handdator

Visa fullständig version : Uppskattar du Kolozzeum?


exevision
2016-09-19, 18:44
Tack för att Kolozzeum finns! Har haft stor nytta av detta forum.
I min mening finns det inget bättre träningsforum eller liknande.

Lipservice
2016-09-19, 18:52
Skratta mycket får man göra också!

Magnus N
2016-09-19, 18:53
Princip kollat här dagligen sedan man registrerade sig, alltid något intressant :)

Sebbe_H
2016-09-19, 19:05
Ja, men det var trevligare förr!

rooz
2016-09-19, 19:09
Träffat mycket härliga människor på brädan. Och jag har åkt landet runt pga kolo.

Tack Kolo!

Sheogorath
2016-09-19, 19:12
Ja, men det var trevligare förr!

Förr fanns inte filmjölk och han ensam har lyft forumet tycker jag. Bra teoretiskt kunnande och vettiga reflektioner i träningsdelen och ibland häpnadsväckande tänkvärda infallsvinklar i Allmänt.

Tack, filmjölk! Och Kolozzeum!

Diomedea exulans
2016-09-19, 19:13
Jag hatar det, det är därför jag hänger här i snitt 1-2 timmar per dag, minst 350 dagar per år.

Observera att ovanstående var ironi.

exevision
2016-09-19, 19:17
Förr fanns inte filmjölk och han ensam har lyft forumet tycker jag. Bra teoretiskt kunnande och vettiga reflektioner i träningsdelen och ibland häpnadsväckande tänkvärda infallsvinklar i Allmänt.

Tack, filmjölk! Och Kolozzeum!

Vad hände med filmjölk? Bannad?

Sen är du ju själv en av många som lyfter detta forum!

C.E.J.
2016-09-19, 19:18
Avstår att rösta pga dåliga svarsalternativ, men ja jag uppskattar kolo. Jag tränar inte längre men back in the day var det en bra sida. Definitivt bästa svenska träningsforumet, utan tvekan. Om något utländskt forum överlag skulle vara bättre så är det garanterat inte lika trevligt.

Sheogorath
2016-09-19, 19:21
Vad hände med filmjölk? Bannad?

Sen är du ju själv en av många som lyfter detta forum!

Filmjölk blev bannad men sen kom hela diskussionen igång om att införa något annat än ett perma-ban-system, och det är i rullning nu och filis kom tillbaka. Om han lyckats dra på sig en ban till är mer än jag vet.

King Grub
2016-09-19, 19:28
Vi unbannar inte medlemmar som inte vill komma tillbaka.

Sheogorath
2016-09-19, 19:28
Verkar rimligt. :)

Wzup2u
2016-09-19, 19:29
Love this community!
Mycket härliga människor och mycket olika folk som gör det riktigt trevligt och kul.

MackeJuve
2016-09-19, 19:31
Uppskattar främst att det finns möjlighet att fråga Sveriges elit inom styrketräning och faktiskt få ett bra och utförligt svar, trots att man själv är på en medioker nivå. Det är det allra bästa. Sen är det kul att följa vissas framsteg samt ett bra ställe att föra journal på.

Det sämsta är alla muppar som kommer i alla dess former. Allt från folk man inte vet om de är troll eller inte till duktiga lyftare med alldeles för stort självbekräftelsebehov. Det bidrar dock till något, eftersom att det finns något konstigt härligt med att störa sig på folk.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

spoon
2016-09-19, 19:32
Har läst här nästan dagligen sedan 2006. Så jag får säga att jag uppskattar kolo. Utan kolo hade jag aldrig vetat vad styrkelyft är eller börjat med det. Cred till alla som orkar tillföra saker till forumet över så lång tid och cred till moderatorerna som orkar med att sålla ut skiten.

Tapatalk

shadowfire
2016-09-19, 19:37
Ja, genom kolo har jag träffat några av mina nu absolut bästa vänner och överlag har jag träffat fantastiskt sköna personer IRL från forumet. Forumet blev min inkörningsport till att våga kliva in i gymvärlden som typ 65 kg benrangel och livrädd.

Sedan kan jag sakna delar idag som fanns förr på forumet, både personer och forumkultur, men det hindrar mig inte från att uppskatta det forumet och ni medlemmar har gett mig.

VoDaresVins
2016-09-19, 19:43
Uppskattar verkligen. Hämtar min inspiration att fortsätta träna här. Vet inte vad som skulle ske om Kolozzeum försvann. Skulle isåfall försöka söka upp nåt motsvarande. Brukar bli en del träningsuppehåll när jag har för mycket annat så jag inte hinner med. Brukar kännas trögt att komma igång efter längre pauser, men funkar bra att börja med att gå in här och läsa några trådar. Känner mig snabbt inspirerad att ta tag i träningen igen och så rullar det på igen.

Andy.da.wohoo
2016-09-19, 19:44
Ja, genom kolo har jag träffat några av mina nu absolut bästa vänner och överlag har jag träffat fantastiskt sköna personer IRL från forumet. Forumet blev min inkörningsport till att våga kliva in i gymvärlden som typ 65 kg benrangel och livrädd.

Sedan kan jag sakna delar idag som fanns förr på forumet, både personer och forumkultur, men det hindrar mig inte från att uppskatta det forumet och ni medlemmar har gett mig.

Typ +1 på allt.

exevision
2016-09-19, 19:49
uppskattar främst att det finns möjlighet att fråga sveriges elit inom styrketräning och faktiskt få ett bra och utförligt svar, trots att man själv är på en medioker nivå. Det är det allra bästa. Sen är det kul att följa vissas framsteg samt ett bra ställe att föra journal på.


+1

Dreas
2016-09-19, 19:53
Hängt här väldigt mycket och uppskattar det. Bra information, bra diskussioner och trevligt folk.

mangemani
2016-09-19, 20:42
inte lika mycket nu som jag gjorde förut, iaf inte träning och trevlighets delen, där finns det mycket bättre forum, men däremot uppskattar jag det man får skratta åt här och det är väl bara det som får mig att återkomma hit numera.

svenbanan
2016-09-19, 21:00
Jag uppskattar också att det finns gott om personer på olika områden som tar sig tid att dela med sig av vad de kan och vet. Då menar jag inte enbart elitprofssen och de som jobbar som tränare eller inom idrottsskadeversamhet och liknande (fast detta såklart är superbra), utan även sådana som bara har ett genuint intresse för sin hobby.

Dessutom uppskattar jag moderatorernas slit, trots att jag själv åkt på ett par fullständigt orättvisa varningar. Jag tycker att de ofta lyckas hålla en bra nivå. Synd bara att ägarna verkar ha bestämt sig för att låta forumet självdö, vilket det väl lär göra så småningom eftersom ingen har behörighet att uppdatera grejerna. Till slut kommer väl nåt att rasa. Vi kan ju hoppas att nån från ägarsidan kammar till sig och delar ut lite adminbehörigheter till några moderatorer.

Sohlsken
2016-09-19, 22:38
Jag uppskattar Kollo väldigt mycket. Det har lite samma känsla som gymmet på I3 i Örebro:
Oftast är det seriöst och jag lär mig otroligt mycket. Ibland dyker det upp troll, men forumet tar inte sig själv på alltför stort allvar så det gör inte så mycket. Det finns bra folk här, och därför är det både trevligt och motiverande att hålla journal här.

En bieffekt för mig är att jag genom forumet läser betydligt mycket mer på svenska än jag skulle göra utan forumet.

Det krävs en del för att jag ska kunna vara inaktiv 1-2 år och sedan återkomma. Kollo has it all i min mening. Det var exakt det jag gjorde.

.... och så ställer jag mer eller mindre puckade frågor då och då utan att bli manglad. Det uppskattas.

exevision
2016-09-20, 06:29
Vi kan ju hoppas att nån från ägarsidan kammar till sig och delar ut lite adminbehörigheter till några moderatorer.

Vi får väll uppmärksamma dem om behovet?

King Grub
2016-09-20, 07:30
Vi hade dom behörigheterna men blev fråntagna dom, så det är nog uppmärksammat.

Mental
2016-09-20, 07:31
"Nä, jag får ju aldrig bli admin" ;)

Älskar att hänga på kollo måste jag säga, tur att man inte kan se hur många timmar man spenderat här. Har träffat många sköna personer på kollo.
Tror även kollo är en stor del i varför jag lämnade IT och skolade om till dietist.

Scratch89
2016-09-20, 07:34
Ja, genom kolo har jag träffat några av mina nu absolut bästa vänner och överlag har jag träffat fantastiskt sköna personer IRL från forumet.

Sedan kan jag sakna delar idag som fanns förr på forumet, både personer och forumkultur, men det hindrar mig inte från att uppskatta det forumet och ni medlemmar har gett mig.

Jepp.

blåvitt
2016-09-20, 07:39
Jag har lärt mig sjukt mycket här, åtta år and counting, för det krävs det något särskilt.

exevision
2016-09-20, 10:10
Vi hade dom behörigheterna men blev fråntagna dom, så det är nog uppmärksammat.

Och ägaren, antar att det är mmsports, har ingen tanke på uppdateringar eller att återigen ge er den rättigheten? Tycker för övrigt att mmsports kan stänga sitt egna forum och enbart satsa på kolozzeum.

Wain
2016-09-20, 10:16
"Detta är första och sista besöket..."


Reg.datum: 2003-01-08
:em:

Rikard Jansson
2016-09-20, 10:33
Kul att vara här och skriva här, det enda jag ångrar är att jag tog till mig så mycket skit som hindrade min träning länge.

Xtreme-G
2016-09-20, 10:37
Kul att vara här och skriva här, det enda jag ångrar är att jag tog till mig så mycket skit som hindrade min träning länge.

Intressant, kan du utveckla?

Mr Eks
2016-09-20, 10:42
Kul att vara här och skriva här, det enda jag ångrar är att jag tog till mig så mycket skit som hindrade min träning länge.

precis mannen utveckla nu

menar du att den s k SL-maffian gjorde att du undvek högreps och pump??

Mr Eks
2016-09-20, 10:47
jag uppskattar kolozzeum oerhört MEN det är för mycket semi-troll här som gör allt de kan för att psyka och håna folk NI VEt VILKA NI ÄR

Ado2000
2016-09-20, 10:54
Utan kolo hade jag inte tränat som jag gör idag å vem vet om jag då hade tränar överhuvudtaget

delta_mats
2016-09-20, 10:55
Japp! Men läser mest i allmänt nu för tiden. Det är allt för sällan det postas något intressant i träningsdelen.

shut teh face
2016-09-20, 12:16
Jag tycker det är väldigt intressanta diskussioner emellanåt, tyvärr brukar trådarna stängas. Endel roliga figurer (förutom hurril som verkar vara ett miffo)

J.V
2016-09-20, 14:03
Japp.

Mycket kunskap och stundtals valdigt roliga diskussioner och manniskor har. Tycker dock det blivit samre med roliga-medlemmar-biten men kunskapen finns fortfarande.

Rikard Jansson
2016-09-20, 14:41
Intressant, kan du utveckla?

precis mannen utveckla nu

menar du att den s k SL-maffian gjorde att du undvek högreps och pump??

Nej men dom gamla klassiska studieryttarna som babblade om saker dom inte visste med tvärsäkerhet gjorde ju att man trodde att det var så när man var ny och inte kunde så mycket.

"Man behöver bara köra dragövningar för att få grova armar"
"Man behöver inte köra bålträning om man kör mark och böj"
"IIFYM!!!" <- ja men ät ditt jävla kollagen då

osv osv, kommer inte på allt på rak arm men åt det hållet. De som kan mest på brädan och som är lite mer förankrade till verkligheten och har bra resultat själva är tyvärr oftast tysta jämfört med nya personer som gapar och skriker.

shut teh face
2016-09-20, 14:53
Nej men dom gamla klassiska studieryttarna som babblade om saker dom inte visste med tvärsäkerhet gjorde ju att man trodde att det var så när man var ny och inte kunde så mycket.

"Man behöver bara köra dragövningar för att få grova armar"
"Man behöver inte köra bålträning om man kör mark och böj"
"IIFYM!!!" <- ja men ät ditt jävla kollagen då

osv osv, kommer inte på allt på rak arm men åt det hållet. De som kan mest på brädan och som är lite mer förankrade till verkligheten och har bra resultat själva är tyvärr oftast tysta jämfört med nya personer som gapar och skriker.
Man ska aldrig lyssna för mycket på folk, det gäller såklart inte bara träning. :cool:

wintersnowdrift
2016-09-20, 15:17
Jag uppskattade Kolozzeum väldigt mycket typ 2005-2010 när jag var som mest aktiv. Kolozzeum var det första ställe på interwebzen som jag började ägna mig åt den oädla konsten att internetdebattera, och märkligt nog var "Allmänt" då för tiden en alldeles fantastisk arena för en ung flicksnärta att introduceras till detta. Några användare - varav vissa blev mina vänner IRL, andra av helt okänd identitet - har gjort ett bestående intryck på mig och jag har många fina minnen kopplade till Kolozzeum och dess (dåvarande) brukare.

cero
2016-09-20, 15:24
Jag uppskattade Kolozzeum väldigt mycket typ 2005-2010 när jag var som mest aktiv. Kolozzeum var det första ställe på interwebzen som jag började ägna mig åt den oädla konsten att internetdebattera, och märkligt nog var "Allmänt" då för tiden en alldeles fantastisk arena för en ung flicksnärta att introduceras till detta. Några användare - varav vissa blev mina vänner IRL, andra av helt okänd identitet - har gjort ett bestående intryck på mig och jag har många fina minnen kopplade till Kolozzeum och dess (dåvarande) brukare.

Är forumet sämre nu tycker du?

mini
2016-09-20, 15:45
Ja. Mitt liv hade nog inte varit detsamma utan kontakterna jag knutit på vägen.

wintersnowdrift
2016-09-20, 15:47
Är forumet sämre nu tycker du?

Jag ska väl egentligen inte uttala mig om huruvida det är sämre nu eftersom jag inte "hänger" här och är en mer aktiv del av forumkulturen på samma sätt som jag var då. Det jag kan säga är att jag dåförtin' gärna diskuterade både livsåskådning och politik här inne och fann det intellektuellt stimulerande. Så känns det inte alls i dagsläget; att gå in och läsa t.ex. i tråden som heter "Feminism" gör mig mest bara avtänd. Oklart om det är jag eller forumet som har förändrats dock, antagligen båda.

Obs jag refererar endast till "Allmänt" nu, jag har aldrig läst eller debatterat särskilt mycket i träningsdelarna av forumet (ironiskt nog :)).

Rolfarsson
2016-09-20, 15:54
Ja det gör jag, och jag personligen vet inte om något annat träningsforum där kunskapsnivån är så hög som den är här.

HMS Laestander
2016-09-20, 17:12
När jag började hänga här på brädan strax innan jag registrerade mig slogs jag av kunskapsnivån och inspirationen man kunde bringa in från ett antal skribenter. Man fick snabba svar på, ibland korkade, frågor och man kunde alltid hämta inspiration i diverse journaler.

Även om forumet på senare år har blivit mindre och mindre aktivt, och kanske därigenom sämre, så är det fortfarande det forum jag lägger absolut mest tid på, och det enda forum jag regelbundet besöker.

Det bringar skratt, seriositet och en skön stämning - och för det kommer jag aldrig tröttna på Kolozzeum. Jag kommer ihåg för ett år sen, eller kanske lite mer än så, när det var snack om att brädan skulle dö ut - då jävlar var det melankoliskt. Men den lever vidare, och så också min journal som är mitt primära journalförande av egen träning.

Sparven från Minsk
2016-09-20, 18:59
Hängt här nästan dagligen sedan jag registrerade mig.

Finns två sidor jag besöker varje dag:
Dn
Kolo.

Määng
2016-09-20, 19:08
Ja, det gör jag.

inte lika mycket nu som jag gjorde förut, iaf inte träning och trevlighets delen, där finns det mycket bättre forum, men däremot uppskattar jag det man får skratta åt här och det är väl bara det som får mig att återkomma hit numera.

Du bidrar inte direkt själv till trevligheten. Du skriver otrevliga inlägg i trådar och när du får svar på tal återkommer du aldrig mer till tråden. Rinse and repeat.

Luca Brasi
2016-09-20, 19:18
Jag uppskattade Kolozzeum väldigt mycket typ 2005-2010 när jag var som mest aktiv. Kolozzeum var det första ställe på interwebzen som jag började ägna mig åt den oädla konsten att internetdebattera, och märkligt nog var "Allmänt" då för tiden en alldeles fantastisk arena för en ung flicksnärta att introduceras till detta. Några användare - varav vissa blev mina vänner IRL, andra av helt okänd identitet - har gjort ett bestående intryck på mig och jag har många fina minnen kopplade till Kolozzeum och dess (dåvarande) brukare.

Internet forum var roligare före 2009 cirka sedan förstördes internet av facebook eller något sånt.

The_RobRoy
2016-09-20, 23:12
Det gör jag verkligen! Kul samlings-punkt för att diskutera högt och lågt, kollar Allmänt flera gånger varje dag.

Då jag bara skriver i Allmänt försöker jag också bidra igenom den kunskap jag har inom ekonomi och finans, i övrigt är jag här i rent nöjjes-syfte.

Luca Brasi
2016-09-21, 12:44
Jag uppskattar speciellt trådarna om fula långa tjejer.

LadyG
2016-09-21, 13:31
Ja!

Klart som korvspad, det är tack vare King Grubs deffguide och pedagogiska inlägg jag tillslut fattade hur jag skulle bära mig åt för att bli av med en si så där 25kg övervikt, som fram tills dess suttit som berget. På köpet fixade sig blodtrycket, blodfetterna och lite annat smått och gott som på sikt hade kunnat bli allvarliga problem. Min husläkare är jättenöjd! Kan man annat än älska ett forum med den sortens livsomvälvande kunskaper? Det var ju här allting började, för min del.

Det gör förstås inte ont att det är kul läsning här emellanåt också, men det är kunskaperna jag värderar högst.

ARMSTARK
2016-09-21, 13:50
Jag tycker att det har blivit trevligare stämning i träningsdelen. Ett tag var det pajkastning hela tiden, visste man inte senaste shit och proteinsyntes eller TUT så blev man sågad jäms med fotknölarna. Med enstaka undantag verkar folk diskutera träning och vilja dela med sig av sina kunskaper.
Allmänt är som det brukar, kanske lite lägre till tak. Men det är okej, man ska inte kunna skriva vad som helst bara för att man sitter bakom ett tangentbord.

Summan blir; klart man uppskattar Kolozzeum, minst en gång om dagen, för det mesta varje gång man går förbi datorn. :)

RassK
2016-09-21, 14:03
Kolozzeum har alltid funnits där för mig. Det har funnits innan mig och kommer finnas kvar när jag lämnar jorden. Det är en trygghet att det alltid är detsamma!

trädgårdsmöbel
2016-09-21, 15:56
Jag uppskattar speciellt trådarna om fula långa tjejer.

Haha, samma här! De ploppar även upp på flashback.

Diomedea exulans
2016-09-21, 16:20
Uppskattar främst att det finns möjlighet att fråga Sveriges elit inom styrketräning och faktiskt få ett bra och utförligt svar, trots att man själv är på en medioker nivå.


+1, det är egentligen helt sjukt att jag som vanlig motionär kan få utförliga tips från någon som hurril i min knäböjsvideotråd för några månader sedan, t ex.

Agitator
2016-09-21, 17:12
Kolozzeum har alltid funnits där för mig. Det har funnits innan mig och kommer finnas kvar när jag lämnar jorden. Det är en trygghet att det alltid är detsamma!

Tills servern rasar, databasfel uppstår eller hackers roar sig med att förstöra en gammal forumversion.

Ado2000
2016-10-29, 15:44
Hängt här nästan dagligen sedan jag registrerade mig.

Finns två sidor jag besöker varje dag:
Dn
Kolo.

Är likadan, besöker precis samma sidor dagligen

Jorgen
2016-10-29, 16:13
Ja.

Smurfic
2016-10-29, 22:14
Uppskattade forumet mycket mer när bodybuilding skvaller tråden fanns, känns lite tomt utan den. Någon som har tips på en annan bräda där man får lova att diskutera proffsbyggning?

Jorgen
2016-10-29, 22:18
Någon som har tips på en annan bräda där man får lova att diskutera proffsbyggning?

Man får lov att göra det här också.
Men inte så som många "diskuterade". ;)

Ingen har försökt starta någon ny tråd om byggning, så sådär hemskt saknad kan den knappast vara. :)

J.V
2016-10-30, 03:01
Man får lov att göra det här också.
Men inte så som många "diskuterade".

Ingen har försökt starta någon ny tråd om byggning, så sådär hemskt saknad kan den knappast vara.Det kanske beror pa att detta var svaret nar den efterfragades.Den är borttagen för all framtid. Hyfsat saker pa att en moderator skrev att man skulle belonas med en varning om man startade en ny ocksa.

Jorgen
2016-10-30, 07:40
Det kanske beror pa att detta var svaret nar den efterfragades.
Hyfsat saker pa att en moderator skrev att man skulle belonas med en varning om man startade en ny ocksa.

Det stämmer också. Den tråden kommer aldrig att komma tillbaka.

Inte något som jag skrivit i alla fall (jag kollade).

Pickels
2016-10-30, 08:06
Det går väl i lite vågor när man är här och inte här men rent generellt så är det ett bra forum :)

Mvh

feyin
2016-10-30, 08:11
Jag kan nästan säga att jag vuxit upp på kolozzeum, typ.
Tacksam för allt jag lärt mig om träning!!

Diomedea exulans
2016-10-30, 10:16
Jag kan nästan säga att jag vuxit upp på kolozzeum, typ.


+1. Filmjölk var min fadersgestalt. Jag är orolig över att hänfalla till alkoholism nu när min fadersgestalt är borta.

Mini är min modersgestalt. Jag misstänker att mina kvinnoproblem grundar sig i att min modersgestalt är frånvarande mycket.

Bärsärk
2016-10-30, 10:40
+1. Filmjölk var min fadersgestalt. Jag är orolig över att hänfalla till alkoholism nu när min fadersgestalt är borta.

Mini är min modersgestalt. Jag misstänker att mina kvinnoproblem grundar sig i att min modersgestalt är frånvarande mycket.

Du skriver ju till han på facebook rätt ofta ser jag så det ska väl va lugnt :)

Diomedea exulans
2016-10-30, 10:41
Du skriver ju till han på facebook rätt ofta ser jag så det ska väl va lugnt :)

Hoppas det med. :)

baktung
2016-10-30, 11:02
Minns när jag var tonåring och hängde på halso.info/forum. Då provade jag aldrig Kolozzeum för jag tyckte namnet kändes barnsligt och icke-dedikerat till träning. Kolozzeum var ett forum jag tittade rejält snett på.

Sen insåg jag efter min comeback att google ofta skickade hit mig när jag ville veta något om träning och att detta ändå verkade vara träningsforumet nummer ett. Hälso var dessutom nedlagt sedan länge.

Forum överlag är ett utmärkt sätt att befästa kunskap på. Saker och ting återkommer i en naturlig takt. Allting repeteras utan att man själv behöver trycka på repeat.

Det som överraskat mig mest är annars den vetenskapligt höga nivån här på Kolozzeum. Här finns flertalet som vinnlägger sig om att utgå från riktig kunskap och som kan resonera kring den på ett mognat sätt. Då känns det roligare att också försöka tipsa någon som befinner sig där jag själv stod för ett halvår sedan.

Passar även på att dela ut månadens ros eller något (vad sägs om en guldpläterad kettlebell?) till medlemmen 1x0 som visar outtröttligt intresse för andra medlemmars träning och alltid har en ny textvägg på lager. :bow:

Jorgen
2016-10-30, 14:01
Det kanske beror pa att detta var svaret nar den efterfragades.Hyfsat saker pa att en moderator skrev att man skulle belonas med en varning om man startade en ny ocksa.

Det startades en ny tråd.
Efter 12 timmar, flera rapporterade inlägg och där post nummer två handlade huruvida personen i post nummer ett var dopad eller inte så spårade även denna tråd ut och försvann.

Bevisligen klarar inte träningsforumet kolozzeum av att diskutera bodybuilding. Tyvärr.

PS: Ingen varning delades ut till trådstartaren.

Hövdingen
2016-10-30, 14:14
Det startades en ny tråd.
Efter 12 timmar, flera rapporterade inlägg och där post nummer två handlade huruvida personen i post nummer ett var dopad eller inte så spårade även denna tråd ut och försvann.

Ja, denna absurda koppling mellan bodybuilding och doping är helt obegriplig. Var fan får folk allt ifrån. *screwy*

Jorgen
2016-10-30, 14:20
Ja, denna absurda koppling mellan bodybuilding och doping är helt obegriplig. Var fan får folk allt ifrån. *screwy*
https://i.imgflip.com/jonz0.jpg

Jag förstår att du inte förstår. Och det är ok. :)

Brofessorn
2016-10-30, 14:25
Det startades en ny tråd.
Efter 12 timmar, flera rapporterade inlägg och där post nummer två handlade huruvida personen i post nummer ett var dopad eller inte så spårade även denna tråd ut och försvann.

Bevisligen klarar inte träningsforumet kolozzeum av att diskutera bodybuilding. Tyvärr.

PS: Ingen varning delades ut till trådstartaren.
Väldigt synd att det inte ska gå. Fullt förståeligt att ni tog bort den dock.


Skickat via Tapatalk

Matsa
2016-10-30, 14:31
Det startades en ny tråd.
Efter 12 timmar, flera rapporterade inlägg och där post nummer två handlade huruvida personen i post nummer ett var dopad eller inte så spårade även denna tråd ut och försvann.

Bevisligen klarar inte träningsforumet kolozzeum av att diskutera bodybuilding. Tyvärr.

PS: Ingen varning delades ut till trådstartaren.

Jag hann läsa lite i den tråden och det kommer säkert skyllas på Dio och Bärsärk för att den togs bort men personligen gissar jag på att det berodde minst lika mycket på att tonen väldigt fort blev väldigt otrevlig. Är jag något på spåren?

Jorgen
2016-10-30, 14:40
Jag hann läsa lite i den tråden och det kommer säkert skyllas på Dio och Bärsärk för att den togs bort men personligen gissar jag på att det berodde minst lika mycket på att tonen väldigt fort blev väldigt otrevlig. Är jag något på spåren?

Ni är något på spåren Mr Matsa. :)

Jorgen
2016-10-30, 14:41
Väldigt synd att det inte ska gå. Fullt förståeligt att ni tog bort den dock.

Ja, det tycker jag också.
Bodybuilding är ett stort intresse för min egen del, så jag har uppskattat den förra tråden mycket.

Matsa
2016-10-30, 14:54
Ni är något på spåren Mr Matsa. :)

Så om någon i en avlägsen framtid vågar sig på ett nytt försök med en bodybuildingtråd och man ser ett inlägg som man tycker är olämpligt och riskerar att få tråden stängd är det alltså inte rätt approach att högljutt be vederbörande att hålla käften samt idiotförklara? Hur skulle du föreslå att man agerade? Alltså efter att man har tagit ett kylpiller, ätit något, räknat till tio och allt sådant, hur gör man då?

Klein
2016-10-30, 14:59
Måste ju gå att stänga av specifika användares möjlighet att posta i specifika trådar. Om inte annat så genom att skapa en forumsektion som bara vissa användargrupper har tillgång till.

Dreas
2016-10-30, 15:08
Måste ju gå att stänga av specifika användares möjlighet att posta i specifika trådar. Om inte annat så genom att skapa en forumsektion som bara vissa användargrupper har tillgång till.Då gör dom nya användare för det är deras rätt att skriva vad som helst överallt.

Diomedea exulans
2016-10-30, 15:10
Då gör dom nya användare för det är deras rätt att skriva vad som helst överallt.

Inte nödvändigtvis, det är lite bökigt att göra nya användare (man måste t ex skaffa en ny mailadress först) och dessutom är det riskabelt, om man skulle bli påkommen.

Dreas
2016-10-30, 15:29
Inte nödvändigtvis, det är lite bökigt att göra nya användare (man måste t ex skaffa en ny mailadress först) och dessutom är det riskabelt, om man skulle bli påkommen.En mailadress är inte direkt svårt att skaffa. Och vi har ju haft en uppsjö användare som kommit igen under nytt namn. De har ju dock blivit bannad först och därför skapat ett nytt konto.

Bärsärk
2016-10-30, 15:31
Jag hann läsa lite i den tråden och det kommer säkert skyllas på Dio och Bärsärk för att den togs bort men personligen gissar jag på att det berodde minst lika mycket på att tonen väldigt fort blev väldigt otrevlig. Är jag något på spåren?

Hur är det MITT fel när allt jag försökte göra var att försvara det fria ordet det satt folk inne i den tråden som PÅ RIKTIGT TYCKTE ATT MAN INTE LÄNGRE SKULLE DISKUTERA VISSA ÄMNEN för mig är det fullkomligt jävla ÄCKLIGT att som människa gå in på ett DISKUSSIONSFORUM och prata så...

Jag ville att tråden skulle vara öppen för ALLT men det fanns folk som sa att "Det där har ni väl pratat färdigt om" ; NEJ, uppenbarligen inte.

Matsa
2016-10-30, 15:37
Hur är det MITT fel när allt jag försökte göra var att försvara det fria ordet det satt folk inne i den tråden som PÅ RIKTIGT TYCKTE ATT MAN INTE LÄNGRE SKULLE DISKUTERA VISSA ÄMNEN för mig är det fullkomligt jävla ÄCKLIGT att som människa gå in på ett DISKUSSIONSFORUM och prata så...

Jag ville att tråden skulle vara öppen för ALLT men det fanns folk som sa att "Det där har ni väl pratat färdigt om" ; NEJ, uppenbarligen inte.

Jag har inte sagt att det är ditt fel, jag har snarare tagit dig i försvar eftersom du fick skit i tråden.

Klein
2016-10-30, 15:38
Då gör dom nya användare för det är deras rätt att skriva vad som helst överallt.

Ok men en forumdel som kräver att man är medlem i en viss användargrupp för att posta i skulle ju lösa det problemet.

exevision
2016-10-30, 16:16
Hur är det MITT fel när allt jag försökte göra var att försvara det fria ordet det satt folk inne i den tråden som PÅ RIKTIGT TYCKTE ATT MAN INTE LÄNGRE SKULLE DISKUTERA VISSA ÄMNEN för mig är det fullkomligt jävla ÄCKLIGT att som människa gå in på ett DISKUSSIONSFORUM och prata så...

Jag ville att tråden skulle vara öppen för ALLT men det fanns folk som sa att "Det där har ni väl pratat färdigt om" ; NEJ, uppenbarligen inte.

Lugn, du kanske ödmjukt ska tänka efter lite innan du skriver och läsa en gång till :)

King Grub
2016-10-30, 16:19
Ok men en forumdel som kräver att man är medlem i en viss användargrupp för att posta i skulle ju lösa det problemet.

Vi har inte några adminbefogenheter att sätta sådana begränsningar på medlemmar eller medlemsklasser.

TranceII
2016-10-30, 16:31
Hur är det MITT fel när allt jag försökte göra var att försvara det fria ordet det satt folk inne i den tråden som PÅ RIKTIGT TYCKTE ATT MAN INTE LÄNGRE SKULLE DISKUTERA VISSA ÄMNEN för mig är det fullkomligt jävla ÄCKLIGT att som människa gå in på ett DISKUSSIONSFORUM och prata så...

Jag ville att tråden skulle vara öppen för ALLT men det fanns folk som sa att "Det där har ni väl pratat färdigt om" ; NEJ, uppenbarligen inte.

Men hur svårt är det för dig och Dio och skapa en egen jäkla tråd där ni kan spekulera själva? Eller ännu hellre, gör det på Flashback. Sedan vad i hela friden har det fria ordet med saken att göra?

Det borde inte vara några problem att skapa en Bodybuilder-tråd i sammarbete med moderatorerna med några enkla regler:

1. All diskussion om AAS och andra illegala preparat resulterar i varning/ban direkt.
2. Inget ifrågasättande/diskussion om någon är ren eller inte, det resulterar i varning/ban direkt.

Skriv det i första inlägget och direkt när någon bryter mot reglerna tar man bort inlägget och postar ett:

"Användare X och Y varnade för att de bröt mot reglerna i trådstarten".

Det skulle nog göra tråden väldigt mycket enklare att moderera.

Bärsärk
2016-10-30, 16:35
Jag har inte sagt att det är ditt fel, jag har snarare tagit dig i försvar eftersom du fick skit i tråden.

Men hur svårt är det för dig och Dio och skapa en egen jäkla tråd där ni kan spekulera själva? Eller ännu hellre, gör det på Flashback. Sedan vad i hela friden har det fria ordet med saken att göra?

Det borde inte vara några problem att skapa en Bodybuilder-tråd i sammarbete med moderatorerna med några enkla regler:

1. All diskussion om AAS och andra illegala preparat resulterar i varning/ban direkt.
2. Inget ifrågasättande/diskussion om någon är ren eller inte, det resulterar i varning/ban direkt.

Skriv det i första inlägget och direkt när någon bryter mot reglerna tar man bort inlägget och postar ett:

"Användare X och Y varnade för att de bröt mot reglerna i trådstarten".

Det skulle nog göra tråden väldigt mycket enklare att moderera.

Lika lätt det är som att göra en sådan tråd varför kan man inte göra en tråd där man faktiskt FÅR prata om det istället?

§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.

Jag får alltså inte fråga någon hur jag bästa ska ta droger men jag borde få prata om andra som gör det.

Att jag inte får prata om att jag får sälja är underförstått.

Och föresten, vadå jag? Det här handlade aldrig om mig, jag pratade personligen aldrig om det... Men jag tänker fanimej inte hindra andra från att prata om det bara för att jag inte vill göra det?

Allt jag vill är att man ska få prata om allt i bodybuilding tråden, allt ifrån Heaths näsborrar till att posta bilder på Coleman i rullstol till senaste nytt från Kai Greene.

TranceII
2016-10-30, 16:38
Lika lätt det är som att göra en sådan tråd varför kan man inte göra en tråd där man faktiskt FÅR prata om det istället?

Jag får alltså inte fråga någon hur jag bästa ska ta droger men jag borde få prata om andra som gör det.

Att jag inte får prata om att jag får sälja är underförstått.

Och föresten, vadå jag? Det här handlade aldrig om mig, jag pratade personligen aldrig om det... Men jag tänker fanimej inte hindra andra från att prata om det bara för att jag inte vill göra det?

Nej, inte i en tråd som inte handlar om det. Skapa en egen tråd för det. Du får inte prata om AAS i "Den perfekta hamburgaren"-tråden i matforumet heller.

King Grub
2016-10-30, 16:39
Det finns inget "fritt ord" på Kolozzeum.

Bärsärk
2016-10-30, 16:42
Det finns inget "fritt ord" på Kolozzeum.

Allt som handlar om träning borde vara heligt här, jag förstår att inte politik eller utrikesnyheter har en plats här men träning borde vara det fria ordet.

Fast, ja det är ju inte det men det borde vara det :)
Nej, inte i en tråd som inte handlar om det. Skapa en egen tråd för det. Du får inte prata om AAS i "Den perfekta hamburgaren"-tråden i matforumet heller.

Vilket är precis varför jag ville att man skulle göra en bb skvaller tråd där ALLT var tillåtet att prata om inom ramen byggning och träning.

Det finns redan en tråd för att posta bilder i om man nu vill det, skvallertråden var ju till för att prata och diskutera. Inte bara posta bilder och videos...

King Grub
2016-10-30, 16:44
Inte när trådens uppföranderegler tydligt deklarerats i den.

Bärsärk
2016-10-30, 16:46
Inte när trådens uppföranderegler tydligt deklarerats i den.

Vilket är varför vi borde göra en ny med nya uppföranderegler, skulle inte det funka för alla? :)

Diomedea exulans
2016-10-30, 16:48
När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet.

Ja, det där var ju inte mycket att orda om. Jag trodde regeln var formulerad annorlunda, och att man fick prata om doping i vaga termer.

Då får jag bara be om ursäkt för att bröt mot regeln, tacka för att jag inte fick en varning och lova att inte prata om doping igen på forumet.

King Grub
2016-10-30, 16:48
Det har inte gjort det i alla tidigare versioner av bodybuildingtråden i alla fall.

King Grub
2016-10-30, 16:49
Vi har på senare år varit mycket mer tillåtande när det gäller diskussioner om dopning än vad regeltexten gör gällande.

Det kanske t o m har bidragit till problemet.

r3mpuh
2016-10-30, 17:04
Kolozzeum är blott kul i omåttliga doser.

Tolkia
2016-10-30, 20:02
Allt som handlar om träning borde vara heligt här, jag förstår att inte politik eller utrikesnyheter har en plats här men träning borde vara det fria ordet.
Fast alltså, kom igen. Att dra upp att träning borde vara "heligt" och "det fria ordet", för att man inte hämningslöst får förolämpa varandra (vilket gjordes), kapa någon annans tråd för sina egna syften (vilket gjordes), tramsa (vilket gjordes) och trolla (vilket gjordes)? Att ens nämna det fria ordet, eller det man håller heligt, i ett sådant sammanhang tycker jag är monumentalt pretto.

Tråden innehöll när den togs bort ETT inlägg som handlade om bodybuilding, och det var trådstartarens. I övrigt var det 95% gnäll, trams, memes och personangrepp. Hade ni velat ha den kvar hade ni ju t.ex. kunna låta bli att direkt dra igång en litania om hur ni som vill diskutera doping eller tramsa sönder trådar inte kan få ha en egen tråd där reglerna inte gäller, så att ni kan göra det och gå skadeslösa. Bara som ett tips.

Jag hade gärna velat ha tråden. Och On Topic så ja, jag uppskattar Kolozzeum (annars hade jag inte hängt kvar här i 13 år). Även om det finns detaljer som jag s.a.s. uppskattar mindre.

svenbanan
2016-10-30, 20:17
Det verkar som om jag missat en spännande tråd. Hann se den som hastigast i morse då det bara var en handfull inlägg. Tydligen så måste jag hålla mig bättre ajour med forumet. :D

Bärsärk
2016-10-30, 21:07
Fast alltså, kom igen. Att dra upp att träning borde vara "heligt" och "det fria ordet", för att man inte hämningslöst får förolämpa varandra (vilket gjordes), kapa någon annans tråd för sina egna syften (vilket gjordes), tramsa (vilket gjordes) och trolla (vilket gjordes)? Att ens nämna det fria ordet, eller det man håller heligt, i ett sådant sammanhang tycker jag är monumentalt pretto.

Tråden innehöll när den togs bort ETT inlägg som handlade om bodybuilding, och det var trådstartarens. I övrigt var det 95% gnäll, trams, memes och personangrepp. Hade ni velat ha den kvar hade ni ju t.ex. kunna låta bli att direkt dra igång en litania om hur ni som vill diskutera doping eller tramsa sönder trådar inte kan få ha en egen tråd där reglerna inte gäller, så att ni kan göra det och gå skadeslösa. Bara som ett tips.

Jag hade gärna velat ha tråden. Och On Topic så ja, jag uppskattar Kolozzeum (annars hade jag inte hängt kvar här i 13 år). Även om det finns detaljer som jag s.a.s. uppskattar mindre.

Det var dumt men jag såg aldrig någon annan tråd som postades där man kunde få diskutera varför tråden togs bort.

Jag tar gärna den diskussionen med vem som nu vill om ni mods/admins ger tillåtelse till en sådan tråd.

För nu pratar du väl om den senaste tråden som postades och inte bb skvallertråden som var originalet? För där såg jag aldrig en enda förolämpning...

Brofessorn
2016-10-30, 21:13
Det var dumt men jag såg aldrig någon annan tråd som postades där man kunde få diskutera varför tråden togs bort.


Du kunde inte ha skapat en tråd själv, om det var så viktigt att diskutera?

Bärsärk
2016-10-30, 21:26
Du kunde inte ha skapat en tråd själv, om det var så viktigt att diskutera?

Vad vore bättre ställe för att sätta tonen direkt än i en helt ny tråd? Jag förutsatte att den nya tråden skulle vara en som var lite mera öppen i diskussionen så att alla kunde få skriva lite vad de ville inom forumets ramar istället för vad de ville inom trådens reglers ramar.

Jorgen
2016-10-30, 22:04
För nu pratar du väl om den senaste tråden som postades och inte bb skvallertråden som var originalet? För där såg jag aldrig en enda förolämpning...
Från den senaste tråden:
#21: "Det kanske går upp för dig snart att det är du som är problemet och inte tvärt om?"
#22: "Kan du inte bara hålla käften, snälla."
#23: "Och du och den andra tomten har redan sabbat denna tråd."
#24: "Nä jag förstår verkligen inte vad du menar och din inställning är vidrig och hör inte hemma på en diskussionsforum överhuvudtaget. "

Kom för fan inte och påstå att detta är en bra nivå på en diskussion. *screwy*

Originaltråden var bitvis sju resor värre. Men jag rensade och rensade i den för att jag tyckte att den skulle vara kvar.
Uppenbarligen klarar vissa medlemmar inte av att diskutera bodybuilding utan att det blir såhär.

Jag kanske startar en ny tråd, men då kommer vissa medlemmar att bli förbjudna att posta i den. Gör dom det ändå så blir det en direkt ban, utan varning innan. :banned

Bärsärk
2016-10-30, 22:21
Ok då skapar jag en ny tråd innan.

svenbanan
2016-10-30, 22:26
Jag kanske startar en ny tråd, men då kommer vissa medlemmar att bli förbjudna att posta i den. Gör dom det ändå så blir det en direkt ban, utan varning innan. :banned

Det låter som en rätt värdelös idé

Jorgen
2016-10-30, 22:35
Ok då skapar jag en ny tråd innan.

Lycka till

Jorgen
2016-10-30, 22:37
Det låter som en rätt värdelös idé

Tja, bara för dom som inte får skriva i den
Det kan jag leva med

Gearhead85
2016-10-30, 22:41
Rätt stor sakkunskap gällande träning. Dock även lite tveksamma åsikter gällande människovärde har jag upptäckt med.

svenbanan
2016-10-30, 22:44
Tja, bara för dom som inte får skriva i den
Det kan jag leva med

Nej, kass variant som helhet för forumet.

Man ska alltså kunna bli bannad för att man skriver ett helt legitimt inlägg i en tråd bara för att nån anser att endast vissa ska få skriva i just den tråden?

Hur har du tänkt meddela exakt vilka som inte får skriva i den tråden?

Om du hade kunnat styra i nån typ av access control list vilka trådar varje användare har rätt att läsa och skriva i så hade det ju varit en sak. Men det kan du väl inte?

Varför inte bara varna/banna de som bryter mot reglerna i denna tråd? Vad är det som är så speciellt att du måste hitta på nya regler?

anvihl
2016-10-31, 00:05
Tja, bara för dom som inte får skriva i den
Det kan jag leva med

Cooling där :laugh:.

Man kan ju anse det som kasst med vad som närmast kan liknas med fascism även på ett litet internetforum.

Men ni har ju som ni alltid gillar att huta åt folk med och samtidigt känna makten flöda genom fingertopparna, chansen att göra vad ni vill.

"Och på maktens tron ska de för alltid runka i takt med bödelns yxa"

hurril
2016-10-31, 00:36
Men vad faen - efterblivenheten i BB-tråden när den hann leva i ett par timmar innan technoviking, bärshärket och gnällis lyckades pissa ner hela sina byxor? De tre är dessutom de som klagar mest över att trådfaråthelvetet är så dåligt och så bråkig hela tiden. Man undrar hur några kan vara så innihelvetes korkade. Det är som att de tävlar i att komma på de töntigaste sätten att visa hur tuffa de är. Så därför har vi inte tråden nu och därför kommer den aldrig att kunna finnas.

Swedishviking
2016-10-31, 00:45
Men vad faen - efterblivenheten i BB-tråden när den hann leva i ett par timmar innan technoviking, bärshärket och gnällis lyckades pissa ner hela sina byxor? De tre är dessutom de som klagar mest över att trådfaråthelvetet är så dåligt och så bråkig hela tiden. Man undrar hur några kan vara så innihelvetes korkade. Det är som att de tävlar i att komma på de töntigaste sätten att visa hur tuffa de är. Så därför har vi inte tråden nu och därför kommer den aldrig att kunna finnas.

Eh? look who's talking! du snackade ju en massa skit i den förra tråden och jag sade sånt skit du skriver kommer få denna tråd borttagen lyssnade du NEJ! det gjorde du inte nån timma senare var den borttagen mycket på grund av dig!

Så tänk efter innan du skriver nåt sånt här korkat.

J.V
2016-10-31, 01:57
Men vad faen - efterblivenheten i BB-tråden när den hann leva i ett par timmar innan technoviking, bärshärket och gnällis lyckades pissa ner hela sina byxor? De tre är dessutom de som klagar mest över att trådfaråthelvetet är så dåligt och så bråkig hela tiden. Man undrar hur några kan vara så innihelvetes korkade. Det är som att de tävlar i att komma på de töntigaste sätten att visa hur tuffa de är. Så därför har vi inte tråden nu och därför kommer den aldrig att kunna finnas.Preeeaach.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Houra
2016-10-31, 04:10
Kolozzeum är rätt ok vad gäller träning/kost/tillskott, däremot så är det trist att vissa typer av kosttillskott inte går att diskuteras.

Skulle gärna också se att Grub kom med egna tankar och funderingar kring olika saker istället för att bara posta länkar. Det är bra att han postar studier och liknande men de skulle med fördel kunna kompletteras med egna tankar och funderingar kring dem.

svenbanan
2016-10-31, 06:13
Kolozzeum är rätt ok vad gäller träning/kost/tillskott, däremot så är det trist att vissa typer av kosttillskott inte går att diskuteras.

Skulle gärna också se att Grub kom med egna tankar och funderingar kring olika saker istället för att bara posta länkar. Det är bra att han postar studier och liknande men de skulle med fördel kunna kompletteras med egna tankar och funderingar kring dem.

Det här är ett diskussionsforum där folk skriver om saker de är intresserade av. Det är inte Grubs läxa att lämna in en essä varje morgon.

Du inser att det tar mer tid att formulera en massa åsikter och skriva ned dem kring en studie, än att bara posta abstractet? Ifall han skulle "vara tvungen" att skriva fem rader om varje studie han postar så gissar jag att han skulle posta långt färre abstracts. Rimligtvis är han ju inte superintresserad av alla dessa studier själv, men postar dem så andra ska veta att de existerar ifall de vill gräva ner sig i dem...

Du kan ju läsa traningslara.se där Guddi mfl gör i princip det du efterlyser.

Jag tror säkert Grub är driftig nog att starta en egen blogg ifall han vore sugen på det...

CalleP
2016-10-31, 06:24
Kolozzeum är rätt ok vad gäller träning/kost/tillskott, däremot så är det trist att vissa typer av kosttillskott inte går att diskuteras.

Skulle gärna också se att Grub kom med egna tankar och funderingar kring olika saker istället för att bara posta länkar. Det är bra att han postar studier och liknande men de skulle med fördel kunna kompletteras med egna tankar och funderingar kring dem.

Tycker han gör det rätt ofta, om du använder sök funktionen så finns väldigt mycket information ute om du har intresse för det.

hurril
2016-10-31, 09:03
Eh? look who's talking! du snackade ju en massa skit i den förra tråden och jag sade sånt skit du skriver kommer få denna tråd borttagen lyssnade du NEJ! det gjorde du inte nån timma senare var den borttagen mycket på grund av dig!

Så tänk efter innan du skriver nåt sånt här korkat.

Nej, Vikingarna, det är inte på grund av mig. Du och ditt crew går på andra, helt vanliga, i tråden som ni tycker är töntiga eller okunniga på grund av något slags självupplevt större-***-syndrom; ni finns på alla byggarbrädor och slår nästan kullerbytta över varandra för att ni är så fruktansvärt tuffa, arga och hårda.

Vad sägs om att moderatorerna bara räknar inläggen och lägger in dem här så att alla kan se? Det kunde kanske lära er något och vi andra kanske kunde ha tråden kvar.

Sheogorath
2016-10-31, 09:17
Kolozzeum är rätt ok vad gäller träning/kost/tillskott, däremot så är det trist att vissa typer av kosttillskott inte går att diskuteras.

Skulle gärna också se att Grub kom med egna tankar och funderingar kring olika saker istället för att bara posta länkar. Det är bra att han postar studier och liknande men de skulle med fördel kunna kompletteras med egna tankar och funderingar kring dem.

Satan otacksam du är. Var glad för att du får abstract serverade gratis öht.

Gober
2016-10-31, 10:51
Nej, Vikingarna, det är inte på grund av mig. Du och ditt crew går på andra, helt vanliga, i tråden som ni tycker är töntiga eller okunniga på grund av något slags självupplevt större-***-syndrom; ni finns på alla byggarbrädor och slår nästan kullerbytta över varandra för att ni är så fruktansvärt tuffa, arga och hårda.

Vad sägs om att moderatorerna bara räknar inläggen och lägger in dem här så att alla kan se? Det kunde kanske lära er något och vi andra kanske kunde ha tråden kvar.
Det hade ju blivit en "best of om något". Jag är dock lite emot att göra narr av människor med mer eller mindre grava förståndshandikapp och diagnoser, Kolo är ju en savann full av diagnosvarelser där byggartråden var vattenhålet.


Satan otacksam du är. Var glad för att du får abstract serverade gratis öht.

Håller med, finner det komiskt att en del kräver något helt orimligt för vad? Givetvis är det kul när han lägger sig i efterföljande diskussion men att tjata/kräva mer än vad han redan gör är ju smått oförskämt.

Diomedea exulans
2016-10-31, 11:34
Håller med, finner det komiskt att en del kräver något helt orimligt för vad? Givetvis är det kul när han lägger sig i efterföljande diskussion men att tjata/kräva mer än vad han redan gör är ju smått oförskämt.

Jag förstår ändå frustrationen. Det är något irriterande i att bli bjuden på precis så mycket info så man blir nyfiken, men inte så mycket så man förstår. Det är lite som att låta en kompis få smaka en pytteliten bit av en godisbit, utan att få hela godisbiten. Kompisen hade varit gladare om man inte hade visat att man hade godis överhuvudtaget.

Sen kan jag inte förstå det roliga i att länka massor studier utan att prata om dem, men alla är vi olika.

Mental
2016-10-31, 11:50
Jag förstår ändå frustrationen. Det är något irriterande i att bli bjuden på precis så mycket info så man blir nyfiken, men inte så mycket så man förstår. Det är lite som att låta en kompis få smaka en pytteliten bit av en godisbit, utan att få hela godisbiten. Kompisen hade varit gladare om man inte hade visat att man hade godis överhuvudtaget.

Sen kan jag inte förstå det roliga i att länka massor studier utan att prata om dem, men alla är vi olika.

Fast är är väl skillnaden att Grub bjuder på godis, men en del önskar få den tuggad och klar.
Tänka och tolka tycker jag man kan göra själv.

knooox
2016-10-31, 11:59
Jag tycker det är fantastiskt att King Grub postar studier hit och dit :)

King Grub
2016-10-31, 12:00
Sen kan jag inte förstå det roliga i att länka massor studier utan att prata om dem, men alla är vi olika.

Vem har sagt att det är "roligt"? Allt behöver inte vara roligt.

Det är en gratistjänst jag tillhandahåller. Den uppskattas av en hel del. Möjligheten att få tillgång till den mesta av all ny och relevant tränings- och kostrelaterad forskning väldigt snabbt, inte helt sällan först i världen.

Det är inget som ger mig extra livskvalitet att göra, men det tar mig heller ingen speciell tid och kostar mig inget, så varför inte, även om det inte är "roligt".

Gober
2016-10-31, 12:03
.

Sen kan jag inte förstå det roliga i att länka massor studier utan att prata om dem, men alla är vi olika.

Du får ju oftast en sammanfattning och en diskussion av Grub, därefter är diskussionen öppen och det finns en del medlemmar som har lite koll på hur en studie kan tolkas och därmed finns det utrymme för diskussion kring studien. Sen må Grub vara en av de mest kunniga på brädan men det betyder inte att han vet allt och att han alltid till 100% kan veta om en studier resultat är helt tillförlitliga eller ej, om det går att översätta på tränande individer osv osv. Och om han nu hade alla svar och gav ut dessa i alla trådar så kunde de likagärna vara låsta från början, dvs ett uppslagsverk.

Alternativet är ju att han helt skiter i att lägga ut studier om nu folk ska gnälla. Jag tycker dock att Grub ofta ger någon form av svar om någon ställer en relevant fråga.

cero
2016-10-31, 12:06
Möjligheten att få tillgång till den mesta av all ny och relevant tränings- och kostrelaterad forskning väldigt snabbt, inte helt sällan först i världen.

Var hittar du allt först i världen?

nisse1976
2016-10-31, 12:08
Jag utgår ifrån att Grub inte läser alla studier han postar.
Att han skulle börja läsa alla och sen diskutera hur relevanta de är skulle ju 100 gångra hans arbetsinsats, det är ju fullständigt orimligt.

Jag är bara glad att han översätter slutsatsen så kan man försöka läsa lite noggrannare de gånger det är någon intressant även om det är väldigt svårt att förstå dom i någon större utsträckning.

King Grub
2016-10-31, 12:08
Jag vet vilket klockslag tidsskrifterna publicerar sina "ahead-of-print"-artiklar, och det händer rätt ofta att jag lägger upp en sådan här nära på omedelbart efter att så har skett. Då har den inte spridits någon annanstans än förutom bland dom inblandade i studien.

Loke
2016-10-31, 12:28
Satan otacksam du är. Var glad för att du får abstract serverade gratis öht.

Äh, det är inte otacksamhet, snarare oförståelse om hur kunskap uppkommer här i världen. Folk som skriver sådana där önskemål tror ofta att det i varje forskningsrapport gömmer sig ett tydligt svar på hur de ska göra, men att forskarna med flit döljer det bakom fikonspråk. Som många av oss vet är ju dock snarare abstraktet forskarnas egna yttersta försök att kondensera ner deras forskning i något enkelt greppbart. Vill man ha det ytterligare kondenserat och hänsyn tas till annan forskning, osv… Så är ju det ofta exakt vad läroböcker vanligtvis försöker vara. Varpå frågan ofta blir ”Jaha, men vilka läroböcker ska jag läsa då? Kan jag få en lista på litteratur” och då är det ju så att en lista på litteratur är nästan exakt vad kurser på universitet är. Och vilka kurser ska man läsa då? Ja, det är ju typ exakt vad programmen på universiteten är, vägledning bland relaterade kurser.

Så ja, det som efterfrågas finns verkligen i drivor. Vill man ha en lightversion så finns det ofta introkurser på distans. Ofta väldigt chill arbetstempo och staten fucking betalar en för att göra det! Liksom, hela den civiliserade världen nästan kretsar kring att få så många som möjligt att känna ett sug efter förståelse inom något ämne och haka på ett spår som leder dit. Det är bara det att spåret inte börjar på kolozzeum.

Sheogorath
2016-10-31, 12:52
:thumbup:

Zrob
2016-10-31, 13:45
Uppskattade forumet mycket mer när bodybuilding skvaller tråden fanns, känns lite tomt utan den. Någon som har tips på en annan bräda där man får lova att diskutera proffsbyggning?

+1 *gah!*

Termy
2016-10-31, 15:13
I alla fall 90 % av min uppskattning av Kolozzeum över åren kan nog härledas till King Grubs kontinuerliga poster av hög kvalitet, vare sig det gäller information om kost, träning eller diverse studier som postas. Vill man ha mer ingående svar utöver det är det ju bara att hyra honom som konsult.

Piranha
2016-10-31, 15:58
Sällan inne och läser numera, men jag har en gång i tiden älskat kolozzeum men det är mest jag som blivit kass och nya generationer medlemmar som tagit över. Detta kan man även se på gymmen det är en helt annan skola idag som lyfter och jag pallar inte kräken.

Gober
2016-10-31, 16:02
Sällan inne och läser numera, men jag har en gång i tiden älskat kolozzeum men det är mest jag som blivit kass och nya generationer medlemmar som tagit över. Detta kan man även se på gymmen det är en helt annan skola idag som lyfter och jag pallar inte kräken.

Vill du utveckla vad du stör dig på med dagens gymmare nuförtiden. Kan vara kul att höra för oss andra som också hängde på gym back in the days :D

Diomedea exulans
2016-10-31, 16:03
Vill du utveckla vad du stör dig på med dagens gymmare nuförtiden. Kan vara kul att höra för oss som hängde på gym back in the days :D

Och för oss som är dagens gymmare. ;)

blåvitt
2016-10-31, 16:04
Sällan inne och läser numera, men jag har en gång i tiden älskat kolozzeum men det är mest jag som blivit kass och nya generationer medlemmar som tagit över. Detta kan man även se på gymmen det är en helt annan skola idag som lyfter och jag pallar inte kräken.

Låter som att du har gått och blivit en tjurig gubbe *hug* Stanna kvar på gymmet/kolo och uppfostra kräken, det behövs!

Luca Brasi
2016-10-31, 16:32
Nej, inte i en tråd som inte handlar om det. Skapa en egen tråd för det. Du får inte prata om AAS i "Den perfekta hamburgaren"-tråden i matforumet heller.

Det var väl ungefär därför att filmjölk inte är med oss längre...

Jorgen
2016-10-31, 17:15
Nej, kass variant som helhet för forumet.

Man ska alltså kunna bli bannad för att man skriver ett helt legitimt inlägg i en tråd bara för att nån anser att endast vissa ska få skriva i just den tråden?

Hur har du tänkt meddela exakt vilka som inte får skriva i den tråden?

Om du hade kunnat styra i nån typ av access control list vilka trådar varje användare har rätt att läsa och skriva i så hade det ju varit en sak. Men det kan du väl inte?

Varför inte bara varna/banna de som bryter mot reglerna i denna tråd? Vad är det som är så speciellt att du måste hitta på nya regler?
Eftersom det endast är vissa som får just dessa trådar att spåra ur är det en bra lösning att förbjuda dom att skriva i just dessa trådarna.

Inga problem, bara att skriva det i första inlägget. :)

Det blir typ samma sak. :)

Cooling där :laugh:.

Man kan ju anse det som kasst med vad som närmast kan liknas med fascism även på ett litet internetforum.

Men ni har ju som ni alltid gillar att huta åt folk med och samtidigt känna makten flöda genom fingertopparna, chansen att göra vad ni vill.

"Och på maktens tron ska de för alltid runka i takt med bödelns yxa"

Inte bara cool, jag tycker även att det är roligt att vissa blir så otroligt störda på att jag skriver så. :)

Bärsärk
2016-10-31, 20:27
Så därför har vi inte tråden nu och därför kommer den aldrig att kunna finnas.

;)

svenbanan
2016-10-31, 21:50
Eftersom det endast är vissa som får just dessa trådar att spåra ur är det en bra lösning att förbjuda dom att skriva i just dessa trådarna.

Inga problem, bara att skriva det i första inlägget. :)

Det blir typ samma sak. :)


Jag tror ditt sätt att lösa det på bara skapar massa onödig friktion och irritation utan att du uppnår nåt extra som du inte kunnat få till med "vanliga" reglerna.

Diomedea exulans
2016-10-31, 21:53
Jag stödjer Jorgens idé, även fast jag är orolig över att jag, om jag hamnar på listan, en dag inte kommer kunna hålla mig utan kommer kommentera något litet i tråden ändå.

cero
2016-10-31, 22:08
Jag tror ditt sätt att lösa det på bara skapar massa onödig friktion och irritation utan att du uppnår nåt extra som du inte kunnat få till med "vanliga" reglerna.

Om Allan hade varit kvar:

Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.

:D

MasterChief
2016-10-31, 22:13
Om Allan hade varit kvar:



:D

Kanske lite mer som:

"Nu håller ni käften och gör som jag säger. Begrips?"

svenbanan
2016-10-31, 22:21
Hur gör man med följande scenario:

Jörgen skapar en tråd idag. I första inlägget skriver han att Dio är svartlistad och inte får posta i den tråden.

Jag får dock skriva, men missköter mig. Blir jag bannad eller hamnar jag på svarta listan?
Ifall jag blir bannad så ser jag ingen vits med svarta listan. Blir jag inte bannad så undrar jag hur jag ska veta att jag hamnat på svarta listan. Även om Jörgen editerar första inlägget, och lägger till mitt namn, så läser man ju inte om tråden från början varje gång.

Hur ska detta funka om det reggar sig en ny medlem efter att den tråden är skapad? Han kanske är inne och läser i tråden några gånger. Sedan trollar han i en jäkla massa andra trådar och skulle funnits på svarta listan då tråden skapades, ifall han var reggad då.

Jag tror inte det går att meddela vilka som är svartlistade på ett vettigt sätt. I alla fall inte genom att bara skriva det i första inlägget.

Hade det funnits nån typ av ACL så hade Jörgen enkelt kunnat tagit bort skrivrättigheterna för mig ifall jag misskötte mig. Eller lagt till nyreggade användare etc. Detta kan alltså förhindra folk från att faktiskt posta inlägg. Det är inte samma sak som att säga att de inte får posta inlägg, och gör de det ändå så bannas de.

Diomedea exulans
2016-10-31, 22:23
Blir jag inte bannad så undrar jag hur jag ska veta att jag hamnat på svarta listan. Även om Jörgen editerar första inlägget, och lägger till mitt namn, så läser man ju inte om tråden från början varje gång.


Jag förutsätter att Jörgen skickar ett PM.

svenbanan
2016-10-31, 22:25
Jag förutsätter att Jörgen skickar ett PM.

Det var inte det han skrev dock.

J.V
2016-10-31, 22:40
Jag stödjer Jorgens idé, även fast jag är orolig över att jag, om jag hamnar på listan, en dag inte kommer kunna hålla mig utan kommer kommentera något litet i tråden ändå.Hur är det att leva med ett sånt uppmärksamhetsbehov du verkar ha?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Diomedea exulans
2016-10-31, 22:42
Hur är det att leva med ett sånt uppmärksamhetsbehov du verkar ha?

Nog för att jag visar prov på uppmärksamhetsbehov ofta, men hur gjorde jag det den här gången? Jag togs för fan upp som exempel på person som gjorde så att förra tråden försvann.

Agitator
2016-10-31, 22:43
Hur är det att leva med ett sånt uppmärksamhetsbehov du verkar ha?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alla vill väl vara delaktig i saker där man verkar?

cero
2016-10-31, 23:15
Hur gör man med följande scenario:

Jörgen skapar en tråd idag. I första inlägget skriver han att Dio är svartlistad och inte får posta i den tråden.

Jag får dock skriva, men missköter mig. Blir jag bannad eller hamnar jag på svarta listan?
Ifall jag blir bannad så ser jag ingen vits med svarta listan. Blir jag inte bannad så undrar jag hur jag ska veta att jag hamnat på svarta listan. Även om Jörgen editerar första inlägget, och lägger till mitt namn, så läser man ju inte om tråden från början varje gång.

Hur ska detta funka om det reggar sig en ny medlem efter att den tråden är skapad? Han kanske är inne och läser i tråden några gånger. Sedan trollar han i en jäkla massa andra trådar och skulle funnits på svarta listan då tråden skapades, ifall han var reggad då.

Jag tror inte det går att meddela vilka som är svartlistade på ett vettigt sätt. I alla fall inte genom att bara skriva det i första inlägget.

Hade det funnits nån typ av ACL så hade Jörgen enkelt kunnat tagit bort skrivrättigheterna för mig ifall jag misskötte mig. Eller lagt till nyreggade användare etc. Detta kan alltså förhindra folk från att faktiskt posta inlägg. Det är inte samma sak som att säga att de inte får posta inlägg, och gör de det ändå så bannas de.

Är det här verkligen så viktigt för dig? Kolo är roligt men kom igen nu.

svenbanan
2016-10-31, 23:57
Är det här verkligen så viktigt för dig? Kolo är roligt men kom igen nu.

Hur viktigt tror du jag tycker det är?

Såvitt jag vet är det enda jag skrivit att jag tycker det är en dålig idé att göra på det sättet Jörgen föreslår. Dessutom har jag förklarat varför jag tycker det är en dålig idé.

Det är väl det man gör på ett dikussionsforum, diskuterar saker och ting...

agazza
2016-11-01, 08:20
"Nä, jag får ju aldrig bli mod."

Lite tisdagsvresigt sådär.






Men Kolozzeum är ett av de bättre ställena att vara på, det har varit en liten dipp där det varit stelt och tråkigt, men jag tror det är på väg att vända nu i och med lite lättare tag från moderatorerna.