handdator

Visa fullständig version : Max 2 burkar TRUE BCAA om dagen?


viringer
2016-09-21, 22:33
TRUE BCAA är en dryck som Celsius osv förutom att det inte är någon koffein verkar det som. Så eftersom att det inte innehåller koffein, varför står det max 2 burkar om dagen?

DieErste
2016-09-21, 23:03
TRUE BCAA är en dryck som Celsius osv förutom att det inte är någon koffein verkar det som. Så eftersom att det inte innehåller koffein, varför står det max 2 burkar om dagen?

Enligt deras hemsida är jordgub/goji och blåbär/acai med koffein :)

dom är ju rätt dyra dock så av den anledningen kan det ju vara värt att ta det lugnt även med de koffeinfria;)

44sek/dag som åker in i en indexfond med 7% årlig avkastning ger på 25 år ca 1 miljon :)

Sohlsken
2016-09-21, 23:10
Vet ej men varför bry sig? BCAA är värdelöst.

viringer
2016-09-22, 12:26
Vet ej men varför bry sig? BCAA är värdelöst.

Jag dricker det pga smaken, men hur exakt är BCAA värdelöst? Doserna i drycken är antagligen meningslösa men BCAA är bland annat Leucin vilker tros stå för nästan all muskeluppbyggnad.

King Grub
2016-09-22, 12:28
Bara när övriga EAA finns tillgängliga. Alltså ger BCAA i sig ingen muskeluppbyggnad. Och allt vanligt fullvärdigt protein innehåller redan tillräckligt med leucin för maximal muskeltilluppbygnad i sig. Att tillsätta mer ger inget extra.

utor
2016-09-22, 14:26
Men det är iaf gott till barsen :D

J.V
2016-09-22, 14:47
TRUE BCAA är en dryck som Celsius osv förutom att det inte är någon koffein verkar det som. Så eftersom att det inte innehåller koffein, varför står det max 2 burkar om dagen?Det innehaller formodligen tillsatta vitaminer och mineraler. Och garanterat nara RDI eller till och med over det.

TotteShaped4Life
2016-09-22, 18:16
Jag dricker det pga smaken, men hur exakt är BCAA värdelöst? Doserna i drycken är antagligen meningslösa men BCAA är bland annat Leucin vilker tros stå för nästan all muskeluppbyggnad.
Tänk dig ett bord utan ben. Det är BCAA utan EAA. Leucinet (bordsskivan) behöver benen för att fungera som ett bord.

Beemel
2016-09-23, 06:54
Jag dricker det pga smaken

Verkligen?? Finns det inget som är både godare och billigare?