handdator

Visa fullständig version : Konstigt sträck i ryggen


Bulkperiod
2016-10-21, 10:32
Va är det för konstigt sträck jag har i mitten av ryggen och varför? Eller är det bara en sån där grej som är normal fast man själv stör sig på? Haha

www.imgur.com/87vienl

Edit: Bättre bild! www.imgur.com/SATBi3L

King Grub
2016-10-21, 10:53
Fast du har mer hud och fett:

Bulkperiod
2016-10-21, 11:00
Fast du har mer hud och fett:

Haha ja det är ganska tydligt, men frågan kvarstår.. Vad är det för sträck? Det är ju typ ingenting majoriteten av folket har så varför har jag detta konstiga sträck? Gener, självklart, men utöver det så måste det ju finnas någon bakomliggande faktor tänker jag..

Kan det helt enkelt vara så att det försvinner om jag deffar ner mig ännu mer?

skattefusk
2016-10-21, 11:37
Trollar du eller? Du trycker ju ihop skuldrorna, klart det kläms ihop då. Man kan göra likadant med brösten.

Bulkperiod
2016-10-21, 11:46
Trollar du eller? Du trycker ju ihop skuldrorna, klart det kläms ihop då. Man kan göra likadant med brösten.

Varken trollar eller trycker ihop skuldrorna överdrivet, det ser ut så bara jag drar tillbaka armarna i den positionen. Utan att försöka "trycka ihop" skuldrorna.

LillisJ
2016-10-21, 11:49
Varken trollar eller trycker ihop skuldrorna överdrivet, det ser ut så bara jag drar tillbaka armarna i den positionen. Utan att försöka "trycka ihop" skuldrorna.

Dina skuldror är ihop kompis :laugh:

Bulkperiod
2016-10-21, 11:53
Dina skuldror är ihop kompis :laugh:

Hahaha ja det förstår jag, så dum är jag inte :d
Det jag menade var att jag inte trycker ihop dom överdrivet så som det verkar som han trodde att jag gör, bara för att få till det där sträcket! hahah.

Fortfarande fundersam då jag tycker det ser överdrivet ut på mig jämfört med andra, men det är väl bara något sånt där som man själv bryr sig om men som andra inte tänker så mycket på, antar jag.

Hyperion1
2016-10-21, 16:15
Hahaha ja det förstår jag, så dum är jag inte :d
Det jag menade var att jag inte trycker ihop dom överdrivet så som det verkar som han trodde att jag gör, bara för att få till det där sträcket! hahah.

Fortfarande fundersam då jag tycker det ser överdrivet ut på mig jämfört med andra, men det är väl bara något sånt där som man själv bryr sig om men som andra inte tänker så mycket på, antar jag.

Sitter dina skulderblad alltid så, alltså så ihop tyckta? Det ska dem inte göra rent naturligt. För dem som skulderbladen sitter så brukar detta vara en indikation på att man överutvecklat musklerna som samt utsatt skulderbladen för den positionen väldigt mycket. Två tänkbara och vanliga övningarna där skulderbladen trycks ihop är roddar (där man aktivit för ihop dem) samt bänkpress/hantellpress (där man håller dem ihoppressade under utförandet. Blir det för mkt av detta så kan det bli en naturlig position som kroppen gärna faller tillbaka till.

Bulkperiod
2016-10-21, 16:42
Sitter dina skulderblad alltid så, alltså så ihop tyckta? Det ska dem inte göra rent naturligt. För dem som skulderbladen sitter så brukar detta vara en indikation på att man överutvecklat musklerna som samt utsatt skulderbladen för den positionen väldigt mycket. Två tänkbara och vanliga övningarna där skulderbladen trycks ihop är roddar (där man aktivit för ihop dem) samt bänkpress/hantellpress (där man håller dem ihoppressade under utförandet. Blir det för mkt av detta så kan det bli en naturlig position som kroppen gärna faller tillbaka till.


Alltså det är inte så att det ser ut så där när jag har händerna ner längs kroppen, inte det jag menar. Då ser det väl typ mer normalt ut. Kanske kan min vingscapula hjälpa till att orsaka detta till viss del?

Hyperion1
2016-10-21, 16:57
Alltså det är inte så att det ser ut så där när jag har händerna ner längs kroppen, inte det jag menar. Då ser det väl typ mer normalt ut. Kanske kan min vingscapula hjälpa till att orsaka detta till viss del?

Det beror nog på hur och i vilket läge den vingar, går inte säga så mkt mer.

Hur beter sig dina skulderblad när du lyfter händerna från ett läge då dem händer ner på sidan till över huvudet, alltså typ som en snöängel. Hänger du med? Börjar dem pressar ihop efter du gör ett par sådanna repetitioner? Spela in ett sådant klipp och gör 10-15 reps för att se hur dem beter sig. Posta gärna filmen om du vill.

Isseman
2016-10-21, 20:23
:laugh:

Bulkperiod
2016-10-21, 23:14
Hahah sluta trolla med mig nu! Tycker faktiskt att det ser lite efterblivet ut ju! :d

Hyperion1
2016-10-22, 08:03
Hahah sluta trolla med mig nu! Tycker faktiskt att det ser lite efterblivet ut ju! :d

Jag gav dig ett seriöst svar, så gissar att ovanstående var menat till någon annan(?). Kan vara fullt normalt eller som jag redan beskrivit.

Bulkperiod
2016-10-22, 14:28
Jag gav dig ett seriöst svar, så gissar att ovanstående var menat till någon annan(?). Kan vara fullt normalt eller som jag redan beskrivit.

Ah såg inte ditt inlägg förs än nu, det var bara en fundering och inget som påverkar mig så pass mkt att jag tycker det är värt att gå igenom besväret att lägga upp en video osv.. Men tack haha :d

Tolkia
2016-10-22, 18:05
Sluta patologisera killen. Det ser helt normalt ut för (den rätt så konstlade) posen. Står man konstigt, ser man konstig ut. Och det är typ helt omöjligt att ta selfies och få dem att se ut som bilder som någon annan tagit.

Sheogorath
2016-10-22, 18:14
TS: Gör samma pose och sära på skulderbladen (tänk att du ska trycka axlarna framåt, t.ex.) så får du se skillnaden.

Bulkperiod
2016-10-23, 20:39
Ah, ser väl inte lika konstigt ut då, antar jag. Sen har jag aldrig poserat förut heller, så det är ju inte direkt något jag är bra på haha

wilhelmblomgren
2016-10-23, 20:51
Ah, ser väl inte lika konstigt ut då, antar jag. Sen har jag aldrig poserat förut heller, så det är ju inte direkt något jag är bra på haha

Alla har sådana sträck- Som föregående har sagt. Personligen tycker jag att det ser snyggt ut!

Lipservice
2016-10-23, 20:55
Du kan ju skryta med kompisarna att du har högst myntinkast i varje fall :naughty:

Bulkperiod
2016-10-23, 21:08
Du kan ju skryta med kompisarna att du har högst myntinkast i varje fall :naughty:

Hahaha wtf:laugh:

Diomedea exulans
2016-10-23, 21:21
Jag måste påpeka det, nu när två har skrivit det: Det heter streck. Sträck är ett verb, som i "sträck på ryggen så kanske strecket försvinner".

baktung
2016-10-23, 22:05
Fan, var glad för att du har en streckrygg och ingen slapprygg! Det ser ju bara symmetriskt välartat ut. Tänk på alla avundsjuka damer som hade velat ha streckisar istället för slappisar.

wilhelmblomgren
2016-10-24, 16:35
Jag måste påpeka det, nu när två har skrivit det: Det heter streck. Sträck är ett verb, som i "sträck på ryggen så kanske strecket försvinner".

Helt rätt! Uppskattar tillrättavisningen!

Brofessorn
2016-10-24, 20:05
En kompis på gymmet sa att det kan vara cancer, du kanske borde kolla upp det?

pepplez
2016-10-25, 07:39
Gissar på att strecket är ett uttryck för den inre styrkan. Ju tydligare streck desto mer inre styrka.

Diomedea exulans
2016-10-25, 08:05
Någon kanske har satt strecket där för att busa? Du kanske har råkat ut för ett s k pojkstreck?

Bulkperiod
2016-10-25, 11:00
Hahaha trollozzeum:smash::laugh:

wilhelmblomgren
2016-10-25, 22:00
Jag har en obekräftad fördom mot ts- Han kanske skrev denna tråd i hopp om att få hyllningar angående sitt streck?
Han kanske förväntade sig kommentarer likt: "Oj! Du måste ha en välutvecklad fysik för att ha en sådan definierad muskulatur", eller " Endast dem med bra gener har ett sådant streck!". ;)

Lipservice
2016-10-25, 22:19
Jag har en obekräftad fördom mot ts- Han kanske skrev denna tråd i hopp om att få hyllningar angående sitt streck?
Han kanske förväntade sig kommentarer likt: "Oj! Du måste ha en välutvecklad fysik för att ha en sådan definierad muskulatur", eller " Endast dem med bra gener har ett sådant streck!". ;)

Eller så kanske han bara var rädd att han utvecklat ett nytt skithål på ryggen.

wilhelmblomgren
2016-10-26, 00:25
Eller så kanske han bara var rädd att han utvecklat ett nytt skithål på ryggen.

Hatar när det händer. Har just nu fyra stycken rövhål. Ett i knävecket, ett på armbågen och ett på kinden.

Isseman
2016-10-26, 06:51
I lol'd again :laugh:

Diomedea exulans
2016-10-26, 08:23
Hatar när det händer. Har just nu fyra stycken rövhål. Ett i knävecket, ett på armbågen och ett på kinden.

Gå på toa måste vara väldigt praktiskt för dig.

Stuffer
2016-10-26, 09:15
Gå på toa måste vara väldigt praktiskt för dig.

Inte när han får rännskita i alla fyra samtidigt :em:

HenrikJ
2016-10-26, 13:07
Jag måste påpeka det, nu när två har skrivit det: Det heter streck. Sträck är ett verb, som i "sträck på ryggen så kanske strecket försvinner".

Inte bara. Man kan t.ex. säga "fyra dagar i sträck" (vissa tomtar skriver "streck" där istället). Sedan är det specifikt ett imperativ i verbformen :)).

Bulkperiod
2016-10-26, 13:30
Gå på toa måste vara väldigt praktiskt för dig.

Inte när han får rännskita i alla fyra samtidigt :em:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=228459

opti

wilhelmblomgren
2016-10-26, 15:50
Gå på toa måste vara väldigt praktiskt för dig.

Väldigt opraktiskt faktiskt, då tre av dessa rövhål inte har någon fungerande ringmuskel.

BIG Alen
2016-10-27, 23:14
Du har en tråd längs ryggen som separerar fettet och musklerna så när den trycks in djupt i huden så ser det ut som ett "sträck". Be någon klippa det åt dig

wilhelmblomgren
2016-10-28, 17:35
du har en tråd längs ryggen som separerar fettet och musklerna så när den trycks in djupt i huden så ser det ut som ett "sträck". be någon klippa det åt dig

+1