handdator

Visa fullständig version : Rb180


Bong
2004-04-21, 22:55
jag blir sur på min CoC2 jag är ganska nära under en halv cm att stänga den, tror att det är en ganska tung 2a. min kompis har testat min och en annan 2a och den andra stngde han 6ggr och min två så de skiljer lite..

någon som vågar sig på en uppskattning om jag klarar av att stänga en rb 180 ? är den väldigt jämtung med tvåan eller känner man klar skillnad?

Arne Persson
2004-04-21, 23:09
Originally posted by Bong
jag blir sur på min CoC2 jag är ganska nära under en halv cm att stänga den, tror att det är en ganska tung 2a. min kompis har testat min och en annan 2a och den andra stngde han 6ggr och min två så de skiljer lite..

någon som vågar sig på en uppskattning om jag klarar av att stänga en rb 180 ? är den väldigt jämtung med tvåan eller känner man klar skillnad?

Du har den i morgon.

Bong
2004-04-21, 23:18
fan jag kan knappt vänta :D jag är så dum jag kan inte låta bli mina grippers så jag går omkring med ständig värk. jag måste få lite ordning på detdär och köra en gång i veckan, varje tisdag ENDAST! vad tror du om de Arne, är det bättre än att springa o klämma på dem i tid och otid?

fasn kom på att jag jobbar hela vveckan ut, ja kommer inte hinna hämta ut mina grippers imorn :( måste ner till stan så fort de bara går också så du får dina kosing :)

Gripper 200 LB
2004-04-21, 23:58
Själv så köpte jag en RB 160 av Arne för någon vecka sedan bara för att jag inte riktigt klarade att stänga min CoC #2. När jag fick min RB 160 så kunde jag nästan stänga den helt men inte komplett, dagen efter så tränade jag med både CoC # 2, RB 160 och min HG 200 och upptäckte att skillnaden mellan alla tre var minimala.

Ska bli intressant och se hur du upplever din RB 180 jämfört med din CoC #2.

Själv tränar jag med grippers tre dagar i veckan men ibland fyra.

Svedberg
2004-04-22, 01:13
kan väl bara tala om dom grippers jag provat, men alla coc2 jag provat har varit MYCKET lättare än den rb180 jag har testat

Föresten Bong när köpte du en CoC2? :)

Jense
2004-04-22, 01:18
instämmer i svedbergkören.

min 180 har varit bra mycket tyngre än alla CoC2 jag kännt på.

Arne Persson
2004-04-22, 08:52
Grabbar! Då har ni inte känt på tung CoC#2.;)

Nils
2004-04-22, 08:55
Originally posted by Gripper 200 LB
Själv så köpte jag en RB 160 av Arne för någon vecka sedan bara för att jag inte riktigt klarade att stänga min CoC #2. När jag fick min RB 160 så kunde jag nästan stänga den helt men inte komplett, dagen efter så tränade jag med både CoC # 2, RB 160 och min HG 200 och upptäckte att skillnaden mellan alla tre var minimala.

När jag köpte min RB160 blev jag förvånad över att den var nästan identisk med min COC#1!
Sen blev den stål RB160 kromad för att bli extra tung och den var inte så långt ifrån min COC#2 dock.

Arne Persson
2004-04-22, 08:59
Originally posted by Nils

När jag köpte min RB160 blev jag förvånad över att den var nästan identisk med min COC#1!
Sen blev den stål RB160 kromad för att bli extra tung och den var inte så långt ifrån min COC#2 dock.

Om jag inte minns fel så satte Robert den fjädern lite extra djupt. Jag brukar be honom att sätta några fjädrar lite tyngre om någon har önskemål om en sådan gripper.

Nils
2004-04-22, 11:43
Originally posted by Arne Persson


Om jag inte minns fel så satte Robert den fjädern lite extra djupt. Jag brukar be honom att sätta några fjädrar lite tyngre om någon har önskemål om en sådan gripper.
Det kan nog ha varit så. Jag bad ju dig om en som skulle vara mellan min RB160 och min coc#2 och den hamnade förträffligt bra! (däremot beställdes den inte av Robert specifikt till mig, det var en du hade hemma som du trodde skulle passa mina krav bra så jag vet inte om Robert hade fått några speciella instruktioner)

Arne Persson
2004-04-22, 13:31
Originally posted by Nils

Det kan nog ha varit så. Jag bad ju dig om en som skulle vara mellan min RB160 och min coc#2 och den hamnade förträffligt bra! (däremot beställdes den inte av Robert specifikt till mig, det var en du hade hemma som du trodde skulle passa mina krav bra så jag vet inte om Robert hade fått några speciella instruktioner)

Nix inte på den utan han gjorde en serie i olika material till mig och där varierade han lite mellan de på samma styrkor.

Gripper 200 LB
2004-04-22, 17:28
Hur var det nu men dessa narrow grip grippers, om man har en narrow RB 130 och en vanlig RB 130, vilken av dessa två blir tyngst, har för mig att det blir narrow grippers eller har jag fel?

Svedberg
2004-04-22, 17:32
Originally posted by Gripper 200 LB
Hur var det nu men dessa narrow grip grippers, om man har en narrow RB 130 och en vanlig RB 130, vilken av dessa två blir tyngst, har för mig att det blir narrow grippers eller har jag fel?

Förutsatt att fjädern sitter lika djupt etc, så är den vanliga tyngre, Narrow har ju smalare mellan handtagen vilket gör att det blir lite mindre väg du ska krossa :)

Nils
2004-04-25, 18:21
Originally posted by Nils

När jag köpte min RB160 blev jag förvånad över att den var nästan identisk med min COC#1!
Sen blev den stål RB160 kromad för att bli extra tung och den var inte så långt ifrån min COC#2 dock.
Insåg att jag borde komplettera det här.
Dessa kommentarer var för tävlings stängningar. Med rätt djup sättning.
utan sättning av grippern så är min coc#2 mycket värre än min stålRB 160 då Rb grippern har mycket lättare svep på men tuff i slutet.
Det är allmänt en skillad mellan Ironminds och Rb grippers, som verkar märkas ännu mer på Rn narrow grippers.
Så egentligen när man jämför grippers borde man skriva om det är med eller utan sättning!

bubbleman
2004-04-25, 18:35
Varför inte ha samma styrka på alla grippers med samma namn?
Känns för en annan som ni snackar om tunga och lätta 20-kliosvikter ungefär;)

aliquis
2004-04-25, 22:01
Originally posted by bubbleman
Varför inte ha samma styrka på alla grippers med samma namn?
Känns för en annan som ni snackar om tunga och lätta 20-kliosvikter ungefär;)
Du 20kg vikterna där jag tränar är jäkligt tunga :smash:

Jense
2004-04-25, 22:09
där är en jävla skillnad att sätta exakt vikt på en viktplatta än en gripper där motståndet sitter i en fjärder!