handdator

Visa fullständig version : Hur ofta måste man gå vid deff?


-A-81
2004-04-23, 15:30
Har tänkt gå 4-5ggr/veckan nu räcker det? Eller ska man gå varje dag i en månad vilket är det bästa och hur stor betydelse har det.

Jon
2004-04-23, 16:21
Visst räcker det. Det handlar ju om hur mycket energi du gör av med kontra hur mycket du får i dig. Ligger du på energiminus så går du ner i vikt. Ju mer du går desto mer energi gör du av med.

paranoid
2004-04-24, 21:08
Räcker i förhållande till vad? Det som är viktigast vid deff är kostupplägget. Om kostupplägget inte är välgenomtänkt spelar det inte någon roll hur mycket du än promenerar. Då når du ändå inga resultat.

Om man vill gå morgonpromenader vid deff eller ej är väl en smaksak. Jag gör det inte eftersom jag inte tycker att det är särskilt effektivt i förbränningssyfte. Man bränner ju inte särskilt många kalorier.

Ervin
2004-04-24, 21:11
Det bästa med morgon promenader är att man får äta mera under dagen ifall man går sådana.
Sedan så är det väldigt skönt o morgon promenera eller promenera över huvudtaget för att man kan fundera om allt från himmel till jord.

:thumbup:

paranoid
2004-04-24, 21:37
Näe, jag skulle aldrig orka kliva upp och gå en timme på morgonen bara för att kunna äta hur mycket då extra? Två brödskivor? En banan? =)

Huh, jag är morgontrött!

Ervin
2004-04-24, 22:07
nee självklart inte! Bättre med sömn! Men på helgerna så är morgon promenader givna! :bow:

a_p
2004-04-25, 00:24
Varför gå när man kan springa? Vem orkar traggla runt i flera timmar när man kan göra bort det på 20-30min och dessutom få bättre kondition på köpet.

aliquis
2004-04-25, 02:20
Personer är nog olika...

Till att börja med naturligtvis MÅSTE du inte gå vare sig 0, 1, 4-5 eller 7 ggr i veckan. Och om du väljer att gå på morgonpromenader, bara äta mindre eller köra intensiva konditionspass i form av joggning, löpband, trappmaskin eller något är ju upp till dig. Själv är jag alldeles för rastlös för att jag skulle få för mig att gå runt i någon timme bara för att.

gosh
2004-04-25, 10:44
Originally posted by -A-81
Har tänkt gå 4-5ggr/veckan nu räcker det? Eller ska man gå varje dag i en månad vilket är det bästa och hur stor betydelse har det.

Om du rör dig mindre under deff så kan du inte äta lika mycket och då tappar du mer muskler samt känner dig hungrigare. Ökar du på din aktivitet så kan du öka i muskler och deffa samtidigt.

Det ÄR jobbigt att bygga muskler! Det är ännu jobbigare att bygga muskler under deff, men det går.

-A-81
2004-04-25, 16:11
Originally posted by gosh


Om du rör dig mindre under deff så kan du inte äta lika mycket och då tappar du mer muskler samt känner dig hungrigare. Ökar du på din aktivitet så kan du öka i muskler och deffa samtidigt.

Det ÄR jobbigt att bygga muskler! Det är ännu jobbigare att bygga muskler under deff, men det går.

Behöver jag alltså gå fler än 5ggr??

Jon
2004-04-25, 16:58
Originally posted by -A-81


Behöver jag alltså gå fler än 5ggr??

Du behöver inte gå alls. Inte ett steg om du inte vill.

gosh
2004-04-25, 16:59
Originally posted by -A-81


Behöver jag alltså gå fler än 5ggr??

Behöver och behöver, det beror helt på hur fort du vill gå ner och vilket resultat du önskar. Kämpar du hårdare så kommer du få ett bättre resultat.
Vad som egentligen bestämmer hur du gör är vad du fixar mentalt, för det är viktigt att trivas med det man håller på med, annars dröjer det inte länga tills du ballar ur.

-A-81
2004-04-25, 17:48
Originally posted by Jon


Du behöver inte gå alls. Inte ett steg om du inte vill.

Roligt svar :(


Jag frågade hur ofta man "bör" gå för att få bästa resultat

gosh
2004-04-25, 17:51
Originally posted by -A-81


Roligt svar :(


Jag frågade hur ofta man "bör" gå för att få bästa resultat

Vad vill du uppnå med din deff? det är nog viktigare att du berättar det innan det går att säga vad som kommer fungera bäst. Helst skall du säga hur snabbt du vill uppnå det också, för förr eller senare så går du ner med alla typer av deffscheman som fungerar.

WHITEFOLKS
2004-04-25, 17:52
du kan ju börja med att gå varje dag och justera efterhand efter tyckte. förstår inte riktigt vad det är du är ute efter, att nån ska säga att det optimala är att gå 22.7 gånger/månad?

Fartman
2004-04-25, 17:56
Originally posted by -A-81


Roligt svar :(


Jag frågade hur ofta man "bör" gå för att få bästa resultat

du måste absolut inte traska om du inte vill, men då kanske du måste skära ner kosten lite till...
har för mig att castro här på forumet var ut och gick väldigt lite i början av sin diet.. och han är fan krisphård nu

jag skulle dock rekommendera dig att gå ut och gå lite, det behöver inte var på morgonen.. även om det är bäst, men det är ju 100ggr bättre med en prommenad på kvällen än ingen alls

aliquis
2004-04-26, 01:09
Originally posted by -A-81

Roligt svar :(
Jag frågade hur ofta man "bör" gå för att få bästa resultat
Isf BÖR du ju säkert gå halva dagen varje dag...

Grandi
2004-04-26, 13:02
Huj då, denna tråd förvandlades till de otydliga svarens moder :D

För att gå ner i vikt måste du förbruka mera energi än du får i dig, dvs. du ska ligga på energiminus. Detta kan du uppnå på flera olika sätt.
Alternativ 1. Du kan fortsätta träna och motionera som vanligt men äta mindre mat än vanligt---> Energiunderskott.
Alternativ 2. Du kan också träna på som vanligt plus gå några extra promenader (eller löpa, cykla, vad du själv väljer) vilket höjer din totala energiförbrukning----> Du behöver inte skära ner lika mycket på matintaget för att hamna på energiminus.

Av ditt inlägg får jag bilden att du valt att gå promenader, finemang. Om jag vore du, skulle jag börja med tre extrapromenader i veckan, kom ihåg att justera din kost också och att kolla med vågen om du går ner i vikt eller inte. 1/2-1 kg viktförlust i veckan är en lämplig takt att sträva efter. Sedan då du minskar i vikt och din energiförbrukning sjunker, kan du kasta in några promenader till ännu i veckan för att viktminskningen ska fortsätta i samma takt.

Om något ännu e oklart fråga mera. Kom också ihåg att det skrivits massor om deffande på detta forum, det lönar sig verkligen att läsa så mycket du bara orkar och hinner. Kunskap underlättar deffande otroligt mycket.

Lycka till!! :thumbup: