handdator

Visa fullständig version : Plugga näringslära

Past0rn
2016-09-25, 09:28
Hej, jag undrar om någon har erfarenhet av att ha läst någon kurs i näringslära på högskolan eller universitet.

Syftet är väl främst är ett stort intresse jag har. Även eventuellt ha det på meritlistan om jag skulle jobba som personlig tränare i framtiden.

:)

Linjedomarn
2016-09-25, 11:02
Ja, vad är det du vill veta?

J.V
2016-09-25, 11:03
Det ar det nog ganska manga har som har gjort.

Men vad ar det du egentligen undrar over?

Past0rn
2016-09-25, 12:26
Vill ha tips på en bra utbildning i näringslära.

Anders The Peak
2016-09-25, 20:20
Vill ha tips på en bra utbildning i näringslära.

länk (http://medicine.gu.se/avdelningar/invartesmedicinochklinisknutrition/klinisknutrition/Utbildning)

Past0rn
2016-09-26, 06:57
Tack! :)

Isseman
2016-09-26, 07:24
länk (http://medicine.gu.se/avdelningar/invartesmedicinochklinisknutrition/klinisknutrition/Utbildning)

Funderar på att läsa några av de fristående kurserna de erbjuder för nutrition när jag är klar med min Biomedicin :p

Shqypnia
2016-09-26, 08:34
Näringslära borde ingå i grundskolan alt. gymnasiet. Den kan lätt ersätta bild, musik och annat trams.

Nu blev det off topic, solly.

unsuspected
2016-09-26, 20:15
Näringslära borde ingå i grundskolan alt. gymnasiet. Den kan lätt ersätta bild, musik och annat trams.

Behandlas nog lite under hemkunskapen.

Donkens
2016-10-08, 13:07

Hade näringslära som tillval på gymnasiet.
Dock väldigt få som erbjuder det.

Bossebäver
2016-10-08, 23:07
Behandlas nog lite under hemkunskapen.

Det som borde läras ut är:
Kcal in/kcal ut.
Styrketräna och håll minst 2g protein/kg kroppsvikt under deff.

25 minuter av lektionens tid. Som hemläxa ska alla skriva en litterär analys av deffguiden för att hitta Grub:s dolda budskap och meningar i texten.

J.V
2016-10-09, 03:28
Det som borde läras ut är:
Kcal in/kcal ut.
Styrketräna och håll minst 2g protein/kg kroppsvikt under deff.

25 minuter av lektionens tid. Som hemläxa ska alla skriva en litterär analys av deffguiden för att hitta Grub:s dolda budskap och meningar i texten.Skippa delen om deff och lagg mer tid pa att utbilda sa att man aldrig behover hamna i den sitsen, dar man behover deffa.

Bossebäver
2016-10-09, 19:37
Skippa delen om deff och lagg mer tid pa att utbilda sa att man aldrig behover hamna i den sitsen, dar man behover deffa.

Du har rätt i sak, men jag ser världen som den är, inte hur den borde vara.

En överväldigande majoritet av människor med den västerländska livsstilen kommer bli tvungen att deffa, alla vet hur man undviker att hamna där.