det tråkiga svaret att du inte ligger på det underskott du behöver ligga på.

Problemet är att jag aldrig gått under 15% BF, då deffen går extremt trögt... jag ligger på -1000Kcal i underskott, men trots det så känns det som att jag går ner 0.5kg i veckan max!
Äter jag ännu mindre så kommer jag att tappa prestation i gymmet...

gyros
2016-11-19, 23:20
Håller med om det som redan skrivits i tråden. Går du inte ner så har du troligtvis räknat fel någonstans. Det är ganska lätt hänt. Hur är det med aktiviteten? 1000 kcal i underskott är oerhört tufft att få ihop om man inte rör på sig, i synnerhet om man försöker studera samtidigt.

Mitt konkreta tips är att du dubbelkollar siffrorna och försöker gå in för deffen på riktigt som föreslagits ovan. Lägg till några aktiviteter för att öka förbränningen. Även om det tar tid från studierna så är det ändå värt det på sikt då du inte behöver deffa i 2 år för att uppnå dina mål.

Sheogorath
2016-11-20, 01:11
Förmodligen har han räknat rätt men överskattat sin aktivitetsnivå. :)

Beemel
2016-11-20, 07:39
Verkligheten är kvittot. Enkelt sagt så är det viktförändringen du får det som definerar ditt underskott/överskott Går du inte ner ungefär ett kilo i veckan (i snitt över tid) så ligger du INTE på 1000kcal underskott om dagen, spelar ingen roll vad en PT eller ekvation säger om saken.

Hanse
2016-11-20, 16:12
Du skriver om bulkperioder på 2-3v. Med så korta perioder på överskott lär du inte bygga mycket muskler och då lär det inte finnas mycket värt att detta fram.
Att bygga en bra fysik med tvättbräda och allt tar många många år.

HopplösDeff
2016-11-22, 01:40
Åh herregud... nej jag började inte gymma då jag började deffa, först var det en intensiv diet för att bränna en massa fett, därefter en ettårig fas av muskelbygge och därefter så började jag deffa... mina muskler är helt okej, jag har varken tappat mycket eller blivit smalfet.

Det här med aktivitetsnivå har jag funderat på länge... och det är mest det som intresserar mig. Det mesta av min träning är det jag skrivit upp, plus minus gå till affären ett par gånger i veckan och på diverse möten.

Kanske jag tränar fel? På ett sätt som egentligen inte gynnar fettförbränning speciellt mycket? Det här är som sagt ett matschema och ett träningsschema ihopsatt av en PT. Tillägger även att jag bara dricker vatten och fun light oavsett träning.

Beemel
2016-11-22, 07:46
Åh herregud... nej jag började inte gymma då jag började deffa, först var det en intensiv diet för att bränna en massa fett, därefter en ettårig fas av muskelbygge och därefter så började jag deffa... mina muskler är helt okej, jag har varken tappat mycket eller blivit smalfet.

Det här med aktivitetsnivå har jag funderat på länge... och det är mest det som intresserar mig. Det mesta av min träning är det jag skrivit upp, plus minus gå till affären ett par gånger i veckan och på diverse möten.

Kanske jag tränar fel? På ett sätt som egentligen inte gynnar fettförbränning speciellt mycket? Det här är som sagt ett matschema och ett träningsschema ihopsatt av en PT. Tillägger även att jag bara dricker vatten och fun light oavsett träning.

Styrketräning i sig är relativt oeffektivt för att bränna kalorier.
Däremot är det en förträflig sysselsättning för att bibehålla muskelmassa under viktminskning.
Fettförbränning sköts främst och effektivast genom kosten.

Aktivtetsfaktor är bara ett hittepå för att få kaloriekvationer allmängiltiga, det handlar i bästa fall inte om annat än en halvkvalificerad gissning.
Det enda och bästa sättet att ta reda på sin personliga energiförbrukning är att över tid bokföra vad man stoppar i sig och sedan korrigera för hur vikten utvecklas.

Ekvationer är bara en tumregel för att hitta en startpunkt (om man verkligen inte har en aning om man bör äta 500 eller 5000 kcal per dag, så kan det vara ett bra verktyg i starten) men inget man ska stirra sig blind på och tro är en sanning.

Att en PT har satt ihop ett schema är tyvärr inget bevis på att det skulle vara bra. Det finns många tokar som kallar sig PT's utan att vara särskilt kompetenta, det finns PT's som är alltifrån "självlärda" eller har gått 1 eller 2 veckors kurs till de som har långa gedigna utbildningar på universitets nivå.

Att en PT har satt ihop ett schema är tyvärr inget bevis på att det skulle vara bra. Det finns många tokar som kallar sig PT's utan att vara särskilt kompetenta, det finns PT's som är alltifrån "självlärda" eller har gått 1 eller 2 veckors kurs till de som har långa gedigna utbildningar på universitets nivå.

Toni Radanov
2016-11-22, 11:31
För det första undrar jag verkligen om din aktivitetsnivå sätter dig på nästan 3000kcal, helt beroende på vad du gör på övrig tid utanför träningen. Fotboll? löpning? hockey? Fritidsmotionerar? Riktigt fysiskt jobb? Är det plugg/kontor/slött + den lilla mängd träning så stämmer det inte alls utan snarare runt 2500kcal.

För det andra: Du tränar inte speciellt mycket. Sammanräknad volym och med hänsyn till vilka muskler som utför vilket jobb (Armar/axlar är jävligt små muskler sett till helhet) så är det inte mycket träning i förbränningssyfte. Styrketräning bränner kalorier men ett standard byggarpass på 1 timme kan inte jämföras med 1 timme löpning eller en normal fotbollsmatch för en fotbollsspelare tex sett till energiåtgång.

Du kan äta som du gjort och tredubbla mängden träning utan någon mytomspunnen risk för "överträning" om du nu gillar enbart styrketräning ELLER ät mindre. Eller kläm in mer rörelse i vardagen. Välj! Sådär som det ser ut där kommer du få extremt långsamma resultat både i träningsväg och i viktnedgång.

Beemel
2016-11-22, 12:14
Som kuriosa och referens, förra våren roade jag mig med att empiriskt räkna ut min energiförbrukning över flera månader.

Jag tränade då 3-4 helkroppspass styrketräning per vecka (varannan dag)
På de dagar jag inte styrketränade fördelades 35-55km som jag sprang varje vecka (tränade inför sthlm marathon).

Med ett stillasittande jobb ovanpå den träningsmängden så hamnade min energibalans på strax under 2700kcal.

HopplösDeff
2016-11-22, 14:39
Styrketräning i sig är relativt oeffektivt för att bränna kalorier.
Däremot är det en förträflig sysselsättning för att bibehålla muskelmassa under viktminskning.
Fettförbränning sköts främst och effektivast genom kosten.

Aktivtetsfaktor är bara ett hittepå för att få kaloriekvationer allmängiltiga, det handlar i bästa fall inte om annat än en halvkvalificerad gissning.
Det enda och bästa sättet att ta reda på sin personliga energiförbrukning är att över tid bokföra vad man stoppar i sig och sedan korrigera för hur vikten utvecklas.

Ekvationer är bara en tumregel för att hitta en startpunkt (om man verkligen inte har en aning om man bör äta 500 eller 5000 kcal per dag, så kan det vara ett bra verktyg i starten) men inget man ska stirra sig blind på och tro är en sanning.

Att en PT har satt ihop ett schema är tyvärr inget bevis på att det skulle vara bra. Det finns många tokar som kallar sig PT's utan att vara särskilt kompetenta, det finns PT's som är alltifrån "självlärda" eller har gått 1 eller 2 veckors kurs till de som har långa gedigna utbildningar på universitets nivå.

Att en PT har satt ihop ett schema är tyvärr inget bevis på att det skulle vara bra. Det finns många tokar som kallar sig PT's utan att vara särskilt kompetenta, det finns PT's som är alltifrån "självlärda" eller har gått 1 eller 2 veckors kurs till de som har långa gedigna utbildningar på universitets nivå.

Okej, nu förstår jag iallafall vad det kan bero på, det blir en kombination av de två sistnämnda tipsen, nämligen promenader samt skära ner ytterligare för att få fram resultaten, promenader kan bara göra gott då jag sitter och studerar nästan hela tiden.

Jag visste nästan med mig att "programmen" inte var vidare pricksäkra, men att det skulle skilja åt så mycket visste jag ej.
Jag tackar iallafall för hjälpen, nu kan jag sänka intaget med gott samvete utan att tänka på muskelförluster!

HopplösDeff
2016-11-22, 14:43
För det första undrar jag verkligen om din aktivitetsnivå sätter dig på nästan 3000kcal, helt beroende på vad du gör på övrig tid utanför träningen. Fotboll? löpning? hockey? Fritidsmotionerar? Riktigt fysiskt jobb? Är det plugg/kontor/slött + den lilla mängd träning så stämmer det inte alls utan snarare runt 2500kcal.

För det andra: Du tränar inte speciellt mycket. Sammanräknad volym och med hänsyn till vilka muskler som utför vilket jobb (Armar/axlar är jävligt små muskler sett till helhet) så är det inte mycket träning i förbränningssyfte. Styrketräning bränner kalorier men ett standard byggarpass på 1 timme kan inte jämföras med 1 timme löpning eller en normal fotbollsmatch för en fotbollsspelare tex sett till energiåtgång.

Du kan äta som du gjort och tredubbla mängden träning utan någon mytomspunnen risk för "överträning" om du nu gillar enbart styrketräning ELLER ät mindre. Eller kläm in mer rörelse i vardagen. Välj! Sådär som det ser ut där kommer du få extremt långsamma resultat både i träningsväg och i viktnedgång.

Detta kan stämma mycket väl... jag får helt enkelt träna lite mer och käka ännu lite mindre, då jag inte har större prov / uppkörning på gång.
Antigen blir det promenader om vardagarna, eller intervall-löpning på helgerna.

HopplösDeff
2016-11-22, 14:43
Som kuriosa och referens, förra våren roade jag mig med att empiriskt räkna ut min energiförbrukning över flera månader.

Jag tränade då 3-4 helkroppspass styrketräning per vecka (varannan dag)
På de dagar jag inte styrketränade fördelades 35-55km som jag sprang varje vecka (tränade inför sthlm marathon).

Med ett stillasittande jobb ovanpå den träningsmängden så hamnade min energibalans på strax under 2700kcal.

Men vad vägde du, och hur lång var du? Samt ålder?

Beemel
2016-11-22, 15:58
Men vad vägde du, och hur lång var du? Samt ålder?

Längd: 182
Vikt: Pendlade över perioden mellan 78 och 82 (alldeles för tung för långdistanslöpning...)
Ålder 35 år.

Ungefär den här formen var jag i:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7557392&postcount=11890

Bossebäver
2016-11-22, 17:04
Vissa av oss måste tyvärr ner rätt lågt för att tappa i vettigt tempo, ibland så lågt som 18*kroppsvikten i kalorier. Har man inte aktivt jobb eller fritid (och hade lite flyt i genlotteriet) så kommer deffen att suga apa.

HopplösDeff
2016-11-22, 19:35
Längd: 182
Vikt: Pendlade över perioden mellan 78 och 82 (alldeles för tung för långdistanslöpning...)
Ålder 35 år.

Ungefär den här formen var jag i:
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7557392&postcount=11890

Bra jobbat för att vara 35 yeeeah!

HopplösDeff
2016-11-22, 19:38
Vissa av oss måste tyvärr ner rätt lågt för att tappa i vettigt tempo, ibland så lågt som 18*kroppsvikten i kalorier. Har man inte aktivt jobb eller fritid (och hade lite flyt i genlotteriet) så kommer deffen att suga apa.

Aa, det har jag noterat nu... fyyy med, det blir ju att sålla lite när det gäller bl.a. kycklingen och frukosten. Ska försöka hoppa från 2000Kcal till 1800Kcal, samt varva med promenader... men fyyyyy!

HopplösDeff
2016-11-22, 19:42
Jag kom att tänka på ännu en fråga... jag ser att vissa skriver att dom äter si när de tränar och så när de inte tränar... är inte tankan att man ska ligga på sitt Kcal underskott 7 dagar i veckan?

Bossebäver
2016-11-22, 21:09
Jag kom att tänka på ännu en fråga... jag ser att vissa skriver att dom äter si när de tränar och så när de inte tränar... är inte tankan att man ska ligga på sitt Kcal underskott 7 dagar i veckan?


Vissa har olika underskott eller varvar t.o.m med överskott beroende på om det är träningsdagar eller inte.

Jag personligen tror mer på underskott konstant, men åsikterna varierar.

Baltatsar
2016-11-23, 01:53
Aa, det har jag noterat nu... fyyy med, det blir ju att sålla lite när det gäller bl.a. kycklingen och frukosten. Ska försöka hoppa från 2000Kcal till 1800Kcal, samt varva med promenader... men fyyyyy!

Du får ju ta och tänka lite logiskt här:smash:, har du ändå gått ner upp till 0.5 kg i veckan på 2700kcal på din nuvarande aktivitetsnivå så är det väl onödigt att sänka intaget OCH öka aktivitetsnivån? Ligg kvar på samma och öka träningen. För det ser lite tunt ut på schemat om jag ska vara ärlig. Gå in för att bli starkare, för dagbok för dina styrkeökningar, på så sätt så ser du alltid resultat, även om det kanske inte syns i spegeln så har du på papper att du har blivit starkare, det visuella kommer med tiden om du fortsätter att hålla kosten på en bra nivå

Allt handlar om att hitta en balans där man känner att man mår bra men fortfarande ser resultat

Beemel
2016-11-23, 04:39
Jag kom att tänka på ännu en fråga... jag ser att vissa skriver att dom äter si när de tränar och så när de inte tränar... är inte tankan att man ska ligga på sitt Kcal underskott 7 dagar i veckan?

Nu tränar jag iofs någonting varje dag så det är en icke fråga för mig. Men skulle jag ha vilodagar skulle jag eventuellt äta lite mer på dessa.
Men jag tror nog ändå mest på att hålla ungefär samma intag varje dag.
Jag tror inte på renodlade "ätardagar"

HopplösDeff
2016-11-26, 15:28
Nu tränar jag iofs någonting varje dag så det är en icke fråga för mig. Men skulle jag ha vilodagar skulle jag eventuellt äta lite mer på dessa.
Men jag tror nog ändå mest på att hålla ungefär samma intag varje dag.
Jag tror inte på renodlade "ätardagar"

Samma här, det skapade en hel del förvirring dock, där för jag undrade :D

HopplösDeff
2016-11-26, 15:32
Du får ju ta och tänka lite logiskt här:smash:, har du ändå gått ner upp till 0.5 kg i veckan på 2700kcal på din nuvarande aktivitetsnivå så är det väl onödigt att sänka intaget OCH öka aktivitetsnivån? Ligg kvar på samma och öka träningen. För det ser lite tunt ut på schemat om jag ska vara ärlig. Gå in för att bli starkare, för dagbok för dina styrkeökningar, på så sätt så ser du alltid resultat, även om det kanske inte syns i spegeln så har du på papper att du har blivit starkare, det visuella kommer med tiden om du fortsätter att hålla kosten på en bra nivå

Allt handlar om att hitta en balans där man känner att man mår bra men fortfarande ser resultat

Ja iofs, kanske sänker lite väl när jag tar det från 2000Kcal till 1800Kcal, men det har dock visat goda resultat samt att jag egentligen behöver 2975Kcal :), styrkan den känns som att den ökar succesivt ändå, blir enkelt att lägga på sig volym efter man landat på 10% när man orkar lyfta mycket i basövningarna :D

Bossebäver
2016-11-27, 06:40
Ja iofs, kanske sänker lite väl när jag tar det från 2000Kcal till 1800Kcal, men det har dock visat goda resultat samt att jag egentligen behöver 2975Kcal :), styrkan den känns som att den ökar succesivt ändå, blir enkelt att lägga på sig volym efter man landat på 10% när man orkar lyfta mycket i basövningarna :D

Fast nu förstår jag inte, tappar du 0.5 kg i veckan på 2700 eller på 2000?? Det är en rätt rejäl skillnad.

Att du "egentligen behöver" 2975 kcal tänker jag tolka som att det kommer från en internetkalkylator eller formel, vilket inte betyder något när du har verkliga siffror att jämföra med.

Shqypnia
2016-11-27, 16:50
Hur har det gått sedan du startade tråden?

HopplösDeff
2016-11-27, 17:43
Fast nu förstår jag inte, tappar du 0.5 kg i veckan på 2700 eller på 2000?? Det är en rätt rejäl skillnad.

Att du "egentligen behöver" 2975 kcal tänker jag tolka som att det kommer från en internetkalkylator eller formel, vilket inte betyder något när du har verkliga siffror att jämföra med.

Jag behöver 2975 Kcal för att ligga på kaloribalans när jag tränar 3-5 gånger per vecka... säger internetkalkylatorn, så jag har hittils legat på 2000 Kcal och därefter sänkt ytterligare till 1800 Kcal :D

HopplösDeff
2016-11-27, 17:47
Hur har det gått sedan du startade tråden?

Förutom att jag misslyckades med den senaste uppkörningen pga uppmärsamhetsbrist (troligtvis pga näringsbrist), så har jag gått ner till 87kg hittils :D

Beemel
2016-11-27, 20:55
Jag behöver 2975 Kcal för att ligga på kaloribalans när jag tränar 3-5 gånger per vecka... säger internetkalkylatorn, så jag har hittils legat på 2000 Kcal och därefter sänkt ytterligare till 1800 Kcal :D

Så antingen stämmer uträkningen hyfsat och du hår ner strax över ett kilo i veckan eller så är stämmer inte uträkningen och din vilt varierar på något annat sätt. Vilket är det?

HopplösDeff
2016-11-30, 01:01
Så antingen stämmer uträkningen hyfsat och du hår ner strax över ett kilo i veckan eller så är stämmer inte uträkningen och din vilt varierar på något annat sätt. Vilket är det?

Alltså den verkar ju stämma förvisso... men sedan så vänder det och jag ligger på 88-89kg en eller två dagar, för att sedan fortsätta gå ner... helskumt!

Sohlsken
2016-11-30, 02:57
Alltså den verkar ju stämma förvisso... men sedan så vänder det och jag ligger på 88-89kg en eller två dagar, för att sedan fortsätta gå ner... helskumt!

Kroppsvikten kan variera ett par kilo från dag till dag beroende på hur mycket vätska som binds, hur mycket du har ätit osv... Inget konstigt med det.

Beemel
2016-11-30, 04:49
Alltså den verkar ju stämma förvisso... men sedan så vänder det och jag ligger på 88-89kg en eller två dagar, för att sedan fortsätta gå ner... helskumt!

Inte det minsta. En viktminskning är allt som oftast långt från linjär från dag till dag.

Shqypnia
2016-11-30, 10:25
Anteckna varje dag och jämför över ca 4 veckor så ska du se att du har gått ner flera kg förmodligen trots att vikten hoppar från dag till dag.

HopplösDeff
2016-12-06, 22:18
Näääe... vikten har hoppat upp till 90kg igen.. vad fan gör jag för fel egentligen?!

Enligt beräkningarna så ska jag gå ner 1kg i veckan..

Är det någon som har en bättre beräkning?, för jag fattar helt ärligt inte vad jag gör för fel..

Det finns ett antal saker att ha i åtanke.

Längd: 180cm
Vikt: 90kg
Ålder: 24år

Aktivitetsnivå: Stillasittande studier och bilkörning varvat med tid framför datorn i vanliga fall. Träning i form av tung styrketräning c.a 60 min om dagen!

HopplösDeff
2016-12-06, 22:19
Näääe... vikten har hoppat upp till 90kg igen.. vad fan gör jag för fel egentligen?!

Enligt beräkningarna så ska jag gå ner 1kg i veckan..

Är det någon som har en bättre beräkning?, för jag fattar helt ärligt inte vad jag gör för fel..

Det finns ett antal saker att ha i åtanke.

Längd: 180cm
Vikt: 90kg
Ålder: 24år

Aktivitetsnivå: Stillasittande studier och bilkörning varvat med tid framför datorn i vanliga fall. Träning i form av tung styrketräning c.a 60 min om dagen!

Träningen sker 4 dagar i veckan glömde jag skriva.

AlexGBG
2016-12-14, 08:04
Näääe... vikten har hoppat upp till 90kg igen.. vad fan gör jag för fel egentligen?!

Enligt beräkningarna så ska jag gå ner 1kg i veckan..

Är det någon som har en bättre beräkning?, för jag fattar helt ärligt inte vad jag gör för fel..

Det finns ett antal saker att ha i åtanke.

Längd: 180cm
Vikt: 90kg
Ålder: 24år

Aktivitetsnivå: Stillasittande studier och bilkörning varvat med tid framför datorn i vanliga fall. Träning i form av tung styrketräning c.a 60 min om dagen!


Felet är väl att du äter för mycket, och tränar för lite.

Mina dagar ser för tillfället ut som följer
06:00 10g EAA
Promenad 45 minuter till gymmet
Tränar 90 min hård styrketräning med mycket basövningar (6-7 ggr i veckan)
10g EAA 09:30
10:30: 40g vassle
13:30(Ibland) 75g sallad, vinegrättdressing, ett par små bitar salami: Totalt max 150 kcal
14:30: 10g EAA
15:30: 40g vassle
18:00: Promenad hem, 45 minuter. Ibland ett till entimmes pass på gymmet, ofta fokus på mage, och t.ex. armar, vader eller axlar som supersettas med magövningarna
19:30: Middag, försöker hålla den runt 1100 kcal.
21:00. Dags att lägga sig

Till detta tillkommer en hel del kaffe, vatten, och en multivitamintablett, samt lite extra salt.

Går ner ungefär ett kg i veckan med detta upplägget.

Jag är 33 år, väger nu 81,3kg och är 183 cm lång. Jobbar som webbutvecklare, så jag sitter mestadels stilla framför datorn resterande tid av dagen.

1x0
2016-12-14, 13:05
Felet är väl att du äter för mycket, och tränar för lite.

Mina dagar ser för tillfället ut som följer
06:00 10g EAA
Promenad 45 minuter till gymmet
Tränar 90 min hård styrketräning med mycket basövningar (6-7 ggr i veckan)
10g EAA 09:30
10:30: 40g vassle
13:30(Ibland) 75g sallad, vinegrättdressing, ett par små bitar salami: Totalt max 150 kcal
14:30: 10g EAA
15:30: 40g vassle
18:00: Promenad hem, 45 minuter. Ibland ett till entimmes pass på gymmet, ofta fokus på mage, och t.ex. armar, vader eller axlar som supersettas med magövningarna
19:30: Middag, försöker hålla den runt 1100 kcal.
21:00. Dags att lägga sig

Till detta tillkommer en hel del kaffe, vatten, och en multivitamintablett, samt lite extra salt.

Går ner ungefär ett kg i veckan med detta upplägget.

Jag är 33 år, väger nu 81,3kg och är 183 cm lång. Jobbar som webbutvecklare, så jag sitter mestadels stilla framför datorn resterande tid av dagen.
Av-ämne men tycker du inte 90 min helkroppstyrketräning 7 dagar i veckan är overkill _under hårddeff_?

Tänker på:
Hur ofta bör man styrketräna vid deff med syfte att behålla muskelmassa? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6377601#post6377601)

Själv skulle jag tro (och backas upp i tråden jag länkar) att varannan eller var tredje dag vore minst lika bra, om inte bättre pga mer tidseffektivt och inte lika slitsamt. Kanske är det mer failproof att minimera muskelförlust om en styrketränar oftare. Vem vet.
Om -1000kcalunderskott / dag deff känns det iallafall waste att spendera massa tid på isolationsövningar. Kommer (högst sannolikt) inte bygga muskler ändå under hårddeffen. :d

Hellre dragit ner på styrketräningen och kört mer kardio: kan äta mer. :d Visst, ska träna det man tycker är roligt!

AlexGBG
2016-12-14, 14:45
Av-ämne men tycker du inte 90 min helkroppstyrketräning 7 dagar i veckan är overkill _under hårddeff_?

Tänker på:
Hur ofta bör man styrketräna vid deff med syfte att behålla muskelmassa? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6377601#post6377601)

Själv skulle jag tro (och backas upp i tråden jag länkar) att varannan eller var tredje dag vore minst lika bra, om inte bättre pga mer tidseffektivt och inte lika slitsamt. Kanske är det mer failproof att minimera muskelförlust om en styrketränar oftare. Vem vet.
Om -1000kcalunderskott / dag deff känns det iallafall waste att spendera massa tid på isolationsövningar. Kommer (högst sannolikt) inte bygga muskler ändå under hårddeffen. :d

Hellre dragit ner på styrketräningen och kört mer kardio: kan äta mer. :d Visst, ska träna det man tycker är roligt!

Kanske är lite mycket, men jag ökar fortfarande i styrka, förmodligen för att jag har hållit på och duttat lite väl mycket på mitt gamla gym.


(Som inte hade AC, åttkantiga vikter vilka rullade lite märkligt när man körde marklyft t.ex, krokiga skivstänger, ett begränsat antal maskiner, inga omklädningsrum utan duschade gjorde man inne på toaletterna (som en gång luktade så illa att jag kräktes lite) och så vidare

Nu går jag på ett gym som har alla bekvämligheter man kan begära; kaffe och te, bastu och ångbastu, handdukar och träningskläder, jag hyr ett skoskåp så jag slipper släpa skorna, shaker, dragremmar och så vidare fram och tillbaka, vatten, sodavatten och läsk för dom som vill ha det)

Jag kommer dock vara uppmärksam på om jag börjar tappa vecka efter vecka i ett flertal övningar och får då fundera över hur jag ska göra; fortsätta deffa, eller börja bygga på riktigt.
Jag har denna rundan bara tränat i 9 månader nu, och om teorin om muskelminne är helt sann så har jag en del kvar innan jag når platån, tog t.ex. 180kg som bäst i mark och 140 i böj, är nu uppe i 3x140 i mark och 3x110 i böj...

AlexGBG
2016-12-14, 15:09
Tillägg till inlägget ovan, blev lite nojjig över muskelförluster, men min biceps har vuxit dom senaste månaderna, trots viktnedgång och utebliven specifik armträning då jag har haft lite problem i biceps muskelfäste på insidan av underarmen.

AlexGBG
2016-12-19, 11:20
Av-ämne men tycker du inte 90 min helkroppstyrketräning 7 dagar i veckan är overkill _under hårddeff_?

Tänker på:
Hur ofta bör man styrketräna vid deff med syfte att behålla muskelmassa? (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=6377601#post6377601)

Själv skulle jag tro (och backas upp i tråden jag länkar) att varannan eller var tredje dag vore minst lika bra, om inte bättre pga mer tidseffektivt och inte lika slitsamt. Kanske är det mer failproof att minimera muskelförlust om en styrketränar oftare. Vem vet.
Om -1000kcalunderskott / dag deff känns det iallafall waste att spendera massa tid på isolationsövningar. Kommer (högst sannolikt) inte bygga muskler ändå under hårddeffen. :d

Hellre dragit ner på styrketräningen och kört mer kardio: kan äta mer. :d Visst, ska träna det man tycker är roligt!

Vet inte om det är en tillfällighet, ditt fel, två bröstpass förra veckan, riktigt dålig och lite sömn under natten, eller den hårda dieten som nu gjort att jag fick sänka min arbetsvikt med hela 10kg idag :/

HopplösDeff
2016-12-25, 03:32
Felet är väl att du äter för mycket, och tränar för lite.

Mina dagar ser för tillfället ut som följer
06:00 10g EAA
Promenad 45 minuter till gymmet
Tränar 90 min hård styrketräning med mycket basövningar (6-7 ggr i veckan)
10g EAA 09:30
10:30: 40g vassle
13:30(Ibland) 75g sallad, vinegrättdressing, ett par små bitar salami: Totalt max 150 kcal
14:30: 10g EAA
15:30: 40g vassle
18:00: Promenad hem, 45 minuter. Ibland ett till entimmes pass på gymmet, ofta fokus på mage, och t.ex. armar, vader eller axlar som supersettas med magövningarna
19:30: Middag, försöker hålla den runt 1100 kcal.
21:00. Dags att lägga sig

Till detta tillkommer en hel del kaffe, vatten, och en multivitamintablett, samt lite extra salt.

Går ner ungefär ett kg i veckan med detta upplägget.

Jag är 33 år, väger nu 81,3kg och är 183 cm lång. Jobbar som webbutvecklare, så jag sitter mestadels stilla framför datorn resterande tid av dagen.

What the fuck.... det rekommenderas absolut inte att gå under 1500 KCal för en vuxen man, då organen tar rejält med stryk och du ligger under det...

Dessutom, hur fan funkar du om dagen? Får jag inte i mig lite ägg och havregryn iallafall så stryper jag någon till döds innan lunch.
Känns som att du lever på den där glorifierade energidrycken fram till middag..
Sen att du kör dubbelpass verkar heller inte klokt, är helt orkeslös på kvällen om jag kört ett pass den dagen.

Stinker om bullshit här tycker jag, en vettig människa spyr av så mycket träning utan mat, speciellt innan lunch.
Antigen har du precis börjat och skiter i schemat snart, eller så tar du till repet inom kort när du bränner ut dig. Det var min kvalificerade gissning.

AlexGBG
2016-12-25, 07:28
What the fuck.... det rekommenderas absolut inte att gå under 1500 KCal för en vuxen man, då organen tar rejält med stryk och du ligger under det...

Dessutom, hur fan funkar du om dagen? Får jag inte i mig lite ägg och havregryn iallafall så stryper jag någon till döds innan lunch.
Känns som att du lever på den där glorifierade energidrycken fram till middag..
Sen att du kör dubbelpass verkar heller inte klokt, är helt orkeslös på kvällen om jag kört ett pass den dagen.

Stinker om bullshit här tycker jag, en vettig människa spyr av så mycket träning utan mat, speciellt innan lunch.
Antigen har du precis börjat och skiter i schemat snart, eller så tar du till repet inom kort när du bränner ut dig. Det var min kvalificerade gissning.

Kolla på t.ex Ola Wallengrens VLCD som han körde under några månader och låg på runt 800kcal per dag.
Vilka organ är det som tar stryk av en kortar tids kraftigt kaloriunderskott menar du?

Jag funkar utmärkt om dagarna, det är bara jobbigt att inte äta frukost första tiden, nu har jag inga problem alls med hunger innan 13:30 iaf.

Fram till middag lever jag på EAA, vassle, kaffe och vatten många av veckans dagar.

Jättemånga tränar på fastande mage och har inga problem med det. Jag har kört så här hårt under ungefär 4 veckor men har en lite paus nu under julen, men ska sätta igång igen efter nyår, antinngen i januari eller februari för att gå ner 5kg till

Känns nästan som att du trollar eller så har du bara väldigt låg viljestyrka...

HopplösDeff
2016-12-25, 14:02
Kolla på t.ex Ola Wallengrens VLCD som han körde under några månader och låg på runt 800kcal per dag.
Vilka organ är det som tar stryk av en kortar tids kraftigt kaloriunderskott menar du?

Jag funkar utmärkt om dagarna, det är bara jobbigt att inte äta frukost första tiden, nu har jag inga problem alls med hunger innan 13:30 iaf.

Fram till middag lever jag på EAA, vassle, kaffe och vatten många av veckans dagar.

Jättemånga tränar på fastande mage och har inga problem med det. Jag har kört så här hårt under ungefär 4 veckor men har en lite paus nu under julen, men ska sätta igång igen efter nyår, antinngen i januari eller februari för att gå ner 5kg till

Känns nästan som att du trollar eller så har du bara väldigt låg viljestyrka...

800KCal?? Försöker du deffa eller försöker du kasta iväg all muskelmassa du har lyckats bygga på hittils?

AlexGBG
2016-12-25, 14:12
800KCal?? Försöker du deffa eller försöker du kasta iväg all muskelmassa du har lyckats bygga på hittils?


Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

HopplösDeff
2016-12-25, 16:34
Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Jag tänker anta att det är möjligt med en jäkla massa preparat (orkar inte kolla igenom 150 sidor för att se om det faktiskt visat resultat på någon), men du kan då fan inte påstå att det är nyttigt... han säger ju själv i podcasten att det förändras en hel del i kroppen, bl.a att testosteronet faller och en massa annat.

Dessutom låter han som en stressad kalkon själv, vad är poängen med en vältränad kropp om man ska låta som Gudrun Shyman och allmänt inte kunna äta som en människa...

Och på det så är det många som menar att de inte orkar något utöver träningen och kosthållningen om dagarna... det låter inte särskilt produktivt.
Jag tror ändå på att minimum är på 1500 Kcal med MER träning.

cero
2016-12-25, 19:53
Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Lade han inte på sig muskelmassan tack vare sitt muskelminne efter ett uppehåll?

AlexGBG
2016-12-26, 04:05
Lade han inte på sig muskelmassan tack vare sitt muskelminne efter ett uppehåll?

Det är mycket möjligt. Även jag har haft ett uppehåll på 10 år, och har lagt på mig muskler, ökat i styrka, och gått ner 15kg de senaste 9 månaderna

AlexGBG
2016-12-26, 08:15
Jag tänker anta att det är möjligt med en jäkla massa preparat (orkar inte kolla igenom 150 sidor för att se om det faktiskt visat resultat på någon), men du kan då fan inte påstå att det är nyttigt... han säger ju själv i podcasten att det förändras en hel del i kroppen, bl.a att testosteronet faller och en massa annat.

Dessutom låter han som en stressad kalkon själv, vad är poängen med en vältränad kropp om man ska låta som Gudrun Shyman och allmänt inte kunna äta som en människa...

Och på det så är det många som menar att de inte orkar något utöver träningen och kosthållningen om dagarna... det låter inte särskilt produktivt.
Jag tror ändå på att minimum är på 1500 Kcal med MER träning.

Det är ju ett lass här på forumet som testat, men om du inte orkar kolla igenom så är det klart det blir svårt.

Att ligga på stora underskott under en lång tid är såklart inte nyttigt, men jag tror att kroppen är så snillrikt konstruerad att det inte är några problem under en tidsperiod om någon eller några månader under förutsättning att man har en fettreserv att ta energi ifrån. Testosteronet faller nog även på 1500kcal per dag, om än lite mindre. Att man får minskad sexlust under diet är något som många här på forat kan ställa sig bakom.

Tror inte hans röst har något med hans diet att göra. Om du äter som alla andra gör även när du deffar är det kanske inte så konstigt det går trögt, man får ju göra lite uppoffringar för att nå sina mål. Nu är klockan här 14:15, inne på min femte timme på kontoret, har inte ätit på 22h annat än 20g EAA och 40g vassle, innan dess en burgare med lite pommes som avslut på julfirande (vilket för övrigt var det enda jag åt igår, förutom lite extra vassle)

Har dessutom tagit en 45 minuters promenad i morse, och 75 minuter på gymmet. Dock lite hungrig nu, får se om jag avvaktar med att äta tills ikväll, eller om jag tar något slags mellanmål. Nu dags för 10g EAA till iaf :D

Jag orkar jobba mina 50 timmar i veckan, även om det kan vara jobbigt ibland, plus att jag behöver mer sömn under en hård diet. Gärna upp emot 9h per natt.

Men kör du vidare på din diet, den verkar ju dock inte funka ;)

Chok Dee
2016-12-26, 11:26
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten ;)
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...

Chok Dee
2016-12-26, 11:38
För mig så har det varit riktigt besvärligt när det gäller fettmassan..
men har upptäckt nu efter ett par år att min kropp hatar mitt psyke, och gör ALLT för att inte nå de resultat jag vill nå.

För MIG så funkar det bäst att "trolla" med min kropp.. dvs. att jag i teori halshugger mig själv och skapar ett "master-slave" förhållande till min kropp, utsätter min slav kropp för fysisk tortyr ( träning ) !

jag vänjer mig extremt snabbt vid nya fysiska situationer, och min kropp tröttnar mer eller mindre direkt på alla dessa fina program som alla "proffsen" där ute har..
jag behöver en enorm variation annars kan jag lika gärna göra mig av med "slaven" !

kort och gott, för mig så blir det bäst om jag inte vet vad som kommer här näst.
Chocka kroppen ,, INTE Tjocka!

men det e ju bara jag det ;) alla reagerar individuellt så testa dig fram tills du hittar det som passsar DIG, inte vad som passar och funkar för andra...

Gooood Juuuul i efterskott!

AlexGBG
2016-12-27, 05:00
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten ;)
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...

Om det var till mig du skrev så bor jag redan utomlands ;) I ditt (vad jag förmodar) hemland

HopplösDeff
2016-12-29, 01:53
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten ;)
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...

Det här verkar vara det enda rimliga... slänger in HIIT ett par gånger i veckan, och tittar lite närmare på resultaten i efterhand :P

Shqypnia
2016-12-29, 11:48
HopplösDeff

Du kanske ska sluta dissa varje tips du får. Det som inte passar din preferenser fungerar förmodligen ypperligt, då det du har gjort hittills inte fungerar.

Ha en god fortsättning och lycka till med defffen 2017. Må den bli kort.

HopplösDeff
2017-01-12, 03:38
HopplösDeff

Du kanske ska sluta dissa varje tips du får. Det som inte passar din preferenser fungerar förmodligen ypperligt, då det du har gjort hittills inte fungerar.

Ha en god fortsättning och lycka till med defffen 2017. Må den bli kort.

Du har rätt, jag är bara grinig för att det går så segt :))

Shqypnia
2017-01-12, 11:28
Du har rätt, jag är bara grinig för att det går så segt :))

Kan vi få en uppdatering?

HopplösDeff
2017-01-18, 00:43
Kan vi få en uppdatering?

Det finns ingen uppdatering, jag har haft fullt up med körkort/plugget för att koncentrera mig helhjärtat på att gå ner ytterligare, men nu har jag tänkt att man kanske skulle börja igen... denna veckan har jag påbörjat med att strikt hålla mig på 1600 Kcal (vilket rimligtvis borde ligga på ett c,a -1000 Kcal underskott om jag inte räknat helt fel) samtidigt som jag kör 3 helkropps styrkepass på gymmet i veckan, samt 3-4 HIIT pass på 20 minuter var i veckan.

Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...

Don H
2017-01-18, 13:38
Varfor halla pa att krangla sa mycket? (om du nu inte gillar det forstas)
Hjulet ar redan uppfunnet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629

Bitchtit
2017-01-19, 11:05
[QUOTE=HopplösDeff;7707806]
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...[/QUO

På 1600kcal bör du gå ner bra, tänk dock på att försöka hålla din spontana aktivitet uppe, man blir lätt slö och lat på stort underskott.

Tonfisk, kyckling o broccoli är definitivt bra mat, inte minst under deff. Men den där dietplanen (inte minst med en påtvingad mängd vatten) är riktigt dum.

knooox
2017-01-19, 11:11
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.




Typ en mat-modifierad variant av Ola Wallengrens VLC-diet med en kolhydratbaserad ätardag i veckan? Eller en helt vanlig VLC-diet kanske man skulle kunna kalla det :D

HopplösDeff
2017-01-19, 12:01
[QUOTE=HopplösDeff;7707806]
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...[/QUO

På 1600kcal bör du gå ner bra, tänk dock på att försöka hålla din spontana aktivitet uppe, man blir lätt slö och lat på stort underskott.

Tonfisk, kyckling o broccoli är definitivt bra mat, inte minst under deff. Men den där dietplanen (inte minst med en påtvingad mängd vatten) är riktigt dum.

Vattnet har något att göra med underlättnad av tömning på glykogendepåer.

Beemel
2017-01-19, 12:08
Vattnet har något att göra med underlättnad av tömning på glykogendepåer.

Och varför skulle man vilja tömma sig på glykogen???

Enda anledningen till något sådant skulle väl möjligen vara invägning inför en tävling där man vill nå så låg vikt som möjligt.
För en deff verkar det bara idiotiskt?!?

HopplösDeff
2017-01-19, 12:08
Typ en mat-modifierad variant av Ola Wallengrens VLC-diet med en kolhydratbaserad ätardag i veckan? Eller en helt vanlig VLC-diet kanske man skulle kunna kalla det :D

Fast njaae inte riktigt, snittar fortfarande 1600Kcal om dagen, annars hade jag knappast kunnat sova om man gick ner till typ 600Kcal x)

Shqypnia
2017-01-19, 13:05
Alldeles för många ursäkter TS. Jag tror inte du vill (tillräckligt) att gå ner i vikt. Inget fel med det - men var ärlig mot dig själv åtminstone.

sweetkarolina
2017-01-19, 23:54
Och varför skulle man vilja tömma sig på glykogen???

Enda anledningen till något sådant skulle väl möjligen vara invägning inför en tävling där man vill nå så låg vikt som möjligt.
För en deff verkar det bara idiotiskt?!?

Precis! Vattenmanipulation (genom glykogentömning) har med att droppa vikt till invägning att göra. Så fort man äter carbs kommer kroppen suga i sig all vätska igen. Min personliga upplevelse av dylika tömningsveckor är att man oftast studsar upp till en bit över där man började och att det är svårt för kroppen att släppa vikt en period efter.

1x0
2017-01-20, 11:14
Fast njaae inte riktigt, snittar fortfarande 1600Kcal om dagen, annars hade jag knappast kunnat sova om man gick ner till typ 600Kcal x)
Hur har det sett ut sedan du gjorde tråden för två månader sedan? Kaloriintag, aktivitet (träning, vardag), viktutveckling, formutveckling och styrke/muskelgains? Hur är energin, ork och humöret (lär suga om 1600kcal/dag)?
Har du legat på 1600kcal i två månader utan gått ner i vikt med dessa stats: Man, 24 år, 180cm och 89kg?

HopplösDeff
2017-01-20, 19:29
Alldeles för många ursäkter TS. Jag tror inte du vill (tillräckligt) att gå ner i vikt. Inget fel med det - men var ärlig mot dig själv åtminstone.

Vad fan snackar du om hahah, ge mig några konkreta tips istället för att käbbla om små skitdetaljer emellan varandra då, jag har ingen Ph'D i bodybuilding heller men jag letar efter raka svar, inget facking småtramsande, RAKT PÅ SAK! :)

HopplösDeff
2017-01-20, 19:32
Precis! Vattenmanipulation (genom glykogentömning) har med att droppa vikt till invägning att göra. Så fort man äter carbs kommer kroppen suga i sig all vätska igen. Min personliga upplevelse av dylika tömningsveckor är att man oftast studsar upp till en bit över där man började och att det är svårt för kroppen att släppa vikt en period efter.

Hur fan skulle jag veta detta då x)?
Detta har jag använt som enda källa!
https://www.youtube.com/watch?v=3BVhKKLe1eA

Ni kan kritisera källan så mycket ni bara orkar, men fram med tipsen för helvete, ska man behöva suga *** för lite vägledning här :D?

HopplösDeff
2017-01-20, 19:35
Hur har det sett ut sedan du gjorde tråden för två månader sedan? Kaloriintag, aktivitet (träning, vardag), viktutveckling, formutveckling och styrke/muskelgains? Hur är energin, ork och humöret (lär suga om 1600kcal/dag)?
Har du legat på 1600kcal i två månader utan gått ner i vikt med dessa stats: Man, 24 år, 180cm och 89kg?

Naae det har gått upp och ner sen trådstart, blev kallare än en isbjörns rövhål samt så har det funnits alldeles för många frestelser över den här tidsperioden.
Styrka/Gains ligger på samma nivå som i början, vikten också, formen verkar lite sämre.
Humörsvängningar som in i helvete har det blivit dock, i skrivande stund vet jag inte om jag vill mysa med en kull kattungar eller strypa en granne, vilket som liksom hahaha :D

HopplösDeff
2017-01-20, 19:36
Jag passar på att nämna att jag är rökfri sedan 3 månader tillbaka... ligger troligtvis något i det också x)

Beemel
2017-01-21, 05:35
Att sitta och skriva massa svordommar och vara otrevlig mot dem som faktiskt svarat dig bara för att du inte gillar eller förstår svaren är inget bra sätt att få fler svar.

Lämnar härmed tråden.

Shqypnia
2017-01-21, 11:58
Att sitta och skriva massa svordommar och vara otrevlig mot dem som faktiskt svarat dig bara för att du inte gillar eller förstår svaren är inget bra sätt att få fler svar.

Lämnar härmed tråden.

+1

Varför söka efter hjälp när man inte ens vill ta emot hjälp.

HopplösDeff
2017-01-22, 01:05
+1

Varför söka efter hjälp när man inte ens vill ta emot hjälp.

Tackar!
Låt inte dörren smälla er i arslet :)

AlexGBG
2017-01-22, 02:28
Naae det har gått upp och ner sen trådstart, blev kallare än en isbjörns rövhål samt så har det funnits alldeles för många frestelser över den här tidsperioden.
Styrka/Gains ligger på samma nivå som i början, vikten också, formen verkar lite sämre.
Humörsvängningar som in i helvete har det blivit dock, i skrivande stund vet jag inte om jag vill mysa med en kull kattungar eller strypa en granne, vilket som liksom hahaha :D

1: Ta på dig kläder, gå ut och gå. Det är mycket bättre än mina förutsättningar med 40-45 graders värme under den värsta preioden, och bege sig ut på 3 timmars promenader...

2: Blir formen sämre tränar du antingen för lite, eller äter för mycket.

3: Istället för att strypa en granne, ta ut energin på ett extrapass i gymmet.

4: Att du är rökfri sen 3 månader har ingenting med viktuppgång/utebliven viktnedgång att göra. Möjligtvis så har en dålig karaktär en inverkan på den resultatlösa deffen om du istället för att röka sitter och tuggar i dig en massa annat med massa kalorier.

5: Du behöver inte suga i dig nånting, förutom lite EAA och vassle shakes.
Du fick bra tips här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7688246&postcount=38

Shqypnia
2017-01-22, 10:45
Tackar!
Låt inte dörren smälla er i arslet :)

Alhamdulillah jag klarade mig fint ut :d

HopplösDeff
2017-01-22, 12:12
Alhamdulillah jag klarade mig fint ut :d

Mashallah mannen :D

HopplösDeff
2017-01-22, 12:16
1: Ta på dig kläder, gå ut och gå. Det är mycket bättre än mina förutsättningar med 40-45 graders värme under den värsta preioden, och bege sig ut på 3 timmars promenader...

2: Blir formen sämre tränar du antingen för lite, eller äter för mycket.

3: Istället för att strypa en granne, ta ut energin på ett extrapass i gymmet.

4: Att du är rökfri sen 3 månader har ingenting med viktuppgång/utebliven viktnedgång att göra. Möjligtvis så har en dålig karaktär en inverkan på den resultatlösa deffen om du istället för att röka sitter och tuggar i dig en massa annat med massa kalorier.

5: Du behöver inte suga i dig nånting, förutom lite EAA och vassle shakes.
Du fick bra tips här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7688246&postcount=38

1. Jag har börjat med detta nu, bland dom bästa tipsen, ligger på 88 igen nu efter 3 dagar! Timmes promenad varje morgon på tom mage.

2. ???.

3. Det är väldigt svårt nu för tiden... gymmet är litet och vi har i princip flyktingar som bor i träningslokalerna permanent från och med mitten på 2016 x), de sitter på mobilerna och tar plats, dushar bastar, går hem och äter, repeat!

4. Däri ligger nog bulken av problemet (pun intended), när man slutat röka så drömmer man varje dag om dopaminkicken av att lassa kebabpizza efter kebabpizza rätt ner i strupen.

5. EAA har jag inte råd med, och vassle kör jag ändå :P

sweetkarolina
2017-01-22, 15:43
3. Det är väldigt svårt nu för tiden... gymmet är litet och vi har i princip flyktingar som bor i träningslokalerna permanent från och med mitten på 2016 x), de sitter på mobilerna och tar plats, dushar bastar, går hem och äter, repeat!

4. Däri ligger nog bulken av problemet (pun intended), när man slutat röka så drömmer man varje dag om dopaminkicken av att lassa kebabpizza efter kebabpizza rätt ner i strupen.


3. Sämsta ursäkten på länge. Hitta ett annat gym eller kör på ändå föfan.

4. Sjukt lätt att ersätta ett beroende med ett annat. Man får se till att det finns utrymme för belöningsmat i viss mån, så att det inte blir orimligt. Alltså har man tex planerat att ta en pizza i veckan, så blir det lite lättare att deala med sig själv. Man får stå ut med torsken mån-fre, och sen kan man ta pizzan på helgen. Typ.
Dessutom höjer nikotin ämnesomsättningen något, så att deffa och sluta röka samtidigt är inte spec lätt.

AlexGBG
2017-01-22, 16:26
3. Sämsta ursäkten på länge. Hitta ett annat gym eller kör på ändå föfan.

4. Sjukt lätt att ersätta ett beroende med ett annat. Man får se till att det finns utrymme för belöningsmat i viss mån, så att det inte blir orimligt. Alltså har man tex planerat att ta en pizza i veckan, så blir det lite lättare att deala med sig själv. Man får stå ut med torsken mån-fre, och sen kan man ta pizzan på helgen. Typ.
Dessutom höjer nikotin ämnesomsättningen något, så att deffa och sluta röka samtidigt är inte spec lätt.


3: Håller med, sen kan man ju be personerna flytta lite på sig också...

4: Dock, en pizza i veckan känns som rätt mycket belöning om man kör deff. Jag käkade pizza för exakt en månad sen, och känner självklart att det vore riktigt gott med pizza till lunch i princip varje dag, istället för min sallad med vinegrättdressing och några kuber fetaost varje dag, dock är det lite för tidigt för mig att unna mig en pizza redan nu. Väntar nog en månad till (Även om det var sjukt nära idag till lunch, men tog en Ceasar sallad med stekt lax istället...)

HopplösDeff
2017-01-22, 18:59
3. Sämsta ursäkten på länge. Hitta ett annat gym eller kör på ändå föfan.

4. Sjukt lätt att ersätta ett beroende med ett annat. Man får se till att det finns utrymme för belöningsmat i viss mån, så att det inte blir orimligt. Alltså har man tex planerat att ta en pizza i veckan, så blir det lite lättare att deala med sig själv. Man får stå ut med torsken mån-fre, och sen kan man ta pizzan på helgen. Typ.
Dessutom höjer nikotin ämnesomsättningen något, så att deffa och sluta röka samtidigt är inte spec lätt.

Det finns inga andra gym... jag bor ute i skogen med varken jobb eller körkort.

Det här med rökningen instämmer jag på, därför jag oftast siktat på att käka 1500 Kcal numera, och komplementera med en liten liten liten chockladbit :D

HopplösDeff
2017-01-22, 19:03
3: Håller med, sen kan man ju be personerna flytta lite på sig också...

4: Dock, en pizza i veckan känns som rätt mycket belöning om man kör deff. Jag käkade pizza för exakt en månad sen, och känner självklart att det vore riktigt gott med pizza till lunch i princip varje dag, istället för min sallad med vinegrättdressing och några kuber fetaost varje dag, dock är det lite för tidigt för mig att unna mig en pizza redan nu. Väntar nog en månad till (Även om det var sjukt nära idag till lunch, men tog en Ceasar sallad med stekt lax istället...)

3. Nej... jag talar inte arabiska, nej jag kan inte prata högre än 120 Db av Syriens clubmix 2017, nej jag har inte tålamodet att vartenda vardag försöka skyffla runt 6 - 7 människor på gymmet som vet gott och väl att det inte är en jävla fritidsgård där man sitter och lägger upp bilder på instagram hela dagarna, så jag försöker träna tidig morgon 09.00, men det hjälper sällan ändå...

4. En "fuskmåltid" i veckan körde jag på innan då jag läste CNC, men jag såg inga framsteg så jag la ner rätt kvickt.

AlexGBG
2017-01-23, 05:51
3. Nej... jag talar inte arabiska, nej jag kan inte prata högre än 120 Db av Syriens clubmix 2017, nej jag har inte tålamodet att vartenda vardag försöka skyffla runt 6 - 7 människor på gymmet som vet gott och väl att det inte är en jävla fritidsgård där man sitter och lägger upp bilder på instagram hela dagarna, så jag försöker träna tidig morgon 09.00, men det hjälper sällan ändå...

4. En "fuskmåltid" i veckan körde jag på innan då jag läste CNC, men jag såg inga framsteg så jag la ner rätt kvickt.


3: Teckenspråk funkar säkert =) Tänk den som ändå fick börja träna så sent som 09:00, skönt med sovmorgon ;)

4: Fuskmåltider/fuskdagar är bara för dom veka ;) Inget för oss alltså...

HopplösDeff
2017-01-23, 13:31
3: Teckenspråk funkar säkert =) Tänk den som ändå fick börja träna så sent som 09:00, skönt med sovmorgon ;)

4: Fuskmåltider/fuskdagar är bara för dom veka ;) Inget för oss alltså...

3. Sovmorgon x)

4. Word!

HopplösDeff
2017-01-25, 17:20
Jag kom att tänka på en sak gott folk!
Det kan inte vara så att jag har en massa jävla lös hud kvar på magen då?

Gick trots allt ner 40 kg fro.m. Aug 2014 - Dec 2014... sedan gick jag upp 10 kg när jag började styrketräna, och det var då det stannade upp på 90 kg..

Funderar på om det inte kan vara huden som spökar då den är ganska jäkla elastisk på alla kroppsdelar hahaha.

AlexGBG
2017-01-26, 06:49
Jag kom att tänka på en sak gott folk!
Det kan inte vara så att jag har en massa jävla lös hud kvar på magen då?

Gick trots allt ner 40 kg fro.m. Aug 2014 - Dec 2014... sedan gick jag upp 10 kg när jag började styrketräna, och det var då det stannade upp på 90 kg..

Funderar på om det inte kan vara huden som spökar då den är ganska jäkla elastisk på alla kroppsdelar hahaha.

Ta en bild. Lös hud lär ju dock inte väga värst mycket, däremot kan det ju spela in på det estetiska...

HopplösDeff
2017-01-27, 19:38
Ta en bild. Lös hud lär ju dock inte väga värst mycket, däremot kan det ju spela in på det estetiska...

Det här blir lite svårare... har en sketen mobilkamera att ta bilder med, men kan se om jag inte kan få till det... dock så har jag en uppdatering på den tröga vikten som inte vill bort.. några dagar sen vägde jag 88kg, nu är jag tillbaka på 90 igen, fattar fan inte hur det hela hänger ihop *grr*

Bossebäver
2017-01-28, 00:10
Käpprätt åt helvete. sköter mig hela veckorna, tar promenader och äter det jag ska. Sen kommer helgen och allt blir kattbajs, går knappt ner trots att jag har en deadline och ett rejält underskott på veckorna.

Fuck deffa och fuck att man blir tvungen att offra allt socialt, roligt och gott i livet.

knooox
2017-01-28, 07:05
helgerna <3 Bästa för deffen. En stor örfil till alla mina vänner som bjuder ut till utekväll... och dum som man är kan man inte tacka nej! Men vi hade kul iaf :)

HopplösDeff
2017-01-28, 11:48
Käpprätt åt helvete. sköter mig hela veckorna, tar promenader och äter det jag ska. Sen kommer helgen och allt blir kattbajs, går knappt ner trots att jag har en deadline och ett rejält underskott på veckorna.

Fuck deffa och fuck att man blir tvungen att offra allt socialt, roligt och gott i livet.

Jag känner precis sådär... 6 månader av deffande nu, inte en enda kilos skillnad, och då har jag ändå hållit mig disciplinerad extremt länge, skippat allt roligt såsom godis/pizza etc.

Det känns tråkigt att leva på endast kyckling/fisk/kött och ris om man ändå inte ser några resultat, och dessutom ser klen ut jämfört med när man äter ordentligt och tränar för muskelmassa.

Det enda som händer egentligen är att man mår dåligt både fysiskt och psykiskt samt är blek i ansiktet hela tiden. 1600Kcal om dagen med träning varje dag i veckan + promenader utan resultat känns inte vettigt.

HopplösDeff
2017-01-28, 11:50
helgerna <3 Bästa för deffen. En stor örfil till alla mina vänner som bjuder ut till utekväll... och dum som man är kan man inte tacka nej! Men vi hade kul iaf :)

Jag tror ändå på att det sociala kommer först :P, i vuxen ålder har man inte många utekvällar att gå på, njut så länge du bara kan! :D

knooox
2017-01-28, 17:56
Jag känner precis sådär... 6 månader av deffande nu, inte en enda kilos skillnad, och då har jag ändå hållit mig disciplinerad extremt länge, skippat allt roligt såsom godis/pizza etc.

Det känns tråkigt att leva på endast kyckling/fisk/kött och ris om man ändå inte ser några resultat, och dessutom ser klen ut jämfört med när man äter ordentligt och tränar för muskelmassa.

Det enda som händer egentligen är att man mår dåligt både fysiskt och psykiskt samt är blek i ansiktet hela tiden. 1600Kcal om dagen med träning varje dag i veckan + promenader utan resultat känns inte vettigt.

Det är tråkigt att leva när man "deffar".

HopplösDeff
2017-01-28, 22:20
Det är tråkigt att leva när man "deffar".

You said it sistah! Käkade en härlig kebabrulle idag då jag var och hälsade på brorsan 20 mil härifrån, fyfan alltså.... vad håller jag på med, bulken börjar måndag morgon bitti! :D

HopplösDeff
2017-01-29, 02:15
Länkar bilderna här, vettefan om länken kommer funka då jag inte är helt säker på att jag sparat bilderna x)

Kvaliteten är i alla fall arsle, hoppas ni kan urskilja diabetesfettman från den lösa huden.
Å andra sidan så är jag redan skitnöjd med både armarna och ryggen, då de ser stenhårda ut rent allmänt.

http://imgur.com/a/8qIDi <---- Michael Jackson

knooox
2017-01-29, 15:17
Jag tror ändå på att det sociala kommer först :P, i vuxen ålder har man inte många utekvällar att gå på, njut så länge du bara kan! :D

Ja, det där är en inställning jag försöker pränta in i min hjärna! :)

PureWhey
2017-01-29, 17:32
You said it sistah! Käkade en härlig kebabrulle idag då jag var och hälsade på brorsan 20 mil härifrån, fyfan alltså.... vad håller jag på med, bulken börjar måndag morgon bitti! :D

Jag åt kebabrullar och pizzor i slutet av min deff, var väl i hyfsad form.

http://i.imgur.com/DpZmgSml.jpg

HopplösDeff
2017-01-29, 18:27
Jag åt kebabrullar och pizzor i slutet av min deff, var väl i hyfsad form.

http://i.imgur.com/DpZmgSml.jpg

What the fuuuuuuu**** :D, Sjukt inspirerande... men hur lyckades du? Det känns väldigt omöjligt att hålla exakta macros om man ska gissa på vad allt innehåller och hur många Kcal det går på, samt dessutom ligga på underskott?!

Speciellt med tanke på att jag inte ens går ner i fettprocent med bra råvaror.

Sheogorath
2017-01-29, 19:24
Jag åt kebabrullar och pizzor i slutet av min deff, var väl i hyfsad form.

http://i.imgur.com/DpZmgSml.jpg

Det var väl därför det blev slutet av din deff, och att du var i hyfsad form. :naughty:

HopplösDeff
2017-01-29, 20:38
Det var väl därför det blev slutet av din deff, och att du var i hyfsad form. :naughty:

Såhär tänker jag också ^^, men helvete vilken form ändå... detta är ju drömkroppen, hur fasen får man tag på dessa stats :D

AlexGBG
2017-01-31, 09:58
Jag känner precis sådär... 6 månader av deffande nu, inte en enda kilos skillnad, och då har jag ändå hållit mig disciplinerad extremt länge, skippat allt roligt såsom godis/pizza etc.

Det känns tråkigt att leva på endast kyckling/fisk/kött och ris om man ändå inte ser några resultat, och dessutom ser klen ut jämfört med när man äter ordentligt och tränar för muskelmassa.

Det enda som händer egentligen är att man mår dåligt både fysiskt och psykiskt samt är blek i ansiktet hela tiden. 1600Kcal om dagen med träning varje dag i veckan + promenader utan resultat känns inte vettigt.

Alltså, om du inte går ner i vikt på 6 månader och du påstår dig ligga på 1600 kcal så finns två alternativ.

1: Din förbrukning av energi är bara 1600kcal per dag och du får alltså äta mindre eller göra av med mer.

2: Du tror att du äter 1600 kcal per dag men äter egentligen mycket mer. Detta tror jag är mer troligt.

Låt oss säga att din förbrukning ligger på 2500 kcal per dag. Detta innebär ett underskott på 900 kcal/dag.

900kcal/dag x 180 dagar = 162 000 kcal.
162 000 kcal/9000kcal/kg fett = 18kg fettförlust.

Och som tidigare nämnts i tråden, det är trist att deffa.

Sheogorath
2017-01-31, 15:20
Såhär tänker jag också ^^, men helvete vilken form ändå... detta är ju drömkroppen, hur fasen får man tag på dessa stats :D

Man tränar hårt och regelbundet cirka 10 år, först och främst.

HopplösDeff
2017-02-01, 00:57
Alltså, om du inte går ner i vikt på 6 månader och du påstår dig ligga på 1600 kcal så finns två alternativ.

1: Din förbrukning av energi är bara 1600kcal per dag och du får alltså äta mindre eller göra av med mer.

2: Du tror att du äter 1600 kcal per dag men äter egentligen mycket mer. Detta tror jag är mer troligt.

Låt oss säga att din förbrukning ligger på 2500 kcal per dag. Detta innebär ett underskott på 900 kcal/dag.

900kcal/dag x 180 dagar = 162 000 kcal.
162 000 kcal/9000kcal/kg fett = 18kg fettförlust.

Och som tidigare nämnts i tråden, det är trist att deffa.

Jag får väl försöka igen...

Är inte 7000Kcal = 1Kg fett dock?

HopplösDeff
2017-02-01, 00:58
Man tränar hårt och regelbundet cirka 10 år, först och främst.

10 år är ju extremt länge... hinner ju bli farsa tills dess x(

AlexGBG
2017-02-01, 09:38
Jag får väl försöka igen...

Är inte 7000Kcal = 1Kg fett dock?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=221320

AlexGBG
2017-02-01, 09:38
10 år är ju extremt länge... hinner ju bli farsa tills dess x(

Slösa inte testot på brudar, fokusera på gymmet ist...

HopplösDeff
2017-02-01, 12:10
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=221320

Detta var faktiskt riktigt intressant läsning... jag hade ingen aning x)

HopplösDeff
2017-02-01, 12:10
Slösa inte testot på brudar, fokusera på gymmet ist...

Yeeeeeah... detta lär inte ske, i love pussy :D

HopplösDeff
2017-02-02, 21:14
Jag kom att tänka på ytterligare en sak... hur är det med deffen egentligen om man slutat gå upp i styrka?

Jag undrar för att jag i princip kört med samma vikter som på första sidan hela den här tiden... till skillnad från innan då jag ökade med c.a 2.5kg i veckan.

Sheogorath
2017-02-02, 21:22
10 år är ju extremt länge... hinner ju bli farsa tills dess x(

Flytta från landet in till stan då.

HopplösDeff
2017-02-02, 22:10
Flytta från landet in till stan då.

Hahaha va?! x) Nu hänger jag inte med...

HopplösDeff
2017-02-15, 19:57
Det verkar ha släppt rejält folket! Ligger numera på 85kg... Det enda som fattades egentligen var att inkludera morgonpromenad på 45 min varje dag och 20 min HIIT 3 gånger i veckan, utöver 4 x 45 minuters styrketräning i veckan!

Dessutom måste jag tydligen ha en cheatday varannan vecka... annars vägrar det släppa, testat det i 4 veckor nu!
Och på det så skadade jag ryggen lite vid marklyft då jag lyfte fel... folk har inget hyfs utan ställer sig och curlar precis framför en mitt i ett set.. Men då har jag ändå fortsatt gå ner denna veckan och återhämtat mig 100%!

Då kör jag Mån - Tis Styrkepass | Onsdag HIIT | Torsdag - Fredag Styrkepass | Lördag - Söndag HIIT | Promenad Mån - Sön!

180 cm
85 kg
Kcal In: 1600
Kcal Ut: Vettefan...
Mål: Att bli bättre på gitarrspel!

Beemel
2017-02-16, 07:08
Dessutom måste jag tydligen ha en cheatday varannan vecka... annars vägrar det släppa

*bs*
*facepalm*

HopplösDeff
2017-02-16, 12:09
*bs*
*facepalm*

Kan vara så, är inte speciellt insatt... men det har ju funkat i fyra veckor nu, två gånger har jag haft cheatday och två gånger så har vikten rasat dagen därefter!

Beemel
2017-02-16, 13:45
Kan vara så, är inte speciellt insatt... men det har ju funkat i fyra veckor nu, två gånger har jag haft cheatday och två gånger så har vikten rasat dagen därefter!

Egentligen så kvittar ju anledningen, Så länge resultaten går dit du vill är det väl bara att gilla läget! *popcorn*

HopplösDeff
2017-02-16, 14:38
Egentligen så kvittar ju anledningen, Så länge resultaten går dit du vill är det väl bara att gilla läget! *popcorn*

Jag är nöjd :D, när man äntligen ser resultat efter flera månader av uppehåll...

Shqypnia
2017-02-16, 14:43
Så länge det fungerar så kör på det! Good luck m8!

HopplösDeff
2017-02-16, 19:32
Så länge det fungerar så kör på det! Good luck m8!

Mashallah! Du med :)

Shqypnia
2017-02-17, 11:23
Mashallah! Du med :)

Alhamdulillah, efter detta ska du regga dig återigen med namnet LyckadDeff.

HopplösDeff
2017-02-17, 19:58
Alhamdulillah, efter detta ska du regga dig återigen med namnet LyckadDeff.

Sen, när jag är nere på målvikten :D, patience young padawan!

dmoller
2017-02-28, 17:09
Flytta från landet in till stan då.

:d