handdator

Visa fullständig version : Onödig produkt - NOCCO beta+arginin etc


TotteShaped4Life
2016-11-18, 07:12
Nu görs det reklam för den här pwo-groggen... NOCCO - beta-alanin, arginin, caffein, bcaa, citrulline...

För att få ut maximal effekt av beta-alanin (karnosin) krävs ett relativt långvarigt intag för att uppnå de maximala nivåerna av karnosin i kroppen. Forskare har till exempel sett att hos kvinnliga atleter över 50 år så har 3,2gr Beta-Alanin om dagen i 28 dagar inneburit en 24% bättre ”mjölksyra-sänkning” under tuffa intervaller. Att ta det vid enstaka tillfällen torde knappast ha någon som helst märkbar effekt mao. Arginin sägs ha samma effekt som citrulline, och det är sant men problemet är att när man intar arginin oralt så förgås de mesta i levern. När det gäller argininet så finns det inte mycket kvar av det när det väl har metaboliserats. Citrullin går via njurarna istället och kan via den vägen höja upp nivåerna av plasma-arginin MER, än att bara inta Arginin rent! BCAA är ju sedan ganska lång tid känt inte ha någon effekt på muskeltillväxt utan det är EAA där alla essentiella aminosyrorna tillsammans med de grenade som bygger muskler. Just saying... ganska onödig produkt. Själv köper jag beta-alaning och citrullin separat och blandar med EAA + kreatin. Vad säger ni? Bra eller anus?

Beemel
2016-11-18, 07:41
Lika "bra" som resten av produkterna i den här genren.
Innehåll är sekundärt till hur många fitnesswannabes på instagram som poserar med produkten.
Tror inte heller den genomsnittlige köparen av sådana här produkter har någon större koll, eller läser innehållsförteckningen. Så länge det finns en flashig burk och tillräckligt med reklam så kommer det sälja.

Shqypnia
2016-11-18, 07:59
Priset allt mellan 19-30 kr beroende på vart man köper det. Världens dyraste läsk. Blir mer taggad av en hederlig Coca Cola.

Behöver kanske inte betona att jag tkr det är anus.

Kaukasuskokosnöt
2016-11-18, 08:08
Glöm inte att man köper instagrammaterial!

Morrris
2016-11-18, 09:08
EAA och kreatin innan träning känns också ganska anus, ja. :)

DJJOHANSSON
2016-11-18, 12:15
'Unnar' mig en nocco pwo nån gång i månaden pga priset, brukar få en jävla knuff så produkten är absolut inte dålig, men dyr.

skattefusk
2016-11-18, 12:49
'Unnar' mig en nocco pwo nån gång i månaden pga priset, brukar få en jävla knuff så produkten är absolut inte dålig, men dyr.

Billigare med kaffe då, knuffen är koffeinet

Beemel
2016-11-18, 13:12
Billigare med kaffe då, knuffen är koffeinet

Förringa inte placeboeffekten

DieErste
2016-11-18, 13:28
'Unnar' mig en nocco pwo nån gång i månaden pga priset, brukar få en jävla knuff så produkten är absolut inte dålig, men dyr.

Du kan ju köpa Beta alanin,Citruline,AAKG,EAA och koffein separat annars och blanda innan träning :)

DJJOHANSSON
2016-11-18, 16:01
Haha folk på det här forumet.

Jag tar pwo och koffein dagligen, runt 300mg~ Men får fortfarande en bra knuff av noccon som har 100mg mindre koffein så just därför anser jag att det är en bra produkt.

TotteShaped4Life
2016-11-18, 17:13
EAA och kreatin innan träning känns också ganska anus, ja. :)
Det finns två studier på saken. I den ena tillförde man EAA direkt innan träningen, och i den andra en timme innan. I den första, den där man tillförde aminosyrorna direkt före, stimulerades proteinsyntesen kraftigt efter träningen, medan man i den andra inte såg någon skillnad jämfört med helt fastande träning.
Aminosyrekoncentrationerna i blodet börjar omgående stiga efter EAA-intag och toppar runt 60 minuter efter intaget. (King Grub)

Jorgen
2016-11-25, 22:53
Billigare med kaffe då, knuffen är koffeinet

Kaffe är äckligt.

wilhelmblomgren
2016-11-25, 23:19
Har vi inte tagit upp detta typ tjugo gånger innan, då King Grub har kommit med slutsatsen att bcaa är neonfärgad saft?
I vilket fall så håller jag med, men jag tycker om smakerna på vissa av dessa bcaa- och lightdrycker. Därför tycker jag inte på.

Denna tråden är onödig.

TotteShaped4Life
2016-11-26, 08:02
Har vi inte tagit upp detta typ tjugo gånger innan, då King Grub har kommit med slutsatsen att bcaa är neonfärgad saft?
I vilket fall så håller jag med, men jag tycker om smakerna på vissa av dessa bcaa- och lightdrycker. Därför tycker jag inte på.

Denna tråden är onödig.
Kan noga hålla med att tråden är överflödig med tanke på att de flesta här känner till att BCAA är dyr saft, men nu försöker man ju kränga det med ett beta-alanin, CM, arginin, caffein och slutsatsen enligt mig är att det fortfarande är dyr saft.

wilhelmblomgren
2016-11-26, 15:19
Kan noga hålla med att tråden är överflödig med tanke på att de flesta här känner till att BCAA är dyr saft, men nu försöker man ju kränga det med ett beta-alanin, CM, arginin, caffein och slutsatsen enligt mig är att det fortfarande är dyr saft.

Jo jag håller fullt med! Men personligen brukar jag se dessa kolsyrade, bcaa-drycker med koffein som vilken annan energidryck, fast med en annan smak bara. Men självklart så är det falsk marknadsföring om företagen påstår att deras dryck är prestationshöjande pga "beta-alanin, CM, arginin,".

Donkens
2016-11-29, 00:47
Nu görs det reklam för den här pwo-groggen... NOCCO - beta-alanin, arginin, caffein, bcaa, citrulline...

För att få ut maximal effekt av beta-alanin (karnosin) krävs ett relativt långvarigt intag för att uppnå de maximala nivåerna av karnosin i kroppen. Forskare har till exempel sett att hos kvinnliga atleter över 50 år så har 3,2gr Beta-Alanin om dagen i 28 dagar inneburit en 24% bättre ”mjölksyra-sänkning” under tuffa intervaller. Att ta det vid enstaka tillfällen torde knappast ha någon som helst märkbar effekt mao. Arginin sägs ha samma effekt som citrulline, och det är sant men problemet är att när man intar arginin oralt så förgås de mesta i levern. När det gäller argininet så finns det inte mycket kvar av det när det väl har metaboliserats. Citrullin går via njurarna istället och kan via den vägen höja upp nivåerna av plasma-arginin MER, än att bara inta Arginin rent! BCAA är ju sedan ganska lång tid känt inte ha någon effekt på muskeltillväxt utan det är EAA där alla essentiella aminosyrorna tillsammans med de grenade som bygger muskler. Just saying... ganska onödig produkt. Själv köper jag beta-alaning och citrullin separat och blandar med EAA + kreatin. Vad säger ni? Bra eller anus?

Ditt val är bara mer kostnadseffektivt.

TotteShaped4Life
2016-11-30, 05:25
Ditt val är bara mer kostnadseffektivt.
Det och att t.ex. beta-alanin behöver tas under under längre tid och inte vid enstaka tillfällen. För att få ut maximal effekt av beta-alanin (karnosin) krävs ett relativt långvarigt intag för att uppnå de maximala nivåerna av karnosin i kroppen. Samtidigt bevaras nivåerna under en lång tid, om intaget upphör helt sjunker nivåerna med enbart 2-4 % per vecka.
Ett dagligt intag av beta-alanin på 4,8-6,4 g kan på 4 veckor höja karnosinkoncentrationen i kroppen med 60 % och på 10 veckor kan koncentrationen höjas med hela 80 %.

Anders The Peak
2016-11-30, 07:54
Ur ett hypertrofi perspektiv, om vi ser att hypertrofi är en bieffekt av ökade metabola krav på muskeln, är det kanske en nackdel med att försöka tackla laktatansamlingen med att höja karnosinnivåerna utöver normala. Det är säkert bra i andra idrotter men kanske inte vid muskelbyggning.

Donkens
2016-12-01, 02:24
Det och att t.ex. beta-alanin behöver tas under under längre tid och inte vid enstaka tillfällen. För att få ut maximal effekt av beta-alanin (karnosin) krävs ett relativt långvarigt intag för att uppnå de maximala nivåerna av karnosin i kroppen. Samtidigt bevaras nivåerna under en lång tid, om intaget upphör helt sjunker nivåerna med enbart 2-4 % per vecka.
Ett dagligt intag av beta-alanin på 4,8-6,4 g kan på 4 veckor höja karnosinkoncentrationen i kroppen med 60 % och på 10 veckor kan koncentrationen höjas med hela 80 %.

Jo men NOCCO står ju i kylen och folk dricker det varje dag, billigt är det inte. 'En nivån på karnosin höjs utan tvekan med nån burk varje dag.