handdator

Visa fullständig version : Planetens roligaste människa just nu: MaximBady


Diomedea exulans
2016-10-04, 09:27
Maxim Bady är "artistnamnet" på en 20-årig engelsman som urspringligen kommer ifrån Gambia och som kommenterar olika fenomen - mestadels andra Youtubevideor - på sin Youtubekanal. Hans minspel och uttryckssätt allena brukar vara skäl nog att skratta högt framför skärmen, men ovanpå det är hans tankar och funderingar roliga så det inte liknar annat.

ixCvNKjlvPk

S9JwmB7tdaw

Han finns även på Facebook, Twitter och lite andra ställen.

Varsågoda! *popcorn*

loaded
2016-10-04, 11:12
Du behöver tydliga uttryck för att se det roliga i saker i Guess, det där var inte kul alls, inte på något sätt öht.

King Grub
2016-10-04, 11:28
Klarade runt en minut innan jag blev tvungen att avbryta, då plötsliga skamkänslor över att jag tittade på det överväldigade mig, trots att jag är ensam här.

Gerdler
2016-10-04, 11:33
Den där tjejen som äter röv, hon är ju minst lika rolig:
There is no room on the planet for people who don´t eat ass, natural selection will get you. You are just weak and we need to get rid of the weak ones.

Diomedea exulans
2016-10-04, 11:38
Du behöver tydliga uttryck för att se det roliga i saker i Guess

Nej, verkligen inte, älskar subtil humor också.

Gerdler
2016-10-04, 11:42
Jag tycker det är en överdrift att säga att han är roligast på planeten. Hon tjejen som äter röv är minst lika rolig. Han tillhör kanske den miljarden människor som är roligast.

svag74
2016-10-04, 11:43
Såg ordet "rap" i rubriken och valde att inte titta överhuvudtaget!
Verkar inte som jag missat något :laugh:

Diomedea exulans
2016-10-04, 11:49
Men lite trollar ni ju nu. Ni kan inte på fullaste allvar påstå att det inte var åtminstone lite roligt när han föreslog att killens bok skulle börja med orden "Years ago, I was..." följt av tomma sidor, och hur otroligt spännande det skulle vara att läsa igenom den och undra vad som hände years ago. Jag börjar le lite nu när jag skriver det här. Hände det inget alls när ni såg det lider ni sannolikt av en svår depression, och bör stänga ner Kolo och uppsöka läkarvård omedelbart.

King Grub
2016-10-04, 11:53
Blir enbart på suckhumör. Räcker med introduktionen av översta videon för att gripas av en oemotståndlig önskan att stänga av. Så där så man verkligen får skamkänslor av att titta, även om man är ensam. Individen har enbart irriterande egenskaper. Nedre videon har jag inte tittat på.

Drfg
2016-10-04, 11:57
Snälla var tyst så jag kan få titta på klippet istället är vad jag känner :)

Luca Brasi
2016-10-04, 11:58
Har han bott i Bollywood eller?

MackeJuve
2016-10-04, 12:05
Otroligt billig "humor". En del av billigheten består av att han ska framstå som en typisk glad afrikan med charmig/rolig brytning, den andra av de extremt billiga skämten/poängerna. T.ex. att förklara att han syftar på röv och inte åsna när han pratar om "ass", och att han syftar på hästar och inte horor när han pratar om "horse". Dubbade YT-klipp kan jag tycka är roliga, kommentering av YT-klipp är jag uppenbarligen inte lika fäst vid :)

Diomedea exulans
2016-10-04, 12:17
En del av billigheten består av att han ska framstå som en typisk glad afrikan med charmig/rolig brytning

Ja, det stämmer ju faktiskt. Vänta, gör det mig till rasist som uppskattar det skämtet? Shit...

daniellinden
2016-10-04, 12:20
Har verkligen försökt att inte bli påverkad av kommentarerna i tråden, jag kollade på båda videorna, jag drog knappt något på smilbanden i någon av de, alltså det här är inte roligt, kan ooomöjligt påstå att det är planetens roligaste människa.

Då är t ex Johan Glans eller Måns Möller eller Magnus Betnér bra nog mycket roligare (som ändå inte är jätterolig)

MackeJuve
2016-10-04, 12:22
Ja, det stämmer ju faktiskt. Vänta, gör det mig till rasist som uppskattar det skämtet? Shit...

Nae, inte direkt. Men det vet du nog :) Det är ju inte så att du föraktar honom p.g.a. hans attribut utan snarare tvärtom, vilket är positivt.

Gerdler
2016-10-04, 12:36
Det här är till exempel roligare
--fa49j6bps

King Grub
2016-10-04, 12:38
Nu börjar vi tala kvalitetshumor.

Diomedea exulans
2016-10-04, 12:58
Ja ja, jag får väl ge mig då. För fan.
Hela Kolo kan inte ha fel. Möjligen är det jag som är planetens tråkigaste människa. :D

agazza
2016-10-04, 13:12
Cringe är inte heller min grej.

Bärsärk
2016-10-04, 13:14
Ja, det stämmer ju faktiskt. Vänta, gör det mig till rasist som uppskattar det skämtet? Shit...

t1ZuRKhVLfg

Diomedea exulans
2016-10-04, 13:16
Cringe är inte heller min grej.

Jag ser dock inte detta som cringe. Det roliga är hans överdrivna uttryck och roliga infallsvinklar.

Hade det varit cringen som var poängen så hade det ju räckt med att se klippen som han kommenterar.

Matsa
2016-10-04, 13:20
Ja ja, jag får väl ge mig då. För fan.
Hela Kolo kan inte ha fel. Möjligen är det jag som är planetens tråkigaste människa. :D

Om det är någon tröst så tycker jag faktiskt att du är roligare än MaximBady, dina teckningar är ganska underhållande ibland. Klippen du länkade här gillade jag inte. Ämnena hade kunnat gå att göra något roligt med men nu blev det mest bara irriterande.

Gerdler
2016-10-04, 13:34
Cringe är inte heller min grej.
Det är ju inte renodlad cringe mer än om du tittar bara på den första delen av första videon. I och med att han kommenterar det och gör sig rolig över det så är det inte cringefaktorn som är poängen.

Gerdler
2016-10-04, 13:36
Jag ser dock inte detta som cringe. Det roliga är hans överdrivna uttryck och roliga infallsvinklar.

Hade det varit cringen som var poängen så hade det ju räckt med att se klippen som han kommenterar.
Jag tycker första klippet är 4/10 men andra är kanske 6/10. Och jag tål inte cringe men det här är inte cringe det håller jag med om. Andra klippet är roligt mycket på grund av bruden i videon han kommenterar. :)

svenbanan
2016-10-04, 13:41
Första klippet var helt intetsägande för mig.

Andra klippet tyckte jag var lite kul. Mest för att tjejen som käkade röv var så rolig, men inte enbart. Inga gappflabb, eller ens fniss dock. Men jag kände mig ändå underhållen.

De ariska mustasherna var mycket roligare.

Det enda klippet jag skrattade högt åt var apan, förlåt malajpojken i trädet. Det var bara så sjukt.

Kabuto
2016-10-04, 14:16
Maxim Bady är "artistnamnet" på en 20-årig engelsman som urspringligen kommer ifrån Gambia och som kommenterar olika fenomen - mestadels andra Youtubevideor - på sin Youtubekanal. Hans minspel och uttryckssätt allena brukar vara skäl nog att skratta högt framför skärmen, men ovanpå det är hans tankar och funderingar roliga så det inte liknar annat.

ixCvNKjlvPk

S9JwmB7tdaw

Han finns även på Facebook, Twitter och lite andra ställen.

Varsågoda! *popcorn*

cdEQmpVIE4A

RassK
2016-10-04, 14:57
Han är så jävla rolig! Du valde ju helt fel klipp att visa för kolofolket.

Detta är t.ex. roligare
acYYlOKnbMM

svenbanan
2016-10-04, 15:17
Agreed. Mycket roligare. En bra bit kvar till epitetet Planetens Roligaste dock...

Men några små fniss blev det allt...

Kaalle
2016-10-04, 15:30
jättejoligt

Diomedea exulans
2016-10-04, 16:00
Tack RassK, äntligen en vettig människa på forumet. Började tro att det bara var jag och hans tusen och åter tusen följare som gillade honom, började tro att jag var unik.

Jag har inte sett det där klippet än, jag är ett relativt nytt fan. Tack för det!

Gerdler
2016-10-04, 17:11
Asså. Jag känner ju inte mig på något sätt lurad över att ha spenderat de där 6 minuterna på det klippet, men det får mig inte heller att vilja se mer av honom. Ser hellre nåt annat eller tar en promenad. Men visst, jag är road. Jag tycker att röv-äterskan är bäst so far.

"you´re weak, and natural selection will get you, because there is just no room for humans who don´t eat ass in the future, there's no room. We are already overpopulated, and we need to get rid of the weak ones, and that's you."

Diomedea exulans
2016-10-04, 17:32
Har tittar på tre ytterligare klipp nu, jag kan inte tycka han är rolig längre.
Fan, ni förstörde honom för mig.

MasterChief
2016-10-04, 17:54
Jag tycker det var roligare att glo in i väggen i en timme än att titta på det där.

pepplez
2016-10-04, 19:21
Det där var EXTREMT tråkigt. Helt ofattbart att man kan "skratta högt framför skärmen" åt det där.

Agitator
2016-10-04, 21:08
Tack RassK, äntligen en vettig människa på forumet. Började tro att det bara var jag och hans tusen och åter tusen följare som gillade honom, började tro att jag var unik.

Jag har inte sett det där klippet än, jag är ett relativt nytt fan. Tack för det!

Du vet att barn hänger på internet från tidig ålder numera?

Antalet som följer han betyder ingenting.

Det blir samma som att säga att pewdiepie eller vad fånflabbaren heter är bra.

Han är sämst och mer tillgjord än Jimmy Fallon.

drift
2016-10-04, 21:12
ville hugga av mig kuken när jag såg det där
Jag slog av den första videon snabbare än då jag såg 2 girls 1 cup för typ tio år sedan

Diomedea exulans
2016-10-04, 21:15
Det verkar som att forumet är uppdelat i 2 läger, ungefär hälften älskar honom och hälften hatar honom.

Kabuto
2016-10-05, 05:26
Hälften älskar honom, vilken tråd läser du? :D

Tricklew
2016-10-05, 05:44
Du har rätt Diomedea, han är skitrolig, folk bara hatar han pga rasism.

Diomedea exulans
2016-10-05, 07:31
Hälften älskar honom, vilken tråd läser du? :D

Det var ett skämt. Fast jag vågar knappt skämta längre, har en stark misstro till min humor nu.

Korash
2016-10-05, 12:04
Han var kanske inget att hänga i julgranen på en standup klubb, men tyckte han var någorlunda underhållande. Det kanske dock är för att jag tycker denna "stereotypiserande" humor är rolig i sig. Gillar folk med självdistans å så vidare.

Som denna:

7GfZGJYDZow

Diomedea exulans
2016-10-05, 12:33
Han var kanske inget att hänga i julgranen på en standup klubb

Håller med. Men det stämmer ju för massor svinroliga personer, t ex skämttecknare.