handdator

Visa fullständig version : Hudvård och produkter, som fungerar?


Maximal
2016-11-04, 13:01
Vilka märken och produkter har du eller använder du som verkligen har fungerat för ditt ändamål?

Jag behöver något till händerna som blir väldigt torra, har provat vanliga lotions av både lite dyrare och billigare men de verkar aldrig fungera mer än tillfälligt...

Behöver någonting till ansiktet också som är både torrt och oljig. Har testat vanliga apoteket varor men aldrig något som ger resultat.

Tips?

Finns allt från 50kr till många hundra, kanske borde man investera i något dyrare?

Kaalle
2016-11-04, 14:19
Testa kokosolja, kallpressad ekologisk. Kostar ingenting och räcker i 100 år.

Wain
2016-11-04, 14:33
Testa kokosolja, kallpressad ekologisk. Kostar ingenting och räcker i 100 år.

Instämmer.

BlötSnö
2016-11-04, 18:55
Som ovan. Fungerar inte det:
Händer: "Helping Hands". Finns hos Lush. 100-150:-. Smörj in rikligt. På med ett par läkarhandskar och låt det gotta till sig en timme eller två.

Ansikte hemma: Weleda Skin Food. Smörj in ordentligt och låt det sitta "ett tag" Väldigt fet, men vissa områden tar upp det mer än andra. Överläppen och längs med näsan/under ögonen i mitt fall. 100-150:-.
Ansikte efter dusch och du skall vistas bland folk: Weleda Calendula Face Cream. Inte lika fet. Sug upp fort av huden. Ibland drar jag på två gånger. 60-80:-.

För den som dras med torr hår/skäggbotten: Olivolja 3/4. Ricinolja 1/4. Upptäckte detta för en dryg månad sedan. Packar/smörjer in en gång i veckan eller oftare.

frys
2016-11-04, 20:34
får också helt sjuka sprickor ibland av träningen och lite för mycket handtvätt.

Kan man köpa helping hands i butik i stockholm eller är det endast webben som gäller?

timoat
2016-11-04, 20:37
Ligger det nån sanning i påståendet att huden slutar att använda sig av kroppens egna resurser om man använder krämer/lipsyl ect? Finns det några studier?

Locobase repair kan jag annars rekommendera.

Xtreme-G
2016-11-04, 20:40
Ligger det nån sanning i påståendet att huden slutar att använda sig av kroppens egna resurser om man använder krämer/lipsyl ect? Finns det några studier?

Jag hörde för några år sedan att det inte fanns något fysiskt beroende av läppbalsam men att det kunde bli psykiskt eftersom att det faktiskt blir en skillnad. Har ingen källa, men det dög för mig då.

Kabuto
2016-11-04, 20:54
Ligger det nån sanning i påståendet att huden slutar att använda sig av kroppens egna resurser om man använder krämer/lipsyl ect? Finns det några studier?

Locobase repair kan jag annars rekommendera.

Locobase repair är riktigt bra för riktigt torra händer tycker jag också.

Jakobson
2016-11-04, 21:34
Medicinsk hudvård skulle jag föredra

BlötSnö
2016-11-05, 00:56
får också helt sjuka sprickor ibland av träningen och lite för mycket handtvätt.

Kan man köpa helping hands i butik i stockholm eller är det endast webben som gäller?

Jag köpte den på Lush på övervåningen på Centralen. Köp ett storpack med läkarhandskar och om du kan så smeta in och sov med dem på.
Jag klarar det inte. Det känns konstigt. Min tjej gör det med gott resultat.