handdator

Visa fullständig version : Mona Sahlin gick på MMA-gala och bodde på lyxhotell - För dina pengar


Hövdingen
2016-10-13, 21:55
Mona Sahlin och hennes före detta livvakt lät skattebetalarna stå för femstjärningt lyxhotell och traktamenten när de gick på en MMA-gala i Houston efter en tjänsteresa i USA.
– Det är ju självklart att skattebetalarna inte ska stå för hotellkostnaderna när någon är på en MMA-gala, säger Daniel Norlander, som attesterade Sahlins reseräkning.
http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-lyxhelg-med-mma-gala-i-usa/

Mona fortsätter förnedra och skämma ut Sverige. Hur denna person över huvud taget kunde ha en karriär inom politiken är över mitt förstånd.

Grazzafukkinrazzi
2016-10-13, 22:24
Att det var en MMA-gala känns ändå helt okej. Det vettigaste som hon någonsin gjort i mina ögon.

Hövdingen
2016-10-13, 22:25
Att det var en MMA-gala känns ändå helt okej. Det vettigaste som hon någonsin gjort i mina ögon.

Hon ska väl betala med egna pengar, precis som vi andra är tvungna att göra?

Rahf
2016-10-13, 22:26
Att det var en MMA-gala känns ändå helt okej. Det vettigaste som hon någonsin gjort i mina ögon.

Spelar ingen roll vad det var. Att detta nu ses som mer acceptabelt av kolos demografi får stå för oss.

Man and Machine
2016-10-13, 22:33
Hur denna person över huvud taget kunde ha en karriär inom politiken är över mitt förstånd.

Det är just inom politiken personer som Mona kan göra karriär. Trots det ena misstaget efter det andra kunde hon blivit statsminister. Hoppas hon åker dit rejält nu.

Haha Gräzzfakkinräzz var nog inte seriös. :)

Diomedea exulans
2016-10-13, 22:48
Helt rätt. Politiker är alldeles för mjäkiga, beta, pussywhipped och omanliga i Sverige. De behöver se svettiga män som bankar varandra blodiga så de får lite testo i kroppen.

JacobHeitmann
2016-10-13, 22:57
1982: Kommer in i Riksdagen 25 år gammal, som dotter till två S-politiker.
1990: Betalar svart för dagmamma.
1990: Blir arbetsmarknadsminister.
1991: Hamnar hos Kronofogden för obetald restskatt på 1 640 kronor.
1993: Obetald tv-avgift.
1993: Två felparkeringar och körförbud på bilen.
1994: Vice statsminister.
1995: Använde Regeringens Eurocardkort för privata köp på 53 174 kr (lite mer än bara Toblerone, alltså). Åklagare inleder förundersökning.
1995: Avgår. Tar time-out på exklusiva Mauritius med familj, en assistent, och två livvakter. För skattebetalarnas pengar.
1995-2006: Obetald medlemsavgift till facket.
1997: Glömmer betala skatt på lönen i egna företaget.
1999: 98 obetalda parkeringsböter, 32 går till Kronofogden, 24 var felparkeringar på handikapplatser.
1999: Sahlin näringsminister och småföretagarexpert. Samtidigt går hennes egna bolag i konkurs.
2000: 30 000 i obetald restskatt går till Kronofogden.
2000: En privat middag och två taxiresor på tjänstekortet.
2001: Två obetalda räkningar till Kronofogden.
2002: Körförbud på bilen och obetald fordonsskatt.
2006: Fixar 'inofficiell' praktikplats åt dottern på en svensk ambassad.
2007: Blir partiledare för S.
2009: Körförbud på bilen och obetalda parkeringsböter.
2011: Avgår som partiledare för S efter dåliga opinionssiffror.
2014: Blir Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.
2016: Felaktigt intyg till medarbetare som ville köpa lyxlägenhet i Saltsjöbaden. Avgår som samordnare.
Mer information:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Sahlin
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tobleroneaff%C3%A4ren
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12664291.ab
http://www.expressen.se/om-expressen/mona-sahlin-tvingades-avga-efter-skandal/
http://www.svd.se/flera-skandaler-kring-sahlins-ekonomi
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-nej-det-handlade-inte-bara-om-toblerone/
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mona-sahlins-skattekrav-gick-till-kronofogden/

Saxat från https://www.reddit.com/r/svenskpolitik/comments/4hzajn/mona_sahlin_25_%C3%A5r_av_slarv_och_fusk_kan_hon_k omma/

Bärsärk
2016-10-13, 23:01
Är mer förvånad över att Mona kollar på MMA än att hon använder skattepengar.

Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?

Notten
2016-10-14, 01:54
Är mer förvånad över att Mona kollar på MMA än att hon använder skattepengar.

Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?

Nej.

J.V
2016-10-14, 04:10
Jag kanner en oerhord gladje att jag inte betalade nagon skatt i Svea Rige forra aret.

Diomedea exulans
2016-10-14, 05:20
nej.

+1

Kallsone
2016-10-14, 06:51
Såklart! Hon tjänar ju bara 62 300kr/ månaden. Då har man ju inte råd att betala själv!

Yes
2016-10-14, 07:03
Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?
Låt oss vara helt ärliga, den som gjort samma sak given chansen saknar heder.

Bossebäver
2016-10-14, 10:44
Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?

Yes.

Låt oss vara helt ärliga, den som gjort samma sak given chansen saknar heder.

Staten är inte din vän, finns inget ohederligt i att bråka och försvåra livet för någon som försöker försvåra ditt.

Yes
2016-10-14, 10:51
Staten är inte din vän, finns inget ohederligt i att bråka och försvåra livet för någon som försöker försvåra ditt.
Är du full?

andeem
2016-10-14, 10:55
Mona Sahlin är slut, överspelad, irrelevant. När hon fått sin dom behöver vi förhoppningsvis inte höra talas om henne mer.

Diomedea exulans
2016-10-14, 10:56
Staten är inte din vän, finns inget ohederligt i att bråka och försvåra livet för någon som försöker försvåra ditt.

Staten har gett mig livet. Om det inte vore för modern sjukvård skulle jag sannolikt varit död idag. Om det inte vore för staten skulle jag inte kunna utbilda mig. Statens poliser gör att jag kan gå trygg på landets gator. Plus att statens pengar kommer från folket, att stjäla från staten är att stjäla folkets pengar.

Nixon
2016-10-14, 11:09
Staten är inte din vän, finns inget ohederligt i att bråka och försvåra livet för någon som försöker försvåra ditt.

Lärde du dig det när du gick i Livets Hårda Skola™ ?

Neithan
2016-10-14, 11:43
Lite vardaglig sosse-korruption, inte förvånande. Betänkt att det här är en kvinna som torde vara utsatt för extra granskning då hon redan har (på felaktiga grunder) undkommit så många gånger.

http://www.expressen.se/nyheter/sahlins-lyxhelg-med-mma-gala-i-usa/

Mona fortsätter förnedra och skämma ut Sverige. Hur denna person över huvud taget kunde ha en karriär inom politiken är över mitt förstånd.

Väldigt förvånad att se Hövdingen reagera mot korruption med tanke på hur hårt hen lobbar för Hillary.

Baskagge
2016-10-14, 14:33
Uppdrag granskning skulle kunna göra ett helt program om Mona Sahlin. En vanlig medborgare hade suttit i fängelse för mindre. Att hon fortfarande får vara kvar ger intrycket att det här kutym i socialdemokratin.

Kaalle
2016-10-14, 14:48
Förmodligen livvakten som var sugen på mma gala, vad Mona var sugen på kan vi ju reflektera över.

Cooks
2016-10-14, 15:00
Är mer förvånad över att Mona kollar på MMA än att hon använder skattepengar.

Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?

+1.

Nej, för jag vet att jag hade åkt fast :D

WHITEFOLKS
2016-10-14, 15:15
Hade hon varit född i USA hade hon varit en väldigt bra presidentkandidat.

TranceII
2016-10-14, 15:31
Och låt oss vara helt ärliga, visst fan hade ni gjort samma sak om ni haft chansen?

Jag skulle säkert kunna mygla saker på mitt företagskort eller lägga på extra saker på resor i jobbet men varför skulle jag göra det? Jag skulle också förmodligen klara av att sno med mig obevakade laptops och snatta i affärer.

Hövdingen
2016-10-14, 15:59
Väldigt förvånad att se Hövdingen reagera mot korruption med tanke på hur hårt hen lobbar för Hillary.
Som om någonting vi skriver på det här forumet har någon som helst inverkan på det amerikanska valet. *rolleyes*

leo1
2016-10-14, 16:25
Som om någonting vi skriver på det här forumet har någon som helst inverkan på det amerikanska valet. *rolleyes*


Har du varit på bio på senaste? Edward Snowden...

Bärsärk
2016-10-14, 16:35
Jag förstår inte ens vad det är för typ av kort hon använt sig av är det ett tjänstekort man får som politiker eller vadå? Är de något sorts form av kreditkort?

Jag är helt oinsatt så jag är bara nyfiken.

Bossebäver
2016-10-14, 16:38
Är du full?

Nä, snart hög på powerking dock...

Lärde du dig det när du gick i Livets Hårda Skola™ ?

Jag lärde mig att staten inte är min vän när den gör saker som inte är i mitt intresse, eller landets, för den delen. De lär då inte ut det på gymmet eller universitetet iaf.

Staten har gett mig livet. Om det inte vore för modern sjukvård skulle jag sannolikt varit död idag. Om det inte vore för staten skulle jag inte kunna utbilda mig. Statens poliser gör att jag kan gå trygg på landets gator. Plus att statens pengar kommer från folket, att stjäla från staten är att stjäla folkets pengar.

Statens pengar tas under hot om våld från folket. Med din logik så borde även stalins och hitlers undersåtar varit tacksamma.

tossefar
2016-10-14, 16:45
Jag lärde mig att staten inte är min vän när den gör saker som inte är i mitt intresse, eller landets, för den delen. De lär då inte ut det på gymmet eller universitetet iaf.


Det är väl för fan inte statens syfte att göra saker i DITT intresse! Jag har sett många stendumma inlägg men dina tar nog priset.

Dessutom är jag tvärsäker på att du inte varit i närheten av ett universitet...

TranceII
2016-10-14, 16:45
Statens pengar tas under hot om våld från folket. Med din logik så borde även stalins och hitlers undersåtar varit tacksamma.


Dude, nyliberalism är inte coolt längre. Folk fattade att det är korkat och inte fungerar efter den stora Internet-hypen för ett gäng år sedan.

Folk brygger eget öl nu istället.

Bossebäver
2016-10-14, 17:44
Det är väl för fan inte statens syfte att göra saker i DITT intresse! Jag har sett många stendumma inlägg men dina tar nog priset.

Dessutom är jag tvärsäker på att du inte varit i närheten av ett universitet...

Exakt, varför i helvete skulle jag då vara intresserad av att göra saker i deras?

Dude, nyliberalism är inte coolt längre. Folk fattade att det är korkat och inte fungerar efter den stora Internet-hypen för ett gäng år sedan.

Folk brygger eget öl nu istället.

Jag är snarare socio-anarkist(om det nu finns). Jag är verkligen inte "staten vet bäst och vi bör lyssna" iaf.

Diomedea exulans
2016-10-14, 18:08
Statens pengar tas under hot om våld från folket. Med din logik så borde även stalins och hitlers undersåtar varit tacksamma.

Du tycker inte att liknelsen faller på att Stalin och Hitler gjorde lite andra grejer med pengarna?

Luca Brasi
2016-10-14, 19:32
Jag tycker kanske att det finns andra sorters korruption och inkompetens som kostar oss betydligt mer men som inte röner lika stort intresse.
Jag tycker nog att hon centerkärringen och vattenfalls bravader i Tyskland sved lite mer.

Bossebäver
2016-10-14, 19:55
Du tycker inte att liknelsen faller på att Stalin och Hitler gjorde lite andra grejer med pengarna?

Och nuvarande stat gör inte det?

Det är lojaliteten mot staten jag "rebellar" emot, oavsett styre. Jag är något av ett för gammalt trotsbarn helt enkelt.

Cooks
2016-10-14, 20:24
Mona Sahlin är slut, överspelad, irrelevant. När hon fått sin dom behöver vi förhoppningsvis inte höra talas om henne mer.

Hennes dom blir förmodligen pension med 50k/mån livet ut.

Minikubik
2016-10-14, 20:27
Bra att någon har roligt för mina pengar, jag har det då inte

Diomedea exulans
2016-10-14, 20:29
Och nuvarande stat gör inte det?

Nja... Räkna vilken instans som har dödat flest judar, t ex

Bossebäver
2016-10-14, 20:46
Nja... Räkna vilken instans som har dödat flest judar, t ex

Räkna vilken instans som köpt mest Toblerone ^^.

Sensmoralen som skulle föras fram är att staten lägger pengar på sådant som inte är i landets och medborgarnas intresse, detta oavsett färg på de som styr. Hitler och Stalin kan nog räknas som ett par av de värre exemplen här, tillsammans med Pol Pot och Mao kanske.

Diomedea exulans
2016-10-14, 20:48
Räkna vilken instans som köpt mest Toblerone ^^.

Sensmoralen som skulle föras fram är att staten lägger pengar på sådant som inte är i landets och medborgarnas intresse, detta oavsett färg på de som styr. Hitler och Stalin kan nog räknas som ett par av de värre exemplen här, tillsammans med Pol Pot och Mao kanske.

Men... Eh.

Hemi
2016-10-15, 01:46
Så, politiker, MMA, staten...mer pengar till kampsporten?

FoolsGold
2016-10-15, 09:09
Räkna vilken instans som köpt mest Toblerone ^^.

Sensmoralen som skulle föras fram är att staten lägger pengar på sådant som inte är i landets och medborgarnas intresse, detta oavsett färg på de som styr. Hitler och Stalin kan nog räknas som ett par av de värre exemplen här, tillsammans med Pol Pot och Mao kanske.

Din argumnetation verkar vara uppbyggd på följande sätt:

Premiss: Alla typer av statsskick lägger pengar på sådant som inte är i landets och medborgarnas intresse.
Slutsats: Svenska staten kan liknas vid styret under Hitler och Stalin.

Detta var ett mycket märkligt resonemang.

Yes
2016-10-15, 09:24
Statens pengar tas under hot om våld från folket. Med din logik så borde även stalins och hitlers undersåtar varit tacksamma.
Så därför hade du gjort samma sak som Sahlin om du fick chansen? Du snavar över dina tankar när du skriver.

Bossebäver
2016-10-15, 13:33
Så därför hade du gjort samma sak som Sahlin om du fick chansen? Du snavar över dina tankar när du skriver.

Hur snavar jag över mina tankar?

Din argumnetation verkar vara uppbyggd på följande sätt:

Premiss: Alla typer av statsskick lägger pengar på sådant som inte är i landets och medborgarnas intresse.
Slutsats: Svenska staten kan liknas vid styret under Hitler och Stalin.

Detta var ett mycket märkligt resonemang.

Det är inte mitt resonemang alls, det var mitt svar på dio's svar.

Hövdingen
2016-10-26, 14:36
Mona Sahlin skrev som myndighetschef ett intyg till misshandelsdömde MMA-fightern Alexander "The Mauler" Gustafsson för att han skulle få visum till USA.
Nu avslöjar "The Maulers" agent att Sahlin fått gratisbiljetter till en MMA-match.
– Det förefaller att det är något för en åklagare att titta på, säger Thorsten Cars, expert på korruptionslagstiftning.
http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-bjods-pa-mma-gala-skrev-intyg-till-the-mauler/

Gerdler
2016-10-26, 14:54
Jag tycker nog att hon centerkärringen och vattenfalls bravader i Tyskland sved lite mer.
Men det var ju Vattenfalls ledning som tog de besluten. Maud var ju bara där för att säga till Vattenfall att "driv ni företaget på det sätt som ni tycker är bäst" för det är så vi på högersidan tycker om statligt ägande i princip. Om Maud hade styrt och ställt istället så hade hon kritiserats för det. Problemet är statligt ägande i sig och vad det resulterar i för problem med långsiktighet, fokus, målinriktning osv. En bolagsledning för ett företag som ägs av privata aktieägare har till uppgift att maximera ägarnas avkastning, på kort eller lång sikt. Men så fort Svenska staten ska äga nåt så blir det en valfråga och tvära kast om huruvida Vattenfall ska maximera miljönyttan, friskriva sig själv och därmed ägarna ansvar i miljöfrågan genom att låta andra sköta det fossila eller ha vinstintresse. Ägardirektiven ger någon form av vägledning, men de förändras från val till val och kraftproduktion har ledtider på upp till 100 år så det är inte så konstigt att de har svårt att leva upp till alla målen.

Nuon-köp och kolkraft i Tyskland kunde mycket väl ha varit enormt lyckade ekonomiskt om politikerna gjort utsläppsrätterna dyrare istället för att subventionera vindkraft in absurdum. Det har funnits mycket idéer om hur man billigt ska kunna minska koldioxidutsläppen ifrån kolkraften på hyfsat billiga sätt, samtidigt så kräver det en politik som gör det ekonomiskt lönsamt att göra de åtgärderna.

mangemani
2016-10-26, 15:34
vad är nytt.
finns mängder med onödiga saker dit mina/våra skattepengar går som hellre hade kunnat gå till viktiga saker, så har det varit i många många år nu. politiker tror att de kan spendera pengar på vad som helst och blir det lite knapert, så är det bara att höja skatten så ordnar det sig.
idioti.

r1kkie
2016-10-27, 18:39
Alla statliga, komunala och landstingsanställda betalar vi skattebetalare för + alla andra som går på bidrag. Bara gilla läget. Oavsett om Mona använder statskassan eller privta kassan är det endå vi som betalat. *slap*

Hövdingen
2017-02-20, 23:09
Nu erkänner Mona Sahlin att hon gjort sig skyldig till brott i samband med att hon skrev ett osant intyg till sin tidigare livvakt. Det uppger hennes advokat Claes Borgström till Dagens Nyheter.
– Hon underkastar sig ett strafföreläggande, säger han till SVT Nyheter.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-erkanner-brott

mytimecouldbeyou
2017-02-21, 13:36
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-erkanner-brott

Hade hoppats att hon skulle dömas hårdare, kanske till och med till att "ta en time out".

lördagsgrogg
2017-02-21, 14:02
Hade hoppats att hon skulle dömas hårdare, kanske till och med till att "ta en time out".

Hon har inte fått någon dom ännu.

mytimecouldbeyou
2017-02-21, 14:56
Hon har inte fått någon dom ännu.

– Hon underkastar sig ett strafföreläggande, säger han till SVT Nyheter.


Verkar iofs lite tvetydigt om det redan har skett.

mandra
2017-02-21, 15:11
Bryr hon sig ens? Eller är hon så klantig på riktigt? Förbluffande hur man lyckas.

Bärsärk
2017-02-21, 17:28
Bryr hon sig ens? Eller är hon så klantig på riktigt? Förbluffande hur man lyckas.

Hennes rykte kan väl knappast bli sämre och hon tjänade en hacka på det så varför skulle hon bry sig

mytimecouldbeyou
2017-02-21, 17:48
Bryr hon sig ens? Eller är hon så klantig på riktigt? Förbluffande hur man lyckas.

Och betänk att hon är en av våra allra bästa och framgångsrika politiker..

shadowfire
2017-02-21, 17:49
Verkar iofs lite tvetydigt om det redan har skett.

Hon har INTE fått ett straff ännu. Däremot genom erkännande lägger försvarsadvokaten fram ett yrkande på ett strafföreläggande.

Det är upp till åklagaren nu som i praktiken kan dra in henne på en rättegång också, men praxis i ett sådant här fall med bevismaterial + erkännande och för denna typ av brott är att GM får ett strafföreläggande som ska skrivas på och ihop med det någon form av penningbot att betala.

supercharge
2017-02-21, 21:21
Låt oss vara helt ärliga, den som gjort samma sak given chansen saknar heder.

..och hjärna. Det är ju inte direkt så att man inte står i skottgluggen som känd politiker. Oavsett moral borde de flesta åtminstone fatta att det hela är vansinnigt.

Det är väl för fan bara att pröjsa själv om man nu absolut måste gå på MMA. Är det värt att riskera karriären och goda framtida intäktsmöjligheter för sådana otroliga småsaker som Mona har gjort?

mytimecouldbeyou
2017-02-22, 16:36
Vilken kvinna!

http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-erkanner-brott/

Men problemen är inte över för Mona Sahlin.
Under granskningen av Sahlin framkom det också att hon hade skulder hos kronofogden för obetalda skatter. Skulden var under våren 2016 på 215 000 kronor.
Sahlin betalde dock av skulden under sommaren och under hösten var hon skuldfri.
Men i december 2016 kom skatteverket med ett nytt krav.
Sahlin som haft sammanlagda inkomster – tjänst, näringsverksamhet och kapital – under 2015 på 2 677 419 kronor hade bara betalt 767 381 kronor i skatt. Skatteverket vill nu ha ytterligare 361 782 kronor - sista betalningsdatum var 4 december. Men Sahlin betalade inte.

Verkar ha en ganska avslappnad inställning till det där sexiga i att betala skatt.

trädgårdsmöbel
2017-02-22, 17:10
... Är det värt att riskera karriären och goda framtida intäktsmöjligheter för sådana otroliga småsaker som Mona har gjort?

Mona har en alldeles utmärkt förmåga att klara sig helskinnad från skandaler och kunna fortsätta som inget hade hänt, visst är det säkert turbulent ett tag men det blåser över. Så jag tror inte hon riskerar något.

Jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att om max ett år har hon en ny, väldigt fin och välbetald politisk post. Det skulle inte chockera mig om hon även blir stadsminister inom en ganska snar framtid.

Tricklew
2017-02-22, 17:39
Dags för en favorit i repris, poltiikerna har för lite för som kritiserar dom, va.

lZYHblBiHbg

Yes
2017-02-22, 18:01
..och hjärna. Det är ju inte direkt så att man inte står i skottgluggen som känd politiker. Oavsett moral borde de flesta åtminstone fatta att det hela är vansinnigt.

Det är väl för fan bara att pröjsa själv om man nu absolut måste gå på MMA. Är det värt att riskera karriären och goda framtida intäktsmöjligheter för sådana otroliga småsaker som Mona har gjort?
Ja, det är oerhört korkat. I hennes fall tror jag det är än värre dessutom. Hon måste göra det utifrån arrogans och respektlöshet. Det är ju knappast så att hon måste fiffla lite för att få det att gå runt. Efter all skit hon gjort kan hon knappast låtsas vara ovetandes heller. Hon väljer helt enkelt att pissa folk i ansiktet och räknar med att komma undan med det.

Yes
2017-02-22, 18:10
Vilken kvinna!

http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-erkanner-brott/



Verkar ha en ganska avslappnad inställning till det där sexiga i att betala skatt.
Tycker det är lite lustigt att det handläggs i Skellefteå när hon bor i Stockholm...

BelowAverage
2017-02-22, 18:29
Tycker socialdemokratin och LO verkar rätt överrepresenterat vad gäller fusk för att tillskansa sig ekonomiska fördelar.
Det rimmar rätt illa med solidaritet som brukar vara lite slagord.

Har jag missat en massa mustiga fuskskandaler bland högerpartierna? Förekommer de, förekommer de inte? Om det förekommer, sticker det inte lika mycket i ögonen när en moderat fuskar som en "solidarisk socialdemokrat"?

Speciellt som jag ligger mer åt vänster på den gamla goda politiska skalan så känns det rätt trist att det kunnat bli så här.

Hövdingen
2017-02-22, 19:18
Mona har en alldeles utmärkt förmåga att klara sig helskinnad från skandaler och kunna fortsätta som inget hade hänt, visst är det säkert turbulent ett tag men det blåser över. Så jag tror inte hon riskerar något.

Jag vågar nog sticka ut hakan och påstå att om max ett år har hon en ny, väldigt fin och välbetald politisk post. Det skulle inte chockera mig om hon även blir stadsminister inom en ganska snar framtid.

Sossarna har varit knäpptyst den här gången. Annars har de varit snabba med att försvara henne. Hon personifierar dessutom godhetsnarcissismen och massinvandring, inget som lockar väljare i dessa tider direkt. Nej, hon är definitivt slut som politiker.

Hövdingen
2017-03-02, 23:26
Straffet för Mona Sahlins osanna intygande blev 47 200 kronor i böter plus 800 kronor till brottsofferjouren. Den ansvarige överåklagaren tycker att böterna är ganska högt satta. Som lekman tycker jag att det är ett uppseendeväckande milt straff för en offentlig tjänsteman som farit med osanning.

Oavsett straff är dagens besked ändå det sorgliga slutet på en enastående offentlig karriär. Jag kan inte tänka mig att Mona Sahlin nånsin mer får ett förtroendeuppdrag. Förtroende bygger på att medlemmar eller medborgare kan lita på personen i fråga.
http://www.expressen.se/nyheter/sorgliga-slutet-pa-en-enastaende-karriar/

ceejay
2017-03-02, 23:29
Det är alltså inte första gången hon dummar sig med andras pengar heller. Skulle en vanlig civil person ha gjort detta, vad hade straffet blivit, kan man fråga sig.

Valle Kvior
2017-03-03, 00:45
Nog för att hon är en hemsk hagga som har gjort sitt yttersta för att förstöra nationen Sverige, men jag förstår mig inte på den här besattheten av henne. Det sitter just nu - bokstavligt talat - ett par hundra människor i riksdagen som försörjer sig på att förvandla Sverige till en tredje världens soptipp.

Är det bara för att hon är ett lovligt byte nu när alla vet hur värdelös och falsk hon är? Kom igen: ge er på de som ännu står upp i stället för att samlas som en flock hyenor kring ett dött vårtsvin.

trädgårdsmöbel
2017-03-03, 07:21
Nog för att hon är en hemsk hagga som har gjort sitt yttersta för att förstöra nationen Sverige, men jag förstår mig inte på den här besattheten av henne. Det sitter just nu - bokstavligt talat - ett par hundra människor i riksdagen som försörjer sig på att förvandla Sverige till en tredje världens soptipp.

Är det bara för att hon är ett lovligt byte nu när alla vet hur värdelös och falsk hon är? Kom igen: ge er på de som ännu står upp i stället för att samlas som en flock hyenor kring ett dött vårtsvin.

Mona har vart i hetluften förut, och oavsett vad alltid kommit tillbaks och fortsatt göra dumheter. "Lovligt byte" och liknelser till hyenor runt ett lik? Komigen, Mona är allt annat än svag, hon är expert på att resa sig, borsta av sig och fortsätta precis som ingenting hade hänt med ett nytt politiskt toppjobb.

mytimecouldbeyou
2017-03-03, 12:04
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8a9EA/mona-sahlin-i-forhor-far-man-inte-lana-ut-pengar-till-vanner

Nu framkommer att Sahlin också skickat över tre miljoner kronor till ”livvakten” och att de drömde om jobb vid FN – där han skulle tjäna en kvarts miljon i månaden.
Men vad som ligger bakom deras komplicerade ekonomiska relation får inga raka svar.
– Hon litar på mig och jag på henne, säger ”livvakten” i förhör.

Baskagge
2017-03-03, 14:22
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8a9EA/mona-sahlin-i-forhor-far-man-inte-lana-ut-pengar-till-vanner

Låter som en debil person i Lyxfällan, men det är bara Mona som är i farten igen. :smash:*gah!*

Klein
2017-03-03, 14:23
Nog för att hon är en hemsk hagga som har gjort sitt yttersta för att förstöra nationen Sverige, men jag förstår mig inte på den här besattheten av henne. Det sitter just nu - bokstavligt talat - ett par hundra människor i riksdagen som försörjer sig på att förvandla Sverige till en tredje världens soptipp.

Är det bara för att hon är ett lovligt byte nu när alla vet hur värdelös och falsk hon är? Kom igen: ge er på de som ännu står upp i stället för att samlas som en flock hyenor kring ett dött vårtsvin.

Det är ju egentligen inte anmärkningsvärt att hon använt offentliga medel för privata utgifter. Elefanten i rummet är ju att hela hennes oskäliga lön och snart nu pension har betalats med offentliga medel. Hennes "snedsteg" är bara en mus i sammanhanget.

Det som däremot är anmärkningsvärt är att denna skata som varit vice statsminister har figurerat med burka, sagt att hon hatar allt typiskt svenskt och att svenskar är avundsjuka på folk som har riktig kultur såsom Turkarna.

Att hon snackar som en sönderknarkad mods gör inte saken bättre VA!

lZYHblBiHbg