handdator

Visa fullständig version : Battlefield 1


DJJOHANSSON
2016-09-08, 10:40
Tråden vi hade om Battlefield 3 blev ju ganska poppis så vi kanske kan diskutera lite om Battlefield 1.

Vilken klass är den bästa? Vad är mest OP? Vilken lvl är ni? Vad ser ni mest fram mot i den fullständiga utgåvan? Vad är bäst/sämst med betan?



Jag personligen tycker att de flesta reconvapen är för starka samtidigt som de i vissa lägen är för svaga (99dmg övre bröst) Hästen har för mycket liv och det är svårt att träffa ryttaren i farten.

King Grub
2016-09-08, 10:47
Jag spelar inte betor, men det ser roligt ut det lilla jag sett. Skönt att det kanske börjar gå tillbaka till "riktiga" miljöer i krigs-shooters. Less på framtidsvisioner.

Jazen
2016-09-08, 10:58
Ja asså jag fick inte samma WOW känsla som när BF3 släpptes. Jag är lite mer för nutida/framtida vapen.Det är riktigt snyggt som vanligt! Men det är bara beta, allt kan hända vid release

shadowfire
2016-09-08, 11:13
Tycker det verkar skoj. Bara spelat lite, men det var väldigt softcore när jag körde då jag tömde ett halvt magasin med en pistol i bröstet på en kille innan han dödade mig osv. Å andra sidan blir jag oneshottad av reconvapen, så fick mest en känsla av obalans. Kommer absolut lira det, men BF4 blev en flopp som jag knappt rörde (6 timmars speltid, tröttnade direkt). Nu har ju Call of Duty varit lugna med första/andra världskrigsspel ett tag, så tycker det är kul med en sådan titel som lite omväxling.

Swedishviking
2016-09-08, 11:51
Skönt med lite old school FPS! så jävla trött på aliens och framtidsskit! där grafiken och effekterna ska ta över hela spelet!

anvihl
2016-09-08, 13:32
Världens främsta FPS-spel har alltid haft kass grafik, just saying.

CS <3.

Impact
2016-09-08, 15:21
Hade man kunnat spela spelet utan att behöva använda Origin hade ja lätt gett det en chans. cofffee

r1kkie
2016-09-08, 16:51
Aldrig varit nått battlefield fan, lirade 3 matcher på PS4an

Inget för mig. Har svårt för spel där banorna är så stora och så jäkla massa spelare i samma match. Man har så liten impact på matchen förhållande vis 5v5 istället för 32v32. Sen har jag aldrig gillat när det är massa fordon å skit.

Inget köp för mig iaf.

tumme
2016-09-08, 17:39
Dice och ea är fortfarande skyldig mig 600 kr för BF4 som aldrig gick att spela. Bränt barn skyr elden.

Snobbe
2016-09-08, 18:08
Jag tycker betan e rätt rolig, men jag har blivit lurad o köpa alla deras spel och dom är aldrig klara så kommer nog inte köpa detta.

Luca Brasi
2016-09-08, 20:30
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b3/Battlefield_Bad_Company_2_cover.jpg
:hbang:

Blaine
2016-09-08, 20:47
Aldrig varit nått battlefield fan, lirade 3 matcher på PS4an

Inget för mig. Har svårt för spel där banorna är så stora och så jäkla massa spelare i samma match. Man har så liten impact på matchen förhållande vis 5v5 istället för 32v32. Sen har jag aldrig gillat när det är massa fordon å skit.

Inget köp för mig iaf.

Dina tre matcher är inte tillräckligt för en rättvis bedömning. Jag har spelat tusentals och kan säga att du har stor inverkan på resultatet om du är duktig. En duktig pilot kan på egen hand få ett lag att vinna, eller en skicklig tank. På marken är du givetvis mer begränsad, men kartorna är olika. Det går inte att jämföra CS och BF.

Variationen på vapen, kartor, fordon och allt därtill skapar en härlig känsla, särskilt när du hamnar i matcher som är intensiva (fram och tillbaka), laget samarbetar och det bara är härlig stämning. Det måste upplevas. ;-)

LillisJ
2016-09-08, 20:55
Bästa är när man har full squad i skype/ts och dödar allt i sin väg. :D

Kabuto
2016-09-08, 20:58
Och jag tycker också att 32vs32 är för rörigt, spelade oftast 16vs16 eller mindre.

Det lilla jag spelat BF1 så verkar tanks vara för bra eftersom det fanns för lite counters, eller så var problemet att alla spelade scout istället för assault som hade granater mot tanksen. Blir nog roligare när fler banor kommer.

LillisJ
2016-09-08, 21:01
Förstår inte, 64v64 hardcore är ju underbart imo. :)

pragmatist
2016-09-08, 21:13
Jag tyckte betan var rätt B faktiskt. WW I-känslan uteblev helt när alla hade automatvapen och alla sprang runt ensamma utan att det blev någon frontlinje, ingen "struktur" på striderna (vilket det inte brukar vara i BF3/BF4 heller iofs). Sen var det skum balans också, det kändes som man måste skjuta en fiende hundra gånger innan han dog. Att ett bolt action-gevär inte dödar med ett skott i kroppen är helt fel och gör dem tämligen värdelösa.

Hörde att det var problem med tanks också som var i princip odödliga, men jag orkade inte spela så länge att jag hann märka så mycket av det.

Lallle
2016-11-02, 14:02
Bump. Spelar på PS4.

Fråga: kan man bara ändra på sin klass in game i multiplayer? Alltså köpa vapen, ändra på sikten o.s.v.? Verkar lite dumt.

Blaine
2016-11-02, 14:34
Bump. Spelar på PS4.

Fråga: kan man bara ändra på sin klass in game i multiplayer? Alltså köpa vapen, ändra på sikten o.s.v.? Verkar lite dumt.

Vet inte hur det är med PS4, men denna sida går att modifiera på också:
https://www.battlefield.com/companion

Lallle
2016-11-02, 16:17
Vet inte hur det är med PS4, men denna sida går att modifiera på också:
https://www.battlefield.com/companion

Provar!

BLUDGOR
2016-11-02, 21:19
Jag tycker det är helt OK, men jag väntar till hardcore innan jag börjar lira på allvar. Jag har dessutom en fäbless för kulsprutor, både inom och utom spelens värld, så vk 1 kanske inte helt är min kopp té, men som sagt - med ordentlig HC så skall jag pröva på allvar.

shadowfire
2016-11-02, 21:36
Jag tycker det är helt OK, men jag väntar till hardcore innan jag börjar lira på allvar. Jag har dessutom en fäbless för kulsprutor, både inom och utom spelens värld, så vk 1 kanske inte helt är min kopp té, men som sagt - med ordentlig HC så skall jag pröva på allvar.

Väntar på HC? är det inte släppt ännu eller vad?

martikainen
2016-11-03, 08:18
Jag älskar BF1, precis det spelet jag behövde! Mindre hightech vapen, otroligt snyggt spel (för att vara BF!) och väldigt bra spelupplevelse.

Är väl rank 30 eller något nu och mer kommer det bli.
Favoriten just nu är utan tvekan Support / Light tank, får jag tag på den där första light tanken varje runda så är matchen så gott som avgjord!

Blaine
2016-11-03, 10:38
Jag tyckte omställningen från tidigare BF-versioner till BF1 var svårare än jag trodde, särskilt då vapnena är av äldre modeller och inte har samma optics och "spray and kill"-känsla. Men efter ett tag släpper det och allt är som vanligt. Det känns naturligt! Spelet levererar helt klart. Snyggt är det givetvis också.

Är rank 22 just nu och spelar mest medic. Ser jag en häst ledig tar jag chansen direkt; att hugga folk med sabel medan du rider är en härlig känsla!

Lallle
2016-11-03, 10:50
Detta är första BF jag spelar och jag kan märka att jag verkligen inte kan hantera snipers och bullet drop. Vid long range så är det absolut inte nog att sikta PÅ fienderna och skjuta. Nån som har tips eller sitter på en bra guide?