handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott - frågor (nybörjare)


jmycarlsson
2016-10-24, 22:06
Jag har tänkt att börja med lite kosttillskott. Jag har nämligen en vana att inte äta någonting vid lunch utan jag äter först när jag kommer hem från jobbet (ca 16:00). Finns flera orsaker till varför jag inte gör detta, en av dessa är tidsbrist. Jag skulle även vilja få in lite fettförbränning. Är i konstant rörelse i jobbet men skulle vilja få en extra kick i förbränningen. Har dock ingen koll på kosttillskott, och närliggande områden, och tänkte därför ta hjälp av er. Vad tror ni om detta?

• Ripped Hardcore
• Diet-Pro
• Proteinbars - Goodlife Low Sugar

Jag har då tänkt att ta Ripped Hardcore på morgonen/innan jobbet. Jag tar sedan en proteinbar runt ca 10:00 och sedan Diet-Pro vid ca 12:00 - 13:00.
Vad tror ni om det? Funkar det eller behöver jag komplettera med något? Tänker t.ex på aminosyror (t.ex BCAA Hardcore).

Don H
2016-10-24, 22:35
Om du har tid att äta en bar vid 10 och sedan 12-13 så har du ju rimligtvis att äta.
Du kan äta fettbrännare vid vilken tidpunkt på dygnet du vill, dem funkar inte vid något klockslag.

Det enda du saknar för din träning är att lära dig äta ordentligt

jmycarlsson
2016-10-24, 22:53
Om du har tid att äta en bar vid 10 och sedan 12-13 så har du ju rimligtvis att äta.
Du kan äta fettbrännare vid vilken tidpunkt på dygnet du vill, dem funkar inte vid något klockslag.

Det enda du saknar för din träning är att lära dig äta ordentligt
Förstod inte riktigt din första mening men jag tolkar det som att du menar att om jag har tid att äta en bar vid ca 10 och sedan en shake vid 12-13 så borde jag hinna äta ett normalt mål? Svaret där är nej. I mitt arbete så är jag på språng ständigt och har inte riktigt tiden att sätta mig ner att äta något ordentligt. Däremot tar det ju inte många sekunder att sluka en bar (som man kan ha med sig i jackan). På min rast/lunch, som brukar vara runt 12-13, så åker jag hem och går ut med min hund. Jag har då ingen möjlighet att sätta mig ner att äta men att ta med sig en shake och dricka på promenaden funkar perfekt. Tidpunkterna är inte satta i sten/alltför viktiga.
Skrev mest dom för att det kändes som bra mellanrum mellan mål.

Jag tränar inte aktivt utan det är mer vardaglig motion just nu. Tanken är att jag, efter att ha förbränt lite fett, börja fokusera på att bygga lite muskler. Det är dock i framtiden och jag kommer då säkerligen få lägga om både kost och kosttillskott. Så dessa kosttillskott är egentligen tänka att göra mig lite piggare under dagarna samtidigt som det hjälper till lite med fettförbränningen, om än lite. Har även en liten förhoppning av att suget för sötsaker ska minska en aning.

jmycarlsson
2016-10-24, 22:58
Jag funderar på om jag även kanske bör använda t.ex BCAA Hardcore på morgonen likt en "konstgjord frukost". Äter annars vanligtvis ingenting på morgonen (väl medveten om hur viktig frukosten är). Jag har väldigt svårt att äta på morgonen men desto lättare för att dricka. Något jag har rent allmänt.

Kimpan90
2016-10-25, 05:34
Jag funderar på om jag även kanske bör använda t.ex BCAA Hardcore på morgonen likt en "konstgjord frukost". Äter annars vanligtvis ingenting på morgonen (väl medveten om hur viktig frukosten är). Jag har väldigt svårt att äta på morgonen men desto lättare för att dricka. Något jag har rent allmänt.

Hade samma frågor. Kolla min tråd några trådar längre ner. Har lite mer svar där till dig.

Bcaa verkar vara fuck it. Waste of money. Men jag fick mitt gratis så ska kära på det.


Om du har svårt på morgonen så är det bara att sluta med det och lära sig äta på morgonen.


Hade samma problem men när jag tvingade mig att äta, mådde jag bättre på dagen och risken för att fuska försvann.


Jag började helt enkelt gå upp 1h tidigare för att chilla tills jag "kunde" äta.


Nu är jag piggare, gladare, starkare och 25kg lättare. Största ändringen jag gjorde? Jag började äta på morgonen.


Att man har svårt att äta på morgonen är något jag hör vi tjockisar säga ofta. Men kollar man alla instagram modeller så käkar de alltid frukost och är uppe tidigt.... Ligger säkert något i det för fanns har det hjälpt mig.

Kaukasuskokosnöt
2016-10-25, 09:02
• Ripped Hardcore
• Diet-Pro
• Proteinbars - Goodlife Low Sugar


Ripped Hardcore - Drick ett par koppar kaffe istället. Lägg eventuellt till ett kokt ägg.

Diet-Pro - Jag hade nog kört en kaseinshake istället. Ser inte riktigt syftet med diet pro. Ännu bättre att käka något istället, kvarg, keso osv.

Proteinbars - Klart du kan klämma någon bar då och då, men mat hade nog varit att föredra.

Beemel
2016-10-25, 09:12
Tanken är att jag, efter att ha förbränt lite fett, börja fokusera på att bygga lite muskler. Det är dock i framtiden och jag kommer då säkerligen få lägga om både kost och kosttillskott. Så dessa kosttillskott är egentligen tänka att göra mig lite piggare under dagarna samtidigt som det hjälper till lite med fettförbränningen, om än lite. Har även en liten förhoppning av att suget för sötsaker ska minska en aning.

Det är riktigt dumt att vänta med styrketräning. Viktminskning utan styrketräning gör att en större andel av vikten du förlorar kommer vara muskler jämfört med samma viktminskning fast med styrketräning.
Dessutom så kommer du ju göra av med lite extra kalorier genom styrketräning som tillsammans med kaloriunderskott kommer ge synergieffekter som hjälper viktnedgången på traven.

För att bli piggare under dagen föreslår jag att du ser över din övriga kost och din sömn snarare än försöker skapa "artificiell" pigghet på kemisk väg.
Och om du ändå vill ha något som piggar upp (och hjälper fettförbränningen, om än bara marginellt) så är nog koffein det absolut bästa du kan skaffa.

Sötsug är säkert subjektivt, men det jag har lärt mig för egen del är att avstå från sötsaker är det bästa sättet att i längden minska sötsuget. Men för andra kan det vara tvärt om, om de inte äter något sött då och då blir suget större.
Tror inte du kommer hitta något kosttillskott som hjälper nämnvärt. Har hört att zink hjälper en del att minska sötsug, men jag har aldrig provat det själv, så jag kan inte uttala mig dess potentiella effekt. Har för mig att kromtillskott, enligt hörsägen, ska fungera liknande.