handdator

Visa fullständig version : Ont i höger axel efter tunga militärpressar


Slaxes
2016-08-28, 13:07
Hej alla kunniga!

Har på sistone haft problem med min högra axel. smärta uppstår vid pressar över huvudet men också vid bänkpressar av olika lutning. hantelpressar är lindrigast pressvarianten med min axel nu. Smärtan verkar uppstå i mitten av "ROM:et" och det känns som det är själva axelleden som har ballat ur. Smärtan gör mig kraftlös.

Det verkar göra ondare i axeln desto smalare grepp jag använder, om nu det kan hjälpa till för att fastställa något. Sidolyft kan även dom göra ont i högern.

Borde jag kolla upp axeln eller googla mig fram till lite rehabövningar? eller bara vila? Axelskador är ju vanliga men jag har klarat mig fint i 6,5 år nu utan problem *facepalm*.

Alla tips är välkomna :)

Tack!

Luca Brasi
2016-08-28, 14:02
Att gå till en sjukgymnast kostar ungefär lika mycket som ett tredjedels stringlinne.

ceejay
2016-08-28, 18:46
Du kanske har nött lite på supraspinatus under en tid. Hur är tekniken? Kika med en sjukgymnast skulle jag göra.

CoKEmaN
2016-08-29, 09:22
Håller med om sjukgymnast, låter lite som impingement. Du kan få råd och uppföljning hos sjukgymnast, eventuellt räcker ett besök för att fastställa diagnos och eftersom du är träningsvan så kan det räcka med lite rehabövningar ett par veckor, eventuellt någon telefonkontakt kanske.
Även om det låter som impingement så kan det vara bra att försöka utesluta andra saker.