handdator

Visa fullständig version : Swedish Trap Bar


hugok
2016-10-27, 17:39
Jag blev för ca ett år sedan färdig med mitt examensarbete som jag gjorde i samarbete med Eleiko som resulterade i en Trap Bar med unik rund rördesign som gör den mer hållfast än andra Trap Bars.
Stången väger 20 kg och är testad för 500 kg och ska klara regelbunden användning av det under många år.

https://vikingstrengthsite.files.wordpress.com/2016/09/trapbar.jpg?w=604
Slutprodukten skiljer sig elite från bilden, handtagen är räfflade och kantiga istället.

Dessa säljer jag nu för 3750:- (3000:- utan moms) styck. Jag säljer till alla, privatpersoner som gymkedjor. Vill ni köpa en själva så tar jag emot beställningar och tycker ni att ni skulle vilja ha en på gymmet där ni tränar så prata gärna med personalen och lägg in en önskan och ge dem en länk till min hemsida där det finns mer information: http://vikingstrength.se/products/swedish-trap-bar/

För den som inte vet vad en Trap Bar är så har jag också gjort en instruktionsvideo för vad man kan använda den till
QGi-pE7DDM0

500 kg test
us5X4ZY6Dbg

Jag kommer nu till en början att ta in beställningar tills jag fått ihop till ca tio stänger eftersom det inte är ekonomiskt gångbart att tillverka styckvis. Jag tar inte betalt i förskott utan det sker vid leverans.


Det här inlägget är godkänt av forumledningen. /Mental

jcs
2016-10-27, 17:51
Riktigt nice! Lär beställa en framöver!

Pressen såg helt livsfarlig ut, men man måste ju leva lite också.

Man and Machine
2016-10-27, 18:00
Lite utanför min träningsruta men grymt jobbat. Kul med M:are som går sin egen väg, hoppas du får det att gå runt!

hugok
2016-10-27, 18:16
Riktigt nice! Lär beställa en framöver!

Pressen såg helt livsfarlig ut, men man måste ju leva lite också.
Tack! Och kul att höra, kan tillägga att priset som är nu är ett lite lägre lanseringspris än vad som jag räknar med att ha senare.
Har aldrig vågat mig på att köra till fail i pressen. Men själva vändningen går att komma runt på samma sätt som jag placerade stången i racket när jag bänkade i förrgår
343COU0KmdU

Lite utanför min träningsruta men grymt jobbat. Kul med M:are som går sin egen väg, hoppas du får det att gå runt!

Tack! Är du också maskinare?

Abbs
2016-10-27, 18:41
Ytterligare en maskinare checking in, snyggt jobbat! Vad för stål valde du? (Antar det är stål)

hugok
2016-10-27, 20:12
Ytterligare en maskinare checking in, snyggt jobbat! Vad för stål valde du? (Antar det är stål)

Härligt! Det är faktiskt vanligt bonnastål, tror det heter S355J2H. Blev faktiskt både billigare och bättre än att använda någon avancerad variant som ofta kan var svårt att svetsa i.

Man and Machine
2016-10-28, 01:47
Tack! Är du också maskinare?

Jepp! Tror jag suttit bakom dig på någon transföreläsning för en massa år sedan.

Mental
2016-10-28, 07:41
Att tillägga då, hugok har i god tid ordnat klartecken från staffen här på Kolozzeum.
Vi tillåter normalt inte försäljning på forumet, men väljer att göra ett undantag då vi bedömer att det inte konkurrerar med webshoppen samt att det ligger i våra medlemmars intresse samt att det är en medlem som vart med hos oss en längre tid.

G_lund
2016-10-28, 08:41
Ännu en maskinare checkar in.
Bra jobbat. Kul med folk som vågar testa sina idéer.

Diomedea exulans
2016-10-28, 08:48
Bra initiativ!

DJJOHANSSON
2016-10-28, 09:37
Snyggt!

Isseman
2016-10-28, 10:21
Häftigt :thumbup:

hugok
2016-10-28, 13:16
Jepp! Tror jag suttit bakom dig på någon transföreläsning för en massa år sedan.
Kan nog vara så, gick den 2012 vill jag minnas.

Att tillägga då, hugok har i god tid ordnat klartecken från staffen här på Kolozzeum.
Vi tillåter normalt inte försäljning på forumet, men väljer att göra ett undantag då vi bedömer att det inte konkurrerar med webshoppen samt att det ligger i våra medlemmars intresse samt att det är en medlem som vart med hos oss en längre tid.
Tack! Och jag uppskattar verkligen möjligheten att använda kolozzeum som hjälpmedel att komma igång.

Ännu en maskinare checkar in.
Bra jobbat. Kul med folk som vågar testa sina idéer.

Bra initiativ!

Snyggt!

Häftigt :thumbup:

Tack så mycket :)