handdator

Visa fullständig version : Sprit samma dag som träning.

TrIff
2004-04-22, 20:15
Rätt forum??

Jag vet att alkohol bla bla bla har varit uppe ett flertal gånger, men ingen tråd verkar kunna besvara min fråga riktigt.

Om man tränar på fredagen och senare på kvällen dricker sprit, försämras då resultatet mycket sämre än om man skulle ha tagit det passet torsdagen istället? Vet att testo produktionen försämras ett par dagar eller veckor efter en fylla, men det besvarar ju inte riktigt ifall det skulle göra skillnad om jag tagit passet på torsdagen istället.

GhostFace
2004-04-22, 20:40
Beror nog mest på mängden du dricker än vilken dag!

TrIff
2004-04-22, 21:04
Låter bra det. Har nämligen ökat bra på mina torsdagspass fastän jag druckit fredagarna och är det som du säger, att det är mängden alkohol och inte vilken dag jag tränar, så borde jag kunna flytta det passet till fredagen istället utan att förlora något på det.

Andyh
2004-04-22, 23:09
Jag skulle tro att om du hinner få i dig efterträningsprottet och kollisarna samt en eller 2 måltider innan du börjar supa så är det inte så särkillt stor skillnad mot om det var dagen innan. Hinner du däremot inte äta utan super direkt så borde musklerna vilja ha massa näring men får bara alkohol vilket borde ge ännu sämre resultat. dock har jag ingen aning om hur det ligger till utan det är bara mina tankar om det.

Fartman
2004-04-22, 23:22
äter du bra är det nog inte speciellt farligt.. om du tar passet vid kanske 14 på dagen så hinner du ju sätta i dig endel käk innan det börjas...

kharon
2004-04-23, 06:12
Ditt festande tar också kål på proteinsyntesen. Musklerna växer ju inte bara timmarna efter passet...

Andyh
2004-04-23, 06:37
Originally posted by kharon
Ditt festande tar också kål på proteinsyntesen. Musklerna växer ju inte bara timmarna efter passet...
nej men jag menar att om man får i sig ett par mål mat efter träningen och sen dricker så får man lika stor negativ påverkan som om man hade tränat dagen innan.