handdator

Visa fullständig version : 3 månaders resultat, önskar feedback


kloozzuem
2016-09-03, 20:40
Hej,

Är ny här. I slutet av maj beslutade jag mig för att börja träna igen.. vilket jag inte gjort ordentligt på två-tre år. Pga. flera omständigheter kan jag tyvärr inte bli medlem på gym, så för det mesta har jag tränat hemma och på diverse utegym vid löpspår och liknande. Önskar ärliga synpunkter på mina resultat hittills, bilder nedan. Skulle också uppskatta feedback på mitt träningsupplägg och matrutiner:

Vad gäller träningen är det svårt att säga att exakt så här gör jag.. för jag försöker att alltid träna olika. Men jag har delat upp kroppen i tre delar. Det som tränas genom drag (baksida överkropp), det som tränas genom press/tryck (bröst o axlar), och sedan ben (och mage). Ett typiskt ryggpass består av en massa pullups (chins) med 10 kgs extravikt. Passet brukar oftast börja med 5-6 set och runt 7 reps. Efter detta försöker jag variera övningen och hitta olika vinklar/grepp.
Bröst brukar bli en mängd olika varianter på armhävningar, med och utan extravikt. Min favorit är archer pushups. Eftersom jag inte tränar på gym så har det inte blivit så att jag tränar biceps/triceps specifikt.
Ben tränar jag genom upphopp, och den övningen när jag går frammåt och sätter ena knät i backen. Allt med extravikt.. dock samma vikt som när jag kör pullups/armhävningar. Det är tyvärr svårt att träna ben hårdare hemma.

Mitt matintag har under sommaren vart ungefär så här:
kl. 8 - havregrynsgröt (1 dl gryn) med 2 ägg + 1 msk jordnötssmör och kaffe
kl. 11 - 1 dl whey 80 med 0,5 dl havregryn
kl. 14 - ett lass med kyckling, råris och broccoli. ingen sås.
kl. 15.30 - träning ca 1 timme.
kl. 16.30 - 1 dl whey 80
kl. 19.30 - ett lass kyckling eller annat kött, potatis eller ris och broccoli/spenat
kl. 22.30 - 3-4 st ägg eller 500 ml proteinpudding (beroende på hur ja känner mig den dagen :))
kl. 02.00 - 3-4 st ägg

Bilder, kanske svårt att bedöma något utifrån dessa?
Önskar som sagt synpunkter på vad som helst. Är det något jag borde träna mer osv. Undrar även om ni tror jag har gyno och om det är något jag borde kolla upp. Tror ni ser vad jag menar men det har definitivt blivit bättre sedan jag ändrat min livsstil. Tack på förhand för alla konstruktiva svar.
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=1022&pictureid=4239
Inte världens bästa pose kanske ;)
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=1022&pictureid=4240

Mr Eks
2016-09-03, 20:58
shiiiet mannen vilka resultat ! fett impad

men tränar du ben också??? det syns inte om man är på klädd men de ser lite löjligt ut när du har mega armar & bröst men inga ben. sorry var tvungen o säga det.

men ändå fett impad av dina resultat på över kroppen. riktigt fucking brutalt!!! gratz

kloozzuem
2016-09-03, 21:05
shiiiet mannen vilka resultat ! fett impad

men tränar du ben också??? det syns inte om man är på klädd men de ser lite löjligt ut när du har mega armar & bröst men inga ben. sorry var tvungen o säga det.

men ändå fett impad av dina resultat på över kroppen. riktigt fucking brutalt!!! gratz

Tack så mycket för ditt svar!
Jag tränar ben så gott det går hemma, har helt ärligt inte gjort det lika "seriöst" i början av sommaren som jag gör nu. Svårt att belasta ordentligt..

Diomedea exulans
2016-09-03, 22:21
Jag skulle säga att det där är resultat som är normala efter tre år snarare än tre månader.

DerImperator
2016-09-03, 22:38
Har du gått ner i vikt?

Shqypnia
2016-09-03, 22:38
Mycket bra resultat. Frågan är hur bra resultat du kan få med ett ordentligt program och tillgång på gym?!

Diomedea exulans
2016-09-03, 22:44
En grej skulle jag ändra på: Går du upp i natten och äter den där måltiden kl 02? Jag skulle strunta i det och sova hela natten istället isåfall.

kloozzuem
2016-09-03, 22:57
Jag skulle säga att det där är resultat som är normala efter tre år snarare än tre månader.
Hmm.. det där menar du väl inte.

Har du gått ner i vikt?
Jag tror det.. men har inte vägt mig varken innan eller efter. I början av sommaren sprang jag ganska mycket för att få upp flåset ordentligt. Då gick jag definitivt ner men nu har jag nog gått upp det igen.

Mycket bra resultat. Frågan är hur bra resultat du kan få med ett ordentligt program och tillgång på gym?!
Tack! För många år sedan gymmade jag väldigt mycket och blev, enligt mig, väldigt stor. Men jag var också väldigt osmidig och skulle så här i efterhand inte se mig själv som särskilt vältränad då. Jag har nog aldrig vart i bättre form efter att nästan bara ha tränat med kroppsvikt.
Är program att föredra egentligen? Som det ser ut nu så är min träningsstil mycket sådant man hittar när man söker på "calisthenics" på youtube. När jag tränade för länge sedan använde jag olika scheman med förbestämda övningar som jag följde. Känner nu att det mest skulle begränsa min kreativitet och därmed minska graden av chock jag vill ge musklerna.

En grej skulle jag ändra på: Går du upp i natten och äter den där måltiden kl 02? Jag skulle strunta i det och sova hela natten istället isåfall.
Jag gick och la mig runt 2 varje natt. Men ganska ofta sov jag till 10 och skippade en av proteinshaksen på förmiddagen.
Just nu kommer jag sova ca 00.00 och stiga upp vid 7, så det blir förskjutet ett par timmar. Sista målet blir väl kanske innan jag lägger mig nu.

Diomedea exulans
2016-09-03, 23:02
Hmm.. det där menar du väl inte.

Faktiskt inte, är mycket impad.

Jag gick och la mig runt 2 varje natt. Men ganska ofta sov jag till 10 och skippade en av proteinshaksen på förmiddagen.
Just nu kommer jag sova ca 00.00 och stiga upp vid 7, så det blir förskjutet ett par timmar. Sista målet blir väl kanske innan jag lägger mig nu.

Låter bra det! Sova är bra för the gainz.

1x0
2016-09-03, 23:11
Jag skulle säga att det där är resultat som är normala efter tre år snarare än tre månader.
Hmm.. det där menar du väl inte.
Faktiskt inte, är mycket impad.
Muskelminne? Nedan

I slutet av maj beslutade jag mig för att börja träna igen.. vilket jag inte gjort ordentligt på två-tre år.
Hur ser hela träningshistoriken ut?
________

Annars bra jobbat!
Benen ser tyvärr riktigt patetiska ut till relation med överkroppen.

kloozzuem
2016-09-03, 23:30
Muskelminne? Nedan

Hur ser hela träningshistoriken ut?
________

Annars bra jobbat!
Benen ser tyvärr riktigt patetiska ut till relation med överkroppen.

Svårt att sammanfatta träningshistoriken på ett bra sätt.. Men jag satte min fot första gången på ett gym 2003. Jag är snart 30 nu, så jag var alltså 16-17 år gammal. I flera år tränade jag, från och till, och helt utan struktur eller koll på vad man skulle äta.
I början av 2007 siktade jag in mig på att bli så stor som möjligt. Jag är 190 cm och vägde som mest 111 kg (inte alls rippad utan väldigt mjuk). Men detta höll inte många månader utan jag la av helt. 2009 tränade jag igen under en period på några månader och la av igen. Gjorde ett ryck igen 2010 under sommaren och la av. Så där har jag hållt på under en tid och senast jag gymmade var alltså under 2-3 månader antingen under 2013 eller 2014, minns faktiskt inte. :smash:
Jag tror att största anledningen till att jag alltid lagt av vart att jag tränat av fel anledning. För att bli stor.. och jag har lagt ner för mycket tid på det. 30 minuter för att åka dit, träna 1-2 timmar, 30 minuter åka hem.. äta, duscha osv. Nu är inte storlek eller utseende min förstahandsmotivation, även om det är det jag frågar om i den här tråden, utan det är just att jag vill bli bättre på chinups, muscle ups, bli smidigare, och få bättre kroppskontroll.
Nu tränar jag 45, max 60 minuter, och oftast ganska lite vila. Och när jag gör det hemma får jag vara ifred utan en massa snack. Man kan köra utan tröja och känna pumpen på ett annat sätt tycker jag.

Inser att benen ser patetiska ut, bra att du säger sanningen. Ska försöka hitta på något riktigt tungt som jag kan slänga upp på axlarna.

kloozzuem
2016-09-11, 20:48
Efter att ha fått några bra tips på benövningar som man kan tillämpa hemma har jag kört några pass och tycker att det har gett lite resultat redan. Träningsverken är på riktigt kan jag lova.. det blev:

Ca. 150 st explosiva upphopp
Pistolböj med hjälp av dörrkarm, klarade fyra st per ben.
Breda knäböj med kroppen lutad åt ett håll i taget (typ som archer push-ups fast för ben).
En sorts upphop där jag sätter ena foten bakåt och andra frammåt, hoppar upp och skiftar. Vid varje hopp toutchar jag knät i golvet.
Hamstringscurl med hälarna på hal filt.. (hmm)
Stående vadpress i trapp mha. ryggsäck
En till övning som jag ej kan namnet på, men där jag står på knä med låren och överkroppen rak som en planka och där jag lutar mig sakta bakåt. Denna kändes ungefär som en bensparksmaskin för framsida lår på ett gym.

Här är en bild på gårdagens ben, kanske från en bättre vinkeln än de förra bilderna..

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=1022&pictureid=4243