handdator

Visa fullständig version : Gainer från Strenght


spinkoo
2002-04-09, 22:14
Jag har inhandlat gainer från Streght

Sport Gainer:

per 100g

25 protein (vassle antar jag)
72 kolhydrater
---------------------------
50 gram polysakarider
14 gram fruktos
och några andra typ 1-5 gram...
maltos, malttriose osv...
Fett: 2 gram

MIn fråga är efter att ha läst här på forumet: Maltodextrin är ju det bästa efter träning som kolhydrat, och med lite fruktos också har jag inbillat mig...

Vad är poly-sakarid?
Låter som nåt billigt socker?!

Någon som provat denna? Den är RUSKIGT god. Fan bland det godaste jag ätit/druckit!

Dricker efter träning förståds.

Den är rekomenderad av svenska tyngdlyftningsförbundet och kolhydratsammansättningen är framtagen av karolinska institutet!!

LÅter bra...kommentarer till en stackare med rasande betyg i skolan`??!

Tack på förhand / minst på forumet!!

Mia
2002-04-09, 22:32
Viktigt råd: Gör något åt betygen. Inga betyg=inge jobb. Inge jobb=inga pengar. Inga pengar=ingen gainer, proteintillskott, gymkort eller villa med plats för hemmagym.

Inga betyg=inga muskler!!

Hackstait
2002-04-09, 23:04
Ursprungligen skickat av spinkoo:
<STRONG>Jag har inhandlat gainer från Streght

Sport Gainer:

per 100g

25 protein (vassle antar jag)
72 kolhydrater
---------------------------
50 gram polysakarider
14 gram fruktos
och några andra typ 1-5 gram...
maltos, malttriose osv...
Fett: 2 gram

MIn fråga är efter att ha läst här på forumet: Maltodextrin är ju det bästa efter träning som kolhydrat, och med lite fruktos också har jag inbillat mig...

Vad är poly-sakarid?
Låter som nåt billigt socker?!

Någon som provat denna? Den är RUSKIGT god. Fan bland det godaste jag ätit/druckit!

Dricker efter träning förståds.

Den är rekomenderad av svenska tyngdlyftningsförbundet och kolhydratsammansättningen är framtagen av karolinska institutet!!

LÅter bra...kommentarer till en stackare med rasande betyg i skolan`??!

Tack på förhand / minst på forumet!!</STRONG>

Det där är en JÄVLIGT bra efter träning gainer. Den är helt & hållet gjord för att tas efter träning & visst är den god!

Polysackarider är stärkelse, kedjor av glukos & är lätt nedbrytbara ett annat namn för detta är Maltodextrin, så där har du det! Den är riktigt bra uppbyggd den där gainern. :p

Hackstait
2002-04-09, 23:11
Sen det där med dåliga betyg behöver inte innebära att du inte kommer få jobb. Det finns jobb som inte kräver någon utbildning, det finns faktiskt MÅNGA sådanna jobb! Det beror ju förstås på vad du vill jobba med.

Jag läste ALDRIG en läxa i höstadiet & bara någon enstaka på mellanstadiet. Vafan skaffa dig ett lagerjobb eller något liknande & skaffa dig arbetserfarenhet, det värderas högre än några betyg det kan jag garantera dig! ;)

Mia
2002-04-09, 23:26
Visst finns det yrken som inte kräver betyg. De flesta gör dock det, och i gymnasiet har de flesta noll koll på om de vill jobba på lager eller bli läkare.

Spinkoo, det hör inte hit, men om är intresserad kan jag ge dig lite råd angående betygen. Det finns trots allt ett par "genvägar" som jag önskar att jag hade vetat om redan då...Skicka ett privat mess bara. :)

z_bumbi
2002-04-10, 17:51
Mia: Jag brukar avslöja en del genvägar för mina elever
Nr 1 Lyssna på lektionerna
Nr 2 Lämna in arbeten i tid
Nr 3 Lägg tjugo minuter extra om dan på skolan.
Så där nu är hemligheterna inga hemligheter längre.
Brukar också berätta hur tråkigt det är att stå på en fabrik och sköta monteringen av små kugghjul :)

spinkoo
2002-04-10, 21:33
Tack för alla svar!

Det var ju kul att gainern verkade så bra! Hur kommer det säg att man inte hört om den tidigare. Men det var vad jag ville veta...skall nu se till att standarnisera gainern och gå vidare mot proteinpulver... :D

Börjar skolan igen efter påsklovet. Känns som skolan stryper träningen lite grann...*suck
Räddas det som kan, jag klarar mig över godkänt gränsen iallafall...