handdator

Visa fullständig version : 190 cm & 75 kg


Diaz209
2016-10-09, 13:08
Nybörjare här!

Ålder: 25 år
Vikt: 75 kg
Längd: 190 cm

Vad innebär det för mig om jag endast fokuserar på proteinrik mat om jag tränar stenhårt? Vilken effekt kommer det att ge om ni utgår ifrån min längd och vikt? Kan jag forfarande bygga en bra kropp? För tillfället är jag väldigt smal. Kan det resultera i denna kropp (se bild nedan)?

https://www.google.se/search?q=Men+fitness+body+low+weight&biw=1440&bih=721&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizybLY183PAhVHiSwKHd7IBrUQ_AUIBigB#imgr c=-Jsw4MM_cBJ6VM%3A

Även nyfiken på hur olika matvanor påverkar koncentrationen? Vilket är bäst proteinrik mat eller kaloririk mat?

Kaukasuskokosnöt
2016-10-09, 14:29
Nybörjare här!

Ålder: 25 år
Vikt: 75 kg
Längd: 190 cm

Vad innebär det för mig om jag endast fokuserar på proteinrik mat om jag tränar stenhårt? Vilken effekt kommer det att ge om ni utgår ifrån min längd och vikt? Kan jag forfarande bygga en bra kropp? För tillfället är jag väldigt smal. Kan det resultera i denna kropp (se bild nedan)?

https://www.google.se/search?q=Men+fitness+body+low+weight&biw=1440&bih=721&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizybLY183PAhVHiSwKHd7IBrUQ_AUIBigB#imgr c=-Jsw4MM_cBJ6VM%3A

Även nyfiken på hur olika matvanor påverkar koncentrationen? Vilket är bäst proteinrik mat eller kaloririk mat?

Det där är inget orimligt mål, rätt kost och rätt träning så bör du vara där inom inte en allt för lång tidshorisont! Såklart beror det lite på hur din form är nu, men antar att du är rätt smal och behöver bygga en hel del.

Fokusera på att få i dig tillräckligt med protein samt lägg dig på ett överskott på ett par hundra kalorier om dagen. Finns ingen anledning att grisbulka, men har du svårt att gå upp i vikt får du givetvis ta till lite extra kaloririk mat.

Har du legat stabilt på 75 kg länge eller tänker du mycket på vad du stoppar i dig nu? Börja träna ett par ggr i veckan och ät lite mer mat sen kollar du vågen och spegeln efter några veckor! :)

cero
2016-10-09, 14:40
Klart du kan!

Trapz
2016-10-09, 14:52
Ja, jag är 190 cm och har vägt 68 kg när jag var som smalast. Väger idag ca 82-85ish med betydligt bättre form.

La upp en bild i dagsformstråden för någon dag sedan


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Starke75an
2016-10-10, 18:45
Han på bilden väger inte så mycke.

Wzup2u
2016-10-10, 19:13
Han på bilden väger inte så mycke.

Beroende på hur lång han är :)