handdator

Visa fullständig version : Varför Vassle?


Hoffa
2004-04-22, 19:19
Hmmmaa...

Jag har alltid undrat varför det säljs vassle protein pulver??

Jag ser inte användings området..

Efter man har tränat så tar man en gainer (kolhydrater + vassle protein) OAVSETT om man deffar eller bulkar...

Vill man ha ett tillskott av protein i sin kost under dagen så tar man och köper kasein protein som inte är lika "snabbt" som vassle som ger onödiga insulin toppar..

Jag förstår varför vassle protein finns för att man vill ha ett protein som snabbt tas upp efter träning och då säljs det tillsammans med kolhydrater som en gainer..

MEN jag fattar inte varför man säljer enbart vassle protein...??

Jon
2004-04-22, 19:30
Dels vill många, bland annat jag, blanda sin gainer själva och dels kan det vara vettigt med vassle på morgonen och då utan de snabba kolhydraterna.

kharon
2004-04-22, 19:30
Man kan bestämma mängen protein själv.
Bestämma ration mellan protein och kolhydrater.

King Grub
2004-04-22, 19:42
Jag vill verkligen inte att något kosttillskottsföretag skall bestämma hur mycket kolhydrater jag måste äta till proteinet. Det vill jag bestämma helt själv, med de kolhydratkällor jag själv vill ha.

z_bumbi
2004-04-22, 20:36
Även om man inte blandar sin gainer själv så är vasslet ganska bra i alla fall, det är ett bra protein och en skvätt till en måltid kan göra under med proteinmängden och sammansättningen.

Koncentrat är det billigaste proteinpulvret också.

Att det har högt II kan ju kvitta om man bara häller i sig 30 g eller så.

Att ett blandprotein kanske är det bästa stupar ju på att det oftast är dyrare per kilo och blandar man med mjölk får man ju kaseinet på köpet.

Pingen
2004-04-22, 23:21
Originally posted by Hoffa


Vill man ha ett tillskott av protein i sin kost under dagen så tar man och köper kasein protein som inte är lika "snabbt" som vassle som ger onödiga insulin toppar..


Sen när ger protein insulintoppar, rätta mig om jag har fel.

kharon
2004-04-23, 06:25
Originally posted by Pingen


Sen när ger protein insulintoppar, rätta mig om jag har fel.

Du har fel.

Whey
2004-04-23, 08:04
Originally posted by Pingen


Sen när ger protein insulintoppar, rätta mig om jag har fel.

Du har jättefel...

Mindek
2004-04-23, 09:32
Originally posted by Pingen


Sen när ger protein insulintoppar, rätta mig om jag har fel.


Det ger insulintoppar p.g.a. sitt höga II-värde (Insulin-Index). Har inget med kolhydrater att göra.