handdator

Visa fullständig version : Hjälp med PPL


svartakronan
2016-09-05, 18:08
Har börjat köra mark på bendagen för ett litet tag sedan men gillar mer att ha det på ryggdagen så funderar på att byta tillbaka, men till min fråga. Hur ska jag lägga upp schemat så att mina baksida lår ska hinna återhämta sig till ryggpasset(marklyft)?
Hur jag än gör så krockar de passen med varandra känns det som, någon som har förslag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

arogen
2016-09-05, 20:31
Har börjat köra mark på bendagen för ett litet tag sedan men gillar mer att ha det på ryggdagen så funderar på att byta tillbaka, men till min fråga. Hur ska jag lägga upp schemat så att mina baksida lår ska hinna återhämta sig till ryggpasset(marklyft)?
Hur jag än gör så krockar de passen med varandra känns det som, någon som har förslag?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pull-Push-Legs körde jag förut. Du kör mark på Måndagen tex, sen baksida lår på Onsdagen igen. Inga problem tycker jag. Jag vet att det egentligen är Push-Pull-Legs, men precis som du tyckte jag att det inte var optimalt för mig.

svartakronan
2016-09-05, 21:04
Pull-Push-Legs körde jag förut. Du kör mark på Måndagen tex, sen baksida lår på Onsdagen igen. Inga problem tycker jag. Jag vet att det egentligen är Push-Pull-Legs, men precis som du tyckte jag att det inte var optimalt för mig.

Men om jag kör
Måndag:pull
Tisdag: Push,
Onsdag: Legs,
Torsdag: vila
Fredag: Pull
Lördag: Push
Söndag: Legs

Då krockar ju söndagens benpass med pulldagen dagen därpå.

Ozziking
2016-09-05, 21:08
Men om jag kör
Måndag:pull
Tisdag: Push,
Onsdag: Legs,
Torsdag: vila
Fredag: Pull
Lördag: Push
Söndag: Legs

Då krockar ju söndagens benpass med pulldagen dagen därpå.

Du kan köra

Pull
push
legs
pull
push
legs
vila

Alt 3-1-3, du kör rullande 3 dagar, vilar en dag etc.

Vet inte hur sliten du blir i baksidan av dina benpass men om du känner att du blir det så kan du köra 3-1-3.

edit* Eller att du struntar i att köra baksida lår på första benpasset i veckan och lägger det på sista om du kör ppl-ppl-vila.

svartakronan
2016-09-05, 21:09
Du kan köra

Pull
push
legs
pull
push
legs
vila

Men då äre ju legs och pull pass dagen efter varandra ändå ju :/

Ozziking
2016-09-05, 21:11
Men då äre ju legs och pull pass dagen efter varandra ändå ju :/

redigerade inlägget.

svartakronan
2016-09-05, 21:19
Du kan köra


edit* Eller att du struntar i att köra baksida lår på första benpasset i veckan och lägger det på sista om du kör ppl-ppl-vila.

Okej!
Benpass 1: Knäböj 5x5, Bulgariska squats eller benspark 3 set.
Vadpress 4 set.

Benpass 2: Knäböj 4 set högreps, raka marklyft 5 set, Bulgariska squats eller benspark 3 set, vadpress 4 set.


Känns det inte som lite för lite volym? Hur skulle du kört typ? :)

Ozziking
2016-09-05, 21:24
Okej!
Benpass 1: Knäböj 5x5, Bulgariska squats eller benspark 3 set.
Vadpress 4 set.

Benpass 2: Knäböj 4 set högreps, raka marklyft 5 set, Bulgariska squats eller benspark 3 set, vadpress 4 set.


Känns det inte som lite för lite volym? Hur skulle du kört typ? :)

Känns det för lite så kör lite mer väl. Tycker det ser helt okej ut :D

oscarovegren
2016-09-06, 10:58
Kör mark på bendagen eller gå över på under/över

Ecaz
2016-09-06, 12:49
Kör du rullande split så ska inte Pull - Push - Legs vara något problem.
Mån - Pull
Tis - Push
Ons - Legs
Tors - Vila
Fre - Pull
Lör - Push
Sön - Legs
Mån - Vila

Då rullar det på så näste gång vilar man på fredag och tisdag. Det blir dock ett problem om man inte har möjligt att träna på varje dag i veckan.