handdator

Visa fullständig version : Resultat på högskoleprovet


RickyBalboa
2016-10-29, 16:46
Jag som trodde leg-day va jobbigt... J*VLAR vilken urladdning... Såhär mör i huvet har jag nog aldrig varit. Känns stabilt ändå, ska försöka utvärdera hur det har gått osv. Alla ni som precis som mig stör er på att svaren kommer först på onsdag (??) kan kolla på http://hpakademin.se/facit-hogskoleprovet/. Vem vet alla kanske inte stämmer men de verkar ha rätt bra koll ändå.

Hur gick det för er andra? Hur känns det? Reflektioner? Själv ska jag lägga upp ett ordentligt schema för nästa provtillfälle. Spring-brains are made in the Winter hehe!

timoat
2016-10-29, 16:54
Jag som trodde leg-day va jobbigt... J*VLAR vilken urladdning... Såhär mör i huvet har jag nog aldrig varit. Känns stabilt ändå, ska försöka utvärdera hur det har gått osv. Alla ni som precis som mig stör er på att svaren kommer först på onsdag (??) kan kolla på http://hpakademin.se/facit-hogskoleprovet/. Vem vet alla kanske inte stämmer men de verkar ha rätt bra koll ändå.

Hur gick det för er andra? Hur känns det? Reflektioner? Själv ska jag lägga upp ett ordentligt schema för nästa provtillfälle. Spring-brains are made in the Winter hehe!

Om jag fattat det rätt på den sidan kan vi som inte gjorde provet "göra" det ikväll efter 20 då uppgifterna släpps?

RickyBalboa
2016-10-29, 17:37
Om jag fattat det rätt på den sidan kan vi som inte gjorde provet "göra" det ikväll efter 20 då uppgifterna släpps?

Verkar stämma! Schyst att dom släpper frågorna så tidigt ändå nu när man måste vänta på facit. Tänker du skriva nästa år? har nog bestämt mig för att anlita en av deras coacher eller så, behöver styrning till nästa gång.

timoat
2016-10-29, 17:50
Verkar stämma! Schyst att dom släpper frågorna så tidigt ändå nu när man måste vänta på facit. Tänker du skriva nästa år? har nog bestämt mig för att anlita en av deras coacher eller så, behöver styrning till nästa gång.

Nä jag är för dum för det, jag gillar bara att köra orddelen för att hålla koll på mig själv.

timoat
2016-10-29, 18:31
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23815236.ab

Om man fuskade på lördagens högskoleprov kan man ha gått rakt i en fälla.
Frågor och svar hade kastats om på den sista provdelen beroende på var i landet man skrev provet. Nu kan fuskarna dessutom komma att spåras.

Ouff! Finns nog en och annan som kommer ha en orolig helg! Men svårt att bevisa dock.

RickyBalboa
2016-11-02, 11:48
Nu verkar facit ha kommit grabbar!! Verkar som att det riktiga facit va typ samma som HPAkademins. Den där frågan de bytte borde inte ha bytt haha (men nice för mig för jag hade rätt på den nu). http://hpakademin.se/facit-hogskoleprovet/ Nästa prov ska jag nog också köra ett live-fact ;)

RickyBalboa
2016-11-28, 09:12
Hur gick det för er?? Riktigt surt att man inte ansträngde sig mer i plugget.... men det gick ändå helt okej. Kommer nog behöva riktig pro-hjälp framöver. HPAkademin verkar ha någon rabatt nu, tror ni dom är värda att köra på? Tänker att dom fick min respekt med facitet. Har ni några erfarenheter?

Brofessorn
2016-11-28, 09:28
Diskret reklam, men inte tillräckligt.

RickyBalboa
2016-11-28, 09:41
Bro, frågar bara eftersom 2 av mina polare sa hpguiden, men en tredje sa att det hon inte blev bättre. Känns dumt att lägga ner så mycket pengar utan att kolla runt först, vill inte kasta pengar i sjön.

baktung
2016-11-28, 10:12
Bro, frågar bara eftersom 2 av mina polare sa hpguiden, men en tredje sa att det hon inte blev bättre. Känns dumt att lägga ner så mycket pengar utan att kolla runt först, vill inte kasta pengar i sjön.

Då har du uppenbarligen inte kollat runt alls. Det räcker ju att gå in på hpguidens startsida eller läsa lite i forumet där för att förstå att många höjer sitt resultat mycket med hjälp av deras utbildningsmaterial. Dessutom har de funnits i över 10 år och har ett gott rykte sedan tidigare.

Kallsone
2016-11-28, 10:19
1.0 får man väl va nöjd med. Kommer in på det jag vill nu så.

Riddle
2016-11-28, 12:02
1.5, får se om jag tar mig in

Shqypnia
2016-11-28, 12:09
Finns d et folk som gör provet bara för att testa sitt "intellektuell"? Jag har inga planer på att använda resultat till att söka vidare något men är sugen på att skriva provet :P

Mental
2016-11-28, 12:10
Finns d et folk som gör provet bara för att testa sitt "intellektuell"? Jag har inga planer på att använda resultat till att söka vidare något men är sugen på att skriva provet :P

Jag gjorde det en gång för att komma in på utbildningen och två gånger till för att det var kul :)

Mitt bästa resultat:

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/HP-2.jpg

Shqypnia
2016-11-28, 12:11
Jag gjorde det en gång för att komma in på utbildningen och två gånger till för att det var kul :)


Jag tänker likadant. Jag har gjort det en gång och kom in på min utbildning, men då pluggade jag inte för det, nu vill jag testa återigen :P

Kul att andra tänker någorlunda likadant.

Stråhle
2016-11-28, 12:19
Jag gjorde det en gång för att komma in på utbildningen och två gånger till för att det var kul :)

Mitt bästa resultat:

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/HP-2.jpg

Snyggt! Hur såg förberedningarna ut för dig? Funderar på att skriva för att det är kul jag med :)

Mental
2016-11-28, 12:35
Snyggt! Hur såg förberedningarna ut för dig? Funderar på att skriva för att det är kul jag med :)

Fördelningen ser du där, det är gamla provet. :)

Jag var 2 svar från att få 2.0. liiite retsamt bara :P
Men att vara i topp 1.8% av nära 44000 deltagare är rätt fett ändå! För att vara en kille med 16 IG i gymnasiebetyget!

PureWhey
2016-11-28, 14:02
Fördelningen ser du där, det är gamla provet. :)

Jag var 2 svar från att få 2.0. liiite retsamt bara :P
Men att vara i topp 1.8% av nära 44000 deltagare är rätt fett ändå! För att vara en kille med 16 IG i gymnasiebetyget!

Tycker det är bra även om man inte haft 16 IG-betyg i gymnasiet.

Mental
2016-11-28, 14:30
Tycker det är bra även om man inte haft 16 IG-betyg i gymnasiet.

Well, jag vågar inte skriva om det idag. För min del blev provet svårare när det gjordes om :P

Luca Brasi
2016-11-28, 14:36
Well, jag vågar inte skriva om det idag. För min del blev provet svårare när det gjordes om :P

Provet blev väldigt förändrat efter år 2013.

Nyland
2016-11-28, 15:44
Jag behövde 1.4 för att komma in på utbildningen och fick 1.7. :)

För övrigt samma resultat som när jag skrev det för 15 år sedan. Är det inte meningen att man skall bli klokare med åren?

Mental
2016-11-28, 15:50
Jag behövde 1.4 för att komma in på utbildningen och fick 1.7. :)

För övrigt samma resultat som när jag skrev det för 15 år sedan. Är det inte meningen att man skall bli klokare med åren?

Generellt så tappar man ju en del av de akademiska bitarna, men blir bättre på de mer allmängiltiga.

Svenska läs och ord borde bli lättare med åren, samt engelskan om man använder språket. Medans möjligen matte och diagram tappar ju längre från skolåren man kommer om det inte är något man möter på arbetet.

För mig är det alltid matten som släpar, språkdelarna brukar gå riktigt bra.

Starke75an
2016-11-28, 17:59
Fick 1,0 nån gång på -90 talet. Den gången var 0,9 medel. Testade bara en gång.

TheBeach97
2016-11-28, 18:01
1.6 denna gång, gjorde det för skojs mest

baktung
2016-11-28, 20:40
Generellt så tappar man ju en del av de akademiska bitarna, men blir bättre på de mer allmängiltiga.

Svenska läs och ord borde bli lättare med åren, samt engelskan om man använder språket. Medans möjligen matte och diagram tappar ju längre från skolåren man kommer om det inte är något man möter på arbetet.

För mig är det alltid matten som släpar, språkdelarna brukar gå riktigt bra.

Haha surt att vara så nära 2,0. Jag fick också 108 poäng en gång när det krävdes 109 för 2,0. Kunde man inte fått ett ynka rätt till liksom. Då förbannade man sig själv för något slarvfel.

Själv tyckte jag LÄS var en plåga de gånger jag skrev provet. Började tänka på annat hela tiden när jag läste den där skiten. Däremot NOG var riktigt skoj och där hade jag typ halva tiden kvar när jag var klar.

-squat-
2016-12-10, 23:24
Högskoleprovet gäller som sagt va i 5 år. Kan dock inte hitta på antagning.se när jag skrev det. Var kan man se det?

Ame
2016-12-11, 12:57
Högskoleprovet gäller som sagt va i 5 år. Kan dock inte hitta på antagning.se när jag skrev det. Var kan man se det?

När jag loggar in så ser jag det om jag klickar på Meriter och sedan Högskoleprov. Står när jag skrev, vilken poäng jag fick och hur länge det är giltigt.

-squat-
2016-12-11, 13:00
När jag loggar in så ser jag det om jag klickar på Meriter och sedan Högskoleprov. Står när jag skrev, vilken poäng jag fick och hur länge det är giltigt.

Det har du rätt i. Missade det. :)