handdator

Visa fullständig version : Sund viktuppgång?


svartakronan
2016-10-15, 14:16
Jag har gått upp ca 4-5kg på ca 2 månader. Borde jag äta mindre eller är det okej viktuppgång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tobbey
2016-10-15, 14:42
Allt beror på utgångsläget, var du osmakligt fet innan viktuppgången kanske du ska tagga ner, är du fortfarande rätt mager eller inte har så mycket kroppsfett och vill fortsätta upp, fortsätt.

2kg i månaden är mycket i längden så kanske sikta på 1kg i månaden skulle vara mer fördelaktigt över tid. Tänk på att 2kg i månaden i ett år är 24kg.

svartakronan
2016-10-15, 14:44
Allt beror på utgångsläget, var du osmakligt fet innan viktuppgången kanske du ska tagga ner, är du fortfarande rätt mager eller inte har så mycket kroppsfett och vill fortsätta upp, fortsätt.



Jag är smal. Ligger på typ mellan 15-18% kroppsfett skulle jag gissa på.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

cero
2016-10-15, 14:57
Klart du kommer lägga på dig mycket fläsk med den takten. 1KG/månad är bra grejer om du lyckas pricka in det. Kom ihåg att en riktigt bra bulk med hög andel kvalitétsmassa inte går att göra hur många gånger som helst. När du väl har mycket fett så ändras dina förutsättningar permanent.

kaspen
2016-10-15, 18:30
Det beror på. I början kan det gå snabbt om man fyller upp glykogenet så siffrorna kan bli skeva men har det varit kontinuerligt i samma takt så är det för snabbt. Jag ser ingen poäng med att gå upp till över 15% fett.