handdator

Visa fullständig version : eatthismuch.com, måltidsberäkning baserat på intagspreferenser


upperkatt
2016-10-30, 17:42
Det verkar inte vara så många som känner till denna, och jag upptäckte den nyss. Jag skaffade en gratisprofil (man kan betala om man vill).
Om man vill få fram måltider baserade på sina makronutrient-, kaloriintags-, och kostnadspreferenser så verkar det som en bra sida.
Priserna kanske dock ej är överförbara på svenska marknaden, men tycker det är coolt med hur den fungerar.

Exempel med min kost, á 2255 kalorier, 40% protein, 20% kolhydrater, 20% fett, 3 måltider blir:

Frukost
Havregryn och banan-proteinshake

Lunch
Kalkonsallad
Zucchini och hummus
Cottage cheese och kantaloupmelon

Middag
Sprödbakad lax
Edamamebönor med havssalt

Något för mycket kalkon/tonfisk-baserad dock, men det kanske blir så om man byter ut proteinpulvret. :d

(Självklart kan man se recepten och hur mycket av allt man ska ha, men jag tyckte det blev för mycket info att ha med)

Sheogorath
2016-10-30, 19:05
Det verkar inte vara så många som känner till denna, och jag upptäckte den nyss. Jag skaffade en gratisprofil (man kan betala om man vill).
Om man vill få fram måltider baserade på sina makronutrient-, kaloriintags-, och kostnadspreferenser så verkar det som en bra sida.
Priserna kanske dock ej är överförbara på svenska marknaden, men tycker det är coolt med hur den fungerar.

Exempel med min kost, á 2255 kalorier, 40% protein, 20% kolhydrater, 20% fett, 3 måltider blir:

Frukost
Havregryn och banan-proteinshake

Lunch
Kalkonsallad
Zucchini och hummus
Cottage cheese och kantaloupmelon

Middag
Sprödbakad lax
Edamamebönor med havssalt

Något för mycket kalkon/tonfisk-baserad dock, men det kanske blir så om man byter ut proteinpulvret. :d

(Självklart kan man se recepten och hur mycket av allt man ska ha, men jag tyckte det blev för mycket info att ha med)

20% alkohol eller vad?

upperkatt
2016-10-30, 21:01
20% alkohol eller vad?

0% etanol, vilket för övrigt är off topic då det inte är min kosthållning som ska diskuteras.

King Grub
2016-10-30, 21:09
Han syftar på att 40+20+20 är 80%. Så vad är restrerande 20%? Det är bara alkohol kvar av energigivarna.

upperkatt
2016-10-30, 21:14
0% etanol, vilket för övrigt är off topic då det inte är min kosthållning som ska diskuteras.

Han syftar på att 40+20+20 är 80%. Så vad är restrerande 20%? Det är bara alkohol kvar av energigivarna.

Oj, förlåt, Sheogorath. Det var dumt av mig att vara så oförskämd då felet var på min sida. :em:

60+20+20 P+K+F ska det vara. :)

MelpaN
2016-10-31, 22:14
Får man 20 procent rabatt om man anger koden "UPPERKATT16" när man registrerar sig?

upperkatt
2016-11-01, 06:00
Får man 20 procent rabatt om man anger koden "UPPERKATT16" när man registrerar sig?

Nej. Jag har inte ens använt sidan praktiskt, bara testat den och gillar konceptet.

J.V
2016-11-01, 06:28
Testade en snabbis och det verkar faktiskt vara ratt bra skit, framfor allt om man har dalig fantasi i koket. Fint ocksa for de som inte orkar rakna sjalv.