handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig att välja protein, snälla.


Muskelsmurfen
2002-03-20, 23:48
Hejsan.
Jag behöver ett vassleprotein att ta efter träningen. Jag använder Protec+ som grund främst pga kaseinets antikatabola egenskaper.
Det finns dock de som påstår att man bygger bättre på Kasein än vassle? Ush, nu snurrar jag till det. :confused:

Just ja. :)
Det skulle vara jättebussigt om ni (så många som möjligt) Kunde ge kommentarer/utlåtanden om olika protein som ni provat. Smak, konsistens, löslighet, kvalitet och allt annat ni kan komma på.

Proteinet skall som sagt användas direkt efter träningen för maximalt anabolt respons. Jag kommer förmodligen att kombinera det med L-glutamin för att slippa katabolismen och bygga bättre, samt Kreatin och eventuellt Pyruvat för ökad förbränning över lag. Om ni har några goda råd om dessa tillskott så är de varmt välkommna åxå. Är det bara priset som skiljer eller finns det kvalitetsskillnad? :confused:

Frazze
2002-03-21, 11:12
Hej!

Svarar inte på allt, utan bara lite över hur jag tycker :)

Självklart är det kvalitetsskillnader, precis som med (i stort sett) alla andra varor du köper.

Grejjen med den, är, enligt mig, att för mig så väljer jag en 99% ren vara framför den 99,9% rena varan. Därför att priser oftast skiljer sig markant, plus att den där procenten inte gör så himla mycket på mig, ty jag är ingen proffsbyggare direkt+ att min ekonomiska situation för tillfället är lite ansträngd.

Kan dock ge komentar på whey hydro- Funkar finfint, efter träning samt på morgonen. Löser sig lätt. Smakar... vedervärdigt. Men helt ok ändå :)

Och det här med att bygga bättre på kasein än vassle, tror inte det är många som rekomenderar kasein direkt på morgonen till exempel. En kombination är vad jag rekomenderar.

Finns del en miljard tidigare trådar på det här, och märk väl, du kommer nog ha svårt att få ett helt opartiskt uttlåtande, + att allt är individuellt(i synnerlighet smaken)

Lycka till.

Muskelsmurfen
2002-03-21, 11:41
Tack Frasse för svaret. Det är just de personliga åsikterna jag är ute efter. Försäljare framhäver ju alltid att just deras vara är den bästa. Alltså fritt fram för tycke och smak. T.ex. jag gillade inte smaken på Star whey-100. Varken choklad eller jordgubb, men gillar Eiselt Protec+ jordgubb =)

The Dwag
2002-03-21, 11:59
Köp och prova dig fram är mitt tips !

Håll dig till stora välkända tillverkare
-thats it

gasoliner
2002-03-21, 12:10
Eiselts Hi-whey tycker jag är mkt bra god smak,lättblandat.
kör fn. med protec och hi-whey jordgubb
Vp2 choklad är himla gott annars men dyrt.

håller med ovanstående annars,håll dig ifrån de "okända" fabrikaten,finns mycket skräp har jag märkt..

Frazze
2002-03-21, 12:30
Det finns väldigt mycket skräp.

Men det godaste jag druckit, är whey-100 vaniljsmak :) Sedan vet jag inte alls hur det är med kvalitén på den, divideras ju om det både här och där. Men den var god. Mums fillibabba.

Det äckligaste: Protein Power från American Muscle. Smakar kakao med surströmmings spad+ sojaprotein. Även här misstänks kvaliteten vara...eller rättare sagt: Det står att det är en blandning av soja och vassle. Det stämmer, det är nog 98% soja, och 2% vassle, uscha. Men billigt var det :).

Gamla protecarna var goda allihop, +:arna vet jag inte riktigt vad jag tycker om, chokladen smakar bjäffs.(men det var nåt med nån batch som blivit mystisk eller hur det nu var)

Ny-Tro-Pro-40 tar nog andra platsen vad gälelr smak. Ruggigt gott även det.

The Dwag
2002-03-21, 12:36
Smak toppen
- Met -Rx Vanilj
- Met-Rx AMP60
- Pro Complex Jordgubb
- Perfect Protein 92%
- Cyto PRO WPI
- AST VP 2
- Hi Whey
- Protec Jordgubbe
- Whey 100 Choklad
- Designer
- Pro Score 100
- Lean gainer
- Tripple Whey Fuel
- sen är det nog en bra mängd till

Inkop
2002-03-21, 14:35
nån som smakat big boss olympic 90% sport protein då?Jag tycker att det smakar inte säskildt gott (naturell)å sedan vet jag inget om dess verkan(mitt första protein tillskott.funderar på protec+ nu nån som rekommenderar det?

mangs
2002-03-21, 14:57
Protec var ett utmärkt protein och Protec+ skall vara strået vassare eftersom 5% glutamin har lagts till. Detta protein rekommenderas verkligen även om konsistensen inte är den bästa (Trögflytande).

Pez
2002-03-21, 15:17
Är det vassle du vill ha så kan jag starkt rekommendera Hi-Whey från Eiselt...
Jordgubbssmaken är en höjdare och konsistensen är utmärkt, även om man som jag gillar att efter träning ta 2dl pulver till 4dl vätska.

Sen föredrar jag även Fairings Complete Protein före Protec, just pg av konsistensen, smaken är helt ok för båda.

/pez

hulken
2002-03-21, 16:39
The Dwag,går det att få tag på Met-Rx AMP 60 i sverige,isåfall vars?

Muskelsmurfen
2002-03-21, 19:54
Yessss
Kul med respons :D
Jag läser alla inlägg med en glupande aptit.
Instämmer med föregående inlägg, var kan man köpa Met RX? helst svensk internetbutik. I Umeå är utbudet begränsat.

The Dwag> Bra initiativ med smaktoppen. =)

joman
2002-03-22, 21:43
så här är det whey 80 från "star top of the line" rular!

det är det bästa både när det gäller pris och kvalite och smak.

det är mina personliga åsikter.

blunder
2002-03-23, 01:22
Jag tycker att billiga Whey 80 från star fungerar bra. Kör på jordgubb nu. Den är lättblandad och smakar bra. Kan tilläga att den faktiskt är riktigt god med vatten.

[ 23 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]

persson
2002-03-23, 16:58
Tjena! jag har käkat både Whey-100 och Whey-80 är väldigt nöjd med båda. Priset är det bästa! har testat jordgubb och choklad, choklad smakar helt klart bäst. :eek:

Dole
2002-03-23, 20:29
spela roll om det smakar gott, det är väl ändå att det är kvalite och att det ger nåt som är viktigt..? Köp Strenghts Whey, riktigt bra.

Muskelsmurfen
2002-03-23, 21:35
Hejsan, hejsan.
Kul att höra så många åsikter. Whey-100 och whey-80 borde väl smaka lika, eller? Jag provade Whey-100 både choklad och jordgubb. Chokladen gick ned men jordgubben klarade jag inte av, min fru däremot gillade den. Jag provar just nu en liten burk Hi-Whey jordgubb, bra smak men den känns lite sliskig tycker jag. Däremot gillar jag Protec+ jordgubb, tycker faktiskt att det känns lite matigare med den tjockare konsitensen men det funkar ju inte att ha med sig till gymmet då det är svårt att undvika klumpar. Använder man en handmixer blir det perfekt.

Frazze
2002-03-23, 23:13
Dole:

Såhär: Smaken är inte det viktigaste, men inte är det väl värt att nästan spy, bara för att få i sig protein?

För mig är smaken viktig, jag betalar bara inte dyra pengar för något jag bävar för att inta.