handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träning - tappat hoppet typ haha


j0nisch
2016-09-12, 22:10
Har kört nåt ihopkok av 531 nu ett tag. Men jag känner typ att träningen inte ger något, att jag har en platå och inte får resultat.

Kan nån kolla till detta? För hög volym ? För låg? Kommer armarna växa? Kommer ben växa? Behöver ha det konstaterat..

Normalt sett, på ett ungefär och när jag inte vill köra tungt enligt 531:

Pass 1

Bänk 3x6-8
Latsdrag brett grepp 3x8-10
Nån slags press för övre bröst och framsida axlar, antingen lutande press med stång/hantel eller i maskin 3x8-10
Sittande rodd 3x8-12
Liggande pullover 3x8-12
Hantellyft åt sidan 3x10
Bic curl strikt 3x8-12
Tric extension 3x8-12
Möjligtvis nåt för baksida axlar.

Pass 2
Squats 3-5x6-10
Raka marklyft 3-5x6-10
Benpress 3x8-12
Leg curl 3x8-12
Vader 3-5x20

Pass 3
Ungefär som pass 1, 1 latsövning o 2 roddövningar.
Kör t ex pec deck här oxå. Bröstövningar varierar mellan bänk, pec deck, nån pressmaskin där man pressa lite lutande uppåt, lutande hantelpress. Ungefär. Men brukar vara samma reps o set som pass 1, övningar kan variera. Kan vara långsamma och strikta reps.
Axellyft i kabel kanske 3x8-12
Baksida axlar 3x8-12
Biceps 3x6-10
Triceps 3x8-10

Pass 4
Squats 3-5x6-10
Raka marklyft, möjligtvis med hantlar 3x8-12
Leg extension 3x8-12
Kör ibland leg curl oxå, 3x8-12
Vader

Har tidigare kört färre reps och tyngre. Men sedan jag har dragit på mig nån skada och att hag insett att jag haft lite brister på olika ställen på kroppen och att jag kanske skulle testa annat för att råda bot på bristerna. Vad tror ni om detta? Är det för mycket eller vilken halvkroppssplit ska man köra? Känner att jag är på en platå där ingenting händer med träningen.

Kör även fler set lite här och var, men detta är väl ungefär grunden. Kör även pulldowns nån gång. Tips mottages gärna, tack.

Tack på förhand!

JonasF
2016-09-13, 12:08
Jag är ingen expert men jag vet bara vad som har funkat för mig när jag nått en platå och inget händer. Byt övningar helt o hållet, byt schema, byt set/rep, allt.

Senast gick jag från 1 muskelgrupp/pass 6 dar i veckan till bara stabilitet, kroppviktsträning, mycket core, smidighet osv i typ 1-2mån sen gick tillbaka, då höjde jag i varenda övning igen.

j0nisch
2016-09-14, 18:03
Se där se där. Men om vi säger mitt schema jag kör på nu, finns det något att anmärka? Någon som vill kommentera?

Tack på förhand