handdator

Visa fullständig version : Vad innebär förteckningen?


tomten1
2016-10-28, 19:43
På påsen av mitt proteinpulver (Whey-80) så står det på framsidan 7 g BCAA/serving. På baksidan finns det en ingredienslista och där står det: Whey protein concentrate (milk) (contains emulsifier soy lecithin), flavoring, coloring, (beta carotene), sweetener (aspartame).

Då lyder frågan: är det rent Whey-80 pulver jag har eller finns fria aminosyror (BCAA) som en extra tillsats?

Tack!

King Grub
2016-10-28, 19:44
Det står inget om extra tillsatta aminosyror i texten du postade.

tomten1
2016-10-28, 19:46
Det står inget om extra tillsatta aminosyror i texten du postade.

Bugar och bockar, kungen!

Sverker
2016-10-29, 06:32
Vassleprotein är ett av de protein som innehåller mest BCAA, drygt 30 %.
Tar du 30 - 35 gram vassleproteinpulver så får du 7 gram BCAA. Hälften av det är leucin.

Vet man det, blir produkter med tillsatt BCAA onödiga. Speciellt som vassleprotein har ett snabbt upptag och aminosyrorna snabbt kommer ut i blodet.

Sheogorath
2016-10-29, 09:54
På påsen av mitt proteinpulver (Whey-80) så står det på framsidan 7 g BCAA/serving. På baksidan finns det en ingredienslista och där står det: Whey protein concentrate (milk) (contains emulsifier soy lecithin), flavoring, coloring, (beta carotene), sweetener (aspartame).

Då lyder frågan: är det rent Whey-80 pulver jag har eller finns fria aminosyror (BCAA) som en extra tillsats?

Tack!

Du verkar ha missat att protein består av aminosyror och att vissa aminosyror är grenade, så kallade BCAA (branched chain AA). För övrigt se två tidigare svar.