handdator

Visa fullständig version : Resa


Gearhead85
2016-11-09, 13:34
Tänkte få lite restips då jag planerar en liten resa i sommar. Dock vet jag inte vart även om Rhodos varit lite intressant. Dock är det sådåliga bilder på gymmen på hemsidorna och även om jag har semester så tänker jag hålla igång träningen. Någon lär ju fråga om budget och siktar däremellan 10'000-15'000:- ca.

Wormzie
2016-11-09, 14:32
Tänkte få lite restips då jag planerar en liten resa i sommar. Dock vet jag inte vart även om Rhodos varit lite intressant. Dock är det sådåliga bilder på gymmen på hemsidorna och även om jag har semester så tänker jag hålla igång träningen. Någon lär ju fråga om budget och siktar däremellan 10'000-15'000:- ca.

Varför titta på gymmen när du ska planerar "en liten resa"? Se det som ett välbehövligt uppehåll för både kropp och själ och titta istället efter vad du vill göra under din resa.. är det något speciellt du vill uppleva? Fina vyer, socialt, god mat och dryck, sol och bad?

Vill man träna eller vara aktiv under resan kanske man kan åka på en träningsresa där man kör yoga i soluppgången eller köra trekking i någon bergskedja :)

Gearhead85
2016-11-09, 15:00
Varför titta på gymmen när du ska planerar "en liten resa"? Se det som ett välbehövligt uppehåll för både kropp och själ och titta istället efter vad du vill göra under din resa.. är det något speciellt du vill uppleva? Fina vyer, socialt, god mat och dryck, sol och bad?

Vill man träna eller vara aktiv under resan kanske man kan åka på en träningsresa där man kör yoga i soluppgången eller köra trekking i någon bergskedja :)

Jag har faktiskt kikat på just träningsresor. Men väldigt få har jag hittat som är just med den frihet jag vill ha i träningen utan då är det med ett program och inte så ofta mot styrketräning. Och vill inte ha någon pt som ingår då jag redan lagt upp ett program med min sjukgymnast som är inläst på de reumatiska sjukdomarna. :) Och utöver att bli stark och så hjälper ju träningen väldigt mycket mot just min reumatism. Enligt min läkare, hade jag inte tränat hade jag idag suttit i rullstol periodvis. Och eftersom jag kliver upp, i med en bcaa och en pwo och iväg på gymmet blir jag fortare av med morgonstelheten som vi reumatiker brukar ha. :) Därav vill jag att hotellet ska ha ett gym med iallafall fria vikter och en cablecross. Och eftersom jag tränar på morgonen så har jag hela dagen sedan för sol och bad och även besöka samhället är jag är. ^^ Och jag är av den typen att jag blir uttråkad de två dagar jag har vilodag.

G_lund
2016-11-09, 21:31
10 burpees per minut i 15-20 minuter.
Klart.

Gearhead85
2016-11-09, 23:20
10 burpees per minut i 15-20 minuter.
Klart.

Klarar inte burpees och liknande. Därav att jag vill ha ett bra gym på hotellet. Jag ska genom reumatismen helst undvika stötar mot lederna som hopp och liknande. Har lyckats förstöra handleden på ett mekanikerarbete jag hade för 10 år sedan.

Starke75an
2016-11-10, 17:36
Norrut. Sommar+Norrland=sant. Ljus dygnet runt. Lappland på svenska eller finska sidan. En stuga vid nån sjö.

Gearhead85
2016-11-10, 23:04
Norrut. Sommar+Norrland=sant. Ljus dygnet runt. Lappland på svenska eller finska sidan. En stuga vid nån sjö.

Det är mer varmare breddgrader jag tänker på och även uppleva lite andra kulturer. :) Bor ju i mellannorland så vet ju lite om vilket väder och temperatur samt ljus vi har. ^^ Just nu är vi påväg in i en mörk period. :p

Hinner ju upptäcka en hel del då träningen tar ca en timme bara och är det första jag gör. ^_^

StarkaUlf
2016-11-11, 04:41
Kanske Prag, Budapest, Dubrovnik eller Split?

Eller varför inte Madrid/Barcelona, Rom eller någon annan stad i Italien?

Rom gillade jag iallafall, finns ju väldigt mycket att se. Likaså Paris.

Gearhead85
2016-11-11, 05:23
Kanske Prag, Budapest, Dubrovnik eller Split?

Eller varför inte Madrid/Barcelona, Rom eller någon annan stad i Italien?

Rom gillade jag iallafall, finns ju väldigt mycket att se. Likaså Paris.

Något tips på något hotell däromkring då som har ett rätt bra gym? :)

tomccc
2016-11-11, 11:22
NH Collection Roma Palazzo ser fint ut och verkar ha gym.

forslund
2016-11-11, 11:51
Playitas är väl rätt populärt för träningsresor. Känner flera som varit där och samtliga är nöjda.