handdator

Visa fullständig version : Promenadband? Nån som har?


Duffman
2016-08-31, 22:59
Jag är lite sugen på att skaffa ett promenadband och promenera lite när jag kollar på film eller tv. Det måste dock vara ganska litet i formatet då jag inte riktigt har plats med ett jättelöpband hemma. Jag har kollat lite på det här bandet:

http://www.sporttema.se/loepband-Viking-Sport/promenadband-viking-sport-svart.php?group=prod_prod_grp-s1%2F2670

Det är litet i formatet (122x62x108 cm) har hög maxvikt, bra pris och får plats hemma.

Har någon av alla goa Kollioter erfarenhet av detta?

Derbel McDillet
2016-08-31, 23:03
Jag är lite sugen på att skaffa ett promenadband och promenera lite när jag kollar på film eller tv. Det måste dock vara ganska litet i formatet då jag inte riktigt har plats med ett jättelöpband hemma. Jag har kollat lite på det här bandet:

http://www.sporttema.se/loepband-Viking-Sport/promenadband-viking-sport-svart.php?group=prod_prod_grp-s1%2F2670

Det är litet i formatet (122x62x108 cm) har hög maxvikt, bra pris och får plats hemma.

Har någon av alla goa Kollioter erfarenhet av detta?

Har ingen erfarenhet men spontant låter det som pengar i sjön. Om du vill promenera, gör det då utomhus och få lite luft samtidigt. Om du verkligen vill röra dig medan du är hemma och slöar framför tvn kan du väl marschera på plats eller köra lite hemmagympa. Tryck inte in ett löpband i ditt hem, jag tror du kommer ångra dig efter två veckor redan.

Meeeeen, va vet jag?

Tomten
2016-09-01, 19:36
För många blir det en produkt de använder i ett par veckor, sen står den och samlar damm.

Spontant kan jag tycka att det skulle vara bättre att istället köpa ljudböcker för pengarna och promenera utomhus. Finns ju gott om ljudböcker på alla möjliga språk.

Duffman
2016-09-01, 19:58
Ja ni har ju exakt pekat på det jag är lite oroad för, att man ska tröttna på eländet. Kanske bäst att fortsätta promenera utomhus med en bra pod i öronen :)

Wzup2u
2016-09-01, 20:09
Mindre rullband är absolut ingen känsla i och är ganska skräpigt...
Mitt tycke...

Ristretto
2016-09-01, 20:54
Skulle hellre lagt pengarna på nån vettig begagnad spinningcykel så att man kan träna på riktigt. Promenera är ju skönt att göra ute, om man ändå har tid till sånt.

J.V
2016-09-02, 03:53
Skulle hellre lagt pengarna på nån vettig begagnad spinningcykel så att man kan träna på riktigt. Promenera är ju skönt att göra ute, om man ändå har tid till sånt.Mjeo, detta haller jag med om. Med en spinningcykel kan du dessutom valja intensitet mycket battre an du nagonsin kommer kunna gora pa ett promenadband.

Snobbe
2016-09-02, 06:17
Bra löpband tar för mycket plats, om något så hade jag köpt en träningscykel. Men då hade jag antagligen letat blocket för det känns som de finns miljontals som köper hem en träningscykel som dom kör med i 2veckor och sen aldrig testar igen.