handdator

Visa fullständig version : "A lot of people think if they skip breakfast they can lose weight"


Legija
2016-10-28, 11:12
Hur mycket sanning ligger det bakom detta (bild nedan)?

Jag blir skeptiskt dock. När man kör periodisk fasta så utnyttjar man energin från kroppen därav minska i fettprocent?

http://s13.postimg.org/6bpllganr/Screen_Shot_2016_10_28_at_12_25_49.png

King Grub
2016-10-28, 11:15
Bullshit. "Svält" efter att inte ha ätit över natten... *rolleyes* Random Instagramkonton är inte en källa till kunskap i biokemi.

Kaloriförbrukningen ökar dom första tre dygnen man fastar. Fettförbränningen minskar inte av att inte äta. Att äta är däremot ett effektivt sätt att stänga av den.

Tree Fiddy
2016-10-28, 14:04
Det bästa är ju "eventually it will cause you to start to gain weight over time". Så är det. Svältläget, som trollar fram energi och lagrar fett. *rolleyes*

Rabiat
2016-10-28, 14:22
Alltså, om man går upp i vikt av att hoppa över frukosten är det väl för att man överäter övrig tid pga hungrig...

Bryggare
2016-10-28, 16:10
Har fysikens lagar upphört att gälla? Jag fick lära mig energiprincipen i högstadiet. :confused:

waspen123
2016-10-28, 16:25
Äter jag frukost så blir min mage helt pajj resten av dagen, medans om jag väntar nån timme så går det galant. Alltså, genom att inte äta frukost så mår jag och därför även presterar jag bättre. :d

Lipservice
2016-10-28, 23:11
Äter jag frukost så blir min mage helt pajj resten av dagen, medans om jag väntar nån timme så går det galant. Alltså, genom att inte äta frukost så mår jag och därför även presterar jag bättre. :d

Vaknar du 0700 och äter en timma senare räknas det väl ändå som frukost fortfarande? :smash:

jcs
2016-10-29, 06:41
Vad listigt av kroppen att stänga av hungerkänslorna när man svälter ihjäl där på morgonkvisten.

AntonHA
2016-10-29, 07:47
Jag blir mycket hungrigare under resten av dagen om jag äter frukost, än om jag skippar den

Diomedea exulans
2016-10-29, 07:53
Det är helt rätt, det han säger. Det är därför folk i svältdrabbade bara går ner i vikt om de äter frukost. De som är smarta nog att äta först efter kl 12 behåller kroppsvikten genom hela svälten.

Prost
2016-10-29, 08:34
Det är helt rätt, det han säger. Det är därför folk i svältdrabbade bara går ner i vikt om de äter frukost. De som är smarta nog att äta först efter kl 12 behåller kroppsvikten genom hela svälten.

De som är ännu smartare baserar sitt svältdiets energiintag på snabba kolhydrater frekvent utspritt under dagen. Deras fettförbränning "går aldrig igång" och de generar istället mer fett! Vi kan lösa svältproblemet i fattiga länder genom manipulering av insulinnivåerna.

Diomedea exulans
2016-10-29, 08:38
De som är ännu smartare baserar sitt svältdiets energiintag på snabba kolhydrater frekvent utspritt under dagen. Deras fettförbränning "går aldrig igång" och de generar istället mer fett! Vi kan lösa svältproblemet i fattiga länder genom manipulering av insulinnivåerna.

Du är inne på något där. Vi bör även driva kampanj mot morgonpromenader.

Donner
2016-10-29, 09:41
Har man dålig koll på kost och näring tenderar väl en skippad frukost att generera överätning under resten av dagen?

ATJL
2016-10-29, 09:55
Bullshit. "Svält" efter att inte ha ätit över natten... *rolleyes* Random Instagramkonton är inte en källa till kunskap i biokemi.

Kaloriförbrukningen ökar dom första tre dygnen man fastar. Fettförbränningen minskar inte av att inte äta. Att äta är däremot ett effektivt sätt att stänga av den.

Kräver detta fullständig fasta helt utan energi, eller är det här gränsen 600-800kcal/dygn som ofta nämns, kommer in i bilden?

Kaukasuskokosnöt
2016-10-30, 10:16
Har man dålig koll på kost och näring tenderar väl en skippad frukost att generera överätning under resten av dagen?

Ja, tror också att det funkar så. Man skippar frukosten och när man sedan är på språng och ser diverse skräpmat tänker man: "Justja jag har ju inte ätit någon frukost!" och köper något med mycket snabba kolhydrater. Sedan är väl karusellen igång med blodsockersvängningar fram och tillbaka.

En person som äter frukost som ser skräpmat blir även lockad, men kommer på sig själv: "Jag har ju nyss ätit frukost!" Har för mig att genom att börja dagen med ett ägg så regleras aptiten för resten av dagen också.