handdator

Visa fullständig version : Kai Greene V/S Branch Warren


BIGHAL
2016-10-25, 09:46
Satt och kollade Youtubeklipp på dessa båda Herrar. Killarna är enorma men deras syn på Träning verkar skilja sig åt rätt rejält.
Mr. Warren kör gristungt och Cheatar/Fuskar rätt så bra i sina set, ostrikt om man säger så. Ser ofta ut som om han tigger om skador.

Kai Greene tränar intensivt, superset och med lätta vikter och strävar efter att nå kontakt med musklerna.
Och således bör ju risken för skador och förslitningar minska rätt rejält.

Vad anser ni vara det bästa?

Har själv alltid kört tungt men har fått mig en funderare....

Carcer
2016-10-25, 09:50
Varför inte blanda?

Beemel
2016-10-25, 09:51
Vad anser ni vara det bästa?

Omväxling.

Och framförallt det man trivs bäst med.

Mats J
2016-10-25, 09:52
Satt och kollade Youtubeklipp på dessa båda Herrar. Killarna är enorma men deras syn på Träning verkar skilja sig åt rätt rejält.
Mr. Warren kör gristungt och Cheatar/Fuskar rätt så bra i sina set, ostrikt om man säger så. Ser ofta ut som om han tigger om skador.

Kai Greene tränar intensivt, superset och med lätta vikter och strävar efter att nå kontakt med musklerna.
Och således bör ju risken för skador och förslitningar minska rätt rejält.

Vad anser ni vara det bästa?

Har själv alltid kört tungt men har fått mig en funderare....

Beror på, som ren är jag övertygad om att du behöver tung träning som grund. Samtidigt är ju risken för skador ganska hög då så jag skulle förerespråka att förska träna ganska strikt (bra teknik) trots tung vikt.

Warrens utförande ger jag inte mycket för, ett under att han håller OM han nu verklgen kör så och inte bara showar inför kamrorna.

delizh
2016-10-25, 10:30
Hur man tränar spelar väl ingen större roll när man preppar?
En som preppar bygger muskelmassa även utam att träna

Grotesk
2016-10-25, 10:55
Kai Greene körde rätt slarvigt också förr.
Dorian disapproves. :)

Ecaz
2016-10-25, 11:08
Tungt med bra teknik, form och minimalt fusk, det är okej att fuska på något rep så länge formen inte bryter.

Rolfarsson
2016-10-25, 12:46
Ett tips, utgå inte ifrån hur "eliten" tränar, dom enorma mängderna AAS som dom trycker i sig gör att sättet som dom tränar på spelar mindre roll, det gör även att dom återhämtar sig snabbare och kan hantera en betydligt mycket högre träningsvolym än oss rena.
Mitt tips är att du strävar efter ett perfekt och kontrollerat utförande och inte lyfter snortungt (>90%) för mycket eller för ofta, speciellt inte med ett halvdant utförande, då det för dom flesta kommer ikapp dom med åren.

Klagarn
2016-10-25, 15:29
De är extrema båda två. Lägg din träning någonstans mittemellan så blir det bra.

Bärsärk
2016-10-25, 16:24
Kai Greene självklart, men förvänta dig inga enorma framsteg om du tränar så utan doping. Du kommer dock att ha en lång och troligtvis hälsosam framtid...

Kai och Phil tränar så som de gör för att de vill ha så långa karriärer som möjligt så de kan generera maximalt med pengar.

Bjorneman
2016-10-25, 17:14
Det är skitkul att se Branch Warren träna. Sen vill jag inte kommentera proffsbyggares utförande och övningsval eftersom det blir löjeväckande.

BIGHAL
2016-10-25, 19:04
Det är skitkul att se Branch Warren träna. Sen vill jag inte kommentera proffsbyggares utförande och övningsval eftersom det blir löjeväckande.

Är benägen att hålla med dig:laugh:

Anders The Peak
2016-10-25, 21:11
Kai Greene är ruggigt stark och ni ska inte tro på allt som filmas. Han reppar på 300 i knäböj och på 200 i bänk...