handdator

Visa fullständig version : Dålig kontakt vid latsträning


aidee
2004-04-22, 18:51
Jag har svårt att få kontakt när jag tränar rygg och lats, nån som har tips på nåt man ska tänka på och några bra övningar.

Kan det vara så att jag kanske är för svag i fingrar eller drar/lyfter/trycker med fel muskler.

Jag har surfat och sökt men inte hittat nåt bra.

TrIff
2004-04-22, 18:57
Yes jag hinner säga det först!
Tänk på att du drar med armbågarna istället för med armarna, det brukar hjälpa.
Chins är kanon för kontakten! :thumbup:

Bokrea
2004-04-22, 19:01
Originally posted by aidee
Jag har svårt att få kontakt när jag tränar rygg och lats, nån som har tips på nåt man ska tänka på och några bra övningar.

Kan det vara så att jag kanske är för svag i fingrar eller drar/lyfter/trycker med fel muskler.

Jag har surfat och sökt men inte hittat nåt bra.

Kör gärnet på att lära det spänna Latsen. om du kan göra dem stenhårda närsomhelst så vet du exakt hur du får kontakt med dem, o då kopplar in dem vid tränning. Det är det Absoulut bästa sättet enligt mej. erkänn att det låter rimligt :):angel:

J.Saarela
2004-04-22, 19:24
Dragremmar kanske?

emmzan
2004-04-22, 19:27
Du får börja köra med riktigt lätt vikt där du bara behöver koncentrera dig på att dra med rätt muskler, lära dig känna hur du ska göra för att koppla in ryggen maximalt!

Övning ger färdighet. När man väl fått bra kontakt så är det ju bara att köra tyngre igen!

Herkulez
2004-04-22, 20:40
har samma problem, men kör med dragremmar, stretchar mycket å har börjat föruttrötta muskeln med 3 set hantelpullovers 15-20reps,,,,,,,,,,,,,,kommer å börja hända saker med min annars så kassa rygg nu:kickass:

Kalleh
2004-04-22, 21:17
Originally posted by TrIff
Yes jag hinner säga det först!
Tänk på att du drar med armbågarna istället för med armarna, det brukar hjälpa.
Chins är kanon för kontakten! :thumbup:


Chins är brutalgrymma för kontakt. Det är fan omöjligt att inte få kontakt med latsen när man kör chins.

aidee
2004-04-23, 01:34
Skäms lite, sa så sent åt igår en kompis att inte dra med armarna utan tänka på armbågsföringen men nu när jag tänker efter verkar det väldigt rimligt att jag själv drar för mycket med armarna :em: