handdator

Visa fullständig version : morgon mun....


AJO
2004-04-22, 16:37
När man får den "äckliga" smaken i munnen som man kan ha på morgonen...., fast vilken tid som helst på dagen...

1.Vad beror det på, är det som jag befarar att protein används som energi?


:MrT:

Bokrea
2004-04-22, 16:55
Originally posted by AJO
När man får den "äckliga" smaken i munnen som man kan ha på morgonen...., fast vilken tid som helst på dagen...

1.Vad beror det på, är det som jag befarar att protein används som energi?


:MrT:

Testa o äta nått sött eller surt eller ja, vadsomhelt innan du lägger dej för en liten tupplur mitt på dagen. D

Du kommer vakna upp med världens äckligaste smak i munnen. det är olika ämnen som har bildads, bland annat svavelsyra.

Sover man ännu mer så bildas ytterligare ämnen o de luktar morgon. rättare sagt BÄVER

z_bumbi
2004-04-22, 18:58
Originally posted by AJO
När man får den "äckliga" smaken i munnen som man kan ha på morgonen...., fast vilken tid som helst på dagen...

1.Vad beror det på, är det som jag befarar att protein används som energi?


:MrT:

Aceton?

AJO
2004-04-22, 20:56
Originally posted by z_bumbi


Aceton?

Nej, det tror jag inte.....

z_bumbi
2004-04-22, 21:18
Originally posted by AJO


Nej, det tror jag inte.....

Det är väl annars ett bra tecken på att man är ketoläge vilket det lät som du var.

AJO
2004-04-22, 21:29
1.Och det betyder att man bränner procentuellt mycket fett eller!?

2.Är det väldigt katabolt?

3.Bör jag äta lite kolhydrater, för att ta mig ur det läget?

4.Är det farligt eller negativt för kroppen på ngt sett?

(jag deffar och ser det som positivt om jag bränner fett, men vill förståss ha kvar mina muskler)

z_bumbi
2004-04-22, 21:48
Man omvandlar fett till ketonkroppar vilka ersätter glukos i många av kroppens organ, efter ett tag så är det bara hjärnan som lräver någon typ av tillförsel av glukos.
Ketoner är släkt med aceton därav kommer "acetonlukten" i andedräkten

Det är inte farligt om man i alla fall äter en del kolhydrater (Det går ju inte att undvika om det inte är en extremt konstig diet.) När man tränar måste man tillföra kolhydrater för återladdningen.

Det om ketodiet men det är ju inte säkert att det är det som händer.

Går du ner i normal takt och inte ligger väldigt lågt i kalorier ser jag nog ingen anledning att äta så mycket mer däremot men det går inte att säga säkert så här över nätet.

cali
2004-04-23, 10:23
Jag tror som z_bumbi.

Kallas ävens svält-andedräckt...hua..
Det är ett gott tecken på att du bränner fett för stunden, men man kan nog bränna andra saker också... :naughty:

Bara en parentes...
- Så fort du är hungrig så bränner du fett.

ensammast
2004-04-23, 17:19
Originally posted by z_bumbi

Ketoner är släkt med aceton därav kommer "acetonlukten" i andedräkten


Är det inte så att aceton är en keton?

Jon
2004-04-23, 17:21
Originally posted by ensammast


Är det inte så att aceton är en keton?

Jodå, visst är det det.