handdator

Visa fullständig version : Maxa proteinsyntesen med kasein(+leucin)


Gerdler
2016-10-27, 14:46
Vi vet ju att det krävs ca 20-25g vassle för att få maximalt utslag på proteinsyntesen och att vi kan ersätta denna vasslen med 6.25g vassle och 3g leucin.

Men om man av någon anledning endast har kasein eller mestadels har kasein och ändå vill toppa, hur gör man då?

3g leucin och 60g kvarg(~7g kasein) eller 2dl mjölk(7g protein ~5.6g kasein+1.4g vassle) lär inte räcka, tänker jag.

http://ajpendo.physiology.org/content/300/1/E231

Donkens
2016-10-28, 13:44
Bryts inte aminosyrorna ner för långsamt om det kommer till kasein och spetsa med en fri aminosyra som leucin?

hurril
2016-10-28, 13:53
Hur stor blir nedbrytningen av fastan du gör i flera timmar för att få den där signaleringen av proteinsyntesen?

Gerdler
2016-11-04, 14:47
Bryts inte aminosyrorna ner för långsamt om det kommer till kasein och spetsa med en fri aminosyra som leucin?
Även om magtömningen blir långsammare i sig så skulle jag gissa på att kaseinet inte koagulerar all vätskan i magsäcken och leucinet kommer vara löst i vätskan. Så leucinet kommer säkerligen ut långsammare än med vassle men det kommer ut i blodet och min tanke är att det ska komma ut tillräckligt för att peaka proteinsyntesen samtidigt som man har kaseinet som ger underhållsdos så att man inte tappar sina biccar innan lunchen. :)
Hur stor blir nedbrytningen av fastan du gör i flera timmar för att få den där signaleringen av proteinsyntesen?
Tänker mig att efter natten så kan man få det utan att göra några större ingrepp och min frukost består ofta av kvarg och/eller mjölk.