handdator

Visa fullständig version : tänkte köpa nytt protein


Jonesss
2004-04-21, 12:28
hej täntke köpa nytt protein och nu undrar jag vad jag egentligen ska välja finns ju extremt många olika produkter på marknaden?
har hittat en produkt som verkar väldigt intressant och det är "Promax Extreme" någon som har testat just detta proteinet?
har tidigare köpt vanligt Whey-80 men nu när det hållet på att ta slut tänkte jag köpa något som verkar lite bättre..

har även haft funderingar på attt köpa 10kg Exell..
Promax är väldigt mycket dyrare än vad exell är så frågar är nu också är det värt det?

enzodiac
2004-04-21, 12:40
jag fick mitt exell häromdagen och jag tycker det smakar väldigt gott. Lätt att blanda med vatten osv. Har bara hunnit smaka jordgubb och den va ganska god. Ännu godare när jag gjorde en gainer av den med dextropur i :D

Tomten
2004-04-21, 14:30
Originally posted by enzodiac
jag fick mitt exell häromdagen och jag tycker det smakar väldigt gott. Lätt att blanda med vatten osv. Har bara hunnit smaka jordgubb och den va ganska god. Ännu godare när jag gjorde en gainer av den med dextropur i :D

själv rekommenderar jag Progen och Complete Protein III. Progen är billigare, Complete Protein III dyrare... bättre eller sämre... svårt att säga. Just nu sitter jag och tuggar på 8 kilo Progen Chocklad :D

Gillar och Protec... mycket prisvärt om man får tag på 5 kilos förpackningar, fast det fanns (finns?) bara i blåbärssmak.

Personligen gillar jag inte Exell. Jäkla degig konsistens och svårt att blanda. Tycker inte det smakar så bra heller.

My 2 cents.

z_bumbi
2004-04-21, 14:53
Jonesss: 500 kg för ett 906 g vassleprotein? Visst en del är kanske isolat men vad är resten? Av döma av kolhydrathalten så är det en del koncetrat i den också.

Du får drygt 3 kg exel för samma pris.

Produkttexten är den roligaste jag läst på länge. :D

Jonesss
2004-04-21, 15:13
z_bumbi tack skiter i det då och köper nog istället 10kg exell... om jag kan punga ut så pass mycket pengar

Kebab-Arne
2004-04-21, 17:17
Promax Extreme var ju inte lite dyrt heller. 499:- för 908g. :eek:
Om man följer deras rekommenderade dosering räcker en burk 10 serveringar till en kostnad av 49:- per servering.

Hur kan du säga att 10kg Exell blir dyrt i jämförelse med det där.

King Grub
2004-04-21, 17:19
Originally posted by z_bumbi
Produkttexten är den roligaste jag läst på länge. :D

Rekordmånga "optimalt" i samma mening där! :D

Jonesss
2004-04-21, 17:49
inte så farligt dyrt..
Men ioch med att jag bara har mitt studiebidrag till inkomst så känns det ganska rejält att lägga ut 1.400kr på en månad..

aliquis
2004-04-21, 20:58
Lär ju kännas ännu mer ovärt att lägga 500kr på en veckas proteinförbrukning iofs ;D
Kikade bara första träffen på google och det lät ju tillräckligt amerikanskt för att vara grymt ovärt :D, men några av tillsatserna kanske är praktiska, men jag tvivlar på att särskilt många av alla sådana däringa mirakelmedel gör särskilt stor skillnad, finns i tillräckligt stor mängd och är bra om dom nu verkligen gör skillnad.

En annan kul grej dom hade på samma sida var någon typ av gainer:


Interactive Nutrition Mammoth 2500
Interactive Mammoth 2500™ was designed with the hardgainer in mind. Two servings daily of this quality weight gain formula provide you with 2500 calories and over 130 grams of protein. This is the most calorie dense weight gain formula presently available.
With quality ingedients jammed into each bottle, Interactive Mammoth 2500™ boasts
-low glycemic index carbohydrate source
-Incredible taste
-Fat content derived solely from Medium Chain Triglycerides
-In 2% milk each serving has 66g of protein!
-Enzyme activated
-Vitamin enriched
-Most calorie dense formula available


Dom föreslår att man blandar den med 1/2l mjölk och sedan yoghurt, jordnötssmör eller något annat.. Hum...

z_bumbi
2004-04-21, 21:11
aliquis: Det är en klassiker att räkna med mjölken när man blandar, det låter som den innehåller mer energi på det sättet. :thumbup:

MCT fett har för övrigt Fairing i sin gainer så man får väl räkna på vilken som har mest energi.

Ska man hitta en gainer mycket kalorier ska man blanda mycket rapsolja med lite vassleprotein , det kan inte gå fel. :D

aliquis
2004-04-21, 21:18
Originally posted by z_bumbi
Ska man hitta en gainer mycket kalorier ska man blanda mycket rapsolja med lite vassleprotein , det kan inte gå fel. :D
fast fett och mycket mat gör en ju bara till en tjockis! gainer är ju värsta mirakelpulvret som gör en till arnold på ett år.

JAM
2004-04-22, 12:09
Originally posted by Tomten
Personligen gillar jag inte Exell. Jäkla degig konsistens och svårt att blanda. Tycker inte det smakar så bra heller. Hur du kan få Excell "degig" förstår jag inte. Jag blandar över 50 g med kanske 3 dl vatten. Hur fint som helst. Ja, i shaker naturligtvis, men det förutsätter jag att även du använder.

FELLO
2004-04-22, 12:17
Hej

Jag körde med Whey-80 chocklad förut och det var jobbigt varje gång jag skulle dricka den. Eftersmaken gjorde att jag hållde på spy.

Nu har jag köpt Protec från Eiselt som smakar hundra gånger bättre, och slipper att hinka i mig så snabbt som möjligt som jag gjorde med Whey-80.

Lite dyrare med nu kan jag dricka den utan att må illa, och protecen har tjockare konsistens och man känner sig mer mätt.

Nu har jag mer än 3kg whey-80 som samlar dam hehe...

Edit: Protec innehåller mellan 84-88g protein beroende på smak, vilket är något mindre än whey-100 men mer än whey-80. Då blir prisskillnaden mindre om man jämför med whey-100.