Visa fullständig version : Linser, Bönor - Proteinpulver
Man hör ju ständigt att proteinpulver inte kan ersätta kosten. Min logik säger att det självklart inte kan ersätta kosten pga de inte innehåller näring förutom fullvärdigt protein. Alltså kan jag enbart äta bönor och linser som inte innehåller alla viktiga aminosyror och dricka proteinpulver tillsammans med dessa, det går bra eller?
Eller är det inte optimalt? Måste jag ständigt äta kött, kyckling, ägg osv?
Jag har på senaste tiden tröttnat på kött, kyckling osv. Men har inte slutat äta pga att jag känner att de behövs för resultat.
Så räcker det med Linser, bönor osv och proteinpulver?
Man hör ju ständigt att proteinpulver inte kan ersätta kosten. Min logik säger att det självklart inte kan ersätta kosten pga de inte innehåller näring förutom fullvärdigt protein. Alltså kan jag enbart äta bönor och linser som inte innehåller alla viktiga aminosyror och dricka proteinpulver tillsammans med dessa, det går bra eller?
Eller är det inte optimalt? Måste jag ständigt äta kött, kyckling, ägg osv?
Jag har på senaste tiden tröttnat på kött, kyckling osv. Men har inte slutat äta pga att jag känner att de behövs för resultat.
Så räcker det med Linser, bönor osv och proteinpulver?
Kör en vegetarisk blandkost så är det inga problem???
När du käkar kött äter du väl ändå tillbehör??? gör likadant med bönorna/linserna/svampen m.m????
Vilken typ av proteinpulver hade du tänkt? Förmodligen går det utmärkt så länge du tar ett vettigt tillskott som vassle.
Linser och bönor innehåller alla EAA, det är bara andelen som är lägre.
Det självklara valet till linserna blir ris och pasta.
Ska man ha energi att orka träna så går det inte att köra ketondrift på leucin.Det bör finnas kolhydrater med i kosten.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.