handdator

Visa fullständig version : Digital träningsdagbok


Gearhead85
2016-08-30, 16:33
Hej!

Jag tänkte höra om någon vet någon app som passar android eller Ipad som funkar som träningsdagbok? De flesta jag hittar är istället att den vill bli min PT på något vis medan jag nöjer mig gott med att kunna skriva in och logga passet.

(För er som kommer med de förslagen så jag kör just nu med papper och penna. Dock genom min reumatism och även en liten skada på motoriken avskyr jag i regel att skriva för hand)

:smash:

Mr Eks
2016-08-30, 16:36
weightxreps e helt OK tycker jag..

man får se andras statistik också + den räknar ut volym och 1 Rm åt dig osv.

Gearhead85
2016-08-30, 16:41
weightxreps e helt OK tycker jag..

man får se andras statistik också + den räknar ut volym och 1 Rm åt dig osv.

Vilket system? :) Android eller Ipad? För har en samsung-telefon och en Ipad Air.

BobaFett
2016-08-30, 17:03
Textprogrammet på iPhonen funkar alldeles ypperligt för mig.

Fast i för sig använder jag den mer för att komma ihåg vad jag lyfte sist så jag kan hålla koll på progression. Har ett 3 veckors program just nu och sparar bara de senaste 3 veckorna då och sen skriver över det gamla när jag börjar om.

Föredrar det framför nån slags app som lägger sig i alldeles för mycket.

Gearhead85
2016-08-30, 18:02
Textprogrammet på iPhonen funkar alldeles ypperligt för mig.

Fast i för sig använder jag den mer för att komma ihåg vad jag lyfte sist så jag kan hålla koll på progression. Har ett 3 veckors program just nu och sparar bara de senaste 3 veckorna då och sen skriver över det gamla när jag börjar om.

Föredrar det framför nån slags app som lägger sig i alldeles för mycket.

Det är det som är största problemet med apparna. Många har att man ska välja bland de övningar den har i registret och ofta saknar den övningar som exempelvis latsdrag i cablecrossen.

Nyland
2016-08-31, 03:01
Det är det som är största problemet med apparna. Många har att man ska välja bland de övningar den har i registret och ofta saknar den övningar som exempelvis latsdrag i cablecrossen.

Jag har använt Jetfit i någon månad och tycker den fungerar bra. Lätt att göra egna program samt lägga till eller ta bort övningar eller set under passen. Det finns en stor databas med övningar och man kan även lägga in egna om man vill (vilket jag dock inte testat).

En trevlig funktion är att man hela tiden får sitt 1 RM (hur väl det nu stämmer).

Det går att betala för att uppgradera men jag har inte känt något behov av att göra det, gratis versionen fungerar bra.

BillVik
2016-08-31, 07:18
FitNotes för Android, liten smidig app utan onödigt trams.

Gearhead85
2016-08-31, 21:44
Jag har använt Jetfit i någon månad och tycker den fungerar bra. Lätt att göra egna program samt lägga till eller ta bort övningar eller set under passen. Det finns en stor databas med övningar och man kan även lägga in egna om man vill (vilket jag dock inte testat).

En trevlig funktion är att man hela tiden får sitt 1 RM (hur väl det nu stämmer).

Det går att betala för att uppgradera men jag har inte känt något behov av att göra det, gratis versionen fungerar bra.

Jag laddade ned jetfit men jag kunde inte registrera mig. :p