handdator

Visa fullständig version : Avlsluta deff tidigare?


pundi
2016-10-26, 17:13
Hej!
Jag startade en "minideff" eller "minicut" som det också kallas den 1:a Oktober. Målet var att på 4 veckor, alltså till den 29:e Oktober tappa 3.5-4kg. Nu har jag gått ner nästan 5kg och jag har 3 dagar till jag egentligen bestämde mig för att avsluta deffen. Min tanke är att kanske nöja mig idag och avsluta deffen redan idag. Hur hade ni gjort?

MVH

Rabiat
2016-10-26, 17:16
Mådde jag bra hade jag kört de sista tre dagarna, alternativt bara sänkt underskottet en aning för att få ett mjukare avslut.

pundi
2016-10-26, 17:19
Mådde jag bra hade jag kört de sista tre dagarna, alternativt bara sänkt underskottet en aning för att få ett mjukare avslut.

Mår bra gör jag men jag känner att jag gått ner lite för mycket, lite för fort. Sen har dom två senaste gympassen gått lite sådär, känner mig ofokuserad och "tom".

Rabiat
2016-10-26, 17:24
Mår bra gör jag men jag känner att jag gått ner lite för mycket, lite för fort. Sen har dom två senaste gympassen gått lite sådär, känner mig ofokuserad och "tom".

Åtminstone ett, kanske två, av kilona är troligtvis vätska och tarminnehåll. Eller har minskningen varit helt linjär från dag ett? Man känner sig oftast tom, trycklös liksom, på större underskott, det är inget konstigt.

pundi
2016-10-26, 17:25
Åtminstone ett, kanske två, av kilona är troligtvis vätska och tarminnehåll. Eller har minskningen varit helt linjär från dag ett? Man känner sig oftast tom, trycklös liksom, på större underskott, det är inget konstigt.

Ska jag vara ärlig har det faktiskt varit ganska linjärt. Har tappat drygt 1kg varje vecka. Jag får se hur jag gör... Jobbigt at känna sig tom på gymmet nu när det är så kort kvar. Känns som det inte gör så stor skillnad om jag avslutar nu eller kör dom sista tre dagarna...

Rabiat
2016-10-26, 17:35
Ska jag vara ärlig har det faktiskt varit ganska linjärt. Har tappat drygt 1kg varje vecka. Jag får se hur jag gör... Jobbigt at känna sig tom på gymmet nu när det är så kort kvar. Känns som det inte gör så stor skillnad om jag avslutar nu eller kör dom sista tre dagarna...

Ta de sista dagarna till att öka intaget 500kcal. Gissar du legat på minst 1000kcal underskott, och då bör du ligga på ett litet underskott även om du trycker i dig lite extra.

Shqypnia
2016-10-27, 09:03
3 dagar plus/minus kommer inte göra större skillnad. Du har nått målvikten, om du är nöjd så kan du avsluta. Kom dock ihåg att du förmodligen lär gå upp i vikt (mest pga vätska) när du börjar äta lite mer.

pundi
2016-10-27, 09:35
Tack för svar! Bestämde mig för att avsluta deffen igår. Jag är nöjd med vad jag uppnått och hur jag ser ut. Lets get some gainz going *flex*

Grotesk
2016-10-27, 11:30
Du svarade själv på din egen fråga. Det finns inget som säger att en viss tid är optimal. :)

Beemel
2016-10-27, 11:58
Har man nått sitt mål så har man.
Vad är meningen med att sätta ett mål om man inte skulle vara nöjd när det är uppfyllt?
Är man inte det så har målet sats för lågt från första början.

=P

pundi
2016-10-27, 15:32
Du svarade själv på din egen fråga. Det finns inget som säger att en viss tid är optimal. :)

Har man nått sitt mål så har man.
Vad är meningen med att sätta ett mål om man inte skulle vara nöjd när det är uppfyllt?
Är man inte det så har målet sats för lågt från första början.

=P

Precis så jag också kände. Känner mig nöjd med beslutet att avsluta några dagar tidigare!

SalkinA
2016-11-06, 11:07
Rätt logiskt att avsluta tidigare. Hade det motsatta skett, att du bara gått ner t.ex. 1kg på dessa veckor och inte varit nöjd, så hade du kanske förlängt deffen. Så varför skulle du inte kunna göra som du gjorde nu när du uppnådde ditt mål snabbare än förväntat, avsluta den tidigare. :)