handdator

Visa fullständig version : Avskyr du människor som tar steroider?


Sidor : [1] 2

KoloKungen
2016-10-03, 10:02
Jag personligen har tagit avstånd från steroider eftersom jag är rädd för att åka dit i en kontroll, anser inte att det är värt det. Däremot struntar jag TOTALT i vad andra gör och inte gör så länge det inte går ut över andra människor eller man gör det och sen tävlar mot folk som är rena.

Jag har däremot sett att det finns människor som avskyr, ja nästan hatar personer som tar steroider. I väldigt många fall är det styrkelyftare det handlar om av någon anledning.

Så, frågan är alltså, avskyr du steroidanvändare?

Ulvamal
2016-10-03, 10:05
Jag tävlar inte mot dem, så nej. Om jag hade tävlat mot dem så hade deras fusk stört mig ... om de ljög om det.

Snobbe
2016-10-03, 10:06
Jag hatar dom över allt annat.

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:07
Stör mig mest på att de ljuger och säger att de inte tar det. Och de som erkänner att de tar det ljuger alltid om mängderna och om PMMA:t de även injicerat.

MackeJuve
2016-10-03, 10:08
Tror att du missar en sak: SL:arna "hatar" dopade individer då de tävlar mot dom. Tror de flesta skiter fullständigt i vad de gör om de inte tävlar, eller tävlar inom ett förbund som är känt för att innefatta dopade individer.

KoloKungen
2016-10-03, 10:08
Stör mig mest på att de ljuger och säger att de inte tar det. Och de som erkänner att de tar det ljuger alltid om mängderna och om PMMA:t de även injicerat.

Fast det är väl mest troligt för att det är kriminellt dom ljuger. Skulle ju vara rent ut sagt korkat att gå omkring och berätta för alla att man bryter mot lagen.

KoloKungen
2016-10-03, 10:09
Tror att du missar en sak: SL:arna "hatar" dopade individer då de tävlar mot dom. Tror de flesta skiter fullständigt i vad de gör om de inte tävlar, eller tävlar inom ett förbund som är känt för att innefatta dopade individer.

Vad jag märkt så verkar det som att de ogillar steroidanvändare överlag oavsett om de tävlar i styrkelyft eller inte. Hatet blir givetvis större om det är tävlande det handlar om.

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:10
Fast det är väl mest troligt för att det är kriminellt dom ljuger. Skulle ju vara rent ut sagt korkat att gå omkring och berätta för alla att man bryter mot lagen.

De kan åtminstone ha anständighet att undvika att ta upp ämnet. Vissa säger rakt ut "jag är ren" utan att någon frågar, trots att de (tror jag) dopar sig.

Och jag ogillar lögnare. De borde inte dopa sig alls om de inte kan erkänna det.

KoloKungen
2016-10-03, 10:12
De kan åtminstone ha anständighet att undvika att ta upp ämnet. Vissa säger rakt ut "jag är ren" utan att någon frågar, trots att de (tror jag) dopar sig.

Och jag ogillar lögnare. De borde inte dopa sig alls om de inte kan erkänna det.

Jo det kan ju tyckas vara korkat att överhuvudtaget ta upp det, de håller jag med om. Men jag skulle aldrig erkänna ett brott om någon frågade. Jag har tex snortat affe i min ungdom men skulle någon av mina arbetskollegor fråga mig idag skulle jag aldrig erkänna det. Det är bara dumt.

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:13
Jo det kan ju tyckas vara korkat att överhuvudtaget ta upp det, de håller jag med om. Men jag skulle aldrig erkänna ett brott om någon frågade. Jag har tex snortat affe i min ungdom men skulle någon av mina arbetskollegor fråga mig idag skulle jag aldrig erkänna det. Det är bara dumt.

Jag skulle nog erkänna, det är dåligt för mig kanske men bra för det stora hela.

KoloKungen
2016-10-03, 10:13
Jag skulle nog erkänna, det är dåligt för mig kanske men bra för det stora hela.

Har du gjort mycket kriminella saker i ditt liv?

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:14
Har du gjort mycket kriminella saker i ditt liv?

Gått mot röd gubbe, kört för fort och nypt tjejer i röven på krogen.

MackeJuve
2016-10-03, 10:15
Vad jag märkt så verkar det som att de ogillar steroidanvändare överlag oavsett om de tävlar i styrkelyft eller inte. Hatet blir givetvis större om det är tävlande det handlar om.

Okej, det är möjligt. Jag har inte fört någon noggrann dagbok över detta. Mitt intryck är att en övervägande majoritet är av den åsikten som jag skrev i inlägget innan. Exempelvis har jag fått för mig, via Instagram, att SL:are gillar Pete Rubish eftersom att han är ärlig med sin doping. Hade han tävlat inom IPF och påstått sig vara ren hade de givetvis avskytt honom.

KoloKungen
2016-10-03, 10:16
Gått mot röd gubbe, kört för fort och nypt tjejer i röven på krogen.

Det är nog därför du kan gå omkring och känna att du hade erkänt allt kriminellt du gjort. Eftersom du i princip inte gjort någonting.

olle lindblad
2016-10-03, 10:16
Som redan sagts: Klart man stör sig på om medtävlare har en orättvis fördel.
Att avsky människor enbart för att de dopar sig känns däremot avlägset.

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:18
Det är nog därför du kan gå omkring och känna att du hade erkänt allt kriminellt du gjort. Eftersom du i princip inte gjort någonting.

Alltså, det är ju för att slippa såna dilemman som jag valt att inte ta affe eller dopa mig eller göra andra grovt kriminella saker. Du kan ju inte resonera "du har inte gjort något grovt kriminellt, så du har ingen rätt att uttala dig".

ARMSTARK
2016-10-03, 10:19
Hata är ett starkt ord, men ogillar, njae, knappt ens det, tycker att de är nollor som inte kan träna ordentligt bara. Finns liksom ingen anledning. Kan man inte nå sina mål utan fusk har man orealistiska mål. Gör nåt du är bra på istället.

KoloKungen
2016-10-03, 10:19
Okej, det är möjligt. Jag har inte fört någon noggrann dagbok över detta. Mitt intryck är att en övervägande majoritet är av den åsikten som jag skrev i inlägget innan. Exempelvis har jag fått för mig, via Instagram, att SL:are gillar Pete Rubish eftersom att han är ärlig med sin doping. Hade han tävlat inom IPF och påstått sig vara ren hade de givetvis avskytt honom.

Jag kan mycket väl ha fel i detta. Är bara vad jag upplevt men jag har inte hängt så mycket på SL klubbar.

KoloKungen
2016-10-03, 10:20
Alltså, det är ju för att slippa såna dilemman som jag valt att inte ta affe eller dopa mig eller göra andra grovt kriminella saker. Du kan ju inte resonera "du har inte gjort något grovt kriminellt, så du har ingen rätt att uttala dig".

Har jag fört det resonemanget?

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:22
Har jag fört det resonemanget?

Nej, men det kändes lite som att du menade så.

KoloKungen
2016-10-03, 10:23
Nej, men det kändes lite som att du menade så.

Okej, då missförstod du mig. Vi är väldigt olika som person tror jag så vi missförstår varandra. Vi lämnar det här sidospåret nu.

Bärsärk
2016-10-03, 10:24
Tycker det bara är lustigt hur så många som tar steroider inte verkar ha några problem alls med att folk ger dom beröm för hur duktiga de är helt utan att veta att de är dopade.

Man ser det ju hela tiden på instagram;

Dopad person lägger upp bild, 10 tal personer under bilden skriver "Jävlar vad du har ökat på bra senaste åren"

Dopade personen svarar "Tack så mycket allihopa, jag har verkligen fått kämpa"

Det här för mig är ett ganska vidrigt beteende.

Lite som att posta på facebook att man fått cancer för att folk ska bry sig...

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:30
Tycker det bara är lustigt hur så många som tar steroider inte verkar ha några problem alls med att folk ger dom beröm för hur duktiga de är helt utan att veta att de är dopade.

Man ser det ju hela tiden på instagram;

Dopad person lägger upp bild, 10 tal personer under bilden skriver "Jävlar vad du har ökat på bra senaste åren"

Dopade personen svarar "Tack så mycket allihopa, jag har verkligen fått kämpa"

Det här för mig är ett ganska vidrigt beteende.

Lite som att posta på facebook att man fått cancer för att folk ska bry sig...

Ja, det brukar vara mycket prat om att "bara viljan spelar roll". Lite osmakligt IMHO.

Bärsärk
2016-10-03, 10:34
Ja, det brukar vara mycket prat om att "bara viljan spelar roll". Lite osmakligt IMHO.

Just, osmakligt var ordet jag letade efter.

Det värsta är ju att många av dessa personer blir personliga tränare och tränar andra som ser upp till dessa som sina idoler.

KoloKungen
2016-10-03, 10:35
Tycker det bara är lustigt hur så många som tar steroider inte verkar ha några problem alls med att folk ger dom beröm för hur duktiga de är helt utan att veta att de är dopade.

Man ser det ju hela tiden på instagram;

Dopad person lägger upp bild, 10 tal personer under bilden skriver "Jävlar vad du har ökat på bra senaste åren"

Dopade personen svarar "Tack så mycket allihopa, jag har verkligen fått kämpa"

Det här för mig är ett ganska vidrigt beteende.

Lite som att posta på facebook att man fått cancer för att folk ska bry sig...

Skulle du fortfarande störa dig på det om den dopade inte gav såna svar? Ifall jag var dopad och fick en komplimang skulle jag tacka och ta emot tror jag. Skulle däremot inte få för mig att börja snacka skit om hur hårt jag kämpat osv.

Jag kanske måste prova dopa mig bara som experiment för att se hur jag skulle bete mig. OBS det är ett skämt ge mig ingen varning.

Bärsärk
2016-10-03, 10:42
Skulle du fortfarande störa dig på det om den dopade inte gav såna svar? Ifall jag var dopad och fick en komplimang skulle jag tacka och ta emot tror jag. Skulle däremot inte få för mig att börja snacka skit om hur hårt jag kämpat osv.

Jag kanske måste prova dopa mig bara som experiment för att se hur jag skulle bete mig. OBS det är ett skämt ge mig ingen varning.

Jag skulle nog undvika sociala medier om jag dopade mig då jag skulle ha svårt att leva med vetskapen om att säkert många av mina riktiga kompisar i verkligheten/familj ganska så säkert skulle kunna säga att jag faktiskt dopat mig och i ärlighetens namn är man ju ganska iskall om man öppet skadar sig själv och sin egna hälsa framför sina vänner.

"Kolla här mamma vad jag lyckats med!!!1 vem vet jag kanske dör före dig i alla fall!11"

Missförstå mig rätt nu, man kan ju fortfarande göra bra ökningar för att vara dopad så egentligen är väl inte det felet heller; men det är ju väldigt många som inte fattar att man är dopad som skulle ge en komplimanger och dom skulle jag nog ha svårt att hacka i mig däremot folk som vet om att man var dopad och sa "det ser bra ut" ja det skulle jag inte ha något emot att få höra :)

Diomedea exulans
2016-10-03, 10:47
Jag skulle nog flytta till USA om jag ville dopa mig, för där verkar man kunna säga det öppet utan att nån bryr sig. Här måste man ljuga om man inte vill få kappmuskelpolisen på sig.

Bärsärk
2016-10-03, 10:50
Ett utmärkt exempel på det här som jag tycker är så vidrigt är ju Rich Piana

y6Tg4eugjtE

Filip och Fredrik har absolut 0 och ingen aning om vad Rich har i sina armar och Rich vet om att Filip och Fredrik inte har nån aning men lik förbannat njuter han av varje sekund av uppmärksamheten.

Jag vet inte jag kanske är 1 på miljonen men jag skulle ha väldigt svårt att leva med att få uppmärksamhet på det här sättet utan att egentligen ha förtjänat det.

Eller som Steven Bradburys OS 2002

https://sv.wikipedia.org/wiki/Steven_Bradbury

Han gick vidare för att nån blev diskad och i finalen så vann han för att alla åkte omkull.

Nu har jag väl spårat ur totalt i tråden men för att hålla mig på kurs så avskyr jag inte personer som dopar sig som håller tyst om det och är professionella om det.

King Grub
2016-10-03, 10:53
Nej, jag är för fri dopning.

ceejay
2016-10-03, 10:54
Jag anser att man får göra precis vad man vill med sin kropp. Om det är narkotika man vill använda sig utav eller AAS.

Gerdler
2016-10-03, 10:55
Som redan sagts: Klart man stör sig på om medtävlare har en orättvis fördel.
Att avsky människor enbart för att de dopar sig känns däremot avlägset.
+1.
Tycker det bara är lustigt hur så många som tar steroider inte verkar ha några problem alls med att folk ger dom beröm för hur duktiga de är helt utan att veta att de är dopade.

Man ser det ju hela tiden på instagram;

Dopad person lägger upp bild, 10 tal personer under bilden skriver "Jävlar vad du har ökat på bra senaste åren"

Dopade personen svarar "Tack så mycket allihopa, jag har verkligen fått kämpa"

Det här för mig är ett ganska vidrigt beteende.

Lite som att posta på facebook att man fått cancer för att folk ska bry sig...
Ja, det brukar vara mycket prat om att "bara viljan spelar roll". Lite osmakligt IMHO.
+1 på båda. Det är det här jag stör mig på, men det är också det enda. För genom att säga att "viljan", hur hårt man tränar, hur man äter osv är det enda som spelar roll insinuerar ju samtidigt att alla de andra som gör sitt bästa men inte trycker och därmed får sämre resultat gör fel eller är sämre på att ta i eller äter en påse chips varannan kväll när ingen ser.
Det skapar också osunda ideal och ger folk credit som de inte förtjänar. För istället för att ha jobbat hårt med mat och träning och kunskap om dessa så har de bara "vågat" trycka och vara kriminella.
Jag skulle ha väldigt lite problem med det om man legaliserade men ingen längre ljög om sitt bruk.

Bärsärk
2016-10-03, 11:01
Jag antar att det skulle lösa sig om man legaliserade det för då skulle ju folk öppet kunna erkänna det... Och man skulle ju få kritisera andra för det på ett annat sätt med.

Bärsärk
2016-10-03, 11:02
Nej, jag är för fri dopning.

Tror du inte att det skulle bli ganska många dyra vårdkostnader då? Det är ju ganska många som skulle överdosa och jag vet att man kan säga "Låt dem göra det då" men samtidigt så är ju de vi som betalar för det i slutet i alla fall...

Enda anledning till att jag är emot alkohol på ICA och legalisering av droger; ökade kostnader på samhället.

Shqypnia
2016-10-03, 11:05
Argumentet "jag struntar i vad andra gör" är så sjukt löjligt. Nej, jag struntar inte vad andra gör. Jag ogillar mkt på denna planet. Kriminella, narkomaner och dopade tillhör samma släktträd.

Bara för det är vuxna människor som "gör vad de vill med sina liv" så ska jag inte alls skit i vad de gör med sina liv. Jag må inte påverka de men jag har min rättighet att tycka som jag gör, och likaså tycka det offentlig.

Svar på frågan; JA.

sweetkarolina
2016-10-03, 11:06
Personligen tycker jag det finns värre saker man kan göra än att fuska i sport (eller om man bara dopar sig för att bli grov). Jag hatar inte fotbollsspelare som filmar heller.

Jag skulle inte stänga ute en vän för att denne håller på med steroider. Däremot skulle jag säga upp kontakten med någon som ägnar sig åt att våldta barn eller langa droger, typ.

Och då har jag mer än en gång tävlat mot östeuropeiska tjejer med mustasch. Det är faktiskt inte hela världen. Något säger mig att de riskerar mer av sitt (eventuella) steroidbruk än vad jag lider av att inte vunnit VM.

KoloKungen
2016-10-03, 11:16
Tror du inte att det skulle bli ganska många dyra vårdkostnader då? Det är ju ganska många som skulle överdosa och jag vet att man kan säga "Låt dem göra det då" men samtidigt så är ju de vi som betalar för det i slutet i alla fall...

Enda anledning till att jag är emot alkohol på ICA och legalisering av droger; ökade kostnader på samhället.

Man sätter ju skatt på skiten. Alternativt skippar man skattefinansierad sjukvård helt och hållet men det är en annan diskussion.

KoloKungen
2016-10-03, 11:17
Argumentet "jag struntar i vad andra gör" är så sjukt löjligt. Nej, jag struntar inte vad andra gör. Jag ogillar mkt på denna planet. Kriminella, narkomaner och dopade tillhör samma släktträd.

Bara för det är vuxna människor som "gör vad de vill med sina liv" så ska jag inte alls skit i vad de gör med sina liv. Jag må inte påverka de men jag har min rättighet att tycka som jag gör, och likaså tycka det offentlig.

Svar på frågan; JA.

Varför?

Rikard Jansson
2016-10-03, 14:41
Bara de som samtidigt gormar slagord från RF.

WHITEFOLKS
2016-10-03, 14:44
Jag antar att det skulle lösa sig om man legaliserade det för då skulle ju folk öppet kunna erkänna det... Och man skulle ju få kritisera andra för det på ett annat sätt med.

Även om det blev legaliserat så finns det ju inga direkta fördelar med att erkänna bruk så tror inte det skulle göra någon större skillnad.

Wain
2016-10-03, 14:51
Förakt är ett bättre ord för vad jag känner.

aijou
2016-10-03, 15:01
Som flera redan skrivit:

Talar vi om slumpvis vald gymråtta som preppar för att bli grov så är svaret nej. (Jag tycker fortfarande att det är väldigt dumt, men jag lägger inte så stor vikt i det att jag avskyr personen i fråga).

Talar vi däremot om någon som preppar och tävlar i någon idrott där det kan ge fördel och därmed fuskar så är svaret ja. Jag avskyr folk som fuskar.

leee
2016-10-03, 15:02
Folk som använder regelbundet behöver inte ljuga för det brukar synas på både storlek och styrka men jag är för fri doping.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Diomedea exulans
2016-10-03, 15:05
Även om det blev legaliserat så finns det ju inga direkta fördelar med att erkänna bruk så tror inte det skulle göra någon större skillnad.

Fördelen är att inte stå med skägget i brevlådan om man väl blir avslöjad.

WHITEFOLKS
2016-10-03, 15:07
Fördelen är att inte stå med skägget i brevlådan om man väl blir avslöjad.
Men hur ska du bli avslöjad (om du inte blir det nu). Oavsett vilket så är du då "i värsta fall bara dopad". Tills dess kan du sälja på att vara odopad.

Diomedea exulans
2016-10-03, 15:14
Men hur ska du bli avslöjad (om du inte blir det nu). Oavsett vilket så är du då "i värsta fall bara dopad". Tills dess kan du sälja på att vara odopad.

Hur man skulle bli avslöjad? Ptja, alt från att nåt dopingtestresultat läcker ut till att någon ser en med nål i skinkan, antar jag.

Liknelse om varför det är dåligt: Det är inte olagligt att äta kött, men om jag hävdar att jag byggt alla muskler på vegankost kommer det förstöra mitt rykte om nån tar kort på mig då jag äter kycklingfilé i smyg.

trädgårdsmöbel
2016-10-03, 15:17
Hela livet är ju en tävling, så doping är på många sätt att fuska i livet. Oförtjänt upmärksamhet, oförjänt respekt osv.

WHITEFOLKS
2016-10-03, 15:18
Hur man skulle bli avslöjad? Ptja, alt från att nåt dopingtestresultat läcker ut till att någon ser en med nål i skinkan, antar jag.

Liknelse om varför det är dåligt: Det är inte olagligt att äta kött, men om jag hävdar att jag byggt alla muskler på vegankost kommer det förstöra mitt rykte om nån tar kort på mig då jag äter kycklingfilé i smyg.

Sure men du kan inte jämföra hur mycket "fördelar" man drar av att vara i ruggigt bra form och kunna sälja sig som ren och att påstå att man är vegan men man äter kött. Är du dopad så förlorar du "respekt" men även antagligen en hel del möjligheter att få sponsring osv. Det lönar sig helt enkelt inte att erkänna i de flesta fall oavsett om det är lagligt eller inte. Sen om du åker dit så finns det ju inga problem att säga att du dopar dig, det finns ju ingen annan trovärdighetsfråga direkt som kommer bli problematisk.

Kändistjejer på instagram förnekar ju implantat av diverse sorter trots att det inte är olagligt på något sätt.

Diomedea exulans
2016-10-03, 15:30
Sure men du kan inte jämföra hur mycket "fördelar" man drar av att vara i ruggigt bra form och kunna sälja sig som ren och att påstå att man är vegan men man äter kött. Är du dopad så förlorar du "respekt" men även antagligen en hel del möjligheter att få sponsring osv. Det lönar sig helt enkelt inte att erkänna i de flesta fall oavsett om det är lagligt eller inte. Sen om du åker dit så finns det ju inga problem att säga att du dopar dig, det finns ju ingen annan trovärdighetsfråga direkt som kommer bli problematisk.

Kändistjejer på instagram förnekar ju implantat av diverse sorter trots att det inte är olagligt på något sätt.

Okej, men vi har ju även aspekten att vissa ser ett egenvärde i att vara ärlig. Jag vill gärna tro att inte 99 av 100 är fuskare.

WHITEFOLKS
2016-10-03, 15:31
Okej, men vi har ju även aspekten att vissa ser ett egenvärde i att vara ärlig. Jag vill gärna tro att inte 99 av 100 är fuskare.

Ja alltså om du vill vara ärlig så var ärlig det är ju inte mer än det men att tro att den största anledningen till varför fitnessprofiler inte är "ärliga" är för att det är olagligt visar på kraftig oförmåga att sätta sig in i vad som driver dessa personer och andra faktorer inblandade.

KoloKungen
2016-10-03, 16:53
Till er som röstat ja:

Så den där trevliga killen, låt oss kalla honom Adam, som jobbar på löneavdelningen som ni alltid talar med på fikarasterna, som även har barn som brukar leka med era barn. Ni har alltid gillat honom och tycker han är en riktig trevlig prick, även om ni inte umgås privat. Om det skulle komma fram att han äter ryssfemmor ibland skulle ni då alltså börja avsky/känna förakt mot denna man?

Försöker bara förstå mig på er människor.

Swedishviking
2016-10-03, 16:56
Till er som röstat ja:

Så den där trevliga killen, låt oss kalla honom Adam, som jobbar på löneavdelningen som ni alltid talar med på fikarasterna, som även har barn som brukar leka med era barn. Ni har alltid gillat honom och tycker han är en riktig trevlig prick, även om ni inte umgås privat. Om det skulle komma fram att han äter ryssfemmor ibland skulle ni då alltså börja avsky/känna förakt mot denna man?

Försöker bara förstå mig på er människor.

Bästa jag läst på länge!

Jag tycker att idioter som super sig fulla och gör allt skit ska vara dem hatade! alkohol är nog drogen som ställer till mest skit i världen har gjort sedan urminnes tider!

Agitator
2016-10-03, 17:01
Avskyr, absolut inte.

Men hyckleriet är störande och brukandes individer förminskar indirekt vanliga tränandes resultat.

Men ifall någon preppar och inte hycklar med det så bryr jag mig inte. Då gör individen sin grej.

Det är synd att det inte finns bättre testmetoder. Hade det funnits så hade tävling kunnat vara intressant.

mangemani
2016-10-03, 17:02
deras bekymmer och deras mentalt osunda inställning, inte mitt problem, så nej, jag avskyr dem inte.
men de som jag avskyr och som får mig att må illa är de som senare sitter och grinar och gnäller när konsekvenserna gör sig hörda, precis som "nej jag hade ingen aaaaning om att detta kunde hända, det är så synd om mig, buhu buhu"*spy*:smash:*facepalm*
samma gäller de som röker, snusar, dricker, tar droger eller håller på med något annat som är allmänt känt är skadligt för kroppen.

anvihl
2016-10-03, 17:04
Nej, bryr mig inte ett dugg, även om jag skulle tävla mot vissa av dem, bara mer skämmigt för prepparna själva när jag vinner över dom.

Rolfarsson
2016-10-03, 17:05
Nej, jag bryr mig inte om vad andra människor gör med sina kroppar, jag anser även att AAS (och marijuana) bör vara lagligt.
Något som jag dock avskyr, men samtidigt har full förståelse för då det är olagligt, är folk som ljuger om att dom inte brukar AAS när det är helt solklart att dom gör det.

Starke75an
2016-10-03, 17:34
Jag anser att man får göra precis vad man vill med sin kropp. Om det är narkotika man vill använda sig utav eller AAS.

Håller helt med.

Bärsärk
2016-10-03, 17:38
Håller helt med.

Även med vetskap om hur pass ansträngd vården redan är?

WHITEFOLKS
2016-10-03, 17:42
Även med vetskap om hur pass ansträngd vården redan är?

Finns väl ingen direkt anledning att tro att vården skulle belastas mer av en legalisering, antagligen snarare tvärtom.

Starke75an
2016-10-03, 17:45
Även med vetskap om hur pass ansträngd vården redan är?


Japp. Är man 18 får man sköta sig själv.

Skulle gissa att om man vill så når man i dag en säljare på telefon inom 10 minuter. "En kompis kompis" har alla i sin närhet redan i dag.

cero
2016-10-03, 18:44
Så länge man inte tävlar i dopingsfria sporter så bryr jag mig inte. Jag tävlar inte själv i något och hade utan tvekan tagit PED:s om det inte vore så dåligt för hälsan. Varför inte liksom?

G.W
2016-10-03, 18:47
Hat är nog rätt ord.

Man and Machine
2016-10-03, 18:52
Jag avskyr dom. Kan inte komma på någon anledning som motiverar ett bruk.

Hade avskytt Adam också, helt ointressant och det är en skön snubbe eller ej. Brukar ni digga kriminella`avarter så länge dom är sköna?

Wzup2u
2016-10-03, 19:07
Varsågod till dom som vill, men jag tackar nej...
För mkt bieffekter därav är det olagligt...
Hade det varit lagligt hade inte dessa bieffekter funnits och då hade de flesta i samhället varit större...

Sen har ju alla länder/stater osv sina egna regler på vad som är lagligt och inte lagligt...
Titta på tex alkoholen i sverige helt fritt att supa sig redlös, men det räknas inte alls som en drog...hmm...

KoloKungen
2016-10-03, 19:17
Jag avskyr dom. Kan inte komma på någon anledning som motiverar ett bruk.

Hade avskytt Adam också, helt ointressant och det är en skön snubbe eller ej. Brukar ni digga kriminella`avarter så länge dom är sköna?

Jag hade inte haft någonting emot Adam för jag bedömer människor efter hur de är som person. Inte efter om de följer spelregler som staten satt upp. Det beror på nivån av kriminalitet. Hade det visat sig att Adam var pedofil hade jag hatat honom, hade jag upptäckt att han laddade hem walking dead från piratebay så not so much nej.

Bärsärk
2016-10-03, 19:27
Japp. Är man 18 får man sköta sig själv.

Skulle gissa att om man vill så når man i dag en säljare på telefon inom 10 minuter. "En kompis kompis" har alla i sin närhet redan i dag.

Fast du och jag betalar ju för deras vård.

Brofessorn
2016-10-03, 19:29
Fast du och jag betalar ju för deras vård.

Varför inte förbjuda all sport och andra aktiviteter där skador kan uppkomma? Skattebetalarna står ju för deras vård.

ceejay
2016-10-03, 19:44
Dags att förbjuda tjockisar också då. Jävla diabetes och hjärtproblem överallt.
Var drar man gränsen?

anvihl
2016-10-03, 19:48
Jag avskyr dom. Kan inte komma på någon anledning som motiverar ett bruk.

Hade avskytt Adam också, helt ointressant och det är en skön snubbe eller ej. Brukar ni digga kriminella`avarter så länge dom är sköna?

Hatar du alla som använder alkohol och tobak också? Eller kaffe för den delen?

Ja, jag diggar "kriminella" som använder substanser ansvarsfullt och vågar stå upp mot den äckliga förtryckarstat vi lever under.

Det är sådana som dig som hade stått i frontledet och avrättat judar i Tyskland under 30 och 40-talet. Att följa sin stats lagar och regler för att det just är lagar och regler är så äckligt att JAG SPYR.

Armed Dingo
2016-10-03, 19:51
Dags att förbjuda tjockisar också då. Jävla diabetes och hjärtproblem överallt.
Var drar man gränsen?

Om man bara kunde.

Det säger jag inte för att jag hatar tjockisar. Jag tror de själva mått bättre och kostnaderna för deras leverne inkl. framtida sjukvård hade gått ner, om det var förbjudet att vara fet, vilket tvingade dem att gå ner i vikt.

Framförallt hade det satt ett större fokus på problemet och antagligen hindrat många från att bli feta från början. "Lite hull är ju inte så farligt" kan lätt bli en bortförklaring från en förälder. Jo, det är det. Det ska inte gå att smita undan med rent samvete.

Isseman
2016-10-03, 19:57
Dags att förbjuda tjockisar också då. Jävla diabetes och hjärtproblem överallt.
Var drar man gränsen?

This is soo 100 procent true. Alltså vi borde göra det.

JAG SPYR.


DÄMN anvihl's going hard on that one *popcorn*


OnT: nej bryr mig inte ett skit. Så länge inte någon steroidanvändare får frispel och attackerar någon jag bryr mig om :smash:

Wain
2016-10-03, 20:03
Dags att förbjuda tjockisar också då. Jävla diabetes och hjärtproblem överallt.
Var drar man gränsen?

Vid olagliga preparat kanske kan vara en lämplig gräns?

Bärsärk
2016-10-03, 20:14
Varför inte förbjuda all sport och andra aktiviteter där skador kan uppkomma? Skattebetalarna står ju för deras vård.

Varför? Skador som uppkommer i idrotter är olyckor, att ta en spruta i skinkan är ingen olycka.

Spela inte korkad nu, du vet vad jag menar/syftar på.

Diomedea exulans
2016-10-03, 20:16
Jag kom på en bugg med undersökningen... Hur många som har svarat "ja" hatar bara alla människor överhuvudtaget?

Vid olagliga preparat kanske kan vara en lämplig gräns?

Det finns andra gränser också. Tjocka blir tjocka av att ta sånt de måste för att överleva (mat). Dopade kan klara sig helt utan doping.

Tjock är något man blivit mot sin vilja. Doping är något man börjar med av ett aktivt val.

Så tycker inte jämförelsen mellan tjocka och dopade är klockren.

Starke75an
2016-10-03, 20:18
Vid olagliga preparat kanske kan vara en lämplig gräns?


De är olagliga för vi har bestämt det. Vi kan bestämma att vara tjock är olagligt också. Eller fula frisyrer. Ja, det borde vara förbjudet också.

Ett Orm
2016-10-03, 20:18
Till er som röstat ja:

Så den där trevliga killen, låt oss kalla honom Adam, som jobbar på löneavdelningen som ni alltid talar med på fikarasterna, som även har barn som brukar leka med era barn. Ni har alltid gillat honom och tycker han är en riktig trevlig prick, även om ni inte umgås privat. Om det skulle komma fram att han äter ryssfemmor ibland skulle ni då alltså börja avsky/känna förakt mot denna man?

Försöker bara förstå mig på er människor.
Jag känner faktiskt en sådan person, fast han jobbar inte på löneavdelningen.

Kände ingen avsky/förakt för honom som person när bruket kom fram.
Doping ligger innanför mina moraliska gränsvärden.

Respekten för hans träningsprestationer sjönk dock rakt ner i bottenslammet.
Antalet kilogram på stången eller cm runt armen förlorar helt sitt värde med doping.

forslund
2016-10-03, 20:32
Respekten för hans träningsprestationer sjönk dock rakt ner i bottenslammet.
Antalet kilogram på stången eller cm runt armen förlorar helt sitt värde med doping.

Killen som har sjuka gener jämfört med dig och mig och får grymma resultat trots att han inte sliter alls då? Förtjänar han mer respekt än killen som dopar sig?

Wain
2016-10-03, 20:33
De är olagliga för vi har bestämt det.


No shit, Sherlock?

Diomedea exulans
2016-10-03, 20:34
Killen som har sjuka gener jämfört med dig och mig och får grymma resultat trots att han inte sliter alls då? Förtjänar han mer respekt än killen som dopar sig?

Beror väl på vad som ger mest: Underbarnets genetiska övertag eller doparens dopningsorsakade övertag.

forslund
2016-10-03, 20:37
Beror väl på vad som ger mest: Underbarnets genetiska övertag eller doparens dopningsorsakade övertag.

Båda får ju bättre resultat än dig och mig, trots mindre insats, så spelar det verkligen roll?

Ett Orm
2016-10-03, 20:54
Killen som har sjuka gener jämfört med dig och mig och får grymma resultat trots att han inte sliter alls då? Förtjänar han mer respekt än killen som dopar sig?

Nja.. vad finns det att respektera om en person helt enkelt bara är stor och stark? Imponerande möjligtvis.
Slitet är ju en del av det som ger respekt (eller vad man nu ska kalla det)
Att köpa muskler på burk inger inte respekt.

Jag utgår inte från/jämför mig själv när jag mäter andras prestationer, utan från individen och omständigheterna.

forslund
2016-10-03, 20:58
Nja.. vad finns det att respektera om en person helt enkelt bara är stor och stark? Imponerande möjligtvis.
Slitet är ju en del av det som ger respekt (eller vad man nu ska kalla det).

Jag utgår inte från/jämför mig själv när jag mäter andras prestationer, utan från individen och omständigheterna.

Fast du skrev ju "kilo på stången eller centimeter runt armarna".
Det är ju resultatet av slitet, inte slitet i sig.

Ett Orm
2016-10-03, 21:02
Fast du skrev ju "kilo på stången eller centimeter runt armarna".
Det är ju resultatet av slitet, inte slitet i sig.

Det var ett exempel, kan vara minuter per mil eller vadsom.

Nej, en stor del är resultatet av doping. Med bara slit hade han varit klenare och tunnare.
Hur mycket vet jag inte och kan därför inte bedöma prestationen, alltså förlorar det sitt värde.

leee
2016-10-03, 21:06
en dopad får alltid bättre styrke och storleksresultat oavsett gener.

Grotesk
2016-10-03, 21:08
Steroider är rätt bra om man är sjuk. :d

Wzup2u
2016-10-03, 21:09
en dopad får alltid bättre styrke och storleksresultat oavsett gener.

Han ska ta sig till gymet med :D

Man and Machine
2016-10-03, 21:09
Hatar du alla som använder alkohol och tobak också? Eller kaffe för den delen?

Ja, jag diggar "kriminella" som använder substanser ansvarsfullt och vågar stå upp mot den äckliga förtryckarstat vi lever under.

Det är sådana som dig som hade stått i frontledet och avrättat judar i Tyskland under 30 och 40-talet. Att följa sin stats lagar och regler för att det just är lagar och regler är så äckligt att JAG SPYR.

Hahaha PWORAGE med nazireferens!!%¤

Inget av det du nämner är ju olagligt men människor som överkonsumerar är ju aldrig populära hos mig.

Är det principen med förbud som är problemet? Ett förbud av vissa preparat är en ganska liten kostnad för ett bättre samhälle.

King Grub
2016-10-03, 21:11
Han ska ta sig till gymet med :D

Behövs inte. ;)

http://ajpendo.physiology.org/content/ajpendo/281/6/E1172.full.pdf

Bättre tillväxt av 600 mg testo och att inte träna än av att träna ren.

enough drugs can cover up for the worst training and diet practices

http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/anabolic-steroids-muscle-growth.html/

Cooks
2016-10-03, 21:15
Nej, men avskyr de som ska leka coola och jämföra sig med rena personer när de gör det.

TranceII
2016-10-03, 21:29
Behövs inte. ;)

http://ajpendo.physiology.org/content/ajpendo/281/6/E1172.full.pdf

Bättre tillväxt av 600 mg testo och att inte träna än av att träna ren.



http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/anabolic-steroids-muscle-growth.html/

Ja, om man räknade på 20 veckor. Problemet är såklart att det finns en platå någonstans och min gissning är att den nås bra mycket snabbare med 600mg testo i veckan utan träning än om man tränar ren. Om man nu inte har ett fysiskt arbete som kan fungera som träning.

Jobbigt att ligga på med möjligt rätt tråkiga biverkningar och få rätt dåliga resultat som försvinner när man slutar trycka.

Sheogorath
2016-10-03, 21:33
Ja, om man räknade på 20 veckor. Problemet är såklart att det finns en platå någonstans och min gissning är att den nås bra mycket snabbare med 600mg testo i veckan utan träning än om man tränar ren. Om man nu inte har ett fysiskt arbete som kan fungera som träning.

Jobbigt att ligga på med möjligt rätt tråkiga biverkningar och få rätt dåliga resultat som försvinner när man slutar trycka.

Det handlar nog om vem du jämför med. Jag skulle tro att man kan bli större än jag är t.ex., utan att träna men trycka testo. Jag har tränat cirka 14 år så om jag inte har nått en platå är jag obetydligt långt ifrån i alla fall. Det har inte hänt jättemycket de senaste 7-8 åren tycker jag.

Sheogorath
2016-10-03, 21:37
Jag brydde mig mer när jag var yngre. Nu drar jag bara på smilbanden när mr imaginary latsbra växer som ogräs och lallar runt på gymmet som om han ägde stället. Jag tycker han är en tönt och det räcker. Dom som ser upp till en sådan person är inga vars beundran jag vill ha ändå.

TranceII
2016-10-03, 21:43
Det handlar nog om vem du jämför med. Jag skulle tro att man kan bli större än jag är t.ex., utan att träna men trycka testo. Jag har tränat cirka 14 år så om jag inte har nått en platå är jag obetydligt långt ifrån i alla fall. Det har inte hänt jättemycket de senaste 7-8 åren tycker jag.

Antar att man aldrig kan veta och beror på hur man svarar på testo men om man även ställer samma krav på hårdhet som du verkar göra så skulle jag vara tveksam att du skulle nå samma resultat med bara 600mg testo i veckan utan någon träning.

Men det är såklart en chansning från min sida.

Diomedea exulans
2016-10-03, 21:45
Båda får ju bättre resultat än dig och mig, trots mindre insats, så spelar det verkligen roll?

Ja?

Ju mer slit, desto mer respekt förtjänas.

upperkatt
2016-10-03, 21:46
Nej. Man bör ha rätt att bestämma över sin egen kropp.

Sheogorath
2016-10-03, 22:23
Antar att man aldrig kan veta och beror på hur man svarar på testo men om man även ställer samma krav på hårdhet som du verkar göra så skulle jag vara tveksam att du skulle nå samma resultat med bara 600mg testo i veckan utan någon träning.

Men det är såklart en chansning från min sida.

Frågan är då om inte högproteinkost på kaloriunderskott hade räckt om man tryckte. Jag håller inte det för osannolikt. For the record är jag "hård i kroppen" under väldigt blygsamma tidsperioder. Har gjort ett par ordentliga deffar och formen brukar vara väck efter någon månad efter avslutad deff. Nu är jag mjuk och glad igen. Som vanligt.

Arbeider
2016-10-03, 23:05
Jag avskyr dom. Kan inte komma på någon anledning som motiverar ett bruk.

Hade avskytt Adam också, helt ointressant och det är en skön snubbe eller ej. Brukar ni digga kriminella`avarter så länge dom är sköna?
Men ändå har du en steroidsnubbe som profilbild? *screwy*

forslund
2016-10-04, 06:39
Ja?

Ju mer slit, desto mer respekt förtjänas.

Min poäng var att båda kommer få bättre resultat för sitt slit. Den ena för att han tagit några ryssfemmor/testo och den andra för att han har begåvats med bra gener och tar sina omega 3-piller.

Även om du sliter hårdare får du inte i närheten av samma resultat, men vad säger att den som dopar sig förtjänar noll respekt för sin insats och den som "bara tränar och sliter" men får grymma resultat tack vare något denne inte har påverkat (sina gener) förtjänar det?

On topic: Avskyr, nej. Däremot tävlar jag mot folk som antagligen går på både det ena med det tredje. Jag får gott acceptera att jag kommer att hamna i den nedre halvan av resultatlistan eftersom jag vill göra allt rent. Chins, dips och hinderbana kan jag bli bra på ändå, men någon fysikrond kommer jag aldrig att vinna.

ARMSTARK
2016-10-04, 07:11
Nej. Man bör ha rätt att bestämma över sin egen kropp.

Men det är vi skattebetalare som ska stå för kostnaderna. cofffee

Malle1
2016-10-04, 07:27
Ganska liten skattepost jämfört med nyadeln.....

Ett Orm
2016-10-04, 08:12
Min poäng var att båda kommer få bättre resultat för sitt slit. Den ena för att han tagit några ryssfemmor/testo och den andra för att han har begåvats med bra gener och tar sina omega 3-piller.

Även om du sliter hårdare får du inte i närheten av samma resultat, men vad säger att den som dopar sig förtjänar noll respekt för sin insats och den som "bara tränar och sliter" men får grymma resultat tack vare något denne inte har påverkat (sina gener) förtjänar det?

On topic: Avskyr, nej. Däremot tävlar jag mot folk som antagligen går på både det ena med det tredje. Jag får gott acceptera att jag kommer att hamna i den nedre halvan av resultatlistan eftersom jag vill göra allt rent. Chins, dips och hinderbana kan jag bli bra på ändå, men någon fysikrond kommer jag aldrig att vinna.

Så du likställer bra gener med en analkanyl med roids?
Det får stå för dig.


I mitt fall är det jag som säger det. Tycker du annat så är det du som säger det.


Man kan avsky något och acceptera det samtidigt.

Rikard Jansson
2016-10-04, 08:39
Man får ju dessutom räkna över tid. Vem som helst fattar ju att killen som inte tränar men tar 600 mg testo i veckan kommer tappa allt mellan varje kur.

Mats J
2016-10-04, 08:59
Ogillar de kraftigt i alla fall, anser det som fusk oavsett de tävlar eller inte. Fusk mot oss som tränar hårt och sliter för blygsamma resultat. Sedan är det olagligt och jag har svårt för personer som inte följer regler och lagar, ser det som bristande moral och etik.

Skulle bryta kontakten direkt med någon som jag fick reda på dopade sig, även om det var min bror. Skulle känna förakt.

Man and Machine
2016-10-04, 09:12
Men ändå har du en steroidsnubbe som profilbild? *screwy* Snygg fysik, ser inte motsägelsen?

AntonHA
2016-10-04, 09:16
Stör mig inte på folk som kurar, utan på naiva människor som tycker att man har fått dåliga resultat om man inte ser ut som de som kurar efter X antal år.


Skulle helst leva i ett samhälle utan prestationshöjande droger

Diomedea exulans
2016-10-04, 09:18
Min poäng var att båda kommer få bättre resultat för sitt slit. Den ena för att han tagit några ryssfemmor/testo och den andra för att han har begåvats med bra gener och tar sina omega 3-piller.

Även om du sliter hårdare får du inte i närheten av samma resultat, men vad säger att den som dopar sig förtjänar noll respekt för sin insats och den som "bara tränar och sliter" men får grymma resultat tack vare något denne inte har påverkat (sina gener) förtjänar det?

Om man bortser från att den dopade är en kriminell lögnare som äventyrar sin hälsa av en totalt onödig och töntig anledning: Ja, om den dopade sliter lika hårt som dig och mig skulle jag respektera dennes träningsresultat lika mycket. Men om det handlar om trevlige Adam på jobbet med schysst beachfysik som jag aldrig har hängt med på gymmet så skulle jag också tappa all respekt för hans träningsresultat om jag fick reda på att han var dopad, eftersom jag inte skulle veta hur många procent av resultaten som var pga slit och hur många som var pga doping/gener. Fan, det sägs ju att till och med Olympiadeltagarna tränar slappt nuförtiden, att de bara rycker lite i vikterna så klarar deras gener och massiva dopinginsats av resten. Så hur ska jag kunna respektera Adams beachfysikträningsresultat?

trädgårdsmöbel
2016-10-04, 09:41
Något som blir rätt skoj är att fundera såhär. Brudar som tänder på muskelstinna snubbar med enormt självförtroende hade knappast dreglat över taniga killar med dåligt självförtroende, och 9/10 preppisar är innerst inne taniga killar med dåligt självförtroende. Så det är fusk även på det planet, en preppis kan få brudar som inte ens hade tittat åt preppisens håll utan fusk.

ARMSTARK
2016-10-04, 09:59
Men ändå har du en steroidsnubbe som profilbild? *screwy*

Francis Benfatto är väl känd för sina vackra linjer, han var mindre än de andra, tävlade med de stora grabbarna endast för att han hade snygg fysik. Läs, inte dopad.

Luca Brasi
2016-10-04, 10:18
Jag avskyr och föraktar de flesta människor,med eller utan anledning,dopning är naturligtvis en bra och legitim anledning.
Sedan förstår jag inte varför folk gör det,jag har ett modest BMI på 27 trots att jag saknar ben och bröst men jag tycker redan här att all uppmärksamhet man får inte enbart är positiv.En massa sura friskis och svettis kärringar som blänger och gympa/jogga surgubbar och på gymmet som mumlar "anabåååla".

leee
2016-10-04, 10:20
Något som blir rätt skoj är att fundera såhär. Brudar som tänder på muskelstinna snubbar med enormt självförtroende hade knappast dreglat över taniga killar med dåligt självförtroende, och 9/10 preppisar är innerst inne taniga killar med dåligt självförtroende. Så det är fusk även på det planet, en preppis kan få brudar som inte ens hade tittat åt preppisens håll utan fusk.

sant

leee
2016-10-04, 10:25
Francis Benfatto är väl känd för sina vackra linjer, han var mindre än de andra, tävlade med de stora grabbarna endast för att han hade snygg fysik. Läs, inte dopad.

GtpFMLoG958

ARMSTARK
2016-10-04, 10:38
GtpFMLoG958

Hans comeback däremot tror jag inte var lika ren. Den är han heller inte känd för, ser inte längre ut som honom. :)

King Grub
2016-10-04, 10:43
Självklart var han inte ren på Olympiascenen på 90-talet... Ffs.

ARMSTARK
2016-10-04, 11:03
Francis var ren, sabba inte det här för mig nu! ;)

ceejay
2016-10-04, 14:10
No shit, Sherlock?

Alla slickar inte lagen i röven bara för att det är sagt att det ska vara så. Jag bygger inte min moral kring vad som är lagligt och inte, så som du.

Wain
2016-10-04, 14:18
Alla slickar inte lagen i röven bara för att det är sagt att det ska vara så. Jag bygger inte min moral kring vad som är lagligt och inte, så som du.

Fritt fram, jag bryter lagen i många avseenden, men då får man också vara beredd att ta konsekvenserna.

cero
2016-10-04, 14:34
Jag brydde mig mer när jag var yngre. Nu drar jag bara på smilbanden när mr imaginary latsbra växer som ogräs och lallar runt på gymmet som om han ägde stället. Jag tycker han är en tönt och det räcker. Dom som ser upp till en sådan person är inga vars beundran jag vill ha ändå.

Han kanske dopar sig för att ha mer tid över till mer meningsfulla grejer än att ligga på en bänk och pressa vikter? Vem vet liksom. ;)

ARMSTARK
2016-10-04, 14:46
Han kanske dopar sig för att ha mer tid över till mer meningsfulla grejer än att ligga på en bänk och pressa vikter? Vem vet liksom. ;)

Skulle kunna ha en märklig logik om det inte vore för det faktum att de som dopar sig ofta tränar MER än de som inte dopar sig. Helt enkelt för att det går.

Agitator
2016-10-04, 16:29
Skulle kunna ha en märklig logik om det inte vore för det faktum att de som dopar sig ofta tränar MER än de som inte dopar sig. Helt enkelt för att det går.

Det där stämmer nog mest på elitnivå, självklart finns undantag dock.

hurril
2016-10-04, 16:36
Man ska givetvis följa sin egen moral före lagens - annat är att flirta med ett Nürnbergförsvar.

Latissimus Dorsi
2016-10-04, 17:25
Steroider är ok, att ljuga om det är skitsamma. Däremåt är folk som brukar med grava vanföreställningar ganska avskyvärda. #jättterenvilja

Bruce Banner
2016-10-04, 20:53
Jag är förvånad att så många ändå verkar vara pro-doping.

Jag avskyr sällan människor överlag, vare sig de är dopade eller inte. Dubbelmoral kan dock stå mig upp i halsen, det har jag svårt för.

Blir mer upprörd över den sk fitnessindustrins livslögn med muskulösa dopade kroppsideal samtidigt som den klär sig i hälsoskruden.

MVH
/Bruce

Old Nick
2016-10-04, 21:01
Bryr mig inte nämnvärt. Det är bara att dopa sig om man vill. Så länge man inte tävlar.

Folk som saknar moralisk kompass och måste kolla i lagboken för att avgöra vad de tycker är rätt eller fel är obehagligare.

upperkatt
2016-10-04, 21:15
Men det är vi skattebetalare som ska stå för kostnaderna. cofffee

Vilket sker även utan förbud.

Sheogorath
2016-10-04, 21:36
Man ska givetvis följa sin egen moral före lagens - annat är att flirta med ett Nürnbergförsvar.

:bow:

Ett Orm
2016-10-04, 23:30
Man ska givetvis följa sin egen moral före lagens - annat är att flirta med ett Nürnbergförsvar.

Nja va.. Hur menar du?
I vissa avseenden eller alla? Det där lät lite väl svartvitt.
Om min moral tycker det är ok att ligga med treåringar men lagen säger annat?

Agitator
2016-10-05, 09:02
Nja va.. Hur menar du?
I vissa avseenden eller alla? Det där lät lite väl svartvitt.
Om min moral tycker det är ok att ligga med treåringar men lagen säger annat?

Han förutsätter förstås att ens moraliska kompass pekar norr som alla andras.

Man kan ju inte ha en trasig kompass.

Diomedea exulans
2016-10-05, 09:05
Folk tenderar dock, tvärtemot vad andra tror, att följa lagen snarare än sin egen kompass.

Läste en artikel någon gång om en stad där polisen strejkade några dagar, det blev typ upplopp på förmiddagen första dagen för att folk hade sönder skyltfönster, rånade butiker och hade sig.

hurril
2016-10-05, 11:11
Nja va.. Hur menar du?
I vissa avseenden eller alla? Det där lät lite väl svartvitt.
Om min moral tycker det är ok att ligga med treåringar men lagen säger annat?

Nu är lagen i Sverige rätt bra så att följa den gör inte att man hamnar i någon moralisk sopptipp för de flesta av oss. Men det handlar om att välja "förarsätet" före paragrafrytteri; för exempel på det senare: se familjer som skickas hem för att de tjänat 23 kronor för lite, personer som tvingas ut i arbetslivet för att blanketten hade fel bokstav i rutan och liknande. De personerna har juridiskt ryggen fri, men moraliskt är de avskum.

Han förutsätter förstås att ens moraliska kompass pekar norr som alla andras.

Man kan ju inte ha en trasig kompass.

Hur vet en person med trasig kompass att följa lagens bokstav?

Swedishviking
2016-10-05, 11:58
Är så man får skämmas över vad ni har skrivit här om hat!
Sköt erat så sköter dem sitt?

Luca Brasi
2016-10-05, 12:00
Är så man får skämmas över vad ni har skrivit här om hat!
Sköt erat så sköter dem sitt?

Så fungerar det inte i en apflock.

Lallle
2016-10-05, 12:03
Nej, men ogillar dubbelmoral kring det hela, som när man tränar på gym som går ut med att de "dopningsfria" o.s.v. och det lunkar runt en massa fölk på 120+ kg 6 % BF illröda i ansiktet och avslöjande trapezius.

King Grub
2016-10-05, 12:05
På vårt Nordic Wellness står det stora plakat med texten "100% hårdträning", "Rena vinnare" och andra floskler, samtidigt som jag personligen känner minst 5 personer som tränar där och som jag vet dopar sig, ett par på riktigt ordentlig nivå.

Mr Eks
2016-10-05, 12:08
King Grub har du dopat dig. svårt att bli så hård som du är om man är ren

King Grub
2016-10-05, 12:11
Nej, det har jag inte.

Det är inte svårt att bli hård ren. Det är bara att inte överäta.

Hur mycket tror du jag vägde när den här bilden togs (183 centimeter lång)?

http://i.imgur.com/dx3PimK.jpg

ARMSTARK
2016-10-05, 12:12
King Grub har du dopat dig. svårt att bli så hård som du är om man är ren

Det är klart han har, det är omöjligt att bli så där annars!
(Standardsvaret på Kolozzeum om folk de bara sett på bild och inte vet ett skit om.) *rolleyes*

Ett Orm
2016-10-05, 12:30
Nu är lagen i Sverige rätt bra så att följa den gör inte att man hamnar i någon moralisk sopptipp för de flesta av oss. Men det handlar om att välja "förarsätet" före paragrafrytteri; för exempel på det senare: se familjer som skickas hem för att de tjänat 23 kronor för lite, personer som tvingas ut i arbetslivet för att blanketten hade fel bokstav i rutan och liknande. De personerna har juridiskt ryggen fri, men moraliskt är de avskum.



Hur vet en person med trasig kompass att följa lagens bokstav?

De är avskum enligt din moriliska kompass menar du?

Om han tjänat 123 kr för lite då? 1123? 111123?

Tjänstemannen skötte sitt jobb, vad är avskummigt i det?

Anders The Peak
2016-10-05, 12:31
Nej, det har jag inte.

Det är inte svårt att bli hård ren. Det är bara att inte överäta.

Hur mycket tror du jag vägde när den här bilden togs (183 centimeter lång)?

http://i.imgur.com/dx3PimK.jpg

Du har en bra form syns inte med kläderna på men är den som väcker flest blickar på stranden i alla väder :)

cero
2016-10-05, 12:33
Jag gissar på 80 KG.

Diomedea exulans
2016-10-05, 12:34
75 kg.

King Grub
2016-10-05, 12:37
Rätt svar är 70.5 kilo. Det är ingen muskelmassa man behöver dopa sig till. Och då är jag inte ens hård på bilden. Skall jag vara riktigt hård måste jag ner till närmare 60 än 70.

Diomedea exulans
2016-10-05, 12:39
Skulle vara kul att veta vad du tog i lite olika övningar på den bilden, Grub. De tre stora, militärpress osv.

King Grub
2016-10-05, 12:42
Jag kör mest maskiner och kablar. Jag kan träna på 90-100 i knäböj. Mark kör jag inte och bänk har jag slutat med.

cero
2016-10-05, 12:44
Skall jag vara riktigt hård måste jag ner till närmare 60 än 70.

You can do it!

http://cdn2.cagepotato.com/wp-content/uploads/2012/05/Alex-cross-ripped-Matthew-Fox.jpg

Jag kör mest maskiner och kablar. Jag kan träna på 90-100 i knäböj. Mark kör jag inte och bänk har jag slutat med.

Då är väl dina bilder väldigt missvisande? Man kan verkligen se enorm ut på bild med bra ljus och lågt bf.

Diomedea exulans
2016-10-05, 12:47
Då är väl dina bilder väldigt missvisande? Man kan verkligen se enorm ut på bild med bra ljus och lågt bf.

Gissar att Kingen även pressar överarmen mot kroppen där? Min triceps ser ca 100 % större ut om jag gör det.

King Grub
2016-10-05, 12:49
Här är utan att pressa något.

http://i.imgur.com/vCD74sU.jpg

Diomedea exulans
2016-10-05, 12:50
Ja, det är ju onekligen mycket imponerande.

Ett Orm
2016-10-05, 12:58
Ca sex sju kg till ner alltså för att bli hård? Va? Väskedrivade då eller?

cero
2016-10-05, 13:01
Ca sex sju kg till ner alltså för att bli hård? Va? Väskedrivade då eller?

Han är redan hård men lite är det kvar för att nå tävlingsformen.

King Grub
2016-10-05, 13:02
Nej, fett. Jag pratar Helmuthård här. Typ http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2016/07/6-2.jpg

Ett Orm
2016-10-05, 13:25
Nej, fett. Jag pratar Helmuthård här. Typ http://cdn.simplyshredded.com/wp-content/uploads/2016/07/6-2.jpg

Men låg inte du på 3-4% bf? Får inte sju kg fett att gå ihop.
Men jag vet inte så jäkla mycket hur det funkar på högre nivå.

King Grub
2016-10-05, 13:28
Bilden jag postade är långt från det hårdaste jag varit.

Gerdler
2016-10-05, 13:28
Man tappar rätt stor mängd muskler när man deffar bort de sista procenten fett. Dessutom tar en glykogentömning säkert bort 2-3kg.

trädgårdsmöbel
2016-10-05, 13:47
Jag vet fullt av folk som stått på byggarscen fetare än K. Grub på bilden. man måste liksom inte ner till 4% bf för att vara "tävlingshård".

upperkatt
2016-10-05, 13:50
Rätt svar är 70.5 kilo. Det är ingen muskelmassa man behöver dopa sig till. Och då är jag inte ens hård på bilden. Skall jag vara riktigt hård måste jag ner till närmare 60 än 70.

Så varför deffar du inte ner dig mer?

Macroman
2016-10-05, 14:03
Rätt svar är 70.5 kilo. Det är ingen muskelmassa man behöver dopa sig till. Och då är jag inte ens hård på bilden. Skall jag vara riktigt hård måste jag ner till närmare 60 än 70.

Och du skulle väga runt 80 på 8-10 % eller?

leee
2016-10-05, 14:03
Så varför deffar du inte ner dig mer?

verkar onödigt när man redan har så lågt han vill väl äta gott/godis ibland med kanske krävs nog en del disciplin för att klara den formen.

ceejay
2016-10-05, 14:08
Det ser sjukt ut på bild det där, grub. :) Jag ser ut som en fet säl på mina bilder oftast. Men det kan jag leva med bara jag lyfter mycket.

Mr Eks
2016-10-05, 14:11
King Grub vad skulle du göra om du vaknade upp som jag fet som ett svin?

skulle du ge upp eller skulle du panikbanta

Isseman
2016-10-05, 14:15
Haha kul hur detta har gått från att vara en poll till att bara handla om KG :D

Lägg ned nu innan någon upplever det jobbigt. Syftar till Mr Eks bl.a..

Macroman
2016-10-05, 14:30
King Grub vad skulle du göra om du vaknade upp som jag fet som ett svin?

skulle du ge upp eller skulle du panikbanta

Har för mig att Grub nämnt att han varit överviktig förut. Vågar dock inte ta gift på det...

hurril
2016-10-05, 14:41
De är avskum enligt din moriliska kompass menar du?

Om han tjänat 123 kr för lite då? 1123? 111123?

Tjänstemannen skötte sitt jobb, vad är avskummigt i det?

För att det finns personer som tjänar 123124 för lite som får stanna, för att regeln som sådan är dum och för att 23 spänn inte ska få avgöra någons livsöde. Proportionaliteten blir fel.

Han skötte sitt jobb och jag hoppas han sover gott om nätterna.

King Grub
2016-10-05, 15:30
Så varför deffar du inte ner dig mer?

Varför gör inte du det?

Det ser ju inte bättre ut utan muskelmassan. Det ser ut som om man kommer direkt från koncentrationslägret. Det är inte som för proffsbyggarna som deffar med preparat och som kan gå ut på scen med dubbelhaka.

Och prestationsförmågan går inte direkt uppåt.

TheBeach97
2016-10-05, 15:37
Nä varför skulle jag göra det? Avskyr heller inte människor för att de dricker alkohol eller röker.

upperkatt
2016-10-05, 15:44
Varför gör inte du det?

Det ser ju inte bättre ut utan muskelmassan. Det ser ut som om man kommer direkt från koncentrationslägret. Det är inte som för proffsbyggarna som deffar med preparat och som kan gå ut på scen med dubbelhaka.

Och prestationsförmågan går inte direkt uppåt.

Skulle gissa på att jag har för dålig disciplin att ens komma ner i din nivå kroppsfett. ...Då behöver jag inte oroa mig.

Dåren
2016-10-05, 16:57
Det är inte som för proffsbyggarna som deffar med preparat och som kan gå ut på scen med dubbelhaka.

Jag funderar ofta på hur det kan komma sig, att de har en knubbis ansikte när de är så rippade.

hurril
2016-10-05, 17:04
Jag funderar ofta på hur det kan komma sig, att de har en knubbis ansikte när de är så rippade.

Ödem och säkert fett. De är inte fettfria på det vis byggare en gång var utan det är mer insprängt i musklerna numer. (Åtminstone gissar jag att det blir en effekt av vissa av medicinerna som används i högre grad.)

Ett Orm
2016-10-05, 17:46
För att det finns personer som tjänar 123124 för lite som får stanna, för att regeln som sådan är dum och för att 23 spänn inte ska få avgöra någons livsöde. Proportionaliteten blir fel.

Han skötte sitt jobb och jag hoppas han sover gott om nätterna.

Men 123124 kr ska få avgöra någons livsöde? Alltså var går då gränsen, och vem avgör den? Vem kompass styr?
Är.det regeln som är dum eller beloppet som är det? Vad ska ska styra i stället och vem ska avgöra det?

Om.han inte skötte jobbet skulle det ju vara något som iaf kan liknas med bedrägeri, ska han sova gott då?

Ovanligt ogenomtänkt resonemang för att vara från dig ( det är en liten liten komplimang insmygen).

Mr Eks
2016-10-05, 18:25
Men 123124 kr ska få avgöra någons livsöde? Alltså var går då gränsen, och vem avgör den? Vem kompass styr?
Är.det regeln som är dum eller beloppet som är det? Vad ska ska styra i stället och vem ska avgöra det?

Om.han inte skötte jobbet skulle det ju vara något som iaf kan liknas med bedrägeri, ska han sova gott då?

Ovanligt ogenomtänkt resonemang för att vara från dig ( det är en liten liten komplimang insmygen).

Uppenbarligen får man inte uttrycka känslor på kolozzeum för då kommer moderatorerna och bannar en.

Hursomhelst så är det enda av relevans i den här diskussionen att 23:- SEK för lite inte ska avgöra någons liv. Du kan diskutera detta med dig själv i vilka vackra termer du vill, och låtsas vara intellektuell och högstående, men för oss som lever i verkligheten så kvarstår ett enkelt faktum: att tjäna 23:- för lite är aldrig ett skäl till att skickas från sitt hem.

Ett Orm
2016-10-05, 18:32
Uppenbarligen får man inte uttrycka känslor på kolozzeum för då kommer moderatorerna och bannar en.

Hursomhelst så är det enda av relevans i den här diskussionen att 23:- SEK för lite inte ska avgöra någons liv. Du kan diskutera detta med dig själv i vilka vackra termer du vill, och låtsas vara intellektuell och högstående, men för oss som lever i verkligheten så kvarstår ett enkelt faktum: att tjäna 23:- för lite är aldrig ett skäl till att skickas från sitt hem.

Har jag sagt emot att 23 kr är för lite? Vad är det som gör det ett faktum? Att du tycker det?
Förstår du ens vad som diskuteras?

Så många frågor...

Jorgen
2016-10-05, 19:05
Uppenbarligen får man inte uttrycka känslor på kolozzeum för då kommer moderatorerna och bannar en.

Uppenbarligen är du inte bannad eftersom du fortfarande kan skriva här.
Uppenbarligen har du inte läst reglerna.
"§4. Alla typer av personpåhopp, hotelser eller kränkande inlägg är förbjudet. Detta inkluderar även nazistiska, rasistiska och likartade inlägg. "
Uppenbarligen bröt du mot denna regel och uppenbarligen blev du varnad för detta.

Uppenbarligen så är det smart att undvika personangrepp och dylikt om du inte vill få fler varningar, eller bli bannad.

hurril
2016-10-05, 20:13
Men 123124 kr ska få avgöra någons livsöde? Alltså var går då gränsen, och vem avgör den? Vem kompass styr?
Är.det regeln som är dum eller beloppet som är det? Vad ska ska styra i stället och vem ska avgöra det?

Om.han inte skötte jobbet skulle det ju vara något som iaf kan liknas med bedrägeri, ska han sova gott då?

Ovanligt ogenomtänkt resonemang för att vara från dig ( det är en liten liten komplimang insmygen).

Jag förstår att du vill att jag ska erkänna att det är en flytande skala för att du tror att detta är ett problem för mig. Men det är inte ett problem för mig eftersom jag ju _vill_ att ingens öde ska avgöras av något så dumt som 23 spänn. Ett system som är konstruerat kring ett sådant kriterium lider av problem med proportionalitet. Detta är dessutom det konkreta exemplet; mitt argument handlar om principen att undvika paragrafrytteri och inte om att jag inte kom på ett bättre exempel.

Min sport styrkelyft är full av den här typen av onödigt specifika regler som öppnar för småpåvar att få ut sin frustration från sitt värdelösa liv. "Du flyttade foten så jag underkänner lyftet." Inte för att jag fick någon som helst fördel, tvärtom snarare, utan för att regeln säger det. Därmed har du även ryggen fri. (Nu är regeln inte utformad så längre som tur är.)

Jag kan även sympatisera med människor som tar lagen i egna händer och bestämmer att de får ta även andra droger än de statligt begivna. Även med polisen som säger: jag ser att du rökt en holk. Gå hem!

delizh
2016-10-05, 21:35
Jag känner 2st som dopar sig

Person nr 1 berättade det efter 2år sen jag lärde känna honom (väldigt nära men hur säger jag inte).
Han är runt 35 och dopat sig till och från sen 20 års åldern. Han tävlar, utomlands och i Sverige, han har vunnit SM, han har även pissat rent under alla åren.
Alltid trott han var ren, men icke. Men jag hatar han inte för det, inte det minsta, fortfarande lika mycket omtyckt.

Person nr 2 berättade det när jag träffade han andra gången jag träffade han. Men han är inte så grov (än) :)

Ett Orm
2016-10-05, 23:29
Jag förstår att du vill att jag ska erkänna att det är en flytande skala för att du tror att detta är ett problem för mig. Men det är inte ett problem för mig eftersom jag ju _vill_ att ingens öde ska avgöras av något så dumt som 23 spänn. Ett system som är konstruerat kring ett sådant kriterium lider av problem med proportionalitet. Detta är dessutom det konkreta exemplet; mitt argument handlar om principen att undvika paragrafrytteri och inte om att jag inte kom på ett bättre exempel.

Min sport styrkelyft är full av den här typen av onödigt specifika regler som öppnar för småpåvar att få ut sin frustration från sitt värdelösa liv. "Du flyttade foten så jag underkänner lyftet." Inte för att jag fick någon som helst fördel, tvärtom snarare, utan för att regeln säger det. Därmed har du även ryggen fri. (Nu är regeln inte utformad så längre som tur är.)

Jag kan även sympatisera med människor som tar lagen i egna händer och bestämmer att de får ta även andra droger än de statligt begivna. Även med polisen som säger: jag ser att du rökt en holk. Gå hem!

Nej, jag vill att du ska erkänna att Man ska givetvis följa sin egen moral före lagens - annat är att flirta med ett Nürnbergförsvar.
är en på tok för grov generalisering för att vara rätt.
Flytta foten, 23 kr mm regler beror ju på vad saken gäller.
Jag skulle inte acceptera att förlora ett VM-guld om motståndaren flyttade sin fot.
Om jag hamnade sjua i stället för sexa på DM skulle det kvitta.

Alla regler kan inte, av moraliska men inte minst praktiska orsaker, vara flytande.
Att alla ska få individanpassade regler fullt ut vore det bästa, men är en utopi som är omöjlig.

Men jag fattar vad du menar och håller i sak med dig.

Men jag sympatiserar inte direkt med personer som bryter regler för sin egen vinning när det finns alternativ, eller helt enkelt är lata.
För mig är tex att röka på helt ok som sak, det är mer omständigheterna omkring som avgör. Har man inte tagit hänsyn till dom har man handlat fel.

Som moralisk kompass brukar jag ha att om jag tycker det är ok att mina barn gör/håller på med det är det också ok för andra och mig själv.
Har ju naturligtvis brutit mot det hundratals gånger..

hurril
2016-10-06, 12:45
Nej, jag vill att du ska erkänna att
är en på tok för grov generalisering för att vara rätt.
Flytta foten, 23 kr mm regler beror ju på vad saken gäller.
Jag skulle inte acceptera att förlora ett VM-guld om motståndaren flyttade sin fot.
Om jag hamnade sjua i stället för sexa på DM skulle det kvitta.

Alla regler kan inte, av moraliska men inte minst praktiska orsaker, vara flytande.
Att alla ska få individanpassade regler fullt ut vore det bästa, men är en utopi som är omöjlig.

Men jag fattar vad du menar och håller i sak med dig.

Men jag sympatiserar inte direkt med personer som bryter regler för sin egen vinning när det finns alternativ, eller helt enkelt är lata.
För mig är tex att röka på helt ok som sak, det är mer omständigheterna omkring som avgör. Har man inte tagit hänsyn till dom har man handlat fel.

Som moralisk kompass brukar jag ha att om jag tycker det är ok att mina barn gör/håller på med det är det också ok för andra och mig själv.
Har ju naturligtvis brutit mot det hundratals gånger..

Jag men då verkar vi se lika på det. Du jämför VM med DM vilket fint exemplifierar det jag kallar för proportionalitet. Om uppehållstillstånd/ VM-Guld står på spel så kan man inte låta i sig obetydliga skillnader få avgöra.

Det du säger om pårökning likaså. Ingen borde bry sig om Ronny, 38, röker en braj på en Raggae-fest i Frölunda innan han går hem och drar en liten liten runk. Att trassla in honom i rättsväsendet så att han förlorar jobbet på ICA är en konsekvens som är helt omöjlig att smälta när hans lagerarbetande kamrater söp sig till medvetslöshet varje helg hela samma höst.

Nürnberg-försvar är just: jag följde bara order/ lagen. Man har ett moraliskt ansvar inför sig själv och sin omgivning att vara bättre än så.

Luca Brasi
2016-10-06, 13:04
Jag ogillar nog folk som röker lite mer.
Man skulle med samhällets moraliska kompass i åtanke kunna sälja Deca durabol på ICa med en stor text där det står: kan ge dig acne små bollar och kardiovaskulär problem.
Typ.

Agitator
2016-10-06, 13:06
Som moralisk kompass brukar jag ha att om jag tycker det är ok att mina barn gör/håller på med det är det också ok för andra och mig själv.
Har ju naturligtvis brutit mot det hundratals gånger..


Sett en del "barn" som dopar sig.
De som är pro liberal doping här tycker nog inte det är ok. Förståligt. Allting är inte svart eller vitt.

Gerdler
2016-10-06, 13:39
Konstigt att det blev så mycket diskussion om det här. Vi är ju mestadels överens och vi har inte ens så starka åsikter i frågan i fråga. Det känns som det diskuteras friskt om bisaker, hypotetiska och reella anekdoter samt mer eller mindre passande analogier.

ARMSTARK
2016-10-06, 13:47
Jag ogillar nog folk som röker lite mer.
Man skulle med samhällets moraliska kompass i åtanke kunna sälja Deca durabol på ICa med en stor text där det står: kan ge dig acne små bollar och kardiovaskulär problem.
Typ.

Hur vet du vilka du ska ogilla, det är omöjligt att se vilka det är. Du skulle bli förvånad om du visste vilka som röker. En mycket stor andel är gamla gubbar med slips som sitter på kontor, den kategorin som förr om åren tog sig en fet whisky på kvällen. "Hollywood-flummaren" ser man bara på film.

Brofessorn
2016-10-06, 13:49
Hur vet du vilka du ska ogilla, det är omöjligt att se vilka det är. Du skulle bli förvånad om du visste vilka som röker. En mycket stor andel är gamla gubbar med slips som sitter på kontor, den kategorin som förr om åren tog sig en fet whisky på kvällen. "Hollywood-flummaren" ser man bara på film.

Tror nog han menar tobaks-rökare.

Luca Brasi
2016-10-06, 14:21
Tror nog han menar tobaks-rökare.

Korrekt folk som röker annat blir åtminstone höga och har åtminstone en sorts anledning att röka.

Jag ogillar även Moder Theresa.

Läskeblask
2016-10-06, 16:09
Nej gör det själv. SammA människa är jag som innan. Lite större och fattigare dock. Jävligt onödigt egentligen

Läskeblask
2016-10-06, 16:25
Intressant tråd. Varför skulle man avsky folk som preppar? Snackar nu om vanligt folk ej tävlande. Det är en sak att se ner på deras val de gjort genom att preppa men inte orkar jag bry mig om folk som pundar, luktar illa eller inte tvättar tänderna. Många som preppar ångrar sig i nåt skede, man blir äldre och livet förändras och pengar behövs til annat. Jag mår skit utan prepp fastän kungsboan fungerar och man fysiskt sett är ok. Känslan när man krymper, kläderna hänger och det känns tungt på gymmet är jävlig. Vet några fall ett par större killar slutat men endå lyckats hålla en bra fysik. Att byggare går omkring och prisar proteinpulver och lurar blåögda barn gillar jag ej men varför medge nånting och få stämpel i pannan?

leee
2016-10-06, 16:33
Nej gör det själv. SammA människa är jag som innan. Lite större och fattigare dock. Jävligt onödigt egentligen

känns det inte lite läskigt att ta något som du egentligen inte har en aning om vad det innehåller för det är väl inte utskrivet.

Läskeblask
2016-10-06, 16:46
känns det inte lite läskigt att ta något som du egentligen inte har en aning om vad det innehåller för det är väl inte utskrivet.

I början ja. Nu funderar jag ej på det. Man har tryckt i sig skit som sett jävligt suspekt ut. Det är väl som med allt annat, när gränsen har överträtts så bär det av ordentligt

Ett Orm
2016-10-06, 17:55
Sett en del "barn" som dopar sig.
De som är pro liberal doping här tycker nog inte det är ok. Förståligt. Allting är inte svart eller vitt.

Det är för att pro- fritt allt inte har barn.
Jag vill ju inte att mitt barn ska dopa sig även vid 30.

Men vad Berra i skövde som jag inte känner gör skiter väl jag i, och det man skiter i funkar inte som måttstock.

r3mpuh
2016-10-06, 18:07
Ja, avskyr alla människor.

Läskeblask
2016-10-06, 19:08
Det handlar nog om vem du jämför med. Jag skulle tro att man kan bli större än jag är t.ex., utan att träna men trycka testo. Jag har tränat cirka 14 år så om jag inte har nått en platå är jag obetydligt långt ifrån i alla fall. Det har inte hänt jättemycket de senaste 7-8 åren tycker jag.

Nu har vi en lite övertro på testo. Om man tränar hårt och köter kosten så blir man bra mycket bättre än nån otränad vattenballong på testo. Köper det att man som i studien dom första 20 veckorna växer bättre med endast preppen.Kanske.

Agitator
2016-10-06, 20:34
Nu har vi en lite övertro på testo. Om man tränar hårt och köter kosten så blir man bra mycket bättre än nån otränad vattenballong på testo. Köper det att man som i studien dom första 20 veckorna växer bättre med endast preppen.Kanske.

Du tror alltså att en ren får mer muskelmassa än någon som är otränad och skjuter massa testo och slappar i soffan?

När studier pekar på något helt annat.

Sheogorath
2016-10-06, 21:02
Nu har vi en lite övertro på testo. Om man tränar hårt och köter kosten så blir man bra mycket bättre än nån otränad vattenballong på testo. Köper det att man som i studien dom första 20 veckorna växer bättre med endast preppen.Kanske.

Jag kan tänka mig att båda scenariona kan stämma. Någon som svarar väldigt bra på ren styrketräning kan bli mer muskulös än någon som svarar dåligt på doping. Men även det omvända. Hur det ser ut i snitt vågar jag inte sia i. Men vi har i alla fall en studie som pekar i en viss riktning. Det är väl svårt att få tillstånd att göra en ordentlig studie där man trycker i försökspersonerna hästdoser anabola steroider under fem år.

Damonk
2016-10-06, 21:11
Det är väl svårt att få tillstånd att göra en ordentlig studie där man trycker i försökspersonerna hästdoser anabola steroider under fem år.

Kan man inte engagera några kinesiska forskare eller så i det här?

KoloKungen
2016-10-06, 21:14
Intressant tråd. Varför skulle man avsky folk som preppar?

En gick till och med så långt så han skulle säga upp bekantskapen med sin egen bror. Såna människor skrämmer mig långt mycket mer än Adam.

ceejay
2016-10-06, 21:24
En gick till och med så långt så han skulle säga upp bekantskapen med sin egen bror. Såna människor skrämmer mig långt mycket mer än Adam.

Det blir helt bisarrt ibland, folks tankegångar.

En "bekant" dricker väldiga mängder alkohol. Men tycker folk som röker på ibland är pundare.

Latissimus Dorsi
2016-10-06, 21:43
Nu har vi en lite övertro på testo. Om man tränar hårt och köter kosten så blir man bra mycket bättre än nån otränad vattenballong på testo. Köper det att man som i studien dom första 20 veckorna växer bättre med endast preppen.Kanske.
^stämmer inte

TranceII
2016-10-06, 21:47
Du tror alltså att en ren får mer muskelmassa än någon som är otränad och skjuter massa testo och slappar i soffan?

När studier pekar på något helt annat.

Nej, studier pekar inte på något annat. Läs studien och förstå vad de faktiskt undersökte och konsekvenserna av det. 20 veckor är 20 veckor. Det är allt det är och det betyder inte att du kan säga att det betyder att de kommer fortsätta att växa med den takten (självklart så kommer de nå en platå).

Det finns väldigt många som preppar och väldigt många som får väldigt mediokra resultat av det.

TranceII
2016-10-06, 21:49
^stämmer inte

Varför tror du inte det?

Latissimus Dorsi
2016-10-06, 21:55
Varför tror du inte det?

Man måste nog vara riktigt förvirrad om man tror att så länge man bara ''sköter sin kost'' och ''tränar bra'' på något sätt kan jämföra sig med någon som brukar testosteron, eller ens brukat testo för att sedan träna rent som en sopa.

Sheogorath
2016-10-06, 22:00
Fast det är inte vad som diskuteras tror jag. :)

Agitator
2016-10-06, 22:10
Nej, studier pekar inte på något annat. Läs studien och förstå vad de faktiskt undersökte och konsekvenserna av det. 20 veckor är 20 veckor. Det är allt det är och det betyder inte att du kan säga att det betyder att de kommer fortsätta att växa med den takten (självklart så kommer de nå en platå).

Det finns väldigt många som preppar och väldigt många som får väldigt mediokra resultat av det.

Så du anser studien som utförts slutar helt där i utvecklingen ifall den utförts längre?


Jag drar växlarna att någon som äter tillskotten de får från läkemedels industrin kommer lägga på sig bra mer över en längre mätperiod än en ren.

Till och med att de skapar så mycket mer muskelmassa i slutändan att en som är ren inte ens kommer troligen matcha det.

Att personen som bara slappar och får sina tillskott under studien inte kanske är lika estetisk i slutändan är inget jag lägger vikt vid.

Muskelmassan var det väl ändå som var kärnan i diskussionen?

TranceII
2016-10-06, 22:30
Så du anser studien som utförts slutar helt där i utvecklingen ifall den utförts längre?


Jag drar växlarna att någon som äter tillskotten de får från läkemedels industrin kommer lägga på sig bra mer över en längre mätperiod än en ren.

Till och med att de skapar så mycket mer muskelmassa i slutändan att en som är ren inte ens kommer troligen matcha det.

Att personen som bara slappar och får sina tillskott under studien inte kanske är lika estetisk i slutändan är inget jag lägger vikt vid.

Muskelmassan var det väl ändå som var kärnan i diskussionen?

Jag skulle vara ganska tveksam, speciellt om de bara ligger på 600 mg testo i veckan. Det finns en hel del som går på sådana doser och sedan inte går av och det händer helt klart en hel del i början om de är motiverade men om de inte sköter träningen så händer det inte så jäkla mycket mer efter några månader.

Det är klart man inte kan veta utan att faktiskt börja testa men som nämnt så känns det som folk har en övertro på testo.

Enda är väl kanske om man sköter kosten väldigt bra men inte tränar. Svårt att se sådana exempel i verkligheten så har svårt att hitta exempel på det.

TranceII
2016-10-06, 22:31
Man måste nog vara riktigt förvirrad om man tror att så länge man bara ''sköter sin kost'' och ''tränar bra'' på något sätt kan jämföra sig med någon som brukar testosteron, eller ens brukat testo för att sedan träna rent som en sopa.

Läs diskussionen innan du svarar.

Latissimus Dorsi
2016-10-06, 22:37
Läs diskussionen innan du svarar.

?

Det Sheo påstår stämmer och den som svarade på hans påstående är ute och cyklar

Valfri sopa som skjuter testo kommer i många fall vara grövre än någon som tränat seriöst hela sitt liv.

anvihl
2016-10-07, 00:32
Så ni menar att intracellulära receptorer är immuna på adaption och samma dos testosteron kommer alltid ge samma resultat? *popcorn*

Agitator
2016-10-07, 00:55
Så ni menar att intracellulära receptorer är immuna på adaption och samma dos testosteron kommer alltid ge samma resultat? *popcorn*

Nej.

Men hur långt hinner man hinna det tar "stopp" och skulle inte den nivån troligen vara lite högre än en ren?

Läskeblask
2016-10-07, 05:51
Som jag skrev så i början ökar prepparen bättre tror jag. Efter en tid så ökar den inte mera. Oavsett fastän man trycker så är det i slutändan måsta på att öka antalet skivor på stången eller öka belastningen på nåt annat sätt. Som sagt så finns det en övertro på prepp även om det är skillnad som natt å dag på att va ren vs icke-ren.

VoDaresVins
2016-10-07, 09:36
Jag är dåligt insatt i ämnet, men åtminstone tidigare har det ju diskuterats om risk för ökad agressivitet. Är ju inte bara individens egna problem isåfall.

Avsky är för starkt ord.

Diomedea exulans
2016-10-07, 09:45
Jag är dåligt insatt i ämnet, men åtminstone tidigare har det ju diskuterats om risk för ökad agressivitet. Är ju inte bara individens egna problem isåfall.

Sen finns det de som påstår att roid rage är en myt... Vilket har svårt att tro på, efter uttalanden som dessa:

YkaNg02BgrU

Vid 2:08 här:
JKxF1N-YPEY

leee
2016-10-07, 09:45
Jag är dåligt insatt i ämnet, men åtminstone tidigare har det ju diskuterats om risk för ökad agressivitet. Är ju inte bara individens egna problem isåfall.



Avsky är för starkt ord.



Är man labil utan så lär det inte bli bättre med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Läskeblask
2016-10-07, 10:07
Beror på vad man intar också. Det stämmer ungefär lika bra som att säga att man blir aggressiv av alkohol. Endel blir det andra inte. Om man är en ostabil människa så undrar jag inte alls om man har ihjäl nån om man intar rätt peparat men dom flesta har inga problem

blåvitt
2016-10-07, 10:15
Man måste nog vara riktigt förvirrad om man tror att så länge man bara ''sköter sin kost'' och ''tränar bra'' på något sätt kan jämföra sig med någon som brukar testosteron, eller ens brukat testo för att sedan träna rent som en sopa.

Så du tror att om jag skulle trycka i mig en massa testo under de kommande tio åren utan att träna eller äta bra runt det så skulle jag ha en bättre fysik än säg, King Grub? Sheo?

King Grub
2016-10-07, 10:23
Man får nog en ful fysik även om man skulle lägga på sig lika mycket muskelmassa. Med träning kan man ju bestämma vilka muskler man prioriterar efter behov, men handlar det bara om dopning får man ju ta tillväxten där den blir.

trädgårdsmöbel
2016-10-07, 10:23
Har ni sett en steroidsnubbe hög på amfetamin och full som blir arg? Det är rätt otäckt. Där har vi ett roidrage!

Läskeblask
2016-10-07, 10:29
Amfetaminet hade ingen del i det?

Diomedea exulans
2016-10-07, 10:31
Man får nog en ful fysik även om man skulle lägga på sig lika mycket muskelmassa. Med träning kan man ju bestämma vilka muskler man prioriterar efter behov, men handlar det bara om dopning får man ju ta tillväxten där den blir.

Fast om det lägger sig jämt över hela kroppen, borde det inte bli rätt snyggt då?

Läskeblask
2016-10-07, 10:35
Fast om det lägger sig jämt över hela kroppen, borde det inte bli rätt snyggt då?

Nbej för muskelmassan man får är inte stor

King Grub
2016-10-07, 10:35
Det gör det inte. Man har inte receptorer på det sättet.

Man and Machine
2016-10-07, 10:38
Varför diskuteras överhuvudtaget ren träning vs. preppare som inte tränar. Vem fan preppar utan att träna?

Diomedea exulans
2016-10-07, 10:43
Varför diskuteras överhuvudtaget ren träning vs. preppare som inte tränar. Vem fan preppar utan att träna?

Finns säkert en och annan dåre. Jag hörde om folk som hade steroider som partydrog.

Luca Brasi
2016-10-07, 10:48
Varför diskuteras överhuvudtaget ren träning vs. preppare som inte tränar. Vem fan preppar utan att träna?

Det finns det.
Jag har träffat på dylika.
Personer som är mycket mer intresserade av att bygga sin strreetcred och sitt våldskapital än att vinna gipstrofer och rabatt på kosttillskott.
Så ja steroider har potential som gatudrog.

ARMSTARK
2016-10-07, 10:50
Varför diskuteras överhuvudtaget ren träning vs. preppare som inte tränar. Vem fan preppar utan att träna?

Hehe, jag vet en snubbe som var missnöjd med resultaten av sitt kurandet:
"Ey, jag får inte muskler, jag blir tjock."
"Men hur tränar du då?"
"Jag tränar inte."
:laugh:

Bmwtwinturbo
2016-10-07, 10:55
Det som jag tycker är tråkigt med andras brukande förutom det uppenbara med kriminella som blir farligare pga mer muskler är ju den skeva bild av verkligheten som skapas.
Finns säkerligen en hel hög dopade ex instragramprofiler (både killar och tjejer) som är någon form av målbild för många och som skapar en falsk bild av vad som kan uppnås. Typ dom som på väldigt kort tid blivit vältränade med ganska medioker träning som hyllas i skyarna.

Diomedea exulans
2016-10-07, 11:00
Det som jag tycker är tråkigt med andras brukande förutom det uppenbara med kriminella som blir farligare pga mer muskler är ju den skeva bild av verkligheten som skapas.
Finns säkerligen en hel hög dopade ex instragramprofiler (både killar och tjejer) som är någon form av målbild för många och som skapar en falsk bild av vad som kan uppnås. Typ dom som på väldigt kort tid blivit vältränade med ganska medioker träning som hyllas i skyarna.

Det finns ytterligare en sida av det problemet: Steroider ökar inte bara muskelmassan och styrkan, utan även motivationen. Instagrammodellerna du talar om är inte bara orealistiskt stora, starka och hårda, utan orealistiskt motiverade dessutom. Så naiva stackare som inte når upp till deras ideal riskerar att inte bara klandra sig för att de inte är lika vältränade som sina idoler, utan även för att de inte orkar kämpa lika hårt som sina idoler, ovetande om att idolerna har fuskat på båda punkterna.

Rikard Jansson
2016-10-07, 11:27
Har träffat på folk som har preppat stenhårt och tränat lika hårt som har haft ganska dåliga resultat. Det är en egoskyddande fantasi att man skulle bli enorm av testo och att slöträna, folk vill gärna tro att de skulle bli näste Mr Olympia eller motsvarande om de bara satte lite nålar men såklart är bättre moraliskt utrustade än så.

edit: ganska dåliga är att ta i, men definitivt inte så att man tänker att de måste ta något.

leee
2016-10-07, 11:28
Har ni sett en steroidsnubbe hög på amfetamin och full som blir arg? Det är rätt otäckt. Där har vi ett roidrage!

den här Martin jonsson som slog ihjäl sin flickvän använde bl.a anabola så nog kan det spåra ur och han anses frisk i huvudet.

Klagarn
2016-10-07, 11:36
Har träffat på folk som har preppat stenhårt och tränat lika hårt som har haft ganska dåliga resultat. Det är en egoskyddande fantasi att man skulle bli enorm av testo och att slöträna, folk vill gärna tro att de skulle bli näste Mr Olympia eller motsvarande om de bara satte lite nålar men såklart är bättre moraliskt utrustade än så.

edit: ganska dåliga är att ta i, men definitivt inte så att man tänker att de måste ta något.

+1

Det enda vettiga som sagts i den här tråden.

Läskeblask
2016-10-07, 11:46
Dom flesta ser ut som skit,ja. Stör mig på folk som tror att det går att slöträna och skits i kosten och få en i mina ögon bra fysik. Aas som partydrog? Då är man ju en äkta idiot. Nån jävel kanske blir hög i hatten och lite aggressiv och kåt thats it.

Bossebäver
2016-10-07, 12:08
Dom flesta ser ut som skit,ja. Stör mig på folk som tror att det går att slöträna och skits i kosten och få en i mina ögon bra fysik. Aas som partydrog? Då är man ju en äkta idiot. Nån jävel kanske blir hög i hatten och lite aggressiv och kåt thats it.

Har träffat på folk som har preppat stenhårt och tränat lika hårt som har haft ganska dåliga resultat. Det är en egoskyddande fantasi att man skulle bli enorm av testo och att slöträna, folk vill gärna tro att de skulle bli näste Mr Olympia eller motsvarande om de bara satte lite nålar men såklart är bättre moraliskt utrustade än så.

edit: ganska dåliga är att ta i, men definitivt inte så att man tänker att de måste ta något.

Fast det här är ju disluterat redan, det går utmärkt att dopa sig, skita i träningen och få bättre resultat än en tränande person.

cero
2016-10-07, 12:15
Fast det här är ju disluterat redan, det går utmärkt att dopa sig, skita i träningen och få bättre resultat än en tränande person.

Stämmer det även på lång sikt?

anvihl
2016-10-07, 12:20
Skulle gå så långt och ställa den retoriska frågan; har man mer fettfri massa en månad efter man slutat kuren och ingen träning har skett under kuren och vätskan har runnit av en den som har tränat under kurtiden?

Görs om jag inte minns fel ingen skillnad alls i studien på muskelmassa och vätska, man mäter bara fettfri massa. Vätska lägger alla på sig rätt ordentligt av när man testosterondopar sig.

King Grub
2016-10-07, 12:28
https://people.emich.edu/smcgregor/Ergogenic%20Aids%202k4/Steroids/Proof%20of%20the%20effect%20of%20testosterone%20on %20skeletal%20muscle.pdf

Läskeblask
2016-10-07, 12:39
Stämmer det även på lång sikt?

Nej

VoDaresVins
2016-10-07, 12:43
Beror på vad man intar också. Det stämmer ungefär lika bra som att säga att man blir aggressiv av alkohol. Endel blir det andra inte. Om man är en ostabil människa så undrar jag inte alls om man har ihjäl nån om man intar rätt peparat men dom flesta har inga problem

Där är ju också isåfall en skillnad med längden på perioderna. Kände i yngre dar till en handfull personer man skulle hålla sig bort från när de var berusade eftersom de i princip kunde starta bråk med vem som helst. De skulle dock inte gjort nåt i nyktert tillstånd. Men då pratar man ju om några timmar under nån kväll per månad, inte 24/7.
Antar ändå aggressionsnivåerna inte kan vara på samma nivå. Skulle nog vara vanligare med nyheter om flippade personer då.

Läskeblask
2016-10-07, 12:48
Där är ju också isåfall en skillnad med längden på perioderna. Kände i yngre dar till en handfull personer man skulle hålla sig bort från när de var berusade eftersom de i princip kunde starta bråk med vem som helst. De skulle dock inte gjort nåt i nyktert tillstånd. Men då pratar man ju om några timmar under nån kväll per månad, inte 24/7.
Antar ändå aggressionsnivåerna inte kan vara på samma nivå. Skulle nog vara vanligare med nyheter om flippade personer då.

Hur menar du? Visst kan man va mer arg i början på en kur t.ex. Då jag tog ett visst preparat var jag arg redan när jag satte mig i bilen på morgonen enda tills jag lade mig på kvällen. Eller lättirriterad kan man säga. Skulle jag vara en agressiv person så skulle jag inte undra om man flippat ordentljgt

VoDaresVins
2016-10-07, 12:58
Hur menar du? Visst kan man va mer arg i början på en kur t.ex. Då jag tog ett visst preparat var jag arg redan när jag satte mig i bilen på morgonen enda tills jag lade mig på kvällen. Eller lättirriterad kan man säga. Skulle jag vara en agressiv person så skulle jag inte undra om man flippat ordentljgt

Menar om agressionsnivån är förhöjd hela tiden under en kur så är det ju nåt värre än de som blir agressiva av alkohol. Det är ju då säg mellan 22:00 - 03:00 nån lördagkväll i månaden. Dock är ju många av de som flippar av alkohol inte bara lättretliga utan söker medvetet bråk.

WHITEFOLKS
2016-10-07, 13:05
Menar om agressionsnivån är förhöjd hela tiden under en kur så är det ju nåt värre än de som blir agressiva av alkohol. Det är ju då säg mellan 22:00 - 03:00 nån lördagkväll i månaden. Dock är ju många av de som flippar av alkohol inte bara lättretliga utan söker medvetet bråk.

Och dessutom exponerade mot samma sorts stollar :D

Är ju lite skitsamma om man är lite aggro om man sitter hemma och kolla på bingolotto.

Läskeblask
2016-10-07, 13:05
Menar om agressionsnivån är förhöjd hela tiden under en kur så är det ju nåt värre än de som blir agressiva av alkohol. Det är ju då säg mellan 22:00 - 03:00 nån lördagkväll i månaden. Dock är ju många av de som flippar av alkohol inte bara lättretliga utan söker medvetet bråk.

Frågan är ju också att hur mycket kan man skylla på aas? Många som flippar gör det troligtvis med en alkohol eller andra droger i kroppen. Hur som helst så är alkoholen 100ggr värre om vi endast tänker på möjligheten att bli aggressiv. Särskilt unga män kan få för sig att de är stålmannen för att de kurar och försöker spöa på folk. Precis som med allt annat är det fast i individen. De som ofta blir sura i fyllan har ju ofta nån slags problem som nyktra ( dåligt självförtoende, depression osv) lika är det väl med aas

Wain
2016-10-07, 13:18
https://people.emich.edu/smcgregor/Ergogenic%20Aids%202k4/Steroids/Proof%20of%20the%20effect%20of%20testosterone%20on %20skeletal%20muscle.pdf

Hmm... Hur kör man på bästa sätt en kur placebo? Eller får man även de negativa effekterna av placebo?
:D

Diomedea exulans
2016-10-07, 13:34
Hur som helst så är alkoholen 100ggr värre om vi endast tänker på möjligheten att bli aggressiv. Särskilt unga män kan få för sig att de är stålmannen för att de kurar och försöker spöa på folk. P

En jag känner som definitivt aldrig tagit AAS trodde på fyllan att han hade superkrafter och slog handen rakt in i en bergvägg och fick åka till akuten.

ARMSTARK
2016-10-07, 14:20
Dom flesta ser ut som skit,ja. Stör mig på folk som tror att det går att slöträna och skits i kosten och få en i mina ögon bra fysik. Aas som partydrog? Då är man ju en äkta idiot. Nån jävel kanske blir hög i hatten och lite aggressiv och kåt thats it.

Den effekten diskuterades tidigare av testo, kryddat med lite extra gains och energi. Då blev några medlemar bannade så jag ska inte starta den dötsdiskussionen. Bara nämner det.

Bmwtwinturbo
2016-10-07, 15:41
Många av de dopade krogbråkarna har säkerligen haft någon form av mindervärdeskomplex som "lösts" med doping varför man plötsligen sitter med större självförtroende

TranceII
2016-10-07, 19:32
Skulle gå så långt och ställa den retoriska frågan; har man mer fettfri massa en månad efter man slutat kuren och ingen träning har skett under kuren och vätskan har runnit av en den som har tränat under kurtiden?

Görs om jag inte minns fel ingen skillnad alls i studien på muskelmassa och vätska, man mäter bara fettfri massa. Vätska lägger alla på sig rätt ordentligt av när man testosterondopar sig.

I studien där de jämför de som tränade rena och de som fick 600mg i veckan och inte tränade så verkar de ha mätt när de fortfarande låg på ja. De som fick testosteron hade gått upp 3.2 kg fettfri massa efter 10 veckor och ökade i bänkpress 10% och knäböj 19% över placebo.

Jag säger inte att det är dåligt men det finns saker som ger bättre effekt! Tyngre saker som ...kreatin! På bara 10 dagar så ökade lean body mass med 1.5kg och knäböj och bänkpress med liknande siffror som testo-grabbarna i andra studien!

https://www.researchgate.net/publication/51481543_Creatine_but_not_betaine_supplementation_ increases_muscle_phosphorylcreatine_content_and_st rength_performance

Jag säger som du att det vore rätt intressant att se resultatet efter vattnet runnit av dem då man nog kan räkna med att en ganska stor del av 3.2 kilo är vatten.

Brofessorn
2016-10-08, 07:29
I studien där de jämför de som tränade rena och de som fick 600mg i veckan och inte tränade så verkar de ha mätt när de fortfarande låg på ja. De som fick testosteron hade gått upp 3.2 kg fettfri massa efter 10 veckor och ökade i bänkpress 10% och knäböj 19% över placebo.

Jag säger inte att det är dåligt men det finns saker som ger bättre effekt! Tyngre saker som ...kreatin! På bara 10 dagar så ökade lean body mass med 1.5kg och knäböj och bänkpress med liknande siffror som testo-grabbarna i andra studien!

https://www.researchgate.net/publication/51481543_Creatine_but_not_betaine_supplementation_ increases_muscle_phosphorylcreatine_content_and_st rength_performance

Jag säger som du att det vore rätt intressant att se resultatet efter vattnet runnit av dem då man nog kan räkna med att en ganska stor del av 3.2 kilo är vatten.
Kreatin - bättre än anabola?

Skickat via Tapatalk

Taurus
2016-10-08, 08:48
Om de går runt med dåliga ursäkter och osanning. Det är klent.

Ishnak
2016-10-08, 08:56
Har inget generellt problem med att folk tar AAS men av vad man kan läsa sig till stannar det sällan där. Bruket verkar ganska fort gå över i missbruk.
Gå in på ett annat välkänt forum och jämför diskussionerna på doping- och drogforumen.
Enda skillnaden på diskussionerna är namnen på preparaten.
Sen är dubbelmoralen ganska avskyvärd för att relatera till rubriken.
Å ena sidan vill brukare ofta säga hur liten betydelse bruket har i allmänna diskussioner men å andra sidan i kurrapporter beskriver de gärna hur de lägger på sig 5-10 kilo under bara några veckors tid och känner sig som vandrande gudar när de ligger på testo.

Rahf
2016-10-08, 09:13
Har inget generellt problem med att folk tar AAS men av vad man kan läsa sig till stannar det sällan där. Bruket verkar ganska fort gå över i missbruk.
Gå in på ett annat välkänt forum och jämför diskussionerna på doping- och drogforumen.
Enda skillnaden på diskussionerna är namnen på preparaten.
Sen är dubbelmoralen ganska avskyvärd för att relatera till rubriken.
Å ena sidan vill brukare ofta säga hur liten betydelse bruket har i allmänna diskussioner men å andra sidan i kurrapporter beskriver de gärna hur de lägger på sig 5-10 kilo under bara några veckors tid och känner sig som vandrande gudar när de ligger på testo.

Vad jag sett själv så kommer infallsvinkeln från andra hållet. Det verkar snarare som att många 'milda' missbrukare får för sig att bruka steroider. Fast säkerligen ökar prevalensen från båda hållen, den ena har högre risk att missbruka doping, och den andra droger.

Gober
2016-10-08, 17:33
On topic, nej jag hatar inte individer som dopar sig. Det finns missbrukare av alla kategorier som är bra människor och vice versa. Stör mig som många andra på en del av fitnesskretsen som går ut med att vara rena och gör en grej utav det när de i själva verket är allt annat än rena.

Sen finns det givetvis många negativa effekter i ledet av missbruk. Du sponsrar kriminella element som ofta pysslar med diverse ljusskygga verksamheter, du kostar samhället om du behöver vård (men det gör andra missbruk också) osv. Men att hata någon enbart för att hen tillför kemiska substanser i sin egen kropp, nej det gör jag inte.

jonhson
2016-10-08, 19:14
On topic, nej jag hatar inte individer som dopar sig. Det finns missbrukare av alla kategorier som är bra människor och vice versa. Stör mig som många andra på en del av fitnesskretsen som går ut med att vara rena och gör en grej utav det när de i själva verket är allt annat än rena.

Sen finns det givetvis många negativa effekter i ledet av missbruk. Du sponsrar kriminella element som ofta pysslar med diverse ljusskygga verksamheter, du kostar samhället om du behöver vård (men det gör andra missbruk också) osv. Men att hata någon enbart för att hen tillför kemiska substanser i sin egen kropp, nej det gör jag inte.

Håller med på alla punkter!

Folk får i princip göra precis vad dom vill enligt mig, men va ärlig med det.
Så länge man inte skadar andra människor osv.

KoloKungen
2016-10-08, 19:21
Håller med på alla punkter!

Folk får i princip göra precis vad dom vill enligt mig, men va ärlig med det.
Så länge man inte skadar andra människor osv.

Men det är ju inte värt att ärlig eftersom man hamnar i extremt mycket skit. Vissa har kanske nån bror som säger upp bekantskapen osv. Att aktivt säga att man är ren hela tiden utan att någon tar upp det är en annan sak.

Tolkia
2016-10-08, 19:46
Går det något off topic-virus nu, eller? Alla inlägg efter detta om "parasiter i vårt land", eller som fortsätter på sådan diskussion, kommer att generera varning. Det brukar vara svårt nog att hålla trådar som den här på rätt sida av staketet när de håller sig ON topic.

jonhson
2016-10-08, 19:56
Men det är ju inte värt att ärlig eftersom man hamnar i extremt mycket skit. Vissa har kanske nån bror som säger upp bekantskapen osv. Att aktivt säga att man är ren hela tiden utan att någon tar upp det är en annan sak.

Jag skulle utan tvekan va ärlig mot människor som betyder något för mig. Även säkert öppen mot andra som skulle fråga.

Jag tycker det personligen värre att supa ner sig 1-2 ggr/vecka än att tex dopa sig eller röka gräs etc.

Hade absolut kunna tänka mig att dopa mig förr eller senare om jag inte varit rädd för biverkningarna.
Sen finner jag väl ingen större anledning då jag inte riktigt har förstått varför man dopar sig.
Men ja, skulle jag ändra uppfattning så vet man ju aldrig.
Tills dess så har jag inga problem med om andra gör det.

Brofessorn
2016-10-08, 19:59
Jag skulle utan tvekan va ärlig mot människor som betyder något för mig. Även säkert öppen mot andra som skulle fråga.

Så du skulle erkänna ett brott till random gymsnubbe som undrar om du är natty?

Skickat via Tapatalk