handdator

Visa fullständig version : Räknas detta som hot och kommer jag bli tagen på allvar av polisen?


TheBeach97
2016-11-03, 00:18
Jag kommenterade ett youtubeklipp tidigare, det var ett klipp med någon förorts "rap musik."

Min kommentar var: "Nice, not, herregud"

En kille skrev då om mig:

"Walla brush kolla snubben, ska leta upp info om han sen cutta bögen!".


Detta räknas väl som hot, eller? Tog print screen och allt på det som jag kan visa polisen om han tar bort det.

Såg också han skriva liknande saker som flera andra som kommenterat, att han ska leta upp och döda dom.

WHITEFOLKS
2016-11-03, 00:28
Inget kommer att hända om du anmäler det.

TheBeach97
2016-11-03, 00:30
Inget kommer att hända om du anmäler det.

Sjukt, så det är bara att acceptera att man blir hotad att bli knivskuren/mördad alltså?

Bob90
2016-11-03, 00:33
Krävs mer att gå på och kanske framförallt att det är mer än "vanligt näthat". Annars kommer det läggas ner med motiveringen "Det är uppenbart att brottet inte går att utreda. Fallet läggs ner utan förundersökning".

Utöver att "hotet" också troligen uppfattas alldeles för ringa.

leee
2016-11-03, 01:57
Sjukt, så det är bara att acceptera att man blir hotad att bli knivskuren/mördad alltså?

vet han inte vem du är så är det väl bara att svara med liknande förortshot.

svenbanan
2016-11-03, 03:14
Att det rör sig om olaga hot tycker jag är självklart.

Problemet är väl att polisen inte har resurser nog att utreda och ta fatt på vem det är, och om det faktiskt gått till så som du anger och som din screenshot antyder.

Ifall du vet vem personen är och var han går att få tag på så har du troliggtvis större chans att få dem att göra nåt.

Cykelcykel
2016-11-03, 06:08
Dagens ungdom

Bärsärk
2016-11-03, 06:50
Det här händer ju varje dag över hela världen miljontals gånger så det är väl rätt uppenbart att ingen polismyndighet kommer sätta sig ner och ta det på allvar.

Om inte annat så har du ju lärt dig att man inte ska använda sitt riktiga namn på internet och aldrig uppge sin address.

För annars är det ju ingenting som han kan få reda på...

rooz
2016-11-03, 07:03
Sjukt, så det är bara att acceptera att man blir hotad att bli knivskuren/mördad alltså?

Sluta jiddra bror.

Toni Radanov
2016-11-03, 09:44
Välkommen till internet. Varför ens bry sig? Är bara text på random sida.

Nojjig much? :D

Shqypnia
2016-11-03, 09:45
Jag tror knappast du ska ta ett YT hot på riktigt... brush.

Alexton
2016-11-03, 10:27
Jaha och vem ska du anmäla då ? XxNiggaGangstaLordZ97xX då eller ?

Gober
2016-11-03, 10:47
Gör att vara lite allvarlig, dödshot och trakasserier på nätet är givetvis allvarligt. Men en random kommentar i kommentarsfältet är knappast något att lägga vikt vid.

MackeJuve
2016-11-03, 10:55
Alla hån till trots så vore det så otroligt skönt om en sådan person faktiskt åkte dit. Fatta hur jävla paff man blir om snuten knackar på dörren och säger "hej, vi skulle vilja prata med dig. Du har hotat en person till livet i xxxxxxx YT-videos kommentarsfält.". "Hotaren" får panik när han inser att han har lagt av den kommentaren 100 ggr till 100 olika personer. En tidsfråga innan polisen även hittar dessa.Han svettas nervöst och får en panikattack när hans mamma dyker upp bakom honom och frågar vad som pågår. Man ser hur hon först blir förskräckt och sedan skäms.

Det är något så otroligt tilltalande med en snorunge som tror att han är skyddad av att han sitter på internet som åker dit :D Han tror sig liksom vara HELT skyddad och så helt plötsligt får han tillbaka på all skit som han har skrivit. Det har väl hänt till viss del i Trolljägarna(aldrig sett) kanske.

andeem
2016-11-03, 10:55
Antar att du anmält kommentaren till Youtube/Google i alla fall.

När du bedömer allvaret i hotet: Verkar det troligt att snubben skulle göra sig besväret att spåra folk som skriver "Nice, not, herregud" om rapvideor på Youtube och ”cutta” dem? Eller är det troligare att han spyr ur sig tomma hot i hopp om att folk ska bli en aning oroliga, vilket då får honom att må en aning bättre?

kaer
2016-11-03, 12:02
Du kan ju alltid anmäla det, men det kommer inte att hända nånting.

Som en liten sidohistoria så fick jag själv ett anonymt hotbrev skickat hem till mig för ett tag sen. Det tog 70 minuter i telefonkö att anmäla det. Jag är ganska säker på att det var längre tid än det tog för polisen att lägga ner det.

Diomedea exulans
2016-11-03, 12:04
Anmäl. Folk säger alltid "det kommer inte hända någonting" när man vill anmäla "småsaker", och visst, ofta stämmer det. Det hände inget när jag anmälde min stulna cykel. Men 1) det är bra för polisens statistik att anmäla, och 2) det kan hända någonting. Jag polisanmälde en bedragare som snuvade mig på 150 spänn på Blocket; han åkte dit så det sjöng om det.

Tricklew
2016-11-03, 12:48
Man måste ju se skillnad på hot och hot, du talar om någon 13 åring som är upprörd för att du inte gillade hans favoritrappare, det är nog inget du ska fästa någon vikt vid. Har själv fått min hemadress och civilstånd skickat till mig i PM och fått lite mindre subtila hot riktade mot mig i samband med detta. Inte ens i detta fallet tror jag polisen hade kunnat göra så mycket åt det.

Gober
2016-11-03, 13:21
Alla hån till trots så vore det så otroligt skönt om en sådan person faktiskt åkte dit. Fatta hur jävla paff man blir om snuten knackar på dörren och säger "hej, vi skulle vilja prata med dig. Du har hotat en person till livet i xxxxxxx YT-videos kommentarsfält.". "Hotaren" får panik när han inser att han har lagt av den kommentaren 100 ggr till 100 olika personer. En tidsfråga innan polisen även hittar dessa.Han svettas nervöst och får en panikattack när hans mamma dyker upp bakom honom och frågar vad som pågår. Man ser hur hon först blir förskräckt och sedan skäms.

Det är något så otroligt tilltalande med en snorunge som tror att han är skyddad av att han sitter på internet som åker dit :D Han tror sig liksom vara HELT skyddad och så helt plötsligt får han tillbaka på all skit som han har skrivit. Det har väl hänt till viss del i Trolljägarna(aldrig sett) kanske.

Håller med, lätt att vara Allan ballan från Halland bakom skärmen, irl är trollen oftast inte så tuffa.

4623
2016-11-03, 13:28
Bara jag som tänker på senaste säsongen av South Park? :D

trädgårdsmöbel
2016-11-03, 13:31
Att skriva: "Walla brush kolla snubben, ska leta upp info om han sen cutta bögen!" samtidigt som man är tillräckligt smart för att använda sig av ett enda utropstecken samt kommatera borde leda till dagsböter. Inte på grund av hotet, utan för töntigheten med att skriva så när man tydligt inte är såpass puckad egentligen.

Beholder
2016-11-03, 13:40
Jag kommenterade ett youtubeklipp tidigare, det var ett klipp med någon förorts "rap musik."

Min kommentar var: "Nice, not, herregud"

En kille skrev då om mig:




Detta räknas väl som hot, eller? Tog print screen och allt på det som jag kan visa polisen om han tar bort det.

Såg också han skriva liknande saker som flera andra som kommenterat, att han ska leta upp och döda dom.

Det är ingen fara. Bara lite omklädningsrumssnack melln män.

Mart|n
2016-11-03, 13:52
Varför ens lägga energi på något du inte gillar? Vad ger det dig att skriva nedvärderande saker till andra?

Sedan så är hot fortfarande hot. Om jag inte minns helt fel så var det någon som hängde på det här forumet förr som hotade att döda någon annan här. Den som yttrade hotet högg tydligen ihjäl någon med en yxa.

Diomedea exulans
2016-11-03, 13:54
Varför ens lägga energi på något du inte gillar? Vad ger det dig att skriva nedvärderande saker till andra?

Det han skrev ger möjligen andra rätten att kalla honom dum i huvudet, att hota till livet är några snäpp värre.

Rickard
2016-11-03, 13:58
Att skriva: "Walla brush kolla snubben, ska leta upp info om han sen cutta bögen!" samtidigt som man är tillräckligt smart för att använda sig av ett enda utropstecken samt kommatera borde leda till dagsböter. Inte på grund av hotet, utan för töntigheten med att skriva så när man tydligt inte är såpass puckad egentligen.

Ordentlig kommatering tyder ju på att det är någon som ändå inte är helt tappad. Så chansen att det är en person som faktiskt skulle kunna spåra någon ökade ju markant i det här fallet.

TheBeach97
2016-11-03, 16:01
Antar att du anmält kommentaren till Youtube/Google i alla fall.

När du bedömer allvaret i hotet: Verkar det troligt att snubben skulle göra sig besväret att spåra folk som skriver "Nice, not, herregud" om rapvideor på Youtube och ”cutta” dem? Eller är det troligare att han spyr ur sig tomma hot i hopp om att folk ska bli en aning oroliga, vilket då får honom att må en aning bättre?

Jag anmälde till youtube.

Nej är inte så troligt, men tycker ändå inte man borde få göra så. Om jag kollar hans andra kommentarer så sitter han och hotar alla som skriver dåliga saker om hans video. "Killar vi plockar den här bögen komigen!", "hahah passa dig kompis jag kan leta upp dig om jag vill", "inget du skulle säga med en pistol riktad mot ansiktet va?" etc

trädgårdsmöbel
2016-11-03, 16:30
Jag anmälde till youtube.

Nej är inte så troligt, men tycker ändå inte man borde få göra så. Om jag kollar hans andra kommentarer så sitter han och hotar alla som skriver dåliga saker om hans video. "Killar vi plockar den här bögen komigen!", "hahah passa dig kompis jag kan leta upp dig om jag vill", "inget du skulle säga med en pistol riktad mot ansiktet va?" etc

Det låter ju som en riktig förortshjälte. Om du anmäler honom kommer detta förmodligen därför leda till att han får jobb, bostad, skuldsanering och betalt körkort. Kanske några utbildningar på det med.

MinLillaPyjamas
2016-11-03, 16:45
Det är definitivt ett olaga hot. Dock är det svårt att utreda och inte så allvarligt att polisen kommer att lägga ner de resurser som krävs. Naturligtvis kan du anmäla ändå. Man vet aldrig säkert att det inte kommer att leda någon vart.

Jorgen
2016-11-03, 19:54
Det är definitivt ett olaga hot. Dock är det svårt att utreda och inte så allvarligt att polisen kommer att lägga ner de resurser som krävs. Naturligtvis kan du anmäla ändå. Man vet aldrig säkert att det inte kommer att leda någon vart.

Det är omöjligt att utreda.
Hur skall polisen kunna bevisa att personen som äger datorn inlägget postades från faktiskt var den personen som skrev inlägget?

Det måste finnas bättre saker för polisen att lägga resurser på än sånt här. ;)

MinLillaPyjamas
2016-11-04, 11:12
Det är omöjligt att utreda.
Hur skall polisen kunna bevisa att personen som äger datorn inlägget postades från faktiskt var den personen som skrev inlägget?

Det måste finnas bättre saker för polisen att lägga resurser på än sånt här. ;)

Helt omöjligt är det inte. Hen kan t.ex. ha skrivit mer personliga saker i nära anslutning till att inlägget postades. Men visst, sannolikheten att en anmälan leder någonvart är försvinnande liten.

Loke
2016-11-04, 11:24
Anmäl. Folk säger alltid "det kommer inte hända någonting" när man vill anmäla "småsaker", och visst, ofta stämmer det. Det hände inget när jag anmälde min stulna cykel. Men 1) det är bra för polisens statistik att anmäla, och 2) det kan hända någonting. Jag polisanmälde en bedragare som snuvade mig på 150 spänn på Blocket; han åkte dit så det sjöng om det.

Bra poäng. Om inte annat känns det ju som att det är lite polisens uppgift att förklara för en vad som kan anmälas och vad som inte kan det. Ungefär som att man kan ringa till sjukvårdsupplysningen och fråga om man behöver vård.

Gerdler
2016-11-04, 13:07
Dio har rätt. Anmäl men förvänta dig inte att något händer. Om du blir attackerad på stan eller något liknande så är detta en bra ledtråd i så fall. Det lär inte heller hända men det är bra för dig och bra för polisen att veta.

Är väl typ 80% av alla anmälda misshandelsfall som blir uppklarade. Så att anmäla är för dig en gratis försäkring på att om han och hans vänner mot förmodan skulle göra slag i saken och misshandla dig eller liknande så kommer de/han åka dit. Gå till polisen, var hövlig, visa din skärmdump och inse att endast det inte kommer ge något. Men sen vet man inte, han kanske precis fått en villkorlig dom för att ha misshandlat någon som han hittade på internet och hotade i youtubes kommentarsfält och din anmälan kan vara det som skickar honom till finkan.

En sån här anmälan kostar inte polisen någonting, för de lägger ner det ganska omedelbart. Jag är emot att polisanmäla sånt som kan ordnas upp med en privat diskussion men som skulle kosta rättssamhället ett par hundra tusen att utreda. Det här är inte ett sånt ärende.

Diomedea exulans
2016-11-04, 13:37
Men sen vet man inte, han kanske precis fått en villkorlig dom för att ha misshandlat någon som han hittade på internet och hotade i youtubes kommentarsfält och din anmälan kan vara det som skickar honom till finkan.

Du tar upp en viktig poäng - vi vet inte vad har har fått för anmälningar innan. Han kanske har blivit anmäld för 50 tidigare internethot, och någon av dem kanske innehåller någon ledtråd om vem han är.

Vad gäller bedragaren som jag nämnde ovan så hade han blivit polisanmäld av väldigt många. Jag fick en lista, kommer inte ihåg om det var 20 eller 50 personer. Jag hade råkat förhållandevis milt ut, de flesta hade blivit av med mer pengar, ibland över 2000 kr.

perl
2016-11-04, 14:58
Jag spelar lite då och då spel typ hearthstone och efter 30% av matcherna får man en friendrequest där det i princip är liknande kommentarer som du fått.
Nu måste jag i dessa fall alltid acceptera requesten innan hoten om AIDS och diverse sexuella anspelningar på min mor/syster kommer så jag kan avstå att acceptera den men ett par gånger har det faktiskt varit trevliga personer som man kan ta ett slögame med ibland så vill inte välja bort den möjligheten bara för att normalt beteende på nätet är ovanligare än sabeltandade tigrar.
Men anmäler alltid och har blivit snabb på printscreen just för detta, det finns inte så mycket annat att göra trots att det säkerligen inte har effekt de flesta gångerna.

Derbel McDillet
2016-11-04, 15:12
Jag spelar lite då och då spel typ hearthstone och efter 30% av matcherna får man en friendrequest där det i princip är liknande kommentarer som du fått.
Nu måste jag i dessa fall alltid acceptera requesten innan hoten om AIDS och diverse sexuella anspelningar på min mor/syster kommer så jag kan avstå att acceptera den men ett par gånger har det faktiskt varit trevliga personer som man kan ta ett slögame med ibland så vill inte välja bort den möjligheten bara för att normalt beteende på nätet är ovanligare än sabeltandade tigrar.
Men anmäler alltid och har blivit snabb på printscreen just för detta, det finns inte så mycket annat att göra trots att det säkerligen inte har effekt de flesta gångerna.

Vadå "man"? Jag har lätt kört över 1000 matcher och aldrig fått en enda request.

perl
2016-11-04, 15:18
Vadå "man"? Jag har lätt kört över 1000 matcher och aldrig fått en enda request.

Intressant, och du kör på EU? Jag har 3500 matcher spelade och får mängder av påhopp. Oftast ett par per session som jag spelar. Kan man avaktivera friend request kanske? annars är det väl bara jag som har väldig otur alternativt du som har väldig tur gissar jag.

Derbel McDillet
2016-11-04, 15:29
Intressant, och du kör på EU? Jag har 3500 matcher spelade och får mängder av påhopp. Oftast ett par per session som jag spelar. Kan man avaktivera friend request kanske? annars är det väl bara jag som har väldig otur alternativt du som har väldig tur gissar jag.

Märkligt ändå. Kör du bm varje game eller nåt? :)

Gerdler
2016-11-04, 15:38
Jag spelar lite då och då spel typ hearthstone och efter 30% av matcherna får man en friendrequest där det i princip är liknande kommentarer som du fått.
Nu måste jag i dessa fall alltid acceptera requesten innan hoten om AIDS och diverse sexuella anspelningar på min mor/syster kommer så jag kan avstå att acceptera den men ett par gånger har det faktiskt varit trevliga personer som man kan ta ett slögame med ibland så vill inte välja bort den möjligheten bara för att normalt beteende på nätet är ovanligare än sabeltandade tigrar.
Men anmäler alltid och har blivit snabb på printscreen just för detta, det finns inte så mycket annat att göra trots att det säkerligen inte har effekt de flesta gångerna.
Men när man kör ett onlinespel med 13-åringar så svallar känslorna över för rätt många, samtidigt så är det sådana banala grejer oftast som att de önskar en cancer eller dylikt istället för att de säger att de ska leta upp en och kniva ihjäl en. :) I youtubes kommentarsfält är man ju även kopplad till sin Gmail där man kanske har sitt namn ute och kanske även med foto i g+ eller vad det nu heter.

perl
2016-11-04, 16:20
Märkligt ändå. Kör du bm varje game eller nåt? :)

Repar aldrig, använder inget annat än hello i början av matchen och besvarar well played endast med well played. För gammal för bm och i HS går det ju knappt. Jag vill spela när jag väl spelar!

Derbel McDillet
2016-11-04, 16:51
Hade personligen inte orkat störa polisen med ett sånt här fall. Om det är så att snubben ofta hotar till höger och vänster i kommentarsfälten känns det ju vääldigt otroligt att han skulle göra verklighet av sina skriverier. Ifall alla lagbrott som skedde i kommentarsfält skulle hamna hos polisen skulle de inte få mycket gjort.

Diomedea exulans
2016-11-04, 17:13
Hade personligen inte orkat störa polisen med ett sånt här fall. Om det är så att snubben ofta hotar till höger och vänster i kommentarsfälten känns det ju vääldigt otroligt att han skulle göra verklighet av sina skriverier. Ifall alla lagbrott som skedde i kommentarsfält skulle hamna hos polisen skulle de inte få mycket gjort.

Störa och störa... Det är ju för tusan deras jobb. Du snackar om personer som går runt i parker och ger folk böter för att de inte har cykellyse, jag tror inte de kommer avvisa en med att fräsa "jag har för fan viktigare saker att göra".

Derbel McDillet
2016-11-04, 17:52
Störa och störa... Det är ju för tusan deras jobb. Du snackar om personer som går runt i parker och ger folk böter för att de inte har cykellyse, jag tror inte de kommer avvisa en med att fräsa "jag har för fan viktigare saker att göra".

Det är deras jobb ja. Jag hade ändå inte valt att störa dom med det och det har inget att göra med hur jag tror jag hade blivit bemött.

supercharge
2016-11-05, 10:17
Alla hån till trots så vore det så otroligt skönt om en sådan person faktiskt åkte dit. Fatta hur jävla paff man blir om snuten knackar på dörren och säger "hej, vi skulle vilja prata med dig. Du har hotat en person till livet i xxxxxxx YT-videos kommentarsfält.". "Hotaren" får panik när han inser att han har lagt av den kommentaren 100 ggr till 100 olika personer. En tidsfråga innan polisen även hittar dessa.Han svettas nervöst och får en panikattack när hans mamma dyker upp bakom honom och frågar vad som pågår. Man ser hur hon först blir förskräckt och sedan skäms.

Det är något så otroligt tilltalande med en snorunge som tror att han är skyddad av att han sitter på internet som åker dit :D Han tror sig liksom vara HELT skyddad och så helt plötsligt får han tillbaka på all skit som han har skrivit. Det har väl hänt till viss del i Trolljägarna(aldrig sett) kanske.

Du menar som i föregångsländerna Kina och Saudiarabien? Eller som i Tyskland där Turkiets diktator med händerna fulla av blod nu själv är kränkt och driver förtalsmål mot en komiker. Det känns som en bra och positiv samhällsutveckling?

Trolljägarna är också vacker journalistik. Kommunisten Aschberg förföljer uteslutande politiska motståndare som helt utan juridisk process hängs ut godtyckligt i media, samtidigt som den egenfinansierade Researchgruppen hackar amerikanska kommentarstjänster och sammanställer åsiktsregister.

Det kanske är Putin-demokrati med värdegrundstema vi ska ha i Sverige framöver, helt utan åsiktspluralism där alla tycker lika? Det verkar onekligen finnas vissa grupper av människor som skulle tycka att det var en bra idé. Demokrati finns bara så länge någon är beredd att försvara den och i Sverige undrar man ibland hur det står till med den saken.

Beholder
2016-11-05, 10:58
Du menar som i föregångsländerna Kina och Saudiarabien? Eller som i Tyskland där Turkiets diktator med händerna fulla av blod nu själv är kränkt och driver förtalsmål mot en komiker. Det känns som en bra och positiv samhällsutveckling?

Trolljägarna är också vacker journalistik. Kommunisten Aschberg förföljer uteslutande politiska motståndare som helt utan juridisk process hängs ut godtyckligt i media, samtidigt som den egenfinansierade Researchgruppen hackar amerikanska kommentarstjänster och sammanställer åsiktsregister.

Det kanske är Putin-demokrati med värdegrundstema vi ska ha i Sverige framöver, helt utan åsiktspluralism där alla tycker lika? Det verkar onekligen finnas vissa grupper av människor som skulle tycka att det var en bra idé. Demokrati finns bara så länge någon är beredd att försvara den och i Sverige undrar man ibland hur det står till med den saken.


Ja du kommer ju aldrig någonsin förvåna någon någonsin med ett inlägg.

mangemani
2016-11-05, 11:10
inget annat än tomma ord. skrämsel taktiken drar vissa till med då de inte har något att komma med men ändå ska låta käften gå, för att skrämma personen till tystnad. klassisk(och effektiv) taktik som sossarna kör med tex, de har inget att komma med så då drar de rasist kortet i hopp om att personen ska tänka "åh nej, jag vill ju inte bli sedd som rasist, jamen då är det dags att backa". inte samma sak som mordhot direkt, men samma taktik.

MackeJuve
2016-11-05, 11:18
Du menar som i föregångsländerna Kina och Saudiarabien? Eller som i Tyskland där Turkiets diktator med händerna fulla av blod nu själv är kränkt och driver förtalsmål mot en komiker. Det känns som en bra och positiv samhällsutveckling?

Trolljägarna är också vacker journalistik. Kommunisten Aschberg förföljer uteslutande politiska motståndare som helt utan juridisk process hängs ut godtyckligt i media, samtidigt som den egenfinansierade Researchgruppen hackar amerikanska kommentarstjänster och sammanställer åsiktsregister.

Det kanske är Putin-demokrati med värdegrundstema vi ska ha i Sverige framöver, helt utan åsiktspluralism där alla tycker lika? Det verkar onekligen finnas vissa grupper av människor som skulle tycka att det var en bra idé. Demokrati finns bara så länge någon är beredd att försvara den och i Sverige undrar man ibland hur det står till med den saken.
Hahahaha vilken legend du är. Nae, det är var inte riktigt så jag tänkte ;) Men tack för en bra printscreen!

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Derbel McDillet
2016-11-05, 19:43
Du menar som i föregångsländerna Kina och Saudiarabien? Eller som i Tyskland där Turkiets diktator med händerna fulla av blod nu själv är kränkt och driver förtalsmål mot en komiker. Det känns som en bra och positiv samhällsutveckling?

Trolljägarna är också vacker journalistik. Kommunisten Aschberg förföljer uteslutande politiska motståndare som helt utan juridisk process hängs ut godtyckligt i media, samtidigt som den egenfinansierade Researchgruppen hackar amerikanska kommentarstjänster och sammanställer åsiktsregister.

Det kanske är Putin-demokrati med värdegrundstema vi ska ha i Sverige framöver, helt utan åsiktspluralism där alla tycker lika? Det verkar onekligen finnas vissa grupper av människor som skulle tycka att det var en bra idé. Demokrati finns bara så länge någon är beredd att försvara den och i Sverige undrar man ibland hur det står till med den saken.

Nu hade ju inte personerna som Aschberg jagade skrivit "Jag tycker Jimmie Åkesson har en del vettigt att säga" utan det var ju mer ett hundratal kommentarer i stilen "jag ska karva upp f****n på dig din jävla h**a". Jag kanske missförstår dig. Vem i trolljägarna tyckte du blev orättvist behandlad?