handdator

Visa fullständig version : Metabola effekter av mjölk eller fruktjuice som mellanmål


King Grub
2016-10-04, 07:40
Comprising of two experiments, this study assessed the metabolic, endocrine and appetite-related responses to acute and chronic milk consumption in adolescent males (15-18 y). Eleven adolescents [mean ± SD age: 16.5 ± 0.9 y; BMI: 23.3 ± 3.3 kg/m2] participated in the acute experiment and completed two laboratory visits (milk vs. fruit-juice) in a randomized crossover design, separated by 7-d. Seventeen adolescents [age: 16.1 ± 0.9 y; BMI: 21.8 ± 3.7 kg/m2] completed the chronic experiment. For the chronic experiment, a parallel design with two groups was used. Participants were randomly allocated and consumed milk (n = 9) or fruit-juice (n = 8) for 28-d, completing laboratory visits on the first (baseline, day-0) and last day (follow-up, day-28) of the intervention phase. On laboratory visits (for both experiments), measures of appetite, metabolism and endocrine responses were assessed at regular intervals. In addition, eating behavior was quantified by ad libitum assessment under laboratory conditions and in the free-living environment by weighed food record. Acute milk intake stimulated glucagon (P = 0.027 [16.8 pg mL; 95% CI: 2.4, 31.3]) and reduced ad libitum energy intake relative to fruit-juice (P = 0.048 [-651.3 kJ; 95% CI: -1294.1, -8.6]), but was comparable in the free-living environment. Chronic milk intake reduced free-living energy intake at the follow-up visit compared to baseline (P = 0.013 [-1910.9 kJ; 95% CI: -554.6, -3267.2]), whereas the opposite was apparent for fruit-juice. Relative to baseline, chronic milk intake increased the insulin response to both breakfast (P = 0.031) and mid-morning milk consumption (P = 0.050) whilst attenuating blood glucose (P = 0.025). Together, these findings suggest milk consumption impacts favorably on eating behavior in adolescent males, potentially through integrated endocrine responses.

Appetite. 2016 Sep 26. Metabolic, endocrine and appetite-related responses to acute and daily milk snack consumption in healthy, adolescent males.

Gerdler
2016-10-04, 09:49
Woho! :) kan fortsätta dricka min mjölk alltså! :)

3bz
2016-10-05, 10:43
Känns verkligen meningsfullt att registrera en trial på clinicaltrials.gov efter att man samlat data.

Om man nu ska tro på resultaten (stor mängd test, ingen korrigering) så var det ju fortfarande ingen skillnad i energiintag sett över hela dagar, samt de som drack juice kände sig subjektivt mättare.

Vidare är valet av fönstret 90-180min för jämförande analyser inte ens registrerat i clinicaltrials.

SeeYay
2016-10-22, 14:53
Apropå mjölk. En intressant ny studie om när färsk mjölk blev en del av vår nordeuropeiska diet. Om pågående mänsklig evolution. Baserat på genanalys av britter.

http://www.illustratedcuriosity.com/life/life-genetics-evolution/scientists-track-european-evolution-genes-to-drink-fresh-milk-are-also-fresh/

Luca Brasi
2016-10-22, 15:17
Woho! :) kan fortsätta dricka min mjölk alltså! :)

Jag trodde att du var äldre.

Neithan
2016-10-22, 16:04
Känns verkligen meningsfullt att registrera en trial på clinicaltrials.gov efter att man samlat data.

Om man nu ska tro på resultaten (stor mängd test, ingen korrigering) så var det ju fortfarande ingen skillnad i energiintag sett över hela dagar, samt de som drack juice kände sig subjektivt mättare.

Vidare är valet av fönstret 90-180min för jämförande analyser inte ens registrerat i clinicaltrials.

Då slipper man ju råka registrera en studie där det inte blir sexiga resultat!

AllTrials är ett trevligt initiativ som förhoppningsvis skulle få färre sidovägar än clinicaltrials.

wilhelmblomgren
2016-10-22, 23:14
Bra nyheter alltså; mjölk- Gudadryck. Och jag är för övrigt 18 år, så jag räknas som en "adolescent male". ;)