handdator

Visa fullständig version : Vem vinner ikväll? Poll!


Sidor : [1] 2

timoat
2016-11-08, 20:38
Vi har ju redan haft en poll som blev skapad för länge sen när förutsättningarna var annorlunda, tänkte att det kunde vara intressant att ha en nu timmarna innan valet. Annat får gärna tas upp här, tex var ni lyssnar på det. Jag själv tänker lyssna på Rogan/stanhope/burrs podcast som de ska köra live, osäker på när (7pm california time är kl 4 inatt, så det blir sent!) men det bör vara härifrån:

https://www.youtube.com/c/powerfuljre/live

http://www.brownpapertickets.com/event/2696411?date=1604841

"Doors 6
Show 7
Probably until 11
21+

"Doug Stanhope and Joe Rogan host an all-star Election Night show, on the stage in the Main Room of The Comedy Store.
This will be a podcast-style event, and definitely not a stand-up show."

Varvar även med Sky News.

Pollen är anonym men man får gärna säga vem man tror kommer vinna!

Yes
2016-11-08, 20:39
Hillary är vad jag hade satsat mina pengar på.

Tricklew
2016-11-08, 20:40
"Doug Stanhope and Joe Rogan host an all-star Election Night show, on the stage in the Main Room of The Comedy Store.
This will be a podcast-style event, and definitely not a stand-up show."


Jag är mest intresserad av detta, vart kan jag höra det?

timoat
2016-11-08, 20:43
Jag är mest intresserad av detta, vart kan jag höra det?

Jag tror det kommer ske i länken där, det var det jag hittade på reddit!

blåvitt
2016-11-08, 20:44
Saknar ett "vem fan bryr sig" alternativ

timoat
2016-11-08, 20:46
Saknar ett "vem fan bryr sig" alternativ

Fan också! Jag suger på att göra polls...

King Grub
2016-11-08, 20:55
Jag skulle vilja se vad som händer om Trump vinner... men jag vill nog ha en reset-knapp eller en tidsmaskin ifall det visar sig vara en katastrof. Jag gillar ingen av kandidaterna. Men jag tror Billary vinner.

Jag tycker det är hög tid för en kvinnlig president... men varför måste det vara just hon?

z_bumbi
2016-11-08, 20:58
jag skulle vilja se vad som händer om trump vinner... Men jag vill nog ha en reset-knapp eller en tidsmaskin ifall det visar sig vara en katastrof.

+1

Isseman
2016-11-08, 21:01
+1

+2

blåvitt
2016-11-08, 21:26
Jag skulle vilja se vad som händer om Trump vinner... men jag vill nog ha en reset-knapp eller en tidsmaskin ifall det visar sig vara en katastrof. Jag gillar ingen av kandidaterna. Men jag tror Billary vinner.

Jag tycker det är hög tid för en kvinnlig president... men varför måste det vara just hon?

+3... och när vi ändå håller på, kan du lägga till ett "vem fan bryr sig"-alternativ?

Malle1
2016-11-08, 21:32
Inga kvoteringar! Kompetensen ska bestämma.

blåvitt
2016-11-08, 21:44
Inga kvoteringar! Kompetensen ska bestämma.

Tror inte att ett folkval på något sätt påverkas av kvoteringar, där tar man nog bara rakt av den som folket röstar mest på.

Kompetens kan vi nog dock glömma oavsett hur det går :)

Neithan
2016-11-08, 21:53
Tror inte att ett folkval på något sätt påverkas av kvoteringar, där tar man nog bara rakt av den som folket röstar mest på.

Kompetens kan vi nog dock glömma oavsett hur det går :)

Vad kallas det när man röstar på någon enbart pga hens kön? Måste finnas ett ord för det.. sexism?

Isf torde allt det här snacket om "Äntligen en kvinna!" - vara sexism! Vilken upptäckt!

Men - en plötslig tanke - då när folk sa "Äntligen en svart person" och röstade på Obama mest/bara för att han är svart - var det rasism?

Det är nästan som om det vore dåligt att välja folk baserat på kön/ras.. vem hade kunnat tro det.!

blåvitt
2016-11-08, 21:54
Vad kallas det när man röstar på någon enbart pga hens kön? Måste finnas ett ord för det.. sexism?

Isf torde allt det här snacket om "Äntligen en kvinna!" - vara sexism! Vilken upptäckt!

Men - en plötslig tanke - då när folk sa "Äntligen en svart person" och röstade på Obama mest/bara för att han är svart - var det rasism?

Det är nästan som om det vore dåligt att välja folk baserat på kön/ras.. vem hade kunnat tro det.!

Över 200 år utan en kvinnlig president... och du kallar det för sexism att folk tycker det är dags?

*spy*

Neithan
2016-11-08, 22:03
Över 200 år utan en kvinnlig president... och du kallar det för sexism att folk tycker det är dags?

*spy*

Ingen med Downs heller.. Retts syndrom är också väldigt underrepresenterat - 200 år och ingen med Retts syndrom!
Ingen fullblodautist.. vilka funkofober! En röst för Hillary eller Trump är en röst för systematisk funkofobi och inte ett tecken på denna grupps olämplighet!

Ingen från Polynesien..

Ingen våldäktsperson förutom Bill Clinton och några andra.

---
Ögonöppnande logik som vanligt BV.

tp_88
2016-11-08, 22:04
Hillary vinner, tyvärr.

Är jag blind eller streamas inte de Amerikanska valvakorna i Sverige i år? Vill bestämt minnas att SVTPlay eller TV4Play hade streams från USA 2012.

blåvitt
2016-11-08, 22:05
Hillary vinner, tyvärr.

Är jag blind eller streamas inte de Amerikanska valvakorna i Sverige i år? Vill bestämt minnas att SVTPlay eller TV4Play hade streams från USA 2012.

Jag har TV4s valvaka i bakgrunden atm

Bob90
2016-11-08, 22:09
Jag skulle vilja se vad som händer om Trump vinner... men jag vill nog ha en reset-knapp eller en tidsmaskin ifall det visar sig vara en katastrof. Jag gillar ingen av kandidaterna. Men jag tror Billary vinner.

Jag tycker det är hög tid för en kvinnlig president... men varför måste det vara just hon?

Vem vinner? Inte USA i alla fall :d

tp_88
2016-11-08, 22:09
Jag har TV4s valvaka i bakgrunden atm
Jo, jag vet att SVT, TV4 mfl har egna valvakor. Men jag vill gärna slippa få hjärtinfarkt.

Vill verkligen minnas att SVT eller TV4 förra valet streamade typ CNN och FOX åtminstone.

oath5
2016-11-08, 22:09
Hillary vinner, tyvärr.

Är jag blind eller streamas inte de Amerikanska valvakorna i Sverige i år? Vill bestämt minnas att SVTPlay eller TV4Play hade streams från USA 2012.

Vem vill se svensk medias vänstervinkling av amerikanernas val?

blåvitt
2016-11-08, 22:10
Ingen med Downs heller.. Retts syndrom är också väldigt underrepresenterat - 200 år och ingen med Retts syndrom!
Ingen fullblodautist.. vilka funkofober! En röst för Hillary eller Trump är en röst för systematisk funkofobi och inte ett tecken på denna grupps olämplighet!

Ingen från Polynesien..

Ingen våldäktsperson förutom Bill Clinton och några andra.

---
Ögonöppnande logik som vanligt BV.

0.014% av amerikansk befolkning lider av downs syndrom.

Cirka 1 ppm av den amerikanska befolkningen är från stilla havet.

Cirka 50% av den amerikanska befolkningen har inte en k*k mellan benen.

Som vanligt så har du ingen aning om vad logik är *hug* Det kallas representativ demokrati

TheBeach97
2016-11-08, 22:13
Tyvärr vinner nog Hillary men jag hoppas på Trump! Mycket för att media verkar RÅHATA Trump och vinklar så det står härliga till om ALLT, "Trump trivs inte ensam", "Trump hatar kvinnor", "trump är smygrasist!", "trump har sömnsvårigheter" alltså ajg orkar fan inte detta tjat om hur OOOOND trump är medans man nämner väldigt väldigt lite negativa saker om clinton.

Vill se vad som händer om Trump vinner också

tp_88
2016-11-08, 22:13
Vem vill se svensk medias vänstervinkling av amerikanernas val?
Nej, precis, det var precis det jag ville undvika. Jag vägrar se dem, därför frågade jag om de Amerikanska. Helst då FOX men allt är egentligen bättre, eftersom de åtminstone har koll på valet.

Är jag blind eller streamas inte de Amerikanska valvakorna i Sverige i år? Vill bestämt minnas att SVTPlay eller TV4Play hade streams från USA 2012.

blåvitt
2016-11-08, 22:15
Nej, precis, det var precis det jag ville undvika. Jag vägrar se dem, därför frågade jag om de Amerikanska. Helst då FOX men allt är egentligen bättre, eftersom de åtminstone har koll på valet.

Du tycker alltså att svensk media är vinklad och vill därför helst se på FOX? Right... *rolleyes*

Skaffa VPN bara

TheBeach97
2016-11-08, 22:16
Enligt SVTs valvaka så får man ju intrycket att det bara är vita arga fattiga lågutbildade män som röstar på Trump för de är arga. Och detta av politiska experter.


"Känns retoriken igen?

Kanske får ett visst parti i vårat eget land samma behandling?"


hahah så jävla sant

Neithan
2016-11-08, 22:16
Som vanligt så har du ingen aning om vad logik är *hug* Det kallas representativ demokrati

Playing it fast and loose med definitioner av väldigt vedertagna begrepp ser jag....
Representativ demokrati avser ett system där folket styr genom val av partier eller företrädare med beslutanderätt.

:SjuktPin:

:MedSkam:

Försök igen.

Stompa
2016-11-08, 22:17
Vafan kan vi inte lägga ner stridsyxan för idag bara och diskutera kandidaternas chanser i takt med att infon droppar in ikväll bara.

blåvitt
2016-11-08, 22:20
Vafan kan vi inte lägga ner stridsyxan för idag bara och diskutera kandidaternas chanser i takt med att infon droppar in ikväll bara.

Isf hade jag hållit på Hillary fram tills för en vecka sen. Tror fortfarande att hon vinner men hade inte vågat sätta pengar på det längre.

Bärsärk
2016-11-08, 22:22
Spelar det verkligen någon roll för Sverige vad som händer i USA? Känner att jag inte kunde brytt mig mindre.

TheBeach97
2016-11-08, 22:24
Hillary +pa
trump +az, ga, ia, nc, oh

colorado showdown
florida showdown
michigan showdown
nevada showdown

election will be decided by evening voters

tp_88
2016-11-08, 22:24
Du tycker alltså att svensk media är vinklad och vill därför helst se på FOX? Right... *rolleyes*

Skaffa VPN bara
Läsförståelsen är inte på topp här alltså...

Som jag skrev så är allt från USA bättre, eftersom de åtminstone vet vad de talar om till skillnad från många juppar som kommer släpas fram i SVT/TV4. Föredrar alla gånger i veckan CNN framför SVT.

Sedan ja, det finns såklart en generell vinkling hos FOX också. Men jag föredrar den alla gånger i veckan framför svensk vänstermedias rapportering om Amerikansk politik. Det är bland det absolut värsta som finns.

Dessutom är inte FOX bara highlight reels med Hannity och O'Reilly galnaste stunder, utan det finns en hel del anchors som är förbannat bra.

TheBeach97
2016-11-08, 22:26
Random snubbe på flashback, kanske ligger något i det!

Och får att knyta an lite till topic: Jag tror, helt ärligt, att Trump tar hem det här.

Försöker vara objektiv och inte låta mina egna förhoppningar "cloud my judgement".

Det jag baserar det på är helt enkelt sociala medier på internet kryllar av Trump suppoters.
Många fler än Hillarys. Det tyder på att den yngre generationen lutar åt Trump.

Sen har vi Trumps rallies. Dom är 2x, 3x, 4x, 5x så stora som Hillarys.
Hillary behöver använda sig av stora stjärnor (Jay-Z, Springsteen, Bon Jovi m.fl.) för att dra stora publiker.

Vidare så har vi sett hur alla polls behöver över-sampla demokrater med upp till ~35% för att få Hillary att ligga runt 3-5% högre.

Polisen, militäreno osv stöder Trump.

Sen det faktum att mer än 50% av folket i USA tycker Hillary är korrupt.

Hur ska hon kunna vinna? Allt pekar på att Trump tar hem det här.

TheBeach97
2016-11-08, 22:52
Om de siffrorna Drudge har publicerat stämmer, så vinner antagligen Trump verkar det som.

http://thehill.com/homenews/media/304982-carl-bernstein-trump-wins-if-alternate-universe-of-drudge-is-right

Neithan
2016-11-08, 22:54
election will be decided by evening voters

Låter lovande för Trump då han är stark bland de som arbetar.

Random snubbe på flashback, kanske ligger något i det!

Många bra poänger och flera anledningar till att det kan bli våldsamt om det fruktade Demokratiska valfusket blir för uppenbart.

Hövdingen
2016-11-08, 22:58
Vädret gynnar Trump.
ur2RNAFij70

TheBeach97
2016-11-08, 23:02
Hahah finns såna sjukt roliga musikvideos med trump

Lu4VUsaxs6E
cwqSpu7dETg

TranceII
2016-11-08, 23:03
För att balansera lite. Clinton leder i alla battle ground states enligt Votecastr.

http://www.slate.com/votecastr_election_day_turnout_tracker.html

Men i praktiken är det nog för osäkert för att faktiskt säga.

TheBeach97
2016-11-08, 23:06
Jag var faktiskt rätt säker ända tills idag att Hillary skulle vinna, vilket jag inte gillade. Men nu verkar det mer och mer som att det blir mycket jämnare än vad man trott!

Mera:

Enligt länken - New Hampshire
Trump - 52.5%
Clinton - 41%

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/president

Hövdingen
2016-11-08, 23:10
4IrE6FMpai8

Man kan inte anklaga Trump för att inte ha humor i.a.f.

TranceII
2016-11-08, 23:10
Jag var faktiskt rätt säker ända tills idag att Hillary skulle vinna, vilket jag inte gillade. Men nu verkar det mer och mer som att det blir mycket jämnare än vad man trott!

Mera:

Enligt länken - New Hampshire
Trump - 52.5%
Clinton - 41%

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/president

Räkna antalet röster ;-)

mottat
2016-11-08, 23:24
Hillary kommer att vinna, medelmänniskan är så pass dum att dom tror på medias propaganda.

Kommer bli roligt dock när hon vinner och inte ett skit kommer bli bättre för dem som röstat på henne.

Hövdingen
2016-11-08, 23:26
Hillary kommer att vinna, medelmänniskan är så pass dum att dom tror på medias propaganda.

Kommer bli roligt dock när hon vinner och inte ett skit kommer bli bättre för dem som röstat på henne.

Bra att du är här och klargör läget då.

TheBeach97
2016-11-08, 23:33
Ok just nu sitter 25åriga brudar jag har på min facebookvänlista och påstår att det KOMMER att bli ww3 om donald trump vinner.

Jag orkar fanimig inte, det är nå stort jävla fel på en överväldigad majoritet av människor.

mottat
2016-11-08, 23:36
Bra att du är här och klargör läget då.

Bara titta på hur folk beter sig i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23872552.ab

”Jag är rädd för världskrig om Donald Trump vinner”, uppger en svensk.


Oavsett vem som vinner är det rätt skrämmande hur folk som har helt vanliga jobb 7-16 tror att valet kommer påverka deras vanliga dag till dag liv på något märkvärdigt sett.

Hövdingen
2016-11-08, 23:43
Bara titta på hur folk beter sig i Sverige.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23872552.ab

”Jag är rädd för världskrig om Donald Trump vinner”, uppger en svensk.


Oavsett vem som vinner är det rätt skrämmande hur folk som har helt vanliga jobb 7-16 tror att valet kommer påverka deras vanliga dag till dag liv på något märkvärdigt sett.

Du skrev: Hillary kommer att vinna, medelmänniskan är så pass dum att dom tror på medias propaganda.

Vad spelar det för roll vad svenskar tror, de röstar inte ändå?


OnT: Jag tror det blir jämt, det är nog 70/70.

TheBeach97
2016-11-08, 23:47
Alla brudar är experter på facebook nu, va i hela helvete vet dom om amerikansk politik? Jag vet inte heller ett skit men inte fan sitter jag på fejjan och leker stormsäker, det gör jag mer anonymt på forum i sånna fall :D

Sist folk röstade på en arg karl som hatade minoriteter gick det ju jävligt bra... Hitler ni vet?

Åh herregud !#¤"¤"#¤"#¤"#

hurril
2016-11-08, 23:48
Jag skulle vilja se vad som händer om Trump vinner... men jag vill nog ha en reset-knapp eller en tidsmaskin ifall det visar sig vara en katastrof. Jag gillar ingen av kandidaterna. Men jag tror Billary vinner.

Jag tycker det är hög tid för en kvinnlig president... men varför måste det vara just hon?

Kom hit för att skriva detta.

mottat
2016-11-08, 23:50
Du skrev: Hillary kommer att vinna, medelmänniskan är så pass dum att dom tror på medias propaganda.

Vad spelar det för roll vad svenskar tror, de röstar inte ändå?





Om folk "utifrån" är så pass påverkade av allt som skrivs du tror inte dom är det i USA? Vart skrev jag att Svenskar ska rösta? tog det som exempel för att bevisa min poäng.

Vart tror du folk får idéer om att det ska bli världskrig om Trump vinner? Att svarta som är födda i USA kommer bli skickade "tillbaka" till Afrika?

Stor mängd som kommer rösta på Hillary enbart för hon är kvinna utan att ens kunna nämna typ en policy hon står för. Eller att rösta på henne för Trump är "rasist".

Hövdingen
2016-11-08, 23:50
Ok just nu sitter 25åriga brudar jag har på min facebookvänlista och påstår att det KOMMER att bli ww3 om donald trump vinner.

Jag orkar fanimig inte, det är nå stort jävla fel på en överväldigad majoritet av människor.

På vilket sätt är det värre än dina och Kleins foliehattsteorier i den andra tråden?

hurril
2016-11-08, 23:53
Om folk "utifrån" är så pass påverkade av allt som skrivs du tror inte dom är det i USA? Vart skrev jag att Svenskar ska rösta? tog det som exempel för att bevisa min poäng.

Vart tror du folk får idéer om att det ska bli världskrig om Trump vinner? Att svarta som är födda i USA kommer bli skickade "tillbaka" till Afrika?

Stor mängd som kommer rösta på Hillary enbart för hon är kvinna utan att ens kunna nämna typ en policy hon står för. Eller att rösta på henne för Trump är "rasist".

Tycker du att Trump verkar vara en kompetent politiker?

mottat
2016-11-08, 23:53
Jag tycker det är hög tid för en kvinnlig president.


Förstår inte folk som har denna åsikt? Har det inte gått lite långt när man ska använda kvotering till vem som ska vara President? Borde väl vara den som kan göra jobbet bäst.


Eller ska vi rösta in en med downs syndrom eller en trans nästa val enbart för det är dags för det också?

TheBeach97
2016-11-08, 23:56
På vilket sätt är det värre än dina och Kleins foliehattsteorier i den andra tråden?

Exakt vilka "foliehattsteorier" ? :laugh::laugh:

TheBeach97
2016-11-08, 23:57
CNN EXIT POLL

Mer än 50% av de tillfrågade var arga på federala myndigheter och 46% tyckte att landet skulle gå mot en mer konservativ inriktning än Obama har styrt landet till!

TheBeach97
2016-11-08, 23:57
Just nu sjunker oddsen snabbt på Clinton både i helhet och som vinnare i Florida.

Stompa
2016-11-08, 23:59
Att dem sjunker för henne är positivt för henne vill jag bara förtydliga.

TheBeach97
2016-11-08, 23:59
Fyfan vad SVT spyr galla över Trump. Jag mår illa när clownen står och berättar hur viktigt public service är samtidigt som de är så jävla subjektiva.

mottat
2016-11-09, 00:01
Tycker du att Trump verkar vara en kompetent politiker?

Dagens politiker verkar ju inte vara några genier när det kommer till göra länder/samhällen bättre.

Dom verkar inte ens förstå hur enkel ekonomi funkar. Att om man har en påse pengar och det inte räcker så får man fördela om det. Utan dom fyller hellre på påsen med mer pengar så är alla problem lösta.


Tror han kan göra det bättre enbart på grund av att han inte är som alla andra politiker.

TheBeach97
2016-11-09, 00:04
Alltså hela det här valet är fan surrealistiskt, det är som en enda stor reality-show för fan :D

hurril
2016-11-09, 00:04
Dagens politiker verkar ju inte vara några genier när det kommer till göra länder/samhällen bättre.

Dom verkar inte ens förstå hur enkel ekonomi funkar. Att om man har en påse pengar och det inte räcker så får man fördela om det. Utan dom fyller hellre på påsen med mer pengar så är alla problem lösta.


Tror han kan göra det bättre enbart på grund av att han inte är som alla andra politiker.

Så ren populism och missnöje från dig alltså? Eller menar du att eftersom ingen politiker är ett geni så är Trump på något sätt bättre lämpad?

Vad är problemet, enligt dig, med att öka penningmängden för att få pengarna att räcka till fler saker? Är det inflationstrycket som oroar dig?

TheBeach97
2016-11-09, 00:05
Nu sitter "experten" och ljuger på TV4 om att det inte finns några bevis för att röstningsmaskinerna valt fel kandidat.

CNN har själva intervjuat flera drabbade väljare.

Bärsärk
2016-11-09, 00:05
Tycker du att Trump verkar vara en kompetent politiker?

Han är en väldigt kompetent affärsman och det är vad jag tror USA behöver.

En sak som jag aldrig fattat med Trump är, om man kollar på gamla videos med honom så verkar han väldigt lugn sansad och vettig men nu idag så pratar han om att spärra av Mexico och att ta kvinnor på underlivet.

hurril
2016-11-09, 00:07
Nu sitter "experten" och ljuger på TV4 om att det inte finns några bevis för att röstningsmaskinerna valt fel kandidat.

CNN har själva intervjuat flera drabbade väljare.

Känner du till var och i vilken utsträckning de där maskinerna används?

Hövdingen
2016-11-09, 00:08
Om folk "utifrån" är så pass påverkade av allt som skrivs du tror inte dom är det i USA? Vart skrev jag att Svenskar ska rösta? tog det som exempel för att bevisa min poäng.

Vart tror du folk får idéer om att det ska bli världskrig om Trump vinner? Att svarta som är födda i USA kommer bli skickade "tillbaka" till Afrika?

Stor mängd som kommer rösta på Hillary enbart för hon är kvinna utan att ens kunna nämna typ en policy hon står för. Eller att rösta på henne för Trump är "rasist".

Samma retorik finns ju på andra sidan också. Jag tror inte det så jävla många som faktiskt tror på dessa domedagsteorier.

hurril
2016-11-09, 00:08
Han är en väldigt kompetent affärsman och det är vad jag tror USA behöver.

En sak som jag aldrig fattat med Trump är, om man kollar på gamla videos med honom så verkar han väldigt lugn sansad och vettig men nu idag så pratar han om att spärra av Mexico och att ta kvinnor på underlivet.

Jag håller med dig om din andra paragraf. Den första har jag läst lite olika saker om. Samtidigt har jag ingen häst i den frågan så det får vara hur det vill med det.

Stompa
2016-11-09, 00:08
Exit polls i Florida pekar mot att 39% av de som röstat är minoriteter jämfört med 33% 2012 för Obama.

Om det stämmer bör det vara fördel Clinton.

TheBeach97
2016-11-09, 00:09
Han är en väldigt kompetent affärsman och det är vad jag tror USA behöver.

En sak som jag aldrig fattat med Trump är, om man kollar på gamla videos med honom så verkar han väldigt lugn sansad och vettig men nu idag så pratar han om att spärra av Mexico och att ta kvinnor på underlivet.

1. Han är egentligen väldigt lugn, sansad och framförallt smart.
2. Hans beteende/agerande är till för att skapa rubriker således bli mer populär, vilket fungerat jävligt bra hittills. INGEN trodde att han ens skulle bli republikanernas kandidat, man skrattade åt det.

Stompa
2016-11-09, 00:11
Vänta med att säga att det fungerat bra tills om han vinner lol...

Sohlsken
2016-11-09, 00:11
Jag tänker inte uttrycka min åsikt i detta ämnet, FÖR att jag är en av de få som faktiskt bor i USA, har amerikanska lån, betalar amerikansk skatt och otvivelaktigt kommer att bli påverkad av valet.

Ni kan sitta där borta och diskutera och "tycka".

Förstår inte folk som har denna åsikt? Har det inte gått lite långt när man ska använda kvotering till vem som ska vara President? Borde väl vara den som kan göra jobbet bäst.


Eller ska vi rösta in en med downs syndrom eller en trans nästa val enbart för det är dags för det också?

Rent spontant verkar det som att du, och snubben tidigare i tråden, tycker att kvinnor och folk med downs är likvärdiga.

Generellt sett anser folk att en president ska vara en man, och systemet försvårar processen för kvinnor som vill bli president. Det är mycket enklare för en man. Inte minst för att amerikaner fortfarande tycker att kvinnor ska vara snällare än män, och den styrka och framfusighet som krävs för att bli president är "okvinnlig".

Jag orkar inte leta fram studier i ämnet på telefonen, men de är inte svåra att hitta.

TheBeach97
2016-11-09, 00:11
Kentucky än så länge:

Trump: 79.1%

TheBeach97
2016-11-09, 00:12
Vänta med att säga att det fungerat bra tills om han vinner lol...

det har fungerat sjukt bra, han har gått från att vara en som folk i stort sett skrattar åt till att nu vara i den såkallade "finalen" för fan :laugh:

Stompa
2016-11-09, 00:19
Enligt han själv finns det bara två personer man. Vinnare och förlorare. :D

TheBeach97
2016-11-09, 00:20
Nu spyr man åter sitt hat mot Trump på TV4.
Fy fan vilken jävla TV-kanal. Ska de hålla på så här hela natten?

TheBeach97
2016-11-09, 00:22
Och varför är de 2 killarna som snackar i tv4 nu så jävla "feminina" av sig? Alltså hela kroppspråket, sättet att snacka .. den svenska mannen är ju knappt en man längre! dessa två borde också kolla sina testosteronnivåer!

Hövdingen
2016-11-09, 00:22
Han är en väldigt kompetent affärsman och det är vad jag tror USA behöver.

Va? Han har mängder med misslyckade affärer, kasinon, flyg, spritindustrin etc.

mottat
2016-11-09, 00:23
Så ren populism och missnöje från dig alltså? Eller menar du att eftersom ingen politiker är ett geni så är Trump på något sätt bättre lämpad?

Vad är problemet, enligt dig, med att öka penningmängden för att få pengarna att räcka till fler saker? Är det inflationstrycket som oroar dig?


Om det handlar om att göra USA till ett bättre / mer framgångsrikt land så tror jag Trump kan göra det ja. Det är han kompetent till ja.

Är emot bidrag och tvångsskatter.

Obamcare och social security är exempel på det.

Tror på mindre reglering och en frimarknad.

Stompa
2016-11-09, 00:24
Verkar som att det är hög turnout i många storstäder, vilket även det ofta betyder fördel demokraterna.

Agitator
2016-11-09, 00:25
Va? Han har mängder med misslyckade affärer, kasinon, flyg, spritindustrin etc.

Fantastiskt att han försökte och spenderade egna pengar på att försöka skapa mer saker i samhället.

Istället för att sitta på sitt emperium och inte dela med sig av pengarna så investerade han i flera satsningar.

TheBeach97
2016-11-09, 00:25
Första siffrorna Indiana:

Trump 69.4%
Clinton 27.3%

mottat
2016-11-09, 00:26
Rent spontant verkar det som att du, och snubben tidigare i tråden, tycker att kvinnor och folk med downs är likvärdiga.




wow är du seriös? du hoppar gärna över att jag skrev trans också. Istället för att anta vad jag menar så kan jag förklara för dig att skriva downs eller trans för att det är "olika" från man eller kvinna. Obama var ju svart så varför inte rösta en asiat eller indier nästa val också enbart på grund av deras hudfärg och att det är dags för det?

TheBeach97
2016-11-09, 00:27
wow är du seriös? du hoppar gärna över att jag skrev trans också. Istället för att anta vad jag menar så kan jag förklara för dig att skriva downs eller trans för att det är "olika" från man eller kvinna. Obama var ju svart så varför inte rösta en asiat eller indier nästa val också enbart på grund av deras hudfärg och att det är dags för det?

Eller en rullstolsbunden? Eller en halv-trans-hbqt-hen-tjej-man?
Så jävla löjligt alltså hahaha

TheBeach97
2016-11-09, 00:28
de flesta polls har visat Hillary leda i New Hampshire, men just nu så Trump leder med 53% där.

mottat
2016-11-09, 00:29
Jag tänker inte uttrycka min åsikt i detta ämnet, FÖR att jag är en av de få som faktiskt bor i USA, har amerikanska lån, betalar amerikansk skatt och otvivelaktigt kommer att bli påverkad av valet.

Ni kan sitta där borta och diskutera och "tycka".




Exakt hur tror du valet kommer påverka dig i ditt dag till dag liv när du går till jobbet osv? +-100-200$ i skatt?

TheBeach97
2016-11-09, 00:29
Här kan ni se hur det ser ut just nu:

http://edition.cnn.com/election/results


Trump 70%, Hillary 26.3%

Agitator
2016-11-09, 00:41
Det mest sorgliga i sådana här val är hur man påminns varje gång hur deras valsystem suger.

Alla registrerade medborgare i landet borde vara berättigade att få rösta och endast deras röster ska vara underlaget för vilka som vinner. Inte statvis eller electorals.

Ruttet är ordet.

hurril
2016-11-09, 00:42
Det mest sorgliga i sådana här val är hur man påminns varje gång hur deras valsystem suger.

Alla registrerade medborgare i landet borde vara berättigade att få rösta och endast deras röster ska vara underlaget för vilka som vinner. Inte statvis eller electorals.

Ruttet är ordet.

Känner du till hur det fungerar i Sverige?

Agitator
2016-11-09, 00:46
Känner du till hur det fungerar i Sverige?

Ja. Har du någon fråga?

Google kan hjälpa dig eller riksdagens hemsida isf.

Sohlsken
2016-11-09, 00:48
Exakt hur tror du valet kommer påverka dig i ditt dag till dag liv när du går till jobbet osv? +-100-200$ i skatt?

Bosätt dig i ett hyperkonservativt glesbefolkat område några månader. Politik påverkar *allt* här. Folk med rancher, små affärer, lärare, allt påverkas här.

F.ö. kommer mina studielån antingen kvarstå, och de rika få lägre skatter att betala, eller så kommer mina studielån att iaf få räntan avskriven. Det gör en väldigt stor skillnad i det dagliga livet.

Jag kunde inte förstå det innan jag flyttade hit. Det är inte alls som i Sverige. Allt fungerar olika här.

TheBeach97
2016-11-09, 00:55
AHHAH EN TILL MASKIN SOM INTE TILLÄT ATT MAN TRÖCK PÅ TRUMP

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10211016531314427&id=1389106396&hc_location=ufi

shadowfire
2016-11-09, 00:59
"Den amerikanska aktiemarknaden har varit väldigt bra på att förutse vem som blir nästa president. Om börsutvecklingen har varit positiv under augusti till och med oktober under ett valår har det i 82 procent av fallen slutat med seger för det sittande partiet. I de fall som aktiemarknaden har fallit under samma tre månader har det i 86 procent av fallet slutat med seger för motståndarpartiet."

Källa; affärsvärlden.se

TheBeach97
2016-11-09, 00:59
6% räknat i Kentucky, över 27 procentenheters ledning. Pollsen visade i snitt 15% ledning för Trump.

mottat
2016-11-09, 01:00
Bosätt dig i ett hyperkonservativt glesbefolkat område några månader. Politik påverkar *allt* här. Folk med rancher, små affärer, lärare, allt påverkas här.

F.ö. kommer mina studielån antingen kvarstå, och de rika få lägre skatter att betala, eller så kommer mina studielån att iaf få räntan avskriven. Det gör en väldigt stor skillnad i det dagliga livet.

Jag kunde inte förstå det innan jag flyttade hit. Det är inte alls som i Sverige. Allt fungerar olika här.

Det är väl om i bästa fall allt som lovats genom kampanjerna går igenom. Vilket det aldrig gjort i tidigare val.

Känner en som driver ett ganska stort företag i USA och han var inte det minsta orolig av vem som skulle vinna. Då håller han ändå på med import / export.

TheBeach97
2016-11-09, 01:01
SVT väljer att visa en Trumpväljare, en WT jänkare såklart, och stor och tydlig ruta med texten ARBETSLÖS. Vilka kräk

tp_88
2016-11-09, 01:01
ABC News: -TTiDlK4vS8


NBC News: deh3phE97ok


Live nu.

hurril
2016-11-09, 01:06
SVT väljer att visa en Trumpväljare, en WT jänkare såklart, och stor och tydlig ruta med texten ARBETSLÖS. Vilka kräk

Vilka tror du röstar på Trump?

TheBeach97
2016-11-09, 01:08
Vilka tror du röstar på Trump?

MÄN. KVINNOR. ARBETSLÖSA. FOLK MED ARBETE. SVARTA. VITA. GULA. HISPANICS. MIKE TYSON OCH CLINT EASTWOOD

DESSA RÖSTAR PÅ TRUMP



Jösses du är ju sjuk *screwy*

hurril
2016-11-09, 01:08
Ja. Har du någon fråga?

Google kan hjälpa dig eller riksdagens hemsida isf.

Har du förståndsproblem? Det är inte så att flest röster vinner i Sverige heller.

hurril
2016-11-09, 01:10
MÄN. KVINNOR. ARBETSLÖSA. FOLK MED ARBETE. SVARTA. VITA. GULA. HISPANICS. MIKE TYSON OCH CLINT EASTWOOD

DESSA RÖSTAR PÅ TRUMP



Jösses du är ju sjuk *screwy*

Du verkar lite ur balans. Tror du att svarta representerar en typisk Trump-väljare väl?

timoat
2016-11-09, 01:10
*Vilka tror du röstar på Trump?

KS-WLCUn_jc

TheBeach97
2016-11-09, 01:11
Du verkar lite ur balans. Tror du att svarta representerar en typisk Trump-väljare väl?

Finns väldigt många svarta trumpröstare svar ja! Varför bryr du dig om hudfärg så mycket din rasist?

TheBeach97
2016-11-09, 01:11
Fox exit poll: Trump vinner i Indiana

Agitator
2016-11-09, 01:13
Nu kör vi en favorit i repris tycker jag inför stundande avslut.

ZlwbTUs-17k

hurril
2016-11-09, 01:13
Finns väldigt många svarta trumpröstare svar ja! Varför bryr du dig om hudfärg så mycket din rasist?

Du började genom att bry dig om att de valde just en vit person. Dessutom verkar du verkligen göra ditt bästa i den här tråden.

shadowfire
2016-11-09, 01:14
SVT väljer att visa en Trumpväljare, en WT jänkare såklart, och stor och tydlig ruta med texten ARBETSLÖS. Vilka kräk

Finns väldigt många svarta trumpröstare svar ja! Varför bryr du dig om hudfärg så mycket din rasist?

Frågan är om det hade blivit så mycket bättre om du hade medverkat i SVT med tanke på dina senaste inlägg?

TheBeach97
2016-11-09, 01:14
Frågan är om det hade blivit så mycket bättre om du hade medverkat i SVT med tanke på dina senaste inlägg?

Ja det är frågan va?? Nu fick du till det riktigt bra, du är duktig du!

Agitator
2016-11-09, 01:15
Har du förståndsproblem? Det är inte så att flest röster vinner i Sverige heller.

Du missade att jag uttalade mig om USA:s stundande val?

Det är inte Sverige som har val nu.

tp_88
2016-11-09, 01:15
Oddsen stiger för Hillary hos Betfair.

hurril
2016-11-09, 01:15
*



Gavin McInnes roar att lyssna på. Han har rätt i mycket men han har även talets gåva så han fångar och äter lätt av Internets efterblivna 97:or :)

TheBeach97
2016-11-09, 01:16
Trump leder i Florida! 59 mot 30%.
1% av rösterna räknade.

Stompa
2016-11-09, 01:16
Georgia exit poll visar att det i princip är 50-50 istället för säker Trump som pollsen innan visade.

hurril
2016-11-09, 01:16
Du missade att jag uttalade mig om USA:s stundande val?

Det är inte Sverige som har val nu.

Jag tolkar faktumet att dina två senaste inlägg till mig verkar ha hamnat i din haklapp och att det bubblar ur din näsa som att poängen gått fram. Nu kan du gå tillbaka till hoppborgen.

timoat
2016-11-09, 01:21
Gavin McInnes roar att lyssna på. Han har rätt i mycket men han har även talets gåva så han fångar och äter lätt av Internets efterblivna 97:or :)

Hans demografi är nog snarare 35+

Stompa
2016-11-09, 01:24
Edit Clinton leder med 49-47 i Florida med 30% räknade.

Klein
2016-11-09, 01:27
http://pittsburgh.cbslocal.com/2016/11/08/some-problems-reported-as-voters-head-to-polls/

Election judges in Clinton Township, Butler County confirmed there were issues with two of their eight automated voting machines. Most of the issues came when people tried to vote straight party ticket.

Agitator
2016-11-09, 01:31
Jag tolkar faktumet att dina två senaste inlägg till mig verkar ha hamnat i din haklapp och att det bubblar ur din näsa som att poängen gått fram. Nu kan du gå tillbaka till hoppborgen.

Du frågade mig om hur det fungerar i Sverige.
Vad det nu har med mitt uttalade om USA gerrymandering och electorals att göra.

Din poäng med Sveriges och flest antal röster saknar helt betydelse mot mitt uttalande.
Men fortsätt gärna för all del med din översittarhet. Den klär dig.

tp_88
2016-11-09, 01:32
Edit Clinton leder med 49-47 i Florida med 30% räknade.
The Donald 49-48 efter 43%

TheBeach97
2016-11-09, 01:33
The Donald 49-48 efter 43%

Sjukt jämnt!

Stompa
2016-11-09, 01:34
Ja Florida kommer indeed bli sjukt jämt.

Storstäderna Miami och Tampa ej rapporterade dock vilket betyder att Trump helst ska ha en större ledning än så innan det sker.

Klein
2016-11-09, 01:35
TRUMP
Indiana
Kentucky
West Virginia

CLINTON
Vermont

TheBeach97
2016-11-09, 01:36
HA HA HA HA HA HA HA

Detta går till historien. Hoppas ni såg de förvridna ansiktena på TV4 nyss.

OBETALBART.

Endast Oskarsson lyckades hålla masken när Trumps siffror kom in.

tp_88
2016-11-09, 01:37
Ja Florida kommer indeed bli sjukt jämt.

Storstäderna Miami och Tampa ej rapporterade dock vilket betyder att Trump helst ska ha en större ledning än så innan det sker.
Miami och Orlando är räknade, ej Tampa. Broward är inte räknat heller dock.

50-47 Trump i FL nu.

TheBeach97
2016-11-09, 01:38
Att det skulle vara såhär jämt i Florida är jag förvånad över. Jag trodde Clinton skulle vinna ganska enkelt. Jag hade visst helt fel.

baggard
2016-11-09, 01:39
Clinton vinner, bet the house. Någon månad senare kommer bevis uppdagas att valrösträkningen var riggad.

Agitator
2016-11-09, 01:42
Det är långt kvar innan allt är räknat dock.

Ska bli spännande att vakna upp till krigshetsning eller någon som stärker gränsskyddet med en mur.

tp_88
2016-11-09, 01:43
Nu är Tampa, Orlando och Miami räknade. Fortfarande 50-47.

55% in.

tp_88
2016-11-09, 01:46
Jag ser fram emot concession-talet.

Händer fortfarande att jag tittar på McCains tal från 2008, fint. Romneys var otroligt blekt 2012. Vore underhållande att se Trump gå batshit crazy om han förlorar.

tp_88
2016-11-09, 01:50
Hillary tokvann Broward. 49-48 HRC

TheBeach97
2016-11-09, 01:50
Det ser oförskämt bra ut för Trump i Virginia.

Stompa
2016-11-09, 01:51
Nu är Tampa, Orlando och Miami räknade. Fortfarande 50-47.

55% in.

Källa? Enligt CNN så är 1% av Miami och 15% av Tampa räknat.

Nu kom en del in och Clinton swishade om.

tp_88
2016-11-09, 01:55
Källa? Enligt CNN så är 1% av Miami och 15% av Tampa räknat.

Nu kom en del in och Clinton swishade om.
NBC News. De visar inte % utan jag antog att de var klart i de färgade distrikten, my bad. Men 1% kan inte stämma heller.

Nästan 800.000 röster i Miami enligt NBC.

Klein
2016-11-09, 02:00
Verkar som att Trump måste vinna Florida så det är ju onekligen spännande. Dock kan man väl inte utläsa så mycket av dessa tidiga röster.

Stompa
2016-11-09, 02:04
Sant, onödigt att säga något såhär tidigt. DOck 75% räknat i Florida och Clinton leder med 100 000 röster.

Klein
2016-11-09, 02:05
TRUMP 67
Indiana
Kentucky
West Virginia
South Carolina
Mississippi
Oklahoma

CLINTON 68
Vermont
Illinois
New Jersey
Massachusetts
Delaware
Maryland
Washington DC
Rhode Island

Klein
2016-11-09, 02:15
Florida lika nu tydligen

tp_88
2016-11-09, 02:20
Skiljer just nu 28(!!) röster till The Donalds fördel i FL. 88%/8 miljoner röster räknade. Galet tight.

Donald 19.000 upp nu.

TheBeach97
2016-11-09, 02:25
Trump leder florida med 16.000 votes nu!

Klein
2016-11-09, 02:31
http://enight.elections.myflorida.com/FederalOffices/Presidential/

Stompa
2016-11-09, 02:33
Tydligen har delar av Nordvästra Florida inte rapporterat och skall tydligen vara pro-trump så han kanske har en chans på delstaten ändå.

tp_88
2016-11-09, 02:36
Tydligen har delar av Nordvästra Florida inte rapporterat och skall tydligen vara pro-trump så han kanske har en chans på delstaten ändå.
NBC-vakan säger att det som återstår beräknas ha Clinton-övervikt.

78,000 upp för Trump nu. 91% räknat.

Klein
2016-11-09, 02:39
NBC-vakan säger att det som återstår beräknas ha Clinton-övervikt.

78,000 upp för Trump nu. 91% räknat.

Trump leder med 107K

Stompa
2016-11-09, 02:41
Florida är för jämt för att calla på flera timmar. Dags att börja kolla Ohio och north Carolina där Clinton har 4-5% ledningar med ca 40& räknat i båda.

Klein
2016-11-09, 02:42
NYT säger 70% chans att Trump vinner Florida.

TheBeach97
2016-11-09, 02:43
SVT är ju underhållande att se på pga. hur vinklade de är.
"I småstaterna där bara lågutbildade bor röstar de på Trump medan i städerna där det bor högutbildade röstar man på Clinton". Väldigt mogen kommentar på statlig TV.

tp_88
2016-11-09, 02:44
SVT är ju underhållande att se på pga. hur vinklade de är.
"I småstaterna där bara lågutbildade bor röstar de på Trump medan i städerna där det bor högutbildade röstar man på Clinton". Väldigt mogen kommentar på statlig TV.
Men stäng av eländet, det kan inte vara bra för hälsan.

TheBeach97
2016-11-09, 02:46
Men stäng av eländet, det kan inte vara bra för hälsan.

Mm kanske lika bra.

Hedenmo på SVT har kissat på sig av nervositet. Frågar för fjärde gången "Hillary kan väl vinna även om Trump vinner Florida"... :laugh:

Klein
2016-11-09, 02:51
SVT är ju underhållande att se på pga. hur vinklade de är.
"I småstaterna där bara lågutbildade bor röstar de på Trump medan i städerna där det bor högutbildade röstar man på Clinton". Väldigt mogen kommentar på statlig TV.

Det stämmer väl generellt. Men dagens universitet är föga polariserade och alla som jobbar där är helt ekonomiskt beorende av staten så att högre utbildning något sätt skulle göra folk mer kvalificerade i politiska frågor är uppenbart nonsens.

Stompa
2016-11-09, 02:55
New York times har gett Florida till Trump!

Och trump knappar in i Ohio och NC, bara 1% skiljer.

tp_88
2016-11-09, 02:56
Trump leder med 107K
116k nu tom.

tp_88
2016-11-09, 02:57
New York times har gett Florida till Trump!

Och trump knappar in i Ohio och NC, bara 1% skiljer.
https://i.ytimg.com/vi/uvqJ1mTkEuY/hqdefault.jpg

TheBeach97
2016-11-09, 03:01
New York times har gett Florida till Trump!

Och trump knappar in i Ohio och NC, bara 1% skiljer.

CANT STUMP THE TRUMP :cool:

Klein
2016-11-09, 03:04
TRUMP
Indiana
Kentucky
West Virginia
South Carolina
Mississippi
Oklahoma
Missouri
Alabama
Kansas
North Dakota
South Dakota
Texas
Wyoming
Nebraska

CLINTON
Vermont
Illinois
New Jersey
Massachusetts
Delaware
Maryland
Washington DC
Rhode Island
New York

Stompa
2016-11-09, 03:05
Verkar dock som att det som inte är räknat är pro-clinton i Florida. Nate Silver och Co tror hon fortfarande har chans att komma ikapp i takt med att dem kommer in.

TheBeach97
2016-11-09, 03:06
herregUD vad deprimerade de där i SVT studion just nu AHHAHA

EnJoker
2016-11-09, 03:08
Anledningen till att siffrorna är olika på via olika källor?

Just nu:

1an: 97 / 84
4an : 96 / 84
5an : 97 / 123
Google : 97 / 123

Klein
2016-11-09, 03:09
Bra live stream / analys:

De6PMhyKEjE

tp_88
2016-11-09, 03:11
Anledningen till att siffrorna är olika på via olika källor?

Just nu:

1an: 97 / 84
4an : 96 / 84
5an : 97 / 123
Google : 97 / 123
Beror på när man bedömer att delstaten är avgjord. Olika kanaler göra olika bedömningar. (Gissningsvis gör inte svensk TV egna bedömningar, utan följer någon Amerikansk)

tp_88
2016-11-09, 03:12
Oddsen har tightat till sig rejält hos Betfair nu.

1,11 på Hillary för någon timme sedan. 1,62 nu.

Stompa
2016-11-09, 03:12
Flera andra ställen som callar Florida till Trumpen nu. Ska kolo göra samma sak? :D

tp_88
2016-11-09, 03:13
Blir mycket tightare än jag trodde.

Klein
2016-11-09, 03:19
Trumps ökande ledning i Florida har börjat vända litegrann.

TheBeach97
2016-11-09, 03:20
Hillary har nu ställt in fyrverkerier sa fox precis, HAHAHA

tp_88
2016-11-09, 03:20
Trumps ökande ledning i Florida har börjat vända litegrann.
149k upp.

Klein
2016-11-09, 03:22
149k upp.

Här får du den mest aktuella datan:

http://enight.elections.myflorida.com/FederalOffices/Presidential/

timoat
2016-11-09, 03:23
Hillary har nu ställt in fyrverkerier sa fox precis, HAHAHA

Nja, det gjorde hon tidigare idag eller tom igår.

tp_88
2016-11-09, 03:23
Odds på Betfair nu:

Hillary: 2,1
Trump: 1,9

Vad händer!?

EnJoker
2016-11-09, 03:25
Trump har nu lägre odds på betfair 1.98 / 2.06.

TheBeach97
2016-11-09, 03:26
Odds på Betfair nu:

Hillary: 2
Trump: 1,94

Vad händer!?

JHAAAAAAAAAAAAHAHAHAh

TRUMP HÄNDER

CANT STUMP THE TRUMP
CANT STUMP THE TRUMP

Mr.Trump? THERE ARE NO BREAKS ON THIS TRAIN



HAHAH så jävla ledsna dom ser ut i SVT nu, nära på att börja gråta för fan!

timoat
2016-11-09, 03:26
Jag var tvungen att sluta kolla på sky news, så extremt vinklat till Hillary, inga debatter eller representanter /företrödare/stödjare till Trump, och ett konstant hackande på honom. Tom fox news som jag trodde skulle vara helt åt andra hållet har Hillary stödjare i studion och i staben. Deras infographics är dock helt ott.

tp_88
2016-11-09, 03:27
Alltså... Om Trump vinner, så kommer det nästan vara lika roligt att se svensk vänstermedias reaktion som att följa en valvaka där Åkesson får 50,1%. Nästan.

Stompa
2016-11-09, 03:28
Tar trump både North Carolina och Viriginia, han leder båda med typ 2% med 75% räknat så har han i princip Valet som det verkar nu.

TheBeach97
2016-11-09, 03:29
HAHAH alltså ser ni tv4? Dom ser ut att vara nära på att börja gråta! Inte heller i SVT är de särskilt munter. Detta är störtkul!

tp_88
2016-11-09, 03:32
Oddsen till Hillarys fördel iaf, men fortfarande tight.

timoat
2016-11-09, 03:32
HAHAH alltså ser ni tv4? Dom ser ut att vara nära på att börja gråta! Inte heller i SVT är de särskilt munter. Detta är störtkul!

Har du hört ordspråket att man inte ska räkna sina ägg innan man kommit över ån?

tp_88
2016-11-09, 04:01
Trump I förarsätet igen.

Bricks are being shat.

tp_88
2016-11-09, 04:08
Trump utökar ledningen. Förstår knappt vad som händer.

TheBeach97
2016-11-09, 04:12
Visst fan tog Trump florida nu?

EnJoker
2016-11-09, 04:16
http://i.imgur.com/Z0UhIk2.png
http://www.nytimes.com/elections/results/president

Mouline
2016-11-09, 04:21
Skadeglädje... [emoji1392]

TheBeach97
2016-11-09, 04:29
Trump vann Ohio.

Alla är överens Trump tar Florida.


HAHAH helt SJUKT, vad FAN vare jag sa!!!

Hövdingen
2016-11-09, 04:36
HAHAH helt SJUKT, vad FAN vare jag sa!!!

Du sa att Hillary skulle vinna.

Valet känns som rena utklassningen. Kul eftersom jag hatar PK-ism men skrämmande också. Jag litar inte på Trump.

Stompa
2016-11-09, 04:38
Hillary vann Virginia så det verkar som om det hela avgörs i Michigan. Den som tar Michigan vinner valet.

Edit: Wisconsin verkar också öppet. Tar trymp någon av dem verkar han stå som vinnare.

TranceII
2016-11-09, 04:51
Lutar åt Trump rejält nu. Han verkar ha fått med sig väldigt många, speciellt de från landsbygden, med sitt meddelande om handel flyttar iväg jobb, invandrare tar många av de jobb som finns här och att media/etablissemanget är korrupt.

Fast det blir så klart väldigt intressant att se vad han faktiskt gör som President. Hela valrörelsen har han lovat ganska mycket och hans personkult är till och med större än Obamas.

TheBeach97
2016-11-09, 04:59
http://i.imgur.com/cHH4Unp.jpg

Hahahahhahaha !!!

TheBeach97
2016-11-09, 04:59
Trump leder Michigan! Florida spikat!

YOU CAN NOT

STUMP

THE TRUMP


:d:d:d

TheBeach97
2016-11-09, 05:01
Trumps väljare enligt CNN:s vallokalundersökningar:

40% har högskoleexamen
49% har ej

De e ba outbildade arga arbetslösa män!! (vita också!!! fyfan)

Hackenschmidt
2016-11-09, 05:06
CNN jobbar hårt med matten

Klein
2016-11-09, 05:09
Lutar åt Trump rejält nu. Han verkar ha fått med sig väldigt många, speciellt de från landsbygden, med sitt meddelande om handel flyttar iväg jobb, invandrare tar många av de jobb som finns här och att media/etablissemanget är korrupt.

Utfallet talar ju för hans retorik att MSM inte är neutrala med tanke på att de genomgående deklararerat honom som förlorare.

Hackenschmidt
2016-11-09, 05:12
Flippar mellan cnn, msnbc, bbc alla är uppgivna och letar seger för Clinton, ofta uttrycker dig sig som "vi har en chans" etc men det visste vi ju redan

Stompa
2016-11-09, 05:37
Fox har i princip projectat Trump som president och jag kan inte annat än att hålla med.

Hackenschmidt
2016-11-09, 05:41
New York times ger honom över 95%

Doctor Snuggles
2016-11-09, 05:42
Lutar åt Trump rejält nu. Han verkar ha fått med sig väldigt många, speciellt de från landsbygden, med sitt meddelande om handel flyttar iväg jobb, invandrare tar många av de jobb som finns här och att media/etablissemanget är korrupt.

Fast det blir så klart väldigt intressant att se vad han faktiskt gör som President. Hela valrörelsen har han lovat ganska mycket och hans personkult är till och med större än Obamas.

Vad har han lovat egentligen? För han verkar flip floppa, ljuga, och inte ha koll öht för det mesta.

Mouline
2016-11-09, 05:48
Folket skriker 'Lock her up' på Hilton.. Fyfan vad Mogabe

Klein
2016-11-09, 06:02
Vad har han lovat egentligen? För han verkar flip floppa, ljuga, och inte ha koll öht för det mesta.

Det finns en hel tråd om detta här där öppningsposten innehåller hans officiella löften:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228736

Khyron_
2016-11-09, 06:02
sxnKMKp06V0

Klein
2016-11-09, 06:10
Lol

Doctor Snuggles
2016-11-09, 06:42
Det finns en hel tråd om detta här där öppningsposten innehåller hans officiella löften:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228736

Jag tror du kanske missade min poäng.

svenbanan
2016-11-09, 06:51
Äntligen nån som kan röja upp bland alla kannibaler i washington!

svenbanan
2016-11-09, 06:56
Tragiskt val på ett sätt kan jag tycka. Men å andra sidan lite intressant att se om Trump kan reformera systemet på nåt sätt för att få bort inflytandet från stora bolag och liknande och bli kvitt korruption. Jag håller mig dock skeptisk än så länge.

Snubben
2016-11-09, 07:07
En intressant sak är att liberalerna får troligtvis över 5%, vilket betyder att de nu får $$$ för att bedriva politik från staten (om jag förstår det hela rätt).

Diomedea exulans
2016-11-09, 07:35
Helt klart riggat val.

chadd
2016-11-09, 07:44
Så hur var det nu? 2015 bestämde illuminati vem som skulle vinna och valet är riggat så Satans sändebud vinner oavsett vad folk gör. Den stora frågan är nu alltså om konspirationen inte var sann eller det egentligen är Trump som är deras man.

C.E.J.
2016-11-09, 07:48
Vilken glad överraskning :)

Allt är lugnt, det dröjde nästan 20 år mellan Wilhelm II:s tillträde och första världskrigets början och eventuell katastrof kommer nog dröja även denna gång.

chadd
2016-11-09, 08:06
Vilken glad överraskning :)

Allt är lugnt, det dröjde nästan 20 år mellan Wilhelm II:s tillträde och första världskrigets början och eventuell katastrof kommer nog dröja även denna gång.

Kan inte för mitt liv förstå alla dessa domedagsprofetier som har fyllt tillvaron senaste halvåret. Skönt att man ska kunna slippa det. Ok att Trump har en hel del korkade politiska förslag (avreglering av inre marknaden, sänkning av skatter, osv.) men att det skulle leda till världens undergång har varit rent tröttsamt. Tänk om det hade varit en sansad debatt där man pratade sakfrågor istället för ägnade all tid åt karaktärsangrepp.

Sveriges vänster borde ju vara helt till sig nu när TTIP rimligtvis inte blir av inom de närmsta åren.

trädgårdsmöbel
2016-11-09, 08:09
Jag tror att en del av Trumps framgångar beror på universiteten med BLM, safe spaces, learn my pronouns, triggered osv. Många blev så jävla trötta på de där människorna och röstade tvärtemot.

Arbeider
2016-11-09, 08:30
Vilken glad överraskning :)

Allt är lugnt, det dröjde nästan 20 år mellan Wilhelm II:s tillträde och första världskrigets början och eventuell katastrof kommer nog dröja även denna gång.
Med valet av Trump så har hotet om WW3 äntligen avstyrts, åtminstone för tillfället. Skönt att slippa denna krigshetsande, blodtörstiga och korrupta ragata som president.
yWAFvIT-NHs

C.E.J.
2016-11-09, 08:32
Kan inte för mitt liv förstå alla dessa domedagsprofetier som har fyllt tillvaron senaste halvåret. Skönt att man ska kunna slippa det. Ok att Trump har en hel del korkade politiska förslag (avreglering av inre marknaden, sänkning av skatter, osv.) men att det skulle leda till världens undergång har varit rent tröttsamt. Tänk om det hade varit en sansad debatt där man pratade sakfrågor istället för ägnade all tid åt karaktärsangrepp.

Sveriges vänster borde ju vara helt till sig nu när TTIP rimligtvis inte blir av inom de närmsta åren.

Du kommer nog inte få slippa nånting, media kommer fortsätta oja sig över det här tills nästa val är aktuellt och de får en ny frälsarkandidat att heja på. (Istället blir det nog Trump 2020 med 400 elektorsröster, hehehe.)

Brofessorn
2016-11-09, 08:34
276 elektorröster för Trump.

Arbeider
2016-11-09, 08:41
Ska bli skönt att höra alla vänsternollor och godhetsapostlar gråta ut om det åh så fasanfulla "plötsligt demokratiska" valresultatet.

shadowfire
2016-11-09, 08:48
Jösses vad Pence påminner om Al Bundy i sitt sätt.

Cooks
2016-11-09, 08:51
Damn! Spännande tid vi lever i :D

Shqypnia
2016-11-09, 08:51
Kan man köpa biljetter till Mars ännu?

TranceII
2016-11-09, 08:55
Med valet av Trump så har hotet om WW3 äntligen avstyrts, åtminstone för tillfället. Skönt att slippa denna krigshetsande, blodtörstiga och korrupta ragata som president.


Så du menar att Trump inte kommer attackera Iran om Iran atombombar Israel?

eternallord
2016-11-09, 09:00
Vi var alla förlorare så fort de två kandidaterna blev utannonserade.

Neithan
2016-11-09, 09:44
Jag tänker inte uttrycka min åsikt i detta ämnet, FÖR att jag är en av de få som faktiskt bor i USA, har amerikanska lån, betalar amerikansk skatt och otvivelaktigt kommer att bli påverkad av valet.

Ni kan sitta där borta och diskutera och "tycka".



Rent spontant verkar det som att du, och snubben tidigare i tråden, tycker att kvinnor och folk med downs är likvärdiga.

Generellt sett anser folk att en president ska vara en man, och systemet försvårar processen för kvinnor som vill bli president. Det är mycket enklare för en man. Inte minst för att amerikaner fortfarande tycker att kvinnor ska vara snällare än män, och den styrka och framfusighet som krävs för att bli president är "okvinnlig".

Jag orkar inte leta fram studier i ämnet på telefonen, men de är inte svåra att hitta.

Tyvärr Sohlsken brister din logik där. Att rösta på någon med Downs för att hen har Downs är samma sak som att rösta på en kvinna för att hen är en kvinna. Kvinnor lever längre än personer med Downs, vilket gör dem mycket mer lämpade att bli president.

Det går inte att göra den typen av studier med något slags bevisvärde.

shadowfire
2016-11-09, 09:53
Tycker många säger samma sak; att det var lättare att förstå vad Trump vill åstadkomma än vad var att förstå Clinton. Att Clintonsidan fokuserade mer på att förgöra Trumpsidan, än att lägga fram sin egen politik och komma med sakliga förslag.

Vet inte om det stämmer då jag inte följt debatten just, men om det stämmer låter det ju som en kopia på den svenska politiken och SD-problematiken.

Det jag är nyfiken på är på om detta kan påverka svenska valet på något sätt. Vad får detta för inflytande på hur folk väljer att rösta här? Jag ser redan facebookflödet fyllt av "Livets hårda skola"-kommentarer som hyllar Trump och sågar "pkmedia" osv.

Yes
2016-11-09, 09:54
Vilken tur att den lönnmördande pedofilsatanistkannibalen inte vann!

"Goblins! Goblins!" - Alex Jones

Klein
2016-11-09, 10:02
http://i.4cdn.org/pol/1478680258422.jpg

kaer
2016-11-09, 10:02
Jag ser redan facebookflödet fyllt av "Livets hårda skola"-kommentarer som hyllar Trump och sågar "pkmedia" osv.
Rätt olika flöden vi har. I mitt flöde så kan man tror att apocalypsen redan inträffat.

TranceII
2016-11-09, 10:13
Lite tankar

Republikanerna vann det mesta så de kommer ha väldigt stor makt och möjlighet att föra igenom sin politik nu i ett par år. Stor skillnad mot hur Obama har fått arbeta. Så undra vad som kommer att hända med t.ex. Obamacare. Risken jag ser är att USA kommer pendla mellan två halvfärdiga system de närmsta 20-30 åren när man river upp varandras förslag. Trump själv kan väl i och för sig tänka sig ett single payer system men kan han få med resten?

Marijuana går framåt i nya stater och Trump är väl ganska positiv till det (recreational skall staterna bestämma och medical är han för).

Undra vad påverkan är i Syrien-kriget. Trump har tidigare velat ha en mindre mängd Amerikanska trupper i landet så undra om han kommer gå åt det hållet. Blir intressant vilka av de olika intressenterna kommer få hans öra. Obama har hållt sig rätt lugn och stoppat en del krigshetsande.

Undra om Trump kommer infria de stora löften om handelsavtal, mur, deporteringar etc. eller om det kommer bara vara vallöften.

Hur kommer det gå med att ta hem "manufacturing jobs". Det ligger lite utanför en presidents makt; speciellt på så kort tid så frågan är hur hans fans kommer reagera om det inte sker under de år han sitter vid makten.

4623
2016-11-09, 10:15
Hur kommer det gå med att ta hem "manufacturing jobs". Det ligger lite utanför en presidents makt; speciellt på så kort tid så frågan är hur hans fans kommer reagera om det inte sker under de år han sitter vid makten.

Han vill väl sänka bolagsskatten? Det kan vara en väg.

VoDaresVins
2016-11-09, 10:25
Donald hade väl högt på agendan att dra bort Obama care.
Annars kan man väl bara bli positivt överraskad med tanke på att media målat fan på väggen om vad som kommer att ske.

Hackenschmidt
2016-11-09, 10:31
Lite tankar

Republikanerna vann det mesta så de kommer ha väldigt stor makt och möjlighet att föra igenom sin politik nu i ett par år. Stor skillnad mot hur Obama har fått arbeta. Så undra vad som kommer att hända med t.ex. Obamacare. Risken jag ser är att USA kommer pendla mellan två halvfärdiga system de närmsta 20-30 åren när man river upp varandras förslag. Trump själv kan väl i och för sig tänka sig ett single payer system men kan han få med resten?

Marijuana går framåt i nya stater och Trump är väl ganska positiv till det (recreational skall staterna bestämma och medical är han för).

Undra vad påverkan är i Syrien-kriget. Trump har tidigare velat ha en mindre mängd Amerikanska trupper i landet så undra om han kommer gå åt det hållet. Blir intressant vilka av de olika intressenterna kommer få hans öra. Obama har hållt sig rätt lugn och stoppat en del krigshetsande.

Undra om Trump kommer infria de stora löften om handelsavtal, mur, deporteringar etc. eller om det kommer bara vara vallöften.

Hur kommer det gå med att ta hem "manufacturing jobs". Det ligger lite utanför en presidents makt; speciellt på så kort tid så frågan är hur hans fans kommer reagera om det inte sker under de år han sitter vid makten.

Ja det blir spännande, hade hoppats på mindre övrig makt till republikanerna än vad de fick, eftersom jag lutar liberalt i övrigt. Samtidigt finns möjlighet att faktiskt genomföra politik som kan förändra saker, hoppas framförallt på lägre involvering i syrien och övriga konflikter

Neithan
2016-11-09, 10:37
Lite tankar

Republikanerna vann det mesta så de kommer ha väldigt stor makt och möjlighet att föra igenom sin politik nu i ett par år. Stor skillnad mot hur Obama har fått arbeta. Så undra vad som kommer att hända med t.ex. Obamacare. Risken jag ser är att USA kommer pendla mellan två halvfärdiga system de närmsta 20-30 åren när man river upp varandras förslag. Trump själv kan väl i och för sig tänka sig ett single payer system men kan han få med resten?

Marijuana går framåt i nya stater och Trump är väl ganska positiv till det (recreational skall staterna bestämma och medical är han för).

Undra vad påverkan är i Syrien-kriget. Trump har tidigare velat ha en mindre mängd Amerikanska trupper i landet så undra om han kommer gå åt det hållet. Blir intressant vilka av de olika intressenterna kommer få hans öra. Obama har hållt sig rätt lugn och stoppat en del krigshetsande.

Undra om Trump kommer infria de stora löften om handelsavtal, mur, deporteringar etc. eller om det kommer bara vara vallöften.

Hur kommer det gå med att ta hem "manufacturing jobs". Det ligger lite utanför en presidents makt; speciellt på så kort tid så frågan är hur hans fans kommer reagera om det inte sker under de år han sitter vid makten.

Förhoppningsvis kommer Obamacare (som för övrigt till största delen skrevs av en brottsling (bokstavligen) som halvöppet erkänner långtgående planer på valfusk och har veckoliga möten med Obama och tyvärr tvingades avgå när det avslöjades) rivas upp, med tanke på hur dyrt det har blivit och hur lite det har hjälpt.

--

Ser allra mest fram emot när de betalda Hillary-supportrarna överger internet så att det blir mindre trollande. Hade Trump vunnit hade hans supportrar givetvis varit kvar eftersom de kämpade för någonting de trodde på och inte för att bli spottade i ansiktet och få minmum wage.

Tycker många säger samma sak; att det var lättare att förstå vad Trump vill åstadkomma än vad var att förstå Clinton. Att Clintonsidan fokuserade mer på att förgöra Trumpsidan, än att lägga fram sin egen politik och komma med sakliga förslag.

Vet inte om det stämmer då jag inte följt debatten just, men om det stämmer låter det ju som en kopia på den svenska politiken och SD-problematiken.

Det jag är nyfiken på är på om detta kan påverka svenska valet på något sätt. Vad får detta för inflytande på hur folk väljer att rösta här? Jag ser redan facebookflödet fyllt av "Livets hårda skola"-kommentarer som hyllar Trump och sågar "pkmedia" osv.

Håller med, dock är mitt flöde fyllt av världens undergång och hur rasist-sexistiskt äckliga män och gamlingar är.

Lyckligtvis fick vi se att Hillarys taktik att bygga sin kampanj på att hon är "rätt" kön och att hennes motståndare är rasist inte fungerade, även om det drog med väldigt många begåvningsvarierade och lättlurade (hon vann ju gruppen tonåringar!).

TranceII
2016-11-09, 10:46
Donald hade väl högt på agendan att dra bort Obama care.
Annars kan man väl bara bli positivt överraskad med tanke på att media målat fan på väggen om vad som kommer att ske.

Ja, men bara det att det kallas ObamaCare betyder att en republikansk president måste säga att det skall rivas upp. Så just den delen var självklar.

Men vad han själv vill göra är inte så väldigt olikt ObamaCare och skulle platsa mer i det demokratiska partiet än vad det gör i det republikanska. Han är lite socialistisk när det gäller det.

Så jag tror det kan vara lite interna stridigheter där runt ideologi och frågan är hur resultatet blir.

Klein
2016-11-09, 10:49
Fy vad mycket grinande det är på Facebook nu. Finns inget värre än dåliga förlorare. Tydligen trendar söktermer som "move to new zealand" i google. Jag rekommenderar en vandring över Rio Grande mot ett mångkulturellt liv i Mexico istället. Inget visum behövs, bara ett öppet sinne.

TranceII
2016-11-09, 10:55
Finns inget värre än dåliga förlorare.

Du postade nyss en stor bild på en kvinna som grät över att Hillary förlorade. ;)

Vinter
2016-11-09, 11:01
Är det nu man ska påminna om att Trump inte har majoritetsstöd inom GOP?

Men det blir mer spännande så här.

Klein
2016-11-09, 11:06
Du postade nyss en stor bild på en kvinna som grät över att Hillary förlorade. ;)

Ja. Jag har ingen respekt för vuxna människor som grinar över dylika saker.

Neithan
2016-11-09, 11:09
Är det nu man ska påminna om att Trump inte har majoritetsstöd inom GOP?

Men det blir mer spännande så här.

Säger ganska mycket om Clinton när hon inte ens kan vinna över någon som är hatad av sitt egna parti.

https://twitter.com/wikileaks/status/796213887133777920
By biasing its internal electoral market the DNC selected the less competitive candidate defeating the purpose of running a primary.

--


https://i.redd.it/b4pkw0yjviwx.jpg

TranceII
2016-11-09, 11:19
Han vill väl sänka bolagsskatten? Det kan vara en väg.

Ja, och han vill omförhandla handelsavtal också. Men jag vet inte riktigt hur starka styrmedel det är i en globalserad värld. Speciellt inte när vi pratar på så kort tid.

Han kan såklart försöka göra det väldigt fördelaktigt för företag att bygga ihop saker i USA och straffa de som har tillverkning någon annanstans men risken blir såklart att EU och resten av världen gör motsvarande saker då och helt plötsligt så minskar marknaden för Amerikanska företag (vilket de nog inte gillar). Han skall även få med sig resten av republikanerna samt få företaget att tro att den politik han för är något som kommer vara längre än hans första 4 år.

En annan sak är att jag tror många av de jobb som flyttats utomlands har helt enkelt försvunnit så även om man tar hem fabriker så kanske det kräver 1000 anställda nu att göra det som 10 000 gjorde innan. Speciellt sant är det nog om man bygger nya fabriker idag.

Slutligen så är det alltid läget med allmän konjunktur. Har han tur så har han 4 år av tillväxt vilket underlättar mycket men har han otur så går det ner igen. Det brukar ske lite oberoende vem som är president.

Vinter
2016-11-09, 11:20
Säger ganska mycket om Clinton när hon inte ens kan vinna över någon som är hatad av sitt egna parti.


Politik handlar inte om hat, olika åsikter i olika frågor.

Neithan
2016-11-09, 11:21
Någon som kan hitta Hillarys concession speech?

Vinter
2016-11-09, 11:26
Ja, och han vill omförhandla handelsavtal också. Men jag vet inte riktigt hur starka styrmedel det är i en globalserad värld. Speciellt inte när vi pratar på så kort tid.

Han kan såklart försöka göra det väldigt fördelaktigt för företag att bygga ihop saker i USA och straffa de som har tillverkning någon annanstans men risken blir såklart att EU och resten av världen gör motsvarande saker då och helt plötsligt så minskar marknaden för Amerikanska företag (vilket de nog inte gillar). Han skall även få med sig resten av republikanerna samt få företaget att tro att den politik han för är något som kommer vara längre än hans första 4 år.

En annan sak är att jag tror många av de jobb som flyttats utomlands har helt enkelt försvunnit så även om man tar hem fabriker så kanske det kräver 1000 anställda nu att göra det som 10 000 gjorde innan. Speciellt sant är det nog om man bygger nya fabriker idag.

Slutligen så är det alltid läget med allmän konjunktur. Har han tur så har han 4 år av tillväxt vilket underlättar mycket men har han otur så går det ner igen. Det brukar ske lite oberoende vem som är president.

Ja företag flyttar av en anledning, de som tror att man kan tvinga företag tillbaka är fel ute. Morot eller piska, båda kan slå tillbaka.

Men det handlar inte så mycket om vilken politik han ska föra, utan det viktiga är att han örfilar andra sidan hårt.

Det är i utrikespolitiken han kan sätta sin prägel ohindrat, och det kommer vi nog märka här om ett tag.

timoat
2016-11-09, 11:31
Det är inte nådigt med drama i Aftonbladet och Facebook. Hyperbole deluxe.

Vinter
2016-11-09, 11:37
Det är inte nådigt med drama i Aftonbladet och Facebook. Hyperbole deluxe.

Vänsterfolk hatiska? Det hade man aldrig kunnat gissa ;)

Klein
2016-11-09, 11:44
Trump kan bli en besvikelse eller en infriare av löften. Vi får se. I en ideal värld skulle jag de närmaste dagarna vilja se:

1. Polisräd mot Comet Ping Pong och Tony Podestas källare
2. Undersökning mot Hillary återupptagen
3. Mur mot Mexiko påbörjas
4. Påbörjan av utvisning av alla olagliga invandrare
5. Totalstopp på immigrering
6. Minskning av företagsskatten och välfärden

I den ordningen.

King Grub
2016-11-09, 11:50
I en ideal värld skulle jag de närmaste dagarna vilja se:

Varför skulle Obama genomföra det där?

tp_88
2016-11-09, 11:52
Någon som kan hitta Hillarys concession speech?
Hon har inte gett något.

Det där som var så viktigt när det såg ut som att hon skulle vinna; fredfull överlämning av makten, anklagelserna om att Trump var en dålig förlorare osv betyder ingenting längre.

Klein
2016-11-09, 11:53
Varför skulle Obama genomföra det där?

I en ideal värld är Trump redan president!

Snubben
2016-11-09, 12:07
Frågan är nu hur detta kommer utveckla sig,

Kommer vi se något i stil med Brexit som sedan landar i.. Inget alls.
Hur kommer USA/Ryssland utvecklas och vad innebär det för Nato/Europa
Hur/vad ska Trump göra med ekonomin? Ta produktionsjobb från Mexico/Asien kan sluta med tullar åt alla håll och kanter, vilket kan smälla hårt mot norden som lever på export.

Men inte minst av allt, vad ska Ivana Trump göra? ;)

Klein
2016-11-09, 12:10
Latinos för Hillary / Trump:

https://fivethirtyeight.com/live-blog/2016-election-results-coverage/?ex_cid=extra_banner

Arizona — 84-12
California — 80-16
Colorado — 81-16
Florida — 67-31
Illinois — 86-10
Nevada — 81-16
North Carolina — 82-15
New York — 88-10
Ohio — 80-17
Texas — 80-16
Virginia — 81-15
Wisconsin — 87-10

Och demokraterna vill ge ytterligare 6.5 miljoner mexikaner rösträtt. Undrar varför? :confused:

Man behöver inte vara raketforskare för att fatta varför invandring är en så stor politisk fråga när man ser dessa data.

Klein
2016-11-09, 12:19
Pollindustrin och MSM har begått Seppuku. Det här är den sista datan innan valet:

The New York Times: 80 percent chance of Clinton victory
Huffington Post: 98.1 percent chance of Clinton victory
Nate Silver/538: 72 percent chance of Clinton victory (323 electoral votes)
Bing.com: 89.7 percent chance of Clinton victory
NBC/SM: Clinton +6
IPSOS: Clinton +4
Fox News: Clinton +4
NBC/WSJ: Clinton +4
ABC/WashPost: Clinton +4
Herald: Clinton +4
Bloomberg: Clinton +3

:laugh:

Klein
2016-11-09, 12:25
Kollade just pollen här i tråden också och samma visa där. Dags för somliga att fundera över vars ni hämtar er information ifrån och hur ni utvärderar den. cofffee

TranceII
2016-11-09, 13:01
Fast polling är osäkert speciellt när variabler (vilka som röstar och hur många) ändrar sig varje gång. Five thirty eight skrev bra om det innan valet om varför de hade Trump på ett ganska "högt" 30% då.

Det räckte att polls var 3% fel (vilket är inom felmarginalen och har varit så fel innan) för att Trump skulle vinna. Och om en swingstate har ett polling error så är det troligt att andra har det också.

Det kan självklart vara så att man trodde Trump skulle vinna innan, speciellt efter FBI sänkte Hillary så 10 dagar innan valet men det var absolut inte självklart eller ens troligast om man tittade på historisk data.

Om ni ansåg det var självklart så kan jag gratulera till de stora pengar ni måste dragit in på vadslagning.


PS. Angående latinos så gjorde Trump sig ovän med dem rätt stenhårt med sina anklagelser. Andra republikanska kandidater skulle förmodligen inte ha samma siffror.

EDIT: 30% chans att vinna betyder trots allt att 3 av 10 simuleringar resulterar i Trump-vinst. Detta var ett av de utfallen.

C h r i s
2016-11-09, 13:03
Kollade just pollen här i tråden också och samma visa där. Dags för somliga att fundera över vars ni hämtar er information ifrån och hur ni utvärderar den. cofffee

Känns det bra med ett "vad var det jag sa"? :)

Tycker synd om amerikanerna oavsett president. Lägre nivå har nog aldrig skådats.

Toni Radanov
2016-11-09, 13:03
De tar den från Aftonbladet och övriga propagandamaskiner som enbart vinklar dynga som de vill. I det här fallet = Hillary weeooooo å Trump buuuuuuu. Inte EN enda jävla artikel på 1 år som visar sånär vad Trump någonsin sagt utanför vissa grodor /extremiteter/påhopp. Inte ett ord. Amerikaner som däremot lyssnat och fått en bättre helhetsbild av de båda verkar ha bestämt sig.

Fuck you media. Nåväl, bara får och fiskhövven utgår från tidningarnas, och numera tyvärr nyheternas, ensidiga blask. Krävs inte många minuter av neutral sökning för att ta del av den faktiska delen information och fakta som faktiskt finns i frågan.

Klein
2016-11-09, 13:16
Fast polling är osäkert speciellt när variabler (vilka som röstar och hur många) ändrar sig varje gång. Five thirty eight skrev bra om det innan valet om varför de hade Trump på ett ganska "högt" 30% då.

Det räckte att polls var 3% fel (vilket är inom felmarginalen och har varit så fel innan) för att Trump skulle vinna. Och om en swingstate har ett polling error så är det troligt att andra har det också.

Det kan självklart vara så att man trodde Trump skulle vinna innan, speciellt efter FBI sänkte Hillary så 10 dagar innan valet men det var absolut inte självklart eller ens troligast om man tittade på historisk data.

Om ni ansåg det var självklart så kan jag gratulera till de stora pengar ni måste dragit in på vadslagning.


PS. Angående latinos så gjorde Trump sig ovän med dem rätt stenhårt med sina anklagelser. Andra republikanska kandidater skulle förmodligen inte ha samma siffror.

EDIT: 30% chans att vinna betyder trots allt att 3 av 10 simuleringar resulterar i Trump-vinst. Detta var ett av de utfallen.

Blablabla. Det är inte frågan om felmarginal när majoriteten av undersökningar konsekvent visar ensidiga resultat.

Neithan
2016-11-09, 13:18
Kanske någon kan läsa den här artikeln och ta det lite varsamt med TranceII, andeem et al.?
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-09/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump

Klein
2016-11-09, 13:19
Kanske någon kan läsa den här artikeln och ta det lite varsamt med TranceII, andeem et al.?
http://www.sydsvenskan.se/2016-11-09/sa-kan-du-tala-med-barnen-om-trump

:d

Rolfarsson
2016-11-09, 13:26
Haha underbart! Den tillfredsställelse som jag känner när jag ser bittra, ledsna och kränkta "godhetskrigare", feminazister och andra PK stollar är obeskrivlig, och idag är samtliga i hela världen just detta! :d

48H34ukFe8g

TranceII
2016-11-09, 13:30
Blablabla. Det är inte frågan om felmarginal när majoriteten av undersökningar konsekvent visar ensidiga resultat.

Jo? Det har varit så historisk och ibland till och med värre. Titta på denna artikeln för fem dagar sedan:


Even at the end of a presidential campaign, polls don’t perfectly predict the final margin in the election. Sometimes the final polls are quite accurate. An average of national polls in the week before the 2008 election had Barack Obama winning by 7.6 percentage points. He won by 7.3 points. Sometimes, however, the polls miss by more. Four years ago, an average of survey results the week before the election had Obama winning by 1.2 percentage points. He actually beat Mitt Romney by 3.9 points.

If that 2.7-point error doesn’t sound like very much to you, well, it’s very close to what Donald Trump needs to overtake Hillary Clinton in the popular vote. She leads by 3.3 points in our polls-only forecast.

And 2012 isn’t an outlier. For presidential contests since 1968, here’s the average of national polls taken a week before the election compared with the final result.

....

On average, the polls have been off by 2 percentage points, whether because the race moved in the final days or because the polls were simply wrong. In many elections, the race isn’t so close, the leader in the polls goes on to win and few people notice the difference between the final polling and election margin. But when the election is close, a few percentage points can matter.



http://fivethirtyeight.com/features/trump-is-just-a-normal-polling-error-behind-clinton/

Så det är inte så otroligt speciellt inte när man ser på FBI-bomben 10 dagar innan samt hur okonventionell Trump har varit.