handdator

Visa fullständig version : Cola zero vs Vatten under tömning


tWistish
2016-11-18, 21:00
Tjena! Snabb fråga som endast kräver snabbt svar!:)


Under tömningsvecka inför tävling, där jag stryper kolhydrater och begränsar vätskeintaget, Gör det någon skillnad om t.ex 1.5 L av mina 5 L är cola zero ist för vatten? eller gör det någon skillnad på "hårdheten" inför tävling?

Tack!

Sverker
2016-11-19, 07:15
5 liter är knappast tömning. För mig låter det som att du vill ge kroppen överskott på vätska de dagarna.

Till sak. Ska du bara ha vätska för att skölja igenom kroppen fungerar alla kalorifria läsk. Finns inget teoretiskt i dryckerna som skulle ackumuleras i kroppen. Praktiskt fungerade det med flera burkar de dagarna jag körde.

tWistish
2016-11-19, 18:41
5 liter är knappast tömning. För mig låter det som att du vill ge kroppen överskott på vätska de dagarna.

Till sak. Ska du bara ha vätska för att skölja igenom kroppen fungerar alla kalorifria läsk. Finns inget teoretiskt i dryckerna som skulle ackumuleras i kroppen. Praktiskt fungerade det med flera burkar de dagarna jag körde.

tömmer på kolisar och höjer vätskan men Sänker dagligen varje dag fram tills tävling:) därför jag undra men då vet jag!

Tack!

Prost
2016-11-19, 19:37
Standardsvaret är säkert "kör på" lol det är inga kcalz ändå! Verkar dock finnas en del anekdotiska bevis för att det Kanske kan påverka hårdheten. Bland annat här: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=139705743

"I SEEM to have noticed that, when I drink a lot (LOT) of diet soda - which I tend do - I get more bloated. Not just in the sense that my belly will protrude because of all the fluids going through the system, but also with regards to vascularity and just general 'cutness'. I guess I just retain more fluid subcutanously, especially in the lower abdominal area. "

"Hello....during my recent contest prep I noticed the exact same thing...and it was only if I went overboard ( over 2 liters of diet soda) in one day that I tended to hold some water under the skin...even though sugar free gum and moderate amounts of diet soda were consumed every day...nto sure if it was the aspartame or something else that caused this...hopefully someone with more scientific understanding can chime in to help."

gohardorgohome
2016-11-21, 03:40
tömmer på kolisar och höjer vätskan men Sänker dagligen varje dag fram tills tävling:) därför jag undra men då vet jag!

Tack!

Sänker du vattnet varje dag? Du menar carbs va eller kör folk på den metoden fortfarande?

Sänk kollisarna för varje Dag och höj vattnet för varje dag till kvällen innan tävlingen istället om det inte är så du menar! Ska detta fungera optimalt ska man dock hållit ett högt intag av vätska igenom hela dieten!

Och varför ska du dricka läsk för? Har du orkat en tävlingsdiet så klarar du nog dricka rent vatten och slipper bekymra dig om detta!

Högst tveksam till att light läsk är optimalt för hårdhet(baserat på egen erfarenhet och duktiga coacher jag varit i kontakt med)

tWistish
2016-11-21, 21:48
Sänker du vattnet varje dag? Du menar carbs va eller kör folk på den metoden fortfarande?

Sänk kollisarna för varje Dag och höj vattnet för varje dag till kvällen innan tävlingen istället om det inte är så du menar! Ska detta fungera optimalt ska man dock hållit ett högt intag av vätska igenom hela dieten!

Och varför ska du dricka läsk för? Har du orkat en tävlingsdiet så klarar du nog dricka rent vatten och slipper bekymra dig om detta!

Högst tveksam till att light läsk är optimalt för hårdhet(baserat på egen erfarenhet och duktiga coacher jag varit i kontakt med)

Yes sänker med litern varje dag ca, dock väldigt lite 2 dagarna innan. Kolisarna är helt borta fram till Torsdagen (Tävlar lördag)

Light läsken får mig genom arbetsdagen mer eller mindre;)

Stonemountain
2016-11-24, 09:57
Jag gjorde tvärtom att jag höjde med en liter om dagen innan jag ströp vätska helt sista dagen innan tävling vilket funkade för mig.
Var nog uppe i 8 liter vatten på torsdagen när tävlingen var på lördagen.

Hur är det med kolsyran i Coke Zero under Fyllning/tömning vilket jag fick sagt till mig att bara köra vatten därav.