handdator

Visa fullständig version : Råd/tips på mitt schema


EvelinaJ
2016-08-28, 15:20
Vill ha ett schema där man till största del använder kroppen som vikt så jag kan träna vart jag än är utan att behöva med mig massa redskap.

Mitt mål är att bli smalare, starkare och få en hållbarare kropp samt bli piggare..

Rygg & Mage:

Omvänd rodd, Helkroppslyft, Rygg resning armar ut, Sneda rygglyft,
Bergsklättraren, Planka, Sidoplankan, Crunch, Sneda Crunch


Bröt, Axlar & Armar:

Armhävning knä, Hantellyft sidan, Dips, Bicepsböj hantel


Ben & Rumpa:

Höftlyft, Knäböj, utfall, liggande baksida ben böj.


Kondition: Promenader & Löpning


Något som är för lite eller överflödigt??

waz
2016-08-28, 21:03
För att bli piggare är mitt tips att se till att prioritera konditionen i form av löpning och andra rejält pulshöjande aktiviteter minst två-tre gånger i veckan.

EvelinaJ
2016-08-28, 21:24
För att bli piggare är mitt tips att se till att prioritera konditionen i form av löpning och andra rejält pulshöjande aktiviteter minst två-tre gånger i veckan.


Tänkte försöka med de minst 2 dagar helst 3 dagar i veckan..

Nyland
2016-08-29, 02:58
Vill du kunna träna vart som helst eller hemma?

Är det vart som helst så får du satsa på kroppsviktsövningar, är det däremot hemma kommer man långt med ett par hantlar eller en kettleball som inte kräver speciellt mycket plats.

Edit:

Såg att du inkluderat övningar med hantlar så det använder du redan. :)

Bra länk: http://www.styrkelabbet.se/trana-hemma/

EvelinaJ
2016-08-29, 06:20
Vill du kunna träna vart som helst eller hemma?

Är det vart som helst så får du satsa på kroppsviktsövningar, är det däremot hemma kommer man långt med ett par hantlar eller en kettleball som inte kräver speciellt mycket plats.

Edit:

Såg att du inkluderat övningar med hantlar så det använder du redan. :)

Bra länk: http://www.styrkelabbet.se/trana-hemma/


Större delen av tiden kommer de ju bli hemma men i bland är man ju hos killen och på andra ställen där man inte har med redskap. Sen tänkte jag lite att börja med kroppen som vikt och sen i framtiden när man har de lite bättre ställt köpa mer vikter mm och träna med de..

paropirat
2016-08-29, 08:15
Burpees!