handdator

Visa fullständig version : Sträckning/bristning knävecket


Matrexxo
2016-10-12, 09:42
Tja, ådragit mig nån slags trauma i knävecket under fotbollsmatch. Det hindrar mig inte särskilt mkt i vardagen men desto mer på gymmet. Vid marklyft i nedre läget känns knäet instabilt och jag kan inte köra bencurl pga att smärtan hindrar. Vid stretch av baksida lår framkallas också smärtan.

Nån idé om hur jag kan rehaba eller självläka det på nåt sätt?

CoKEmaN
2016-10-12, 10:43
Skulle kunna vara en distal hamstringsskada, vanligare att man får det närmare skinkan men det händer att man får skador nära knävecket också.
En god undersökning är en bra start för att veta hur man ska gå vidare, speciellt om du vill veta vad du kan och inte kan göra på gymmet och om du ska spela mer fotboll..
Träffa gärna en sjukgymnast.

Matrexxo
2016-10-12, 10:56
Skulle kunna vara en distal hamstringsskada, vanligare att man får det närmare skinkan men det händer att man får skador nära knävecket också.
En god undersökning är en bra start för att veta hur man ska gå vidare, speciellt om du vill veta vad du kan och inte kan göra på gymmet och om du ska spela mer fotboll..
Träffa gärna en sjukgymnast.

Jag har tänkt träffa sjukgymnast men den som jag har goda erfarenheter från är upptagen åtminstone den här veckan. Det känns inte som någon hamstringsskada men man vet ju aldrig. Känns mer som att smärtan går neråt från knävecket mot vaden, än att den går uppåt mot låret.