handdator

Visa fullständig version : Fight till döden. X vs Y


Raschmus
2016-08-22, 09:05
Egna spekulationer, egna fighter, egna regler (insprirerad av Hafthor mot björnen tråden)

I vanlig ordning börjar TS;

Vem vinner i en fight till döden

1.
Hafthor Bjornsson VS Militärtränad Schäfer
Båda är nakna, ingen utrustning.

2.
Du själv VS Militärtränad Schäfer
Du har en morakniv, schäfern naken.

3.
Hafthor Bjornsson VS Stefan Holm
Hafthor är naken, Stefan har en morakniv.



Brukar spekulera rätt mycket om det själv.. Typ min sambo mot svärmor eller grannen mot lillebror osv. (vet inte vad det är för fel på mig)

Spinn gärna vidare!

Peter.B
2016-08-22, 09:22
1. Hafthor om han inte är rädd för hundar.
2. Jag.
3. Stefan, med kniv har man en otrolig fördel.

anvihl
2016-08-22, 09:29
1. Hafthor om han inte är rädd för hundar.
2. Jag.
3. Stefan, med kniv har man en otrolig fördel.

Sån jäkla fördel ger inte en kniv om man möter någon som är orädd, enda chansen är att lyckas sätta kniven i hjärtat i första hugget, spelar ingen roll om du skär någon 100 gånger om det inte är direkt dödligt om han bara fortsätter komma mot dig och får tag på dig och är större och starkare och skickligare är det kört. Hafthor knäcker nacken på Stefan även om han är stucken i armar och ben och mage.

MackeJuve
2016-08-22, 09:35
Egna spekulationer, egna fighter, egna regler (insprirerad av Hafthor mot björnen tråden)

I vanlig ordning börjar TS;

Vem vinner i en fight till döden

1.
Hafthor Bjornsson VS Militärtränad Schäfer
Båda är nakna, ingen utrustning.

2.
Du själv VS Militärtränad Schäfer
Du har en morakniv, schäfern naken.

3.
Hafthor Bjornsson VS Stefan Holm
Hafthor är naken, Stefan har en morakniv.




1. Hafthor
2. Jag
3. Hafthor

Förklaring: Hunden är givetvis livsfarlig men inte tillräckligt stark för att Hafthor inte skulle kunna värja sig. Annan sak om det var ett större rovdjur. Hafthor värjer sig och kan sedan mata slag och sparkar alternativt bryta nacken av hunden tills det att den dör.

Även jag kan värja mig tillräckligt mycket mot hunden för att kunna få in en kniv i kroppen på hunden, då är denna körd.

Även om Stefan Holm får in en stöt med kniven så lär inte EN enda stöt sinka Hafthor tillräckligt mycket. Stor chans att Hafthor t.o.m. går oskadd ur fighten, skulle väl vara Holms snabbhet som talar för att han hinner få in en stöt.

MackeJuve
2016-08-22, 09:38
Jag har en klassiker som jag och mina kompisar har diskuterat flitigt:

1. Du vs 15 kg gädda i vatten upp till dina bröstvårtor. Du är naken och gäddan gör allt i sin makt för att döda dig.
2. Hafthor vs Conor McGregor, båda är nakna och inställda på att slåss till döden.

4623
2016-08-22, 09:38
1. Hafthor om han inte är rädd för hundar.
2. Jag.
3. Stefan, med kniv har man en otrolig fördel.

Du har inte sett GoT märker jag!

ARMSTARK
2016-08-22, 09:48
Raschmus vs. homosexuell-rapist-Hafthor Bjornsson.
Båda är nakna. *popcorn*

Raschmus
2016-08-22, 09:50
Raschmus vs. homosexuell-rapist-Hafthor Bjornsson.
Båda är nakna. *popcorn*

Hafthor. Jag hade troligtvis brutit nacken på mig själv samma sekund matchen drar igång.

Peter.B
2016-08-22, 09:53
Sån jäkla fördel ger inte en kniv om man möter någon som är orädd, enda chansen är att lyckas sätta kniven i hjärtat i första hugget, spelar ingen roll om du skär någon 100 gånger om det inte är direkt dödligt om han bara fortsätter komma mot dig och får tag på dig och är större och starkare och skickligare är det kört. Hafthor knäcker nacken på Stefan även om han är stucken i armar och ben och mage.

Jo, det har man. Har du testat att slåss med någon med kniv som inte är full och verkligen vill skada dig? Testat att träna försvar mot kniv i full hastighet? Hafthor skulle inte hinna åsamka nog med skada innan han föll ihop av alla skär-/sticksår. Speciellt om Stefan har minsta koll på vart han ska sticka/skära.

Jag har en klassiker som jag och mina kompisar har diskuterat flitigt:

1. Du vs 15 kg gädda i vatten upp till dina bröstvårtor. Du är naken och gäddan gör allt i sin makt för att döda dig.
2. Hafthor vs Conor McGregor, båda är nakna och inställda på att slåss till döden.

De här var bra! 1. Är oklart. Vill tro att jag skulle kunna knäcka nacken på den, men fan inte helt självklart. Kanske gäddan?
2. McGregor tror jag, men svårt med den extrema viktskillnaden. Hafthor skulle ha en chans, även om jag tror på Conor 9 gånger av 10.

Du har inte sett GoT märker jag!

Jo, allt som kommit ut. Men folk underskattar kniv enormt.

MackeJuve
2016-08-22, 10:00
De här var bra! 1. Är oklart. Vill tro att jag skulle kunna knäcka nacken på den, men fan inte helt självklart. Kanske gäddan?
2. McGregor tror jag, men svårt med den extrema viktskillnaden. Hafthor skulle ha en chans, även om jag tror på Conor 9 gånger av 10.



Mina tankar:

1. Gäddan kommer med otrolig fart när den attackerar, den är svår att få grepp om(hal). Den kommer ju dock inte att bita av något på dig utan den stora skadan sker ju i form av att du förlorar blod. Blir det en väldigt lång fight så får du det svårt skulle jag tro. Men får du grepp om gälar eller något och får tag i den så vinner du ju. Jag tror du vinner, men jag är med lite osäker :D

2. McGregor kan ju feglira och bara sparka på Hafthors ben och sedan dra sig tillbaka. Sannolikheten att Hafthor får tag i Conor är inte särskilt stor. FÅR Hafthor tag i Conor är han dock körd. Conor vinner.

MackeJuve
2016-08-22, 10:05
Hahaha jag har en till:

1. Alla människor på jorden vs alla djur på jorden, insekterna är inte med.. Alla djur går bananas och bestämmer sig för att ha ihjäl människorasen. Attacken är inte samordnad eftersom att djur är dumma i huvudet, de bestämmer sig bara för att nu får det vara nog och attackerar hej vilt.

2. Samma fast nu är insekterna med.

Peter.B
2016-08-22, 10:05
Mina tankar:

1. Gäddan kommer med otrolig fart när den attackerar, den är svår att få grepp om(hal). Den kommer ju dock inte att bita av något på dig utan den stora skadan sker ju i form av att du förlorar blod. Blir det en väldigt lång fight så får du det svårt skulle jag tro. Men får du grepp om gälar eller något och får tag i den så vinner du ju. Jag tror du vinner, men jag är med lite osäker :D

2. McGregor kan ju feglira och bara sparka på Hafthors ben och sedan dra sig tillbaka. Sannolikheten att Hafthor får tag i Conor är inte särskilt stor. FÅR Hafthor tag i Conor är han dock körd. Conor vinner.

Håller med dig om 1. Segt om gäddan lyckas bita en i någon viktig åder. Men man borde kunna få den att bita en i handen och då använda det som ett grepp i munnen för att hålla fast den och bryta nacken.

2. Jag tror faktiskt att Conor har en chans i alla distanser, men klarar sig bäst genom att peta slag och sparkar snabbt och flytta ut tills Hafthor gasar och till slut även faller ihop av skadan. Även i clinch eller på marken borde Conor kunna utstå tillräckligt för att lyckas svepa eller ta sig upp. Sen börjar det om, fast Hafthor är tröttare.

Peter.B
2016-08-22, 10:06
Hahaha jag har en till:

1. Alla människor på jorden vs alla djur på jorden. Alla djur går bananas och bestämmer sig för att ha ihjäl människorasen. Attacken är inte samordnad eftersom att djur är dumma i huvudet, de bestämmer sig bara för att nu får det vara nog och attackerar hej vilt.

Om insekterna är med djuren vinner djuren utan tvekan, snabbt också. Om de inte är med tar det bara längre tid, men djuren vinner.

MackeJuve
2016-08-22, 10:08
Om insekterna är med djuren vinner djuren utan tvekan, snabbt också. Om de inte är med tar det bara längre tid, men djuren vinner.

Redigerade och delade upp det i två scenarion. Jag tror att djuren får det svårt utan insekterna. Det är ju inte jättesvårt att ta skydd och skjuta på avstånd mot djur om inte insekterna är med. Insekterna däremot kommer ju in på alla möjliga ställen.

kharon
2016-08-22, 10:11
Säger bara,
Hafthor vs Mig själv.
Haffe har morakniv och döds-schäfer - jag är naken.

Jag vinner, resten får du räkna ut själv.

meow
2016-08-22, 11:00
McGregor skulle inte ha en jävla chans mot hafthor. Han når ju för fan inte ens upp till hans ansikte. Skulle han få tag i t.ex. hans arm skulle han McGregor vara helt körd.

Minikubik
2016-08-22, 11:22
King Grub vs jorgen båda iklädda traditionel sumoblöja obeväpnade

Fuark
2016-08-22, 11:48
En balrog mot James Bond

vem vinner?

Grahn
2016-08-22, 11:50
En balrog mot James Bond

vem vinner?

Tror Balrogen skulle ha svårt när Bonds starkaste superkraft i arsenalen kommer fram och tvingar fram en utstuderad avrättningsmetod som Bond oundvikligen kan vända till sin fördel samt explodera dess hem med.

Jockefoten
2016-08-22, 16:51
Ronda Rousey vs Stefan Holm. Stefan Holm får svinga sin höjdhoppsribba som vapen. Vem vinner?

Yes
2016-08-22, 17:05
McGregor skulle inte ha en jävla chans mot hafthor. Han når ju för fan inte ens upp till hans ansikte. Skulle han få tag i t.ex. hans arm skulle han McGregor vara helt körd.
Jo, han når upp och skulle knocka Hafthor på nolltid.

TIMPA
2016-08-22, 17:06
Jag har en klassiker som jag och mina kompisar har diskuterat flitigt:

1. Du vs 15 kg gädda i vatten upp till dina bröstvårtor. Du är naken och gäddan gör allt i sin makt för att döda dig.
2. Hafthor vs Conor McGregor, båda är nakna och inställda på att slåss till döden.

Gäddan är enkel bara du får tag i den, vilket du lär få i ögonblicket den hugger dig, bara mosa båda ögonen så skadar den dig inte längre.

Yes
2016-08-22, 17:13
Underskatta aldrig en arg mördargädda.

Sparven från Minsk
2016-08-22, 17:14
Skogstokig Norrlänning uppvuxen på björnkött och blåbär vs bortklemad storstadsbo från södern uppväxt på tofu och nudlar.

Sörlänningen får en morakniv. Norrlänningen slåss med nävarna för bara kärringar och fegisar slåss med kniv. Vem vinner?

J.V
2016-08-22, 17:50
1. hunden.
2. hunden
3. Halv-Tor.

En fullvuxen schafer ar fan ingen lek någonstans, speciellt inte en militartranad en. Min morfar har tranat upp en 30-40 stycken at polisen och att se dom in action var bland det mest skrackinjagande jag sett. Halvtor hade avlidit.

meow
2016-08-22, 18:32
Jo, han når upp och skulle knocka Hafthor på nolltid.

https://www.youtube.com/watch?v=Aaehn1aY8Ig

Ser ut som en far som leker med sin 12 åriga son. Han får flertalet chanser där han om det vore på liv och död lätt hade gjort mos av gregor.

Tricklew
2016-08-22, 19:05
https://www.youtube.com/watch?v=Aaehn1aY8Ig

Ser ut som en far som leker med sin 12 åriga son. Han får flertalet chanser där han om det vore på liv och död lätt hade gjort mos av gregor.

Ja, där ser man tydligt att Conor tar det på enormt allvar.

Sedan verkar folk ibland överskatta storlek, de råkar inte döda människor genom att snärta snorkråkor åt deras håll.

Tree Fiddy
2016-08-22, 19:10
Sån jäkla fördel ger inte en kniv om man möter någon som är orädd, enda chansen är att lyckas sätta kniven i hjärtat i första hugget, spelar ingen roll om du skär någon 100 gånger om det inte är direkt dödligt om han bara fortsätter komma mot dig och får tag på dig och är större och starkare och skickligare är det kört. Hafthor knäcker nacken på Stefan även om han är stucken i armar och ben och mage.

Det du glömmer är att Stefan kommer vara omöjlig att fånga. Hafthor chargar mot Stefan, *poof* han är ovanför honom, bakom honom, var är han? Hafthor blir stucken. Baksida ben först och han vänder sig om, Stefan är borta igen. När han tittar tillbaka så står Stefan framför honom och han får en till hugg i magen. Ez game för Stefan.

https://www.youtube.com/watch?v=Aaehn1aY8Ig

Ser ut som en far som leker med sin 12 åriga son. Han får flertalet chanser där han om det vore på liv och död lätt hade gjort mos av gregor.

I think The Mountain has a chance against a brown bear!

Toppkommentaren på youtube :laugh: Mr Eks youtube? :naughty:

meow
2016-08-22, 19:27
Ja, där ser man tydligt att Conor tar det på enormt allvar.

Sedan verkar folk ibland överskatta storlek, de råkar inte döda människor genom att snärta snorkråkor åt deras håll.

Inte mindre seriös än hafthor.
Tycker det snarare är tvärtom, folk underskattar styrka. Tvek på att mcgregor ens bänkar 100kg.

Yes
2016-08-22, 19:28
https://www.youtube.com/watch?v=Aaehn1aY8Ig

Ser ut som en far som leker med sin 12 åriga son. Han får flertalet chanser där han om det vore på liv och död lätt hade gjort mos av gregor.
Nej, det ser ut som en tolvåring som leker med sin far. Hafthor agerar mest slagsäck där Conor kan välja fritt var han ska träffa. Ett välriktat slag på hakan och Hafthor hade gått i backen. Knappast svårt för Conor att sätta det på någon som inte alls vet hur han ska röra sig.

Att Hafthor är stor, stark och kan bli jetearg gör liksom ingen skillnad.

Vi snackar en av världens absolut bästa MMA-fighters mot en strongman. Skärpning.

meow
2016-08-22, 19:31
Hafthor har MYCKET längre armar än gregor så borde inte vara så svårt att hålla honom på avstånd/greppa honom när han kommer för nära. Sen att han skulle knocka honom på ett slag är föga troligt. Slag mot kroppen gör not inte heller någon större verkan mot 150kg+ (?).

Derbel McDillet
2016-08-22, 19:36
Haftor
Jag, även utan kniv
Haftor men han kommer få några hugg i händer och armar så akuten efter fighten

Yes
2016-08-22, 19:39
Hafthor har MYCKET längre armar än gregor så borde inte vara så svårt att hålla honom på avstånd/greppa honom när han kommer för nära. Sen att han skulle knocka honom på ett slag är föga troligt. Slag mot kroppen gör not inte heller någon större verkan mot 150kg+ (?).
Sluta fantisera. Du vet inte vad du snackar om.

Derbel McDillet
2016-08-22, 19:41
1. hunden.
2. hunden
3. Halv-Tor.

En fullvuxen schafer ar fan ingen lek någonstans, speciellt inte en militartranad en. Min morfar har tranat upp en 30-40 stycken at polisen och att se dom in action var bland det mest skrackinjagande jag sett. Halvtor hade avlidit.

Du överskattar hundar rätt rejält. 180kg man mot 40kg hund... Ge dig, schäfern gets REKT! Får han tag i ett ben bryter han det, får han tag i vad som helst på den hundstackarn kan han ha sönder det... Hunden har sin mun och enbart den. Dessutom har Haftor tränat på att peta folk i ögonen. Det absolut bästa hunden kan hoppas på är att få tag i Haftors ena hand med käken men då förlorar han båda ögonen ca 10 sekunder efter om Haftor inte får panik.

J.V
2016-08-23, 03:36
Du överskattar hundar rätt rejält. 180kg man mot 40kg hund... Ge dig, schäfern gets REKT! Får han tag i ett ben bryter han det, får han tag i vad som helst på den hundstackarn kan han ha sönder det... Hunden har sin mun och enbart den. Dessutom har Haftor tränat på att peta folk i ögonen. Det absolut bästa hunden kan hoppas på är att få tag i Haftors ena hand med käken men då förlorar han båda ögonen ca 10 sekunder efter om Haftor inte får panik.Ja, givetvis, du har ratt. Jag glomde att stora manniskor inte kanner smarta, aldrig grips av panik och alltid handlar lugnt och metodiskt.

meow
2016-08-23, 07:13
Ja, givetvis, du har ratt. Jag glomde att stora manniskor inte kanner smarta, aldrig grips av panik och alltid handlar lugnt och metodiskt.

Vadå tror du att han skulle få panik oich börja gråta av ett hundbett?
Räcker med en sparkmot kroppen och hunden kommer ligga och gny.

Dåren
2016-08-23, 07:16
Jag tror också att Hafthor skulle gå segrande, om än svårt sargad, ur dödskampen mot schäfern.

blåvitt
2016-08-23, 07:37
Mot en vanlig schäfer skulle hafthor vinna lätt, men mot en militärtränad? Lol. Det spelar ingen roll hur stadig man är, 40kg i 50km/h mot bröstkorgen fäller alla. Hunden plockar strupen utan att hafthor fattat vad som hänt.

Holm med kniv vinner också, men med några knäckta ben i kroppen.

Arne Persson
2016-08-23, 07:43
Hafthor mot en galen fullvuxen ledarschimpans...?
Gorilla eller orangutang är inte ens lönt att spekulera över... :d

Yes
2016-08-23, 07:50
Hafthor mot en vildsint lämmel?

blåvitt
2016-08-23, 07:54
Hafthor mot en vildsint lämmel?

Mot en vanlig lämmel skulle hafthor vinna lätt men mot en vildsint? Lol. 2kg i 16km/h fäller vem som helst.

SannedTempos
2016-08-23, 07:56
Koala mot Sengångare

- Sengångaren har hjälm och koalan är aningen berusad

Yes
2016-08-23, 08:03
Mot en vanlig lämmel skulle hafthor vinna lätt men mot en vildsint? Lol. 2kg i 16km/h fäller vem som helst.
Du underskattar lämlar. Sin storlek till trots finns det dokumenterade fall av lämlar som fällt björn. En vildsint lämmel, alldeles rödögd och fradgande, bör tas på största allvar.

Ignatius72
2016-08-23, 08:17
Mot en vanlig schäfer skulle hafthor vinna lätt, men mot en militärtränad? Lol. Det spelar ingen roll hur stadig man är, 40kg i 50km/h mot bröstkorgen fäller alla. Hunden plockar strupen utan att hafthor fattat vad som hänt.

Holm med kniv vinner också, men med några knäckta ben i kroppen.

Hunden har stor chans om det finns ett överraskningsmoment. Får man vara beredd så är trots allt en hund bara en hund. De är rätt enkelspåriga och förhållandevis små.

MackeJuve
2016-08-23, 08:53
Jag gillar att Hafthor är det självklara valet som stark person i en fight :D Han har ju i och för sig ett par cm på Brian Shaw, men Brian är ju något starkare. Hafthor kanske är något smidigare(Shaw är dock knappast orörlig).

1. Brian Shaw mot ett lodjur?
2. Brian Shaw mot en varg?

Är en vild varg bättre på att övermanna en människa jämfört med en militärtränad schäfer? Vargen har ju storleken och vanan att fälla byten med sig medan schäfern lär vara sjukt skillad på att "fälla" just människor.

delta_mats
2016-08-23, 09:47
Jag gillar att Hafthor är det självklara valet som stark person i en fight :D Han har ju i och för sig ett par cm på Brian Shaw, men Brian är ju något starkare. Hafthor kanske är något smidigare(Shaw är dock knappast orörlig).

1. Brian Shaw mot ett lodjur?
2. Brian Shaw mot en varg?

Är en vild varg bättre på att övermanna en människa jämfört med en militärtränad schäfer? Vargen har ju storleken och vanan att fälla byten med sig medan schäfern lär vara sjukt skillad på att "fälla" just människor.

En varg är större, starkare, har tjockare päls som skyddar, längre huggtänder och kraftigare bett än vad en schäfer har. Den kommer dessutom bita där man är som mest sårbar. Inte i armar eller ben.

Både varg och lo vinner. Ett lodjur kan ändå väga 30 kg, typ som en schäfer fast betydligt mer skillad fighter, vassa klor på varje tass också.

Grahn
2016-08-23, 09:53
Iofs svartbjörn och kniv men...
http://ijr.com/2014/12/215032-525lb-black-bear-man-knife-get-fight-one-made/

Grahn
2016-08-23, 09:59
Eller hund
https://www.quora.com/If-an-adult-fights-a-big-dog-such-as-a-German-Shepherd-who-would-come-out-a-winner


Förstår inte riktigt varför alla tror att människor automatiskt får stryk av allt inklusive hamster....

Dock beror de ju massor på människan, de flesta av oss blir ju helt ställda av våldsamheter pga extrem ovana.

MackeJuve
2016-08-23, 10:03
En varg är större, starkare, har tjockare päls som skyddar, längre huggtänder och kraftigare bett än vad en schäfer har. Den kommer dessutom bita där man är som mest sårbar. Inte i armar eller ben.

Både varg och lo vinner. Ett lodjur kan ändå väga 30 kg, typ som en schäfer fast betydligt mer skillad fighter, vassa klor på varje tass också.

Ja vargen är väl en no brainer antar jag, är mer osäker på lodjuret. Vi snackar ju ändå om världens starkaste man, ingen vanlig Svensson. Han borde kunna hålla bort lodjuret, problemet är väl att den kommer att klösa dig något jävligt. Väger den någonstans mellan 24 och 30 kg så kan ju Shaw alltid dra iväg den en fem sex meter upp i luften :D

Hur skulle ens fighterna vi snackar om gå till? Om vi tar lodjuret som exempel: hur skulle Shaw gå till väga? Bryta nacken av djur lär väl vara lättare sagt än gjort. Mycket sparkar kanske.

TIMPA
2016-08-23, 10:19
Ja vargen är väl en no brainer antar jag, är mer osäker på lodjuret. Vi snackar ju ändå om världens starkaste man, ingen vanlig Svensson. Han borde kunna hålla bort lodjuret, problemet är väl att den kommer att klösa dig något jävligt. Väger den någonstans mellan 24 och 30 kg så kan ju Shaw alltid dra iväg den en fem sex meter upp i luften :D

Hur skulle ens fighterna vi snackar om gå till? Om vi tar lodjuret som exempel: hur skulle Shaw gå till väga? Bryta nacken av djur lär väl vara lättare sagt än gjort. Mycket sparkar kanske.

Jag kör på vidare på temat, man får gå på ögonen! Sen slänga in en dödsstöt.

trädgårdsmöbel
2016-08-23, 11:49
Ett starkt hanlejon mot en aggressiv tjur finns/fanns att avnjuta/förfasa sig över på YT.

MackeJuve
2016-08-23, 12:07
Ett starkt hanlejon mot en aggressiv tjur finns/fanns att avnjuta/förfasa sig över på YT.

Kan vara det som man är mest intresserad av att se som man är mest ledsen över att det ens existerar. Så som jag har förstått det så är det förekommande att rika personer släpper lös lejon mot tigrar och liknande. Tragiskt.

Luca Brasi
2016-08-23, 12:49
Hahaha jag har en till:

1. Alla människor på jorden vs alla djur på jorden, insekterna är inte med.. Alla djur går bananas och bestämmer sig för att ha ihjäl människorasen. Attacken är inte samordnad eftersom att djur är dumma i huvudet, de bestämmer sig bara för att nu får det vara nog och attackerar hej vilt.

2. Samma fast nu är insekterna med.

Angående scenario två och insekterna i form av fästingar så känns det som att de är på god väg att vinna redan.

Derbel McDillet
2016-08-23, 13:17
Mot en vanlig schäfer skulle hafthor vinna lätt, men mot en militärtränad? Lol. Det spelar ingen roll hur stadig man är, 40kg i 50km/h mot bröstkorgen fäller alla. Hunden plockar strupen utan att hafthor fattat vad som hänt.


Varför hittar du på saker? Det fäller inte alls alla. Hunden kommer inte få tag i nåns strupe.. Den kommer få tag i en arm och sen är den körd. Visst, det kommer bli en tripp till akuten för spruta och många stygn men hundstackarn kommer vara söndertrasad.

trädgårdsmöbel
2016-08-23, 15:05
Kan vara det som man är mest intresserad av att se som man är mest ledsen över att det ens existerar. Så som jag har förstått det så är det förekommande att rika personer släpper lös lejon mot tigrar och liknande. Tragiskt.

Jo det är lite tragiskt, men jag får en liten tankevurpa över att det är helt ok att avnjuta djur vs djurvåld i dokumentärer. "-titta hur krokodilen lurar i vattenhålet och gör dödsrullningar med en Gnu! Det är nästan vackert i sin brutalitet!", men om man bara tar ett litet kliv ytterligare och hjälper naturen på traven genom att hetsa djur mot varandra instängda i en lada eller bur är det jättehemskt.


Om ni vill ha lite mer lättsam X vs Y så vill jag rekommendera att youtuba på "Rambro the angry ram" på youtube. Där försöker en get slåss med pilatesboll, boxsäck, och i ett avsnitt en grävmaskin. Det är lite moraliskt fel kanske, men rätt roligt. Geten verkar aldrig skada sig allvarligt. Han stångar saker och får förmodligen lite ont i huvudet, så det är inte speciellt otäckt även om du skulle vara blödig.

shut teh face
2016-08-23, 15:36
Jag funderar ofta på björn vs tiger, björn vs lejon, gorilla osv. Men när jag sett sådant springer bara någon och gömmer sig.

Mer intressant är dessa kanske

Chuck Norris vs Bruce Lee
Gandalf vs Ip-Man
Jack Bauer vs 50 arga södermalmshipsters med BMI på 17

shut teh face
2016-08-23, 15:39
Brukar spekulera rätt mycket om det själv.. Typ min sambo mot svärmor eller grannen mot lillebror osv. (vet inte vad det är för fel på mig)

Spinn gärna vidare!
Du har inget att vara orolig över. Jag brukade gå runt och ställa ultimatum till folk typ såhär: Du måste tillaga och äta din kompis och äta upp honom på 48 timmar, annars dör du. Vad väljer du?
Eller typ äta 20 kilo bajs eller dö.

Jag har slutat med det, alla tyckte jag var konstig.. men hade jag varit miljardär hade jag kunnat gå runt och anordna sådana evenemang på riktigt. Det vore skoj

Lövbiffen
2016-08-23, 15:41
Jag funderar ofta på björn vs tiger, björn vs lejon, gorilla osv. Men när jag sett sådant springer bara någon och gömmer sig.

Mer intressant är dessa kanske

Chuck Norris vs Bruce Lee
Gandalf vs Ip-Man
Jack Bauer vs 50 arga södermalmshipsters med BMI på 17

5bxisdu-0_A

Derbel McDillet
2016-08-23, 15:42
Du har inget att vara orolig över. Jag brukade gå runt och ställa ultimatum till folk typ såhär: Du måste tillaga och äta din kompis och äta upp honom på 48 timmar, annars dör du. Vad väljer du?
Eller typ äta 20 kilo bajs eller dö.

Jag har slutat med det, alla tyckte jag var konstig.. men hade jag varit miljardär hade jag kunnat gå runt och anordna sådana evenemang på riktigt. Det vore skoj

Fåniga ultimatum leker jag också med ofta. Hur rik jag än var hade jag nog inte tvingat folk att äta upp sina vänner så ja, där är du en smula udda.

shut teh face
2016-08-23, 15:44
Fåniga ultimatum leker jag också med ofta. Hur rik jag än var hade jag nog inte tvingat folk att äta upp sina vänner så ja, där är du en smula udda.
Nej man får ju såklart hålla sig inom lagens gränser. Men det är nog fan inge kul, vem skulle äta upp sin fru för en miljard eller 10 miljarder?

Finns det något land där kannibalism är lagligt kanske..

trädgårdsmöbel
2016-08-23, 16:13
Finns det något land där kannibalism är lagligt kanske..

Endokannibalism i Papua Guinea isåfall. Då får du ändå inte äta upp dina polare, bara dina släktingar.

Diomedea exulans
2016-08-23, 16:41
Hur skulle ens fighterna vi snackar om gå till? Om vi tar lodjuret som exempel: hur skulle Shaw gå till väga? Bryta nacken av djur lär väl vara lättare sagt än gjort. Mycket sparkar kanske.

Jag skulle tagit tag i pälsen/skinnet och dängt den i backen upprepade gånger.

Tree Fiddy
2016-08-23, 16:50
Vad tror kolozzeum om klassikern Bruce Lee vs Mike Tyson? Båda i sin prime, givetvis.

Jag tror Bruce Lee.

trädgårdsmöbel
2016-08-23, 16:59
Vad tror kolozzeum om klassikern Bruce Lee vs Mike Tyson? Båda i sin prime, givetvis.

Jag tror Bruce Lee.

Jag tror tvärtom på Tyson. Jag tror att hans större styrka och storlek hade kompenserat upp för Bruces sparkar. Tyson vägde väl 100kg, och vad kan Bruce ha vägt? 70 kanske?

borjaompanytt
2016-08-23, 17:02
2. McGregor tror jag, men svårt med den extrema viktskillnaden. Hafthor skulle ha en chans, även om jag tror på Conor 9 gånger av 10.
Whyt? SJÄLVKLART har Haftor inte skuggan av en chans. Han skulle bli manglad 30 sek efter han får mjölksyra. Garanterat. Ungefär lika självklart som att Haftor skulle vinna över Conor i styrkelyft.

PureWhey
2016-08-23, 19:06
Aaehn1aY8Ig

lördagsgrogg
2016-08-23, 21:44
Varför hittar du på saker? Det fäller inte alls alla. Hunden kommer inte få tag i nåns strupe.. Den kommer få tag i en arm och sen är den körd. Visst, det kommer bli en tripp till akuten för spruta och många stygn men hundstackarn kommer vara söndertrasad.

Håller fullständigt med, man får väl ändå förutsätta att männskan oavsett vem inte är helt tappad bakom en vagn. Hunden käkar upp en underarm men sen blir det inte så jäkla mycket mer.

Som någon sa förut, med bara ett spjut så dödar massajpojkar lejon. Hur många hundar tror ni tar ett lejon?

trädgårdsmöbel
2016-08-23, 22:00
Aaehn1aY8Ig

Jag ser ingen match, jag ser två atleter från olika sporter som på ett homoerotiskt men respektfullt sätt kör någon form av lekfull men vänlig sparring:) Mer av nån slags malebonding-ritual än tävling:D


Vad tror ni om våra socialdemokratiska stadsministrar och partiledare, i sin politiska prime: Palme, Karlsson, Persson, Juholt, Sahlin och Löfven i en no holds barred, alla mot alla free-for-all Royal rumble?

Köttis
2016-08-23, 22:18
Jag funderar ofta på björn vs tiger, björn vs lejon, gorilla osv. Men när jag sett sådant springer bara någon och gömmer sig.



Jag har för mig att det gick ett program på discovery channel (tror jag) för något år sedan där de mätte kraft i betten, längd på klor och tänder, stridsteknik osv hos olika djur och simulerade strider mellan dem. Fanns även ett liknande om det inte var samma där de jämförde krigare från olika tider och platser, typ viking mot samuraj.

Kanske inte så exakt men det är inte spekulationer på ett internetforum heller.

Edit:
Animal face-off oh deadliest warrior hette dem. Dock var djuren bara djur som kunde mötas i verkligheten också.
https://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Face-Off
https://en.wikipedia.org/wiki/Deadliest_Warrior#Season_1

Tree Fiddy
2016-08-23, 23:05
Jag tror tvärtom på Tyson. Jag tror att hans större styrka och storlek hade kompenserat upp för Bruces sparkar. Tyson vägde väl 100kg, och vad kan Bruce ha vägt? 70 kanske?

Har för mig att han vägde 65 kg. Men han kunde slå hur hårt som helst och sparka ännu hårdare (och snabbt som fan).

06V1s99HmT8 Enligt utsago så har personen sagt att det känns som att bli träffad av en bil när Bruce sparkar.

och när han sparkar O'Hara i slutet av den här fighten så bröt statisten bakom armen (enligt utsago)

Kpu_lTDyd88

Derbel McDillet
2016-08-23, 23:19
Har för mig att han vägde 65 kg. Men han kunde slå hur hårt som helst och sparka ännu hårdare (och snabbt som fan).

06V1s99HmT8 Enligt utsago så har personen sagt att det känns som att bli träffad av en bil när Bruce sparkar.

och när han sparkar O'Hara i slutet av den här fighten så bröt statisten bakom armen (enligt utsago)

Kpu_lTDyd88

Enligt utsago stämmer inte dom utsagorna, enligt utsago iaf.

Yes
2016-08-23, 23:25
Bruce Lee hade kunnat göra illa Tyson lite. Tyson hade dödat honom.

Tree Fiddy
2016-08-24, 01:16
Bruce Lee hade kunnat göra illa Tyson lite. Tyson hade dödat honom.

Bruce Lee hade knockat Tyson innan han fattat vad som hände. Easy.

Kaalle
2016-08-24, 04:38
Bruce Lee hade kunnat göra illa Tyson lite. Tyson hade dödat honom.
Exakt, tyson mot bruce lee ligger i praritet med iller mot isbjörn. Absurt att tro nåt annat.

trädgårdsmöbel
2016-08-24, 05:51
Jag tycker att man skall vara försiktig med att utnämna Tyson till segrare som något väldigt självklart. Givetvis är det ju så, men Bruce Lee har eller åtminstone hade en "fanbase" som upphöjde honom till Gud, och vill man undvika att behöva skruva på sig i upplevd pinsamhet och skamkänslor av mlm dyrkande åsikter från Bruce Lee-dyrkare så är man mer öppen i frågan.

Se det här som en varning.

Peter.B
2016-08-24, 07:03
Tyson hade spöat Bruce Lee utan tvekan. Bruce är mest en hypad skådis och en duktig kampsportare för sin tid. Tyson gick matcher mot de bästa i tungvikt i boxning och han var något alldeles extra. Efter att han tagit sig förbi Bruce sparkdistans, vilket han hade gjort, skulle det vara god natt för Bruce. Tyson skulle säkert få ta emot någon spark och känt av den, men inte en chans att han skulle förlora.

ARMSTARK
2016-08-24, 07:48
Tyson hade spöat Bruce Lee utan tvekan. Bruce är mest en hypad skådis och en duktig kampsportare för sin tid. Tyson gick matcher mot de bästa i tungvikt i boxning och han var något alldeles extra. Efter att han tagit sig förbi Bruce sparkdistans, vilket han hade gjort, skulle det vara god natt för Bruce. Tyson skulle säkert få ta emot någon spark och känt av den, men inte en chans att han skulle förlora.

Men du glömmer "one-inch-punch", Tyson skulle flyga mot repen när Lee "snärtade till". ;)

Matsa
2016-08-24, 08:50
Tycker att Karelin vs Tyson är intressantare än Tyson vs Lee. Två riktiga monster som bägge går i tungvikten. Jag håller på Karelin men jag medger att det mest är för att jag alltid har beundrat honom.

Also: Stort marsvin vs 5-månaders baby?

Yes
2016-08-24, 09:01
Tycker att Karelin vs Tyson är intressantare än Tyson vs Lee. Två riktiga monster som bägge går i tungvikten. Jag håller på Karelin men jag medger att det mest är för att jag alltid har beundrat honom.

Also: Stort marsvin vs 5-månaders baby?
Frågan är om Karelin får tag i Tyson utan att bli knockad först. Jag ger nog den matchen rätt jämna odds. Får Karelin tag i honom blir det förstås fängelsesex på backen.

kaer
2016-08-24, 09:19
Tycker att Karelin vs Tyson är intressantare än Tyson vs Lee. Två riktiga monster som bägge går i tungvikten. Jag håller på Karelin men jag medger att det mest är för att jag alltid har beundrat honom.

Klassisk frågeställning! Jag håller nog Karelin som relativt stor favorit men ändå inte en given utgång.

Tror inte man ska förakta att karelin var 191 cm och tävlade i 130-, Tyson var 178 cm, vet inte vad han vägde riktigt.

Yes
2016-08-24, 09:29
Klassisk frågeställning! Jag håller nog Karelin som relativt stor favorit men ändå inte en given utgång.

Tror inte man ska förakta att karelin var 191 cm och tävlade i 130-, Tyson var 178 cm, vet inte vad han vägde riktigt.
Tyson vägde ca 100kg.

ARMSTARK
2016-08-24, 09:33
Men glöm inte att Karelin är helt ovan att ta emot slag, och då snackar vi HÅRDA slag. Flera av Tysons motståndare har efteråt erkännt att de inte hade förstått hur hårt han slog, tom blev lite rädda efter de första riktigt hårda träffarna.
Tyson går in och kör ett par hårda kroppsslag och sedan en fet uppercut. Klart.

Yes
2016-08-24, 09:44
Men glöm inte att Karelin är helt ovan att ta emot slag, och då snackar vi HÅRDA slag. Flera av Tysons motståndare har efteråt erkännt att de inte hade förstått hur hårt han slog, tom blev lite rädda efter de första riktigt hårda träffarna.
Tyson går in och kör ett par hårda kroppsslag och sedan en fet uppercut. Klart.
Karelin har boxats och gått en MMA-match. Helt ovan att ta emot slag är han alltså inte.

Peter.B
2016-08-24, 10:24
Men du glömmer "one-inch-punch", Tyson skulle flyga mot repen när Lee "snärtade till". ;)

Hehehe ;)

Tycker att Karelin vs Tyson är intressantare än Tyson vs Lee. Två riktiga monster som bägge går i tungvikten. Jag håller på Karelin men jag medger att det mest är för att jag alltid har beundrat honom.

Also: Stort marsvin vs 5-månaders baby?

Mycket mer intressant med jämnare odds! Min prediction kommer längre ner.

Also, marsvinet - om det verkligen ville döda ungen.

Karelin har boxats och gått en MMA-match. Helt ovan att ta emot slag är han alltså inte.

Med denna info skulle jag sätta mina pengar på Karelin. Å andra sidan är det precis som någon ovan sa, det är många som inte alls förstår hur hårt Tyson slog (slår?). Han skulle ha en chans att sänka Karelin med några tighta uppercuts/krokar när Karelin försöker ta sig in. Får han öva lite på att sprawla och boxas i clinch ökar hans chanser markant. Jag utgår ifrån att han inte har övat på detta och sätter därför mina pengar på att Karelin kommer in i clinch, något groggy av Tysons smällar och sen i clinch blir det ensidigt Karelins match där han tar Tyson till marken och avslutar honom.

Spiffy
2016-08-24, 11:21
Karelin kan ju dyka in på foten ala Randy mot Toney. Tror Karelin hade vunnit rätt enkelt. Men klantar Karelin sig så kan det klart sluta med KO till Tyson.

Matsa
2016-08-24, 12:29
Ett misstag från vem som helst av dem skulle med stor sannolikhet bli ödesdigert och det är därför jag tycker att matchningen är intressant. Bägge har kapacitet att göra en kort affär av det om saker går deras väg.

Tyson är både snabb och teknisk för sin storlek och hans slag utan handskar är att betrakta som ett dödligt vapen, vet inte om man behöver säga så mycket mer. En träff och det kan vara över. Lär även vara oerhört stryktålig.

Karelin har en sjuk räckvidd, han är 193cm lång men har typ 210+ mellan fingertopparna. Han är kanske inte lika snabb i händerna som Tyson men ändå mycket snabb, är inte det en ganska viktig egenskap hos brottare? Ska ha boxats i det militära men även om han inte hade det så tror jag att han kan ta smällar bra. Brottning är ju trots allt en väldigt fysisk sport mellan väldigt starka personer, kraften när brottare i den viktklassen smäller varandra i mattan är rätt stor. Hans MMA-fight kom efter hans bästa tid så den tycker jag att man kan glömma, det är de bägge herrarna när de var som bäst jag vill jämföra och då hade väl inte Karelin kört MMA ännu?

Yes
2016-08-24, 12:32
Nä, MMA-matchen var ju på gamla dar när Karelin var lite uttråkad och ville få motion.

Diomedea exulans
2016-08-24, 12:46
Muhammed Ali i hans prime mot Tyson då?

Derbel McDillet
2016-08-24, 13:07
Muhammed Ali i hans prime mot Tyson då?

Tyson prime också då? I bådas prime ger jag det till Tyson alla dar i veckan.

Tree Fiddy
2016-08-24, 13:08
Tyson hade spöat Bruce Lee utan tvekan. Bruce är mest en hypad skådis och en duktig kampsportare för sin tid. Tyson gick matcher mot de bästa i tungvikt i boxning och han var något alldeles extra. Efter att han tagit sig förbi Bruce sparkdistans, vilket han hade gjort, skulle det vara god natt för Bruce. Tyson skulle säkert få ta emot någon spark och känt av den, men inte en chans att han skulle förlora.

Hypad skådis rofl. :laugh:

Läs på lite, läs Bruce Lees bok.

Hur vet du att Tyson skulle ta sig förbi sparkdistans? Ja just det, Chuck Norris sade att när han sparrades med Bruce så var han omöjlig att träffa. Och även om Chuck Norris är en meme idag så var han faktiskt mästare i karate i 6 år(?).

Tyson prime också då? I bådas prime ger jag det till Tyson alla dar i veckan.

Självklart är alla dessa hypotetiska fighter med båda i sin prime, annars går det ju inte att göra dessa tankeexperiment.

Diomedea exulans
2016-08-24, 13:08
Tyson prime också då? I bådas prime ger jag det till Tyson alla dar i veckan.

Japp.

Jag kan inte så mycket om de båda herrarna, men överlag så brukar ju sentida idrottsmän alltid vara bättre än tidigare.

Peter.B
2016-08-24, 13:20
Hypad skådis rofl. :laugh:

Läs på lite, läs Bruce Lees bok.

Hur vet du att Tyson skulle ta sig förbi sparkdistans? Ja just det, Chuck Norris sade att när han sparrades med Bruce så var han omöjlig att träffa. Och även om Chuck Norris är en meme idag så var han faktiskt mästare i karate i 6 år(?).



Självklart är alla dessa hypotetiska fighter med båda i sin prime, annars går det ju inte att göra dessa tankeexperiment.

Visst, kanske lite överdrivet skrivet - men poängen kvarstår att han är väldigt hypad. Han skulle inte ha en chans mot kanske världens bästa tungviktsboxare genom tiderna.

Hur vet jag det? Genom att jag har tränat x antal år och vet hur det är att möta folk med väldigt bra sparkar, och väldigt bra boxning. Självklart ingen på deras nivå, men jag vet att om man inte är helt dum i huvudet och kan ta lite stryk på ett hyfsat smart sett kommer man att komma förbi sparkdistansen, speciellt om ens vinst (liv?) hänger på det.

Chuck Norris var grym i sin prime, inget snack om saken. Dock tror jag att ditt "citat" där är väldigt överdrivet. Han var säkerligen oerhört snabb och svår att träffa, men ingen är omöjlig att träffa. Jag förstår inte ens att detta kan vara en fråga om det inte vore så att Bruce är otroligt hypad. Han är MYCKET mindre och har inte direkt tävlat på någon särskilt hög nivå mot meriterade utövare på ett jämförbart sett mot Tyson.

Diomedea exulans
2016-08-24, 13:24
Och även om Chuck Norris är en meme idag så var han faktiskt mästare i karate i 6 år(?).

Det ska man inte ta för allvarligt på heller. Såvitt jag har läst rörde det sig om poängkarate, och att vara grym på det gör en inte nödvändigtvis en mästare i att slåss "på riktigt".

Derbel McDillet
2016-08-24, 13:25
Hypad skådis rofl. :laugh:

Läs på lite, läs Bruce Lees bok.

Hur vet du att Tyson skulle ta sig förbi sparkdistans? Ja just det, Chuck Norris sade att när han sparrades med Bruce så var han omöjlig att träffa. Och även om Chuck Norris är en meme idag så var han faktiskt mästare i karate i 6 år(?).



Chuck Norris har även sagt att man ska tänka på att Bruce Lee i första hand var filmstjärna och han själv var atlet. Det du citerar antar jag var i nån hyllning. Man ska vara försiktig i att ta alla storheter som sägs om döda personer bokstavligt.

Tree Fiddy
2016-08-24, 13:25
Visst, kanske lite överdrivet skrivet - men poängen kvarstår att han är väldigt hypad. Han skulle inte ha en chans mot kanske världens bästa tungviktsboxare genom tiderna.

Hur vet jag det? Genom att jag har tränat x antal år och vet hur det är att möta folk med väldigt bra sparkar, och väldigt bra boxning. Självklart ingen på deras nivå, men jag vet att om man inte är helt dum i huvudet och kan ta lite stryk på ett hyfsat smart sett kommer man att komma förbi sparkdistansen, speciellt om ens vinst (liv?) hänger på det.

Chuck Norris var grym i sin prime, inget snack om saken. Dock tror jag att ditt "citat" där är väldigt överdrivet. Han var säkerligen oerhört snabb och svår att träffa, men ingen är omöjlig att träffa. Jag förstår inte ens att detta kan vara en fråga om det inte vore så att Bruce är otroligt hypad. Han är MYCKET mindre och har inte direkt tävlat på någon särskilt hög nivå mot meriterade utövare på ett jämförbart sett mot Tyson.

Chuck Norris har sagt det själv i en intervju, så om någon har överdrivit det så är det Chuck Norris själv. Jag har också tränat kampsport i 10+ år varav JKD i 5. Självklart är ingen omöjlig att träffa, det säger ju sig självt. Att adressera det känns rätt överflödigt.

Också rätt märkligt hur du, utifrån dina anekdoter, vet att Tyson skulle vinna i en fight. Bruce Lee var en pionjär inom fighting och gudfadern till MMA. Och som alla vet så är inte storleken det viktigaste i en fight, även Tyson knockas av en tillräckligt hård smäll.

Chuck Norris har även sagt att man ska tänka på att Bruce Lee i första hand var filmstjärna och han själv var atlet. Det du citerar antar jag var i nån hyllning. Man ska vara försiktig i att ta alla storheter som sägs om döda personer bokstavligt.


Har Chuck Norris sagt det? Är det därför Bruce, hans fru Linda och många andra alltid har sagt att han i första hand var en "martial artist"?

Det ska man inte ta för allvarligt på heller. Såvitt jag har läst rörde det sig om poängkarate, och att vara grym på det gör en inte nödvändigtvis en mästare i att slåss "på riktigt".

Ja just det, som att fightas mot småbarn. *rolleyes*

Derbel McDillet
2016-08-24, 13:35
Har Chuck Norris sagt det? Är det därför Bruce, hans fru Linda och många andra alltid har sagt att han i första hand var en "martial artist"?



Mcl81ldNODc

Ok jag mindes lite fel, men 0:45 in i klippet.

Derbel McDillet
2016-08-24, 13:38
Chuck Norris har sagt det själv i en intervju, så om någon har överdrivit det så är det Chuck Norris själv. Jag har också tränat kampsport i 10+ år varav JKD i 5. Självklart är ingen omöjlig att träffa, det säger ju sig självt. Att adressera det känns rätt överflödigt.

Också rätt märkligt hur du, utifrån dina anekdoter, vet att Tyson skulle vinna i en fight. Bruce Lee var en pionjär inom fighting och gudfadern till MMA. Och som alla vet så är inte storleken det viktigaste i en fight, även Tyson knockas av en tillräckligt hård smäll.

Har Chuck Norris sagt det? Är det därför Bruce, hans fru Linda och många andra alltid har sagt att han i första hand var en "martial artist"?

Ja just det, som att fightas mot småbarn. *rolleyes*

Lol, ok läste igenom allt du skev nu. Du är en man utan koll dessvärre. Ja, Tyson hade vunnit enkelt. Du har tittat på för mycket film.

Yes
2016-08-24, 13:47
Muhammed Ali i hans prime mot Tyson då?
Ali. Han besegrade bättre motstånd under sin karriär än vad Tyson gjorde.

J.V
2016-08-24, 13:47
Intressant att den stora majoriteten här verkar övertygade om att den större personen ska vinna, oavsett vilka två det handlar om egentligen.

Jag trodde man släppte sånt kring lågstadieåldern.


Tapatalk.

Derbel McDillet
2016-08-24, 13:49
Intressant att den stora majoriteten här verkar övertygade om att den större personen ska vinna, oavsett vilka två det handlar om egentligen.

Jag trodde man släppte sånt kring lågstadieåldern.


Tapatalk.

Är det intressant att majoriteten tror att den 30kg tyngre världsmästaren vinner mot filmstjärnan? Hmm, ja det var ju väldigt intressant.

Peter.B
2016-08-24, 13:54
Chuck Norris har även sagt att man ska tänka på att Bruce Lee i första hand var filmstjärna och han själv var atlet. Det du citerar antar jag var i nån hyllning. Man ska vara försiktig i att ta alla storheter som sägs om döda personer bokstavligt.

Exakt. Och ja, ungefär så minns jag att Chuck med flera andra har beskrivit Bruce.

Chuck Norris har sagt det själv i en intervju, så om någon har överdrivit det så är det Chuck Norris själv. Jag har också tränat kampsport i 10+ år varav JKD i 5. Självklart är ingen omöjlig att träffa, det säger ju sig självt. Att adressera det känns rätt överflödigt.

Också rätt märkligt hur du, utifrån dina anekdoter, vet att Tyson skulle vinna i en fight. Bruce Lee var en pionjär inom fighting och gudfadern till MMA. Och som alla vet så är inte storleken det viktigaste i en fight, även Tyson knockas av en tillräckligt hård smäll.




Har Chuck Norris sagt det? Är det därför Bruce, hans fru Linda och många andra alltid har sagt att han i första hand var en "martial artist"?



Ja just det, som att fightas mot småbarn. *rolleyes*


Ja, jag tror att Chuck gärna överdriver det han säger om döda och hypade Bruce för att ytterligare bygga upp myten och legenden. Han var säkert svår att träffa, Tyson skulle SÄKERT träffa honom, Bruce skulle inte klara det, speciellt inte i längden.

Okej, bortse ifrån anekdoterna. Ville mest poängtera att jag har viss koll på vad jag pratar om och har en viss praktiskt erfarenhet till skillnad från väldigt många som uttalar sig i sådana här frågor. Bruce Lee var en pionjär inom mycket ja, men att tro att han skulle ha en chans mot världens bästa (kanske genom tiderna) tungviktsboxare är bara löjligt. Storleken är inte viktigast, men tillräckligt viktig för att vara en faktor. Hade storleksförhållandet varit tvärtom hade jag kanske gett Bruce en chans, men bara kanske.

Japp, Tyson kan knockas av en tillräckligt hård smäll. Säg det till alla världens tungviktsboxare som försökt knocka honom. Men de var förstås inte heller lika bra som en skådis på 65 kg.


Lol, ok läste igenom allt du skev nu. Du är en man utan koll dessvärre. Ja, Tyson hade vunnit enkelt. Du har tittat på för mycket film.

+1. Efter att ha skrivit mitt inlägg förstår jag själv inte att jag orkar.

Peter.B
2016-08-24, 13:56
Intressant att den stora majoriteten här verkar övertygade om att den större personen ska vinna, oavsett vilka två det handlar om egentligen.

Jag trodde man släppte sånt kring lågstadieåldern.


Tapatalk.

Är det intressant att majoriteten tror att den 30kg tyngre världsmästaren vinner mot filmstjärnan? Hmm, ja det var ju väldigt intressant.

Se det Derbel skrev här.

Storleken påverkar. Det vet alla som har tränat kampsport. Det finns en anledning till viktklasser. Speciellt när det blir absurda skillnader som över 30 kg eller som tidigare föreslagits över 100 kg. Med det sagt kan såklart en mindre person spöa en större, som exempelvis i fallet Conor mot Hafthor, men storleken är ändå en viktig faktor.

Diomedea exulans
2016-08-24, 13:57
Ja just det, som att fightas mot småbarn. *rolleyes*

Nu finns det ju vissa mellansteg mellan "småbarn" och "världens bästa fighter genom tiderna".

MackeJuve
2016-08-24, 14:27
1. Lejonhane vs Siberisk tigerhane? Tiger genomsnittsvikt= 230 kg. Lejon genomsnittsvikt=204 kg.

2. Freddi Smulter vs en ren. Freddi enbart iförd lyftartrikå och beväpnad med Eleiko-stång 20 kg.

3. 10 st sjuåringar vars enda syfte är att döda mig, obeväpnade, vs mig.

4. Varg vs puma(amerikansk).

Diomedea exulans
2016-08-24, 14:31
1. Lejonhane vs Siberisk tigerhane? Tiger genomsnittsvikt= 230 kg. Lejon genomsnittsvikt=204 kg.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_versus_lion

MackeJuve
2016-08-24, 14:35
https://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_versus_lion

Satan så mycket info :D

Läste lite snabbt och slarvigt, de verkar vara värdiga motståndare till varandra där tigern är favorit, typ? Tigern känns smidigare och tyngre. Lejonet lite mer kompakt och "pitbull-aktigt".

J.V
2016-08-24, 14:37
Är det intressant att majoriteten tror att den 30kg tyngre världsmästaren vinner mot filmstjärnan? Hmm, ja det var ju väldigt intressant.Jag pratar inte bara om Tyson vs Lee.

Oavsett vad tror jag det varit jävligt jämt. Förmodligen med Lee som vinnare, men jävligt jämt vilket som.


Tapatalk.

Tree Fiddy
2016-08-24, 14:39
Lol, ok läste igenom allt du skev nu. Du är en man utan koll dessvärre. Ja, Tyson hade vunnit enkelt. Du har tittat på för mycket film.

Det komiska är att du kallar mig en man utan koll, medan du själv kallar Bruce Lee för filmstjärnan. :laugh:

MackeJuve
2016-08-24, 14:42
Jag pratar inte bara om Tyson vs Lee.


Tapatalk.

Antar att du dels syftar på McGregor vs Hafthor. Jag förstår dock de som tror på Hafthor, man har ju en bild av hur Hafthor får grepp om Connor och därmed kan göra slut på honom ENBART p.g.a. den otroliga vikt- och styrkeskillnaden. Jag tror ju dock inte att han får tag i honom :D Om en MMA-fighter har problem med det, vad ska då en av världens osmidigaste atleter ha?

Ponera dock på att Connor gör ett misstag och Hafthor får ner honom på backen. Kan Connor då verkligen leva på att han är en av världens bästa fighters, när det skiljer ~100 kg i kroppsvikt och tre, fyra gånger i styrka?

Diomedea exulans
2016-08-24, 14:45
Antar att du dels syftar på McGregor vs Hafthor. Jag förstår dock de som tror på Hafthor, man har ju en bild av hur Hafthor får grepp om Connor och därmed kan göra slut på honom ENBART p.g.a. den otroliga vikt- och styrkeskillnaden. Jag tror ju dock inte att han får tag i honom :D Om en MMA-fighter har problem med det, vad ska då en av världens osmidigaste atleter ha?

Ponera dock på att Connor gör ett misstag och Hafthor får ner honom på backen. Kan Connor då verkligen leva på att han är en av världens bästa fighters, när det skiljer ~100 kg i kroppsvikt och tre, fyra gånger i styrka?

MMA-folk är väl tränade att ta sig ur grepp? Eller spelar det ingen roll om personen är mycket starkare?

dared
2016-08-24, 14:46
Karelin över Tyson - helt klart fördel Karelin.
Motivering att det är betydligt lättare för en duktig brottare att ta ned en duktig boxare än vad det är för boxaren att hinna knocka. Karelin har dessutom storlek,styrka och räckvidd på sin sida. Visst kan Tyson knocka honom, men jag tror inte Karelin faller ihop som ett korthus bara för att han inte har vana att ta slag. Ju mer stryk mot huvudet / knock outer man fått påverkar snarare negativt hur lättknockad man blir av huvudslag, allt annat lika. Att Karelin skulle vika sig lätt varken mentalt eller fysiskt är inte så troligt (gigantisk tjurnacke som kommer från ryska tundran). Dock så har ju Tyson slag som kan sätta stop oavsett.

Chuck Norris tror jag skulle plocka många traditionella kampsport-legender från tv, han har trots allt riktigt legit BJJ. Räcker dock inte mot prime Tyson och framför allt inte Karelin ,:)

MackeJuve
2016-08-24, 14:50
MMA-folk är väl tränade att ta sig ur grepp? Eller spelar det ingen roll om personen är mycket starkare?

Ja givetvis är de det, men vid en viss styrka måste det ändå bli svårt att bryta sig ur ett grepp.

Mariuz Pudzianovski gick ju över till MMA. Är väl merparten plojmatcher. Men han hade ju en bakgrund som fighter innan han klev in i strongmanvärlden. En världens starkaste man med fightingbakgrund mot McGregor då?

Jag kan fan ingenting om MMA så har svårt att få en uppfattning :D Någonstans måste ju ändå en gräns gå. Men det kanske är en gräns där ingen befinner sig i dagsläget, vad vet jag.

Yes
2016-08-24, 14:50
Ponera dock på att Connor gör ett misstag och Hafthor får ner honom på backen. Kan Connor då verkligen leva på att han är en av världens bästa fighters, när det skiljer ~100 kg i kroppsvikt och tre, fyra gånger i styrka?
Beror lite på hur mycket tur Conor har och exakt hur sopig Hafthor är på att brottas. Det är extremt svårt att brottas mot någon som är så mycket större och starkare. Däremot behöver det vara omöjligt att slinka ur hans grepp och ta sig upp, men då ska det nog till att Conor hamnar i en hyfsat bra position.

Derbel McDillet
2016-08-24, 15:11
Satan så mycket info :D

Läste lite snabbt och slarvigt, de verkar vara värdiga motståndare till varandra där tigern är favorit, typ? Tigern känns smidigare och tyngre. Lejonet lite mer kompakt och "pitbull-aktigt".

Tigerns största fördel är att de kan slåss med både "armar" samtidigt. Lejonet måste stödja sig på tre ben medan de sveper med ena frambenet. Lejon är de osmidigaste kattdjuren.

Spiffy
2016-08-24, 15:37
Jag pratar inte bara om Tyson vs Lee.

Oavsett vad tror jag det varit jävligt jämt. Förmodligen med Lee som vinnare, men jävligt jämt vilket som.


Tapatalk.

Hur ser du en jämn match mellan Tyson och Lee utspela sig?
Att Tyson träffar ett par slag och Lee ett par sparkar, och tillsist vinner då Lee?

Att Lee vinner en jämn match mot Tyson ser jag som en omöjlighet. Träffar Tyson ett slag så är det game over. Så ska Lee vinna så tror jag det ska vara genom matrix moves och nöta ner honom med sparkar.

Yes
2016-08-24, 15:42
MMA-folk är väl tränade att ta sig ur grepp? Eller spelar det ingen roll om personen är mycket starkare?
I markkamp är teknik absolut överlägset. Småkillar kan totalt dominera sönder betydligt större motståndare. Det finns dock gränser. 180Kg strongman har passerat den gränsen för länge sedan. Allt Conor skulle ha att hoppas på i det läget är att hitta en lucka så han kan fly, eller lyckas få in ett KO-slag.

Yes
2016-08-24, 15:56
Det komiska är att du kallar mig en man utan koll, medan du själv kallar Bruce Lee för filmstjärnan. :laugh:
Jo, killen vars meriter baseras på hörsägen mot killen som har 50 vinster (varav 44 på KO) och 6 förluster i tungviktsboxning.

UanFI0XdSlA[

Derbel McDillet
2016-08-24, 16:05
Det komiska är att du kallar mig en man utan koll, medan du själv kallar Bruce Lee för filmstjärnan. :laugh:

Förlåt, du hade rätt. Jag hade inte gjort min research. Såg nu att Bruce Lee i en film spöade en hel dojo samtidigt. Dom var ca 50st och han tog ALLA! Till och med deras sensei!

Yes
2016-08-24, 16:10
Förlåt, du hade rätt. Jag hade inte gjort min research. Såg nu att Bruce Lee i en film spöade en hel dojo samtidigt. Dom var ca 50st och han tog ALLA! Till och med deras sensei!
Sifu! Har du ingen koll, bror!?

Diomedea exulans
2016-08-24, 16:14
Sifu! Har du ingen koll, bror!?

Om jag inte missminner mig så var det faktiskt japanska svartbälten han spöade där, så sensei borde vara rätt. ;)

Yes
2016-08-24, 16:15
Om jag inte missminner mig så var det faktiskt japanska svartbälten han spöade där, så sensei borde vara rätt. ;)
Fan! Då får jag bita i skämskudden!

panzerpig
2016-08-24, 18:18
Bara jag som trodde tråden handlade om det här?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/X_%26_Y

kork
2016-08-24, 22:49
Är inte övertygad om att storleken är avgörande om vi snackar Hafthor vs McGregor. En prallell jag tänker på är Kruth vs Sapp i Solnahallen där Sapp fick ett knä i magen efter typ 12 sekunder och började gråta och det blev tko. I det fallet var ju skillnaden, förutom storleken, att Kruth kunde slåss medan Sapp inte hade en susning. Han var helt enkelt bara stor vilket såklart skrämmer de flesta men inte Kruth.

Skulle kunna vara samma situation mellan Hafthor och McGregor. Storleksskillnaden är ju värre i detta fall men ändå. Den store är inte van att ta emot stryk. Det är jävvlarimig inte skönt att få en lowkick på låret eller i knäleden om man inte är van. Det gör fan ont när min 5-åring sparkar mig eftersom jag inte är en van fighter. Skulle kunna tänka mig att ett dussin sparkar från McGregor skulle göra jätten immobil. Och då torde det bli lättare.

Det är vad jag tror som en ren tv-soffs-mma-kommentator.

Derbel McDillet
2016-08-25, 00:01
Är inte övertygad om att storleken är avgörande om vi snackar Hafthor vs McGregor. En prallell jag tänker på är Kruth vs Sapp i Solnahallen där Sapp fick ett knä i magen efter typ 12 sekunder och började gråta och det blev tko. I det fallet var ju skillnaden, förutom storleken, att Kruth kunde slåss medan Sapp inte hade en susning. Han var helt enkelt bara stor vilket såklart skrämmer de flesta men inte Kruth.


Märklig och irrelevant parallell men särskilt usel då Sapp typ bara kör läggmatcher för att undvika skador. Såfort han mötte en motgång i matcherna så la han sig. Iaf i slutet av hans karriär. Att dra slutsatser från en Sappmatch...... LAAAWL!

kork
2016-08-25, 05:06
Märklig och irrelevant parallell men särskilt usel då Sapp typ bara kör läggmatcher för att undvika skador. Såfort han mötte en motgång i matcherna så la han sig. Iaf i slutet av hans karriär. Att dra slutsatser från en Sappmatch...... LAAAWL!


Haha vilken skön besserwisser. "Irrelevant parallell"? Eh, du vet väl vad "irrelevant" betyder? Eller är det ordet "parallell" som ställer till det för dig? När du fått ordning på begreppen så får du ta och förklara hur det är irrelevant och märkligt. Och när du ändå håller på så kan du länka till den matchen du såg med Hafthor som visar att han inte lägger sig. Att du har sett det live är också godkänd källa, men då krävs det vittne i form av minst en annan kolozzeummedlem.

Väl mött broder!

Nyland
2016-08-25, 06:51
Det närmsta vi kan komma svaret på Tyson vs. Lee måste ju vara att kolla på Ip Man 3. Där spelar Donnie Yen Ip Man, som var Bruce Lee's tränare (de borde alltså ha samma stil), och han har en fight med Tyson. :)

Jag är på jobbet så kan inte kolla just nu men här är länken för den som är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=2TNnq1vJAlI

ARMSTARK
2016-08-25, 07:18
Bara jag som trodde tråden handlade om det här?
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/X_%26_Y

Det trodde jag också, dessa härliga snubbar skulle egentligen ha en egen tråd. Riktig nostalgi.

trädgårdsmöbel
2016-08-25, 07:19
Om jag inte missminner mig så var det faktiskt japanska svartbälten han spöade där, så sensei borde vara rätt. ;)

När jag tränade karate så kallades tränaren för Sempai. Fast han hade brunt bälte. En Sensei (med svart bälte i karate) hade vi bara ibland, han var oftast kickboxningstränare fast där skulle vi varken säga sensei eller sempai, utan "Tränarn". Det var minst sagt förvirrande att hålla reda på att han hette olika i samma lokal beroende på vilka kläder vi hade på oss när vi gjorde i stort sett samma sak på träningen oberoende av klädsel :D

borjaompanytt
2016-08-25, 07:40
Bruce Lee var en pionjär inom mycket ja, men att tro att han skulle ha en chans mot världens bästa (kanske genom tiderna) tungviktsboxare är bara löjligt. Nu är det ju så att om man kollar topplistorna, det finns ju några stycken, och tar du nån av de seriösa, så hamnar han inte på topp10, ibland inte ens på topp50 i tungvikten. Så han är hypad genom en "smart" Don King, tidningsrubriker med våldtäkter, knark och skandaler. Lägg då på fläshigha youtubeklipp, tv-spel och en tråkig historia med frånvarande fadersfigur, en tränare som tog honom under vingarna, men som tidigt dog bort - så skapar man en hype. Att säga att han var bäst osv.. betyder att man inte har gjort sin hemläxa inom boxningen.

Visst, han hade talang och tog bältet som den yngsta någonsin - men det gör honom trots det inte till en kandidat på topp10 eller topp20, men dock inom topp50 i tungvikten genom tiderna. Detta är sanningen, men om man vill bortse från det och gå på hypen, som många andra, utan att ta reda på fakta så är det deras ensak. Men ni ska vet att det finns massor av fläshiga youtube-highlights på boxare genom tiderna om det är det ni gillar, så kan jag plocka fram dem.

I Tysons fall så mötte han sin överman mot en medioker Buster Douglas, som hade mer att vinna den kvällen. Tyson hade tränat för klent medans Doublas gav allt, han ansågs vara en nolla och en förlorare. Han hade precis kommit ur en alkholrehabiliteringsklinik, hans mamma hade dött, och frugan led av en livshotande sjukdom, när han blev nerslagen hade han en enledning att komma upp, han sa att han dedikerade fighten till sin bortgångna mamma.

Peter.B
2016-08-25, 07:51
Nu är det ju så att om man kollar topplistorna, det finns ju några stycken, och tar du nån av de seriösa, så hamnar han inte på topp10, ibland inte ens på topp50 i tungvikten. Så han är hypad genom en "smart" Don King, tidningsrubriker med våldtäkter, knark och skandaler. Lägg då på fläshigha youtubeklipp, tv-spel och en tråkig historia med frånvarande fadersfigur, en tränare som tog honom under vingarna, men som tidigt dog bort - så skapar man en hype. Att säga att han var bäst osv.. betyder att man inte har gjort sin hemläxa inom boxningen.

Visst, han hade talang och tog bältet som den yngsta någonsin - men det gör honom trots det inte till en kandidat på topp10 eller topp20, men dock inom topp50 i tungvikten genom tiderna. Detta är sanningen, men om man vill bortse från det och gå på hypen, som många andra, utan att ta reda på fakta så är det deras ensak. Men ni ska vet att det finns massor av fläshiga youtube-highlights på boxare genom tiderna om det är det ni gillar, så kan jag plocka fram dem.

I Tysons fall så mötte han sin överman mot en medioker Buster Douglas, som hade mer att vinna den kvällen. Tyson hade tränat för klent medans Doublas gav allt, han ansågs vara en nolla och en förlorare. Han hade precis kommit ur en alkholrehabiliteringsklinik, hans mamma hade dött, och frugan led av en livshotande sjukdom, när han blev nerslagen hade han en enledning att komma upp, han sa att han dedikerade fighten till sin bortgångna mamma.

Får erkänna att jag gjort min hemläxa inom boxningen alldeles för dåligt, uppenbarligen. Du får gärna länka någon utav dessa seriösare topplistor, det vore väldigt intressant att se även om det är lite OT. Hur som helst kvarstår faktumet att han var en oerhört duktig och talangfull tungviktsboxare som slog som en häst sparkar, och han skulle äta Bruce Lee till frukost och sedan peta tänderna med gode herr Lees öron.

Derbel McDillet
2016-08-25, 07:54
Haha vilken skön besserwisser. "Irrelevant parallell"? Eh, du vet väl vad "irrelevant" betyder? Eller är det ordet "parallell" som ställer till det för dig? När du fått ordning på begreppen så får du ta och förklara hur det är irrelevant och märkligt. Och när du ändå håller på så kan du länka till den matchen du såg med Hafthor som visar att han inte lägger sig. Att du har sett det live är också godkänd källa, men då krävs det vittne i form av minst en annan kolozzeummedlem.

Väl mött broder!

Ska jag igen förklara varför din "prallell" är irrelevant? :) Jadu... Du pratar om Mcgregor vs Hafthor. 180kg strongman vs 80kg kampsportare. Du hänvisar till en match mellan två faktiska kampsportare, 160kg vs 100+kg där den större fightern gjorde karriär av att lägga sig såfort som möjligt. Helt otroligt irrelevant jämförelse och ett under att du tog upp det :)

Ska jag alltså länka till matchen jag såg som visar att Hafthor inte lägger sig? Nej, det ska jag inte för att ha rätt i frågan. Nu säger du inte bara irrelevanta saker utan orimliga och felaktiga också. GJ!

Magnus N
2016-08-25, 08:22
Jag ser gärna någon lista där Tyson inte hamnar ens inom topp50 inom tungvikten genom tiderna, har svårt att förstå det men är å andra sidan inte så insatt men känns märkligt

delta_mats
2016-08-25, 08:46
När man pratar om listor hit eller dit tar man ju deras motstånd på den tiden i beaktning. Inte boxarnas absoluta skicklighet. Tyson är lätt topp 10 om man skulle ställt dem mot varandra. Vilket ju är det intressanta i frågan. Inte hur relativt duktig någon är.

MackeJuve
2016-08-25, 09:06
När man pratar om listor hit eller dit tar man ju deras motstånd på den tiden i beaktning. Inte boxarnas absoluta skicklighet. Tyson är lätt topp 10 om man skulle ställt dem mot varandra. Vilket ju är det intressanta i frågan. Inte hur relativt duktig någon är.

Spot on. Allra mest diskuterat är detta inom fotbollen. Merparten av dagens fotbollsspelare skulle springa åttor kring Pelé. Messi skulle vara nivåer över Maradona. Samtidigt så blir det tråkigt att ranka världens bästa genom tiderna utan att ha en relativ jämförelse. Dessutom väldigt svårt.

Diomedea exulans
2016-08-25, 09:21
Det närmsta vi kan komma svaret på Tyson vs. Lee måste ju vara att kolla på Ip Man 3. Där spelar Donnie Yen Ip Man, som var Bruce Lee's tränare (de borde alltså ha samma stil), och han har en fight med Tyson. :)

Jag är på jobbet så kan inte kolla just nu men här är länken för den som är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=2TNnq1vJAlI
Vet inte hur seriös du var, men fightscenerna i de filmerna är ungefär lika realistiska som de i Crouching Tiger, Hidden Dragon. :) Dessutom gick Lee ifrån Ip Mans läror senare.
När jag tränade karate så kallades tränaren för Sempai. Fast han hade brunt bälte. En Sensei (med svart bälte i karate) hade vi bara ibland, han var oftast kickboxningstränare fast där skulle vi varken säga sensei eller sempai, utan "Tränarn". Det var minst sagt förvirrande att hålla reda på att han hette olika i samma lokal beroende på vilka kläder vi hade på oss när vi gjorde i stort sett samma sak på träningen oberoende av klädsel :D
Japp, lärare med svart bälte kallas sensei, lärare med något annat bälte kallas sempai.

Macroman
2016-08-25, 09:48
I Tysons fall så mötte han sin överman mot en medioker Buster Douglas, som hade mer att vinna den kvällen. Tyson hade tränat för klent medans Doublas gav allt, han ansågs vara en nolla och en förlorare. Han hade precis kommit ur en alkholrehabiliteringsklinik, hans mamma hade dött, och frugan led av en livshotande sjukdom, när han blev nerslagen hade han en enledning att komma upp, han sa att han dedikerade fighten till sin bortgångna mamma.

Fakta gällande den matchen var att Buster var helt överlägsen Tyson i hela den matchen. Tysons slagkraft gav en nedslagning som dock Buster klarade för att sedan sänka Tyson ett par ronder senare. Sant dock att Buster aldrig presterade på denna nivå varken förr eller senare.

Kolla in matchen hela finns på YT. Mycket sevärd för övrigt.

ARMSTARK
2016-08-25, 10:37
Fakta gällande den matchen var att Buster var helt överlägsen Tyson i hela den matchen. Tysons slagkraft gav en nedslagning som dock Buster klarade för att sedan sänka Tyson ett par ronder senare. Sant dock att Buster aldrig presterade på denna nivå varken förr eller senare.

Kolla in matchen hela finns på YT. Mycket sevärd för övrigt.


Räkningen har diskuterats som tvivelaktig när Douglas är nere, nja vad vet jag. Men när han väl kommer upp går gong-gongen, annars hade han varit kokt, han var riktigt skakad och ingen har någonsin klarat sig mot Tyson i det tillståndet.
Dock VAR Tyson i väldigt dålig kondition där, han var nog mindre muskelmässigt än jag någonsin sett honom. Tydligen var det mycket vin kvinnor och sång under den perioden.

trädgårdsmöbel
2016-08-25, 10:57
Vad tror ni om en fight mellan ett lag bestående av 10 obeväpnade människor (blandade åldrar, blandade kön) inte särskilt duktiga på att slåss, ingen är starkare eller större än normalt, men totalt orädda, välorganiserade, ingen självbevarelsedrift, skitförbannade och väldigt motiverade vs Tyson i sin prime?

Grahn
2016-08-25, 11:00
Välorganiserade och orädda? Klart de vinner....är ju bara att klänga fast lite folk och avsluta....

Gör säkert ont på de som har otur iofs.

Derbel McDillet
2016-08-25, 11:07
Välorganiserade och orädda? Klart de vinner....är ju bara att klänga fast lite folk och avsluta....

Gör säkert ont på de som har otur iofs.

Inte klart alls. Blandade åldrar och kön.. Säg att det kanske är fyra män som faktiskt kan göra nån slags skada.. Och medelmannen är rätt usel på att slåss för den delen. Resten kvinnor, barn eller åldringar.
Utgången beror helt på vilket gäng som slumpas ihop.

Yes
2016-08-25, 11:10
Shakira vs. Milena Kunis?

Båda obeväpnade och inoljade, i bikini.

Grahn
2016-08-25, 11:21
Inte klart alls. Blandade åldrar och kön.. Säg att det kanske är fyra män som faktiskt kan göra nån slags skada.. Och medelmannen är rätt usel på att slåss för den delen. Resten kvinnor, barn eller åldringar.
Utgången beror helt på vilket gäng som slumpas ihop.

Blandade åldrar och kön är ju iofs lite av en slamkrypare, dagisbarn och långvårdspatienter......men utöver det är det rätt svårt att värja sig när det hänger en person eller två i varje extremitet.

Grahn
2016-08-25, 11:22
Shakira vs. Milena Kunis?

Båda obeväpnade och inoljade, i bikini.

I vissa matcher är alla vinnare.

Macroman
2016-08-25, 11:42
Räkningen har diskuterats som tvivelaktig när Douglas är nere, nja vad vet jag. Men när han väl kommer upp går gong-gongen, annars hade han varit kokt, han var riktigt skakad och ingen har någonsin klarat sig mot Tyson i det tillståndet.
Dock VAR Tyson i väldigt dålig kondition där, han var nog mindre muskelmässigt än jag någonsin sett honom. Tydligen var det mycket vin kvinnor och sång under den perioden.

Bara Don King som hävdar det och hans man var ju Tyson. Helt fräckt bytte han väl som vanligt sida efter fighten. Det gäller att alltid vara i vinnarhörnan. Buster följde domarens räkning vilket ju är det som gäller oavsett om den räkningen tar 9 eller 12 sekunder.

Sant med förberedelserna etc. Osannolikt vad mkt stryk Tyson fick i den matchen. Taktiken var ju helt perfekt för en boxare med lång räckvidd mot en mindre "infighter" som Tyson.

kork
2016-08-25, 11:42
Ska jag igen förklara varför din "prallell" är irrelevant? :) Jadu... Du pratar om Mcgregor vs Hafthor. 180kg strongman vs 80kg kampsportare. Du hänvisar till en match mellan två faktiska kampsportare, 160kg vs 100+kg där den större fightern gjorde karriär av att lägga sig såfort som möjligt. Helt otroligt irrelevant jämförelse och ett under att du tog upp det :)

Ska jag alltså länka till matchen jag såg som visar att Hafthor inte lägger sig? Nej, det ska jag inte för att ha rätt i frågan. Nu säger du inte bara irrelevanta saker utan orimliga och felaktiga också. GJ!

Menar du att du på allvar att du har extrema svårigheter att se likheten i min jämförelse? Jag erkänner glatt att jag ser skillnader eftersom jag aldrig har påstått att vi här har två identiska fall, men att hävda att man inte ser likheter tycker jag verkar oroväckande?

Och fighter och fighter? Nja Sapp var i första hand amerikansk fotbollsspelare, i andra hand stor och möjligen i sista hand en fighter. Och att tro att en välriktad thaispark inte gör skada för att mottagaren är större visar på bristande erfarenhet inom muay thai. Därför tänkte jag att du kunde hänvisa till något som visade på att Hafthor skulle vara kapabel att ta stryk.

ARMSTARK
2016-08-25, 11:49
Vad tror ni om en fight mellan ett lag bestående av 10 obeväpnade människor (blandade åldrar, blandade kön) inte särskilt duktiga på att slåss, ingen är starkare eller större än normalt, men totalt orädda, välorganiserade, ingen självbevarelsedrift, skitförbannade och väldigt motiverade vs Tyson i sin prime?

Har du sett det där klippet där en (förmodligen boxare) kille blir attakerad efter en insident i trafiken, han backar och sänker de framrusande personerna en efter en. Tänk dig Tysons slag istället för en Svenne-baban-duktig-på-boxning... R.I.P.

Luca Brasi
2016-08-25, 12:00
Har du sett det där klippet där en (förmodligen boxare) kille blir attakerad efter en insident i trafiken, han backar och sänker de framrusande personerna en efter en. Tänk dig Tysons slag istället för en Svenne-baban-duktig-på-boxning... R.I.P.

Rusar de fram samtidigt så är Tyson rökt.

trädgårdsmöbel
2016-08-25, 12:38
Ok, vi tar en till fånigare än förra: Du vs X antal unga exceptionellt snygga och provokativt klädda eller oklädda damer på runt 160cm, 50kg, ingen av dem särskilt duktig på att slåss, eller speciellt starka, men de är jävligt förbannade och motiverade att våldföra sig på dig. Du är fullknökad med Viagra men fast besluten att försöka in i det sista vara trogen din flickvän. Hur många krävs det för att besegra DIG?

Yes
2016-08-25, 12:46
I vissa matcher är alla vinnare.
Sant. Mycket sant.

Derbel McDillet
2016-08-25, 12:51
Menar du att du på allvar att du har extrema svårigheter att se likheten i min jämförelse? Jag erkänner glatt att jag ser skillnader eftersom jag aldrig har påstått att vi här har två identiska fall, men att hävda att man inte ser likheter tycker jag verkar oroväckande?


Otroliga svårigheter. Som sagt, jämförelsen var usel :) Inte det minsta oroväckande. Ta de lugnt nu

MackeJuve
2016-08-25, 13:13
Menar du att du på allvar att du har extrema svårigheter att se likheten i min jämförelse? Jag erkänner glatt att jag ser skillnader eftersom jag aldrig har påstått att vi här har två identiska fall, men att hävda att man inte ser likheter tycker jag verkar oroväckande?

Och fighter och fighter? Nja Sapp var i första hand amerikansk fotbollsspelare, i andra hand stor och möjligen i sista hand en fighter. Och att tro att en välriktad thaispark inte gör skada för att mottagaren är större visar på bristande erfarenhet inom muay thai. Därför tänkte jag att du kunde hänvisa till något som visade på att Hafthor skulle vara kapabel att ta stryk.

Hans poäng är att Sapp körde läggmatcher och gärna gav upp vid motgång. Då blir det lätt mer av en våldsam pjäs än en riktigt fight, likt wrestling. Därmed blir din liknelse inte särskilt bra då du baserar den på just Sapp mot en lättare motståndare. I vårt scenario slåss de till döden, det är ingen WWE-show där du får betalt för att ställa upp och det är okej att förlora. Förlorar du dör du.

kork
2016-08-25, 13:30
Hans poäng är att Sapp körde läggmatcher och gärna gav upp vid motgång. Då blir det lätt mer av en våldsam pjäs än en riktigt fight, likt wrestling. Därmed blir din liknelse inte särskilt bra då du baserar den på just Sapp mot en lättare motståndare. I vårt scenario slåss de till döden, det är ingen WWE-show där du får betalt för att ställa upp och det är okej att förlora. Förlorar du dör du.

Yes jag förstår det. Även jag höll med om att liknelsen haltade.

Men jag störde mig på hans sätt att uttrycka sig. Hade han skrivit såsom du gör ovan (schysst ton och sakliga förklaringar på sin kritik) så hade jag aldrig tänt.

Diomedea exulans
2016-08-25, 13:48
Lång diskussion, men relevant: http://www.bullshido.net/forums/showthread.php?t=123762

trädgårdsmöbel
2016-08-25, 13:54
Mycket hat mot Sapp här. Jag tyckte Sapp var skitduktig (innan han bara började lägga sig, på den tiden han tog lite stryk innan han la sig), som sagt han var ju ingen fighter, men ändå kunde han spöa riktigt duktiga fighters (som i sin tur kunde spöa de allra flesta som hävdar att de var dåliga).

De framställde det som en slags David mot Goliat när Sapp skulle slåss, men Sapp var den egentliga David.

Sapp liksom bevisade i K1 vilken jäkla hype det är kring karate, boxning osv. är. Här kommer en stor jävla köttklump som inte kan slåss, men som ändå slår ner duktiga kampsportare bara för att han är stor och stark. Jag kunde riktigt gotta mig i hur jäkla butthurt vissa kampsportsfantaster blev när deras idoler/hypade sport fick stryk av en sådan som Sapp.

Hade Sapp vart ännu tidigare, och han gett en massa Kung-Fu munkar (som tränat i ett shaolintempel i 30 år med övermänskliga mystiska skills) stryk i matcher hade jag nästan krämat i brallan av förtjusning.

Luca Brasi
2016-08-25, 15:13
Det Iranska hoppet Sajad Gharibi vs 10 plastikkirurger med specialitet fettsugning?
https://d.ibtimes.co.uk/en/full/1530121/iranian-hulk-2.jpg?w=400

Derbel McDillet
2016-08-25, 16:33
Sax och Sten vs Sax och Påse.

Tag team battle! Vilka vinner??!

Fredszky
2016-08-25, 17:07
Stenen (och saxen).

Påsen bryts ner efter fullständigt efter ca 15 år om vi pratar en papperspåse.
Saxen är otjänlig efter en 30-500 års-period beroende på material.
En klassisk bit granit kan hålla sig i fint skick i ett par hundra miljoner år utan problem.

ARMSTARK
2016-08-25, 18:55
Ok, vi tar en till fånigare än förra: Du vs X antal unga exceptionellt snygga och provokativt klädda eller oklädda damer på runt 160cm, 50kg, ingen av dem särskilt duktig på att slåss, eller speciellt starka, men de är jävligt förbannade och motiverade att våldföra sig på dig. Du är fullknökad med Viagra men fast besluten att försöka in i det sista vara trogen din flickvän. Hur många krävs det för att besegra DIG?

En. "Nej sluta, jag vill inte." Skulle jag säga samtidigt som jag knäppte upp byxorna...

Yes
2016-08-26, 08:38
Ok, vi tar en till fånigare än förra: Du vs X antal unga exceptionellt snygga och provokativt klädda eller oklädda damer på runt 160cm, 50kg, ingen av dem särskilt duktig på att slåss, eller speciellt starka, men de är jävligt förbannade och motiverade att våldföra sig på dig. Du är fullknökad med Viagra men fast besluten att försöka in i det sista vara trogen din flickvän. Hur många krävs det för att besegra DIG?
Jag vill ju ogärna slåss med kvinnor så en handfull eller så hade säkert kunnat övermanna mig.

MackeJuve
2016-08-26, 10:07
Hur pass stor rovdjursdinosaurie tror ni att världens största elefant någonsin(10 ton tung) hade haft en fair chans emot? Elefanten spöar ju allt på land, den kan slakta ett par noshörningar utan vidare. En T-rex matchar ju dock den, i princip i alla fall, i vikt. Har även världens starkaste bett genom tiderna. Kanske någon mindre dinosaurie?

Derbel McDillet
2016-08-26, 10:40
Hur pass stor rovdjursdinosaurie tror ni att världens största elefant någonsin(10 ton tung) hade haft en fair chans emot? Elefanten spöar ju allt på land, den kan slakta ett par noshörningar utan vidare. En T-rex matchar ju dock den, i princip i alla fall, i vikt. Har även världens starkaste bett genom tiderna. Kanske någon mindre dinosaurie?

Tror dinosaurien behöver väga några ton iaf om den ska sola elefanten. Tar nog ett långt tag att ta sig igenom huden.

Diomedea exulans
2016-08-26, 10:44
Hur pass stor rovdjursdinosaurie tror ni att världens största elefant någonsin(10 ton tung) hade haft en fair chans emot? Elefanten spöar ju allt på land, den kan slakta ett par noshörningar utan vidare. En T-rex matchar ju dock den, i princip i alla fall, i vikt. Har även världens starkaste bett genom tiderna. Kanske någon mindre dinosaurie?

Lejon i grupp kan döda elefanter. Jag vet inte om det betyder att ett enskilt lejon kan döda en elefant, men isåfall så kan hyfsat små rovdinosaurier (300 kg) döda en.

Triceratops var ungefär lika stor som en elefant, och det verkar vara allmän dinosauriekunskap att en Triceratops hade spöat en T-rex med lätthet, trots de otaliga målningar där jättarna verkar vara låsta i en hyfsat jämn kamp. Men Triceratops var i en annan klass än elefanter; de hade mycket större muskler (mycket kraftigare ben och benutskott alltså), och deras pannhorn var gissningsvis bättre vapen än elefantens betar. Med pannhornen kan man ju rusa rakt på; elefanten måste liksom göra en uppercut med huvudet för att göra skada med betarna.

Derbel McDillet
2016-08-26, 10:47
Lejon i grupp kan döda elefanter. Jag vet inte om det betyder att ett enskilt lejon kan döda en elefant, men isåfall så kan hyfsat små rovdinosaurier (300 kg) döda en.



Vette sjutton om man nånsin ser lejon ge sig på elefanthannar på sex ton, om den inte är rejält skadad eller gammal. ALDRIG nånsin att de gör det ensamma iaf.

MackeJuve
2016-08-26, 11:01
Nae, ett ensamt lejon kan aldrig ta en frisk och stor elefant(de skulle aldrig ens få idén). I flock är det ju en annan sak, även om de nästan uteslutande lär välja ut de mindre och svagare djuren.

Nu snackar vi en superkry jätte-elefant på 10 ton som mår hur bra som helst. 300 kg dinosaurie tror jag inte räcker.

Allosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Allosaurus Oklar vikt på denna men mellan 2 och 5 ton, d.v.s. elefanten har ett kraftigt viktövertag.

Albertosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Albertosaurus 2,5 ton.

Eller kanske t.o.m. en Torvosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Torvosaurus 5-6 ton, d.v.s. hade matchat en normal elefant i vikt men inte vår 10-tonsjätte.

Yes
2016-08-26, 11:03
Arg skogsfinne vs. arg jugge?

Båda har kniv.

Diomedea exulans
2016-08-26, 11:08
Vette sjutton om man nånsin ser lejon ge sig på elefanthannar på sex ton, om den inte är rejält skadad eller gammal. ALDRIG nånsin att de gör det ensamma iaf.

Jag får nog revidera det jag sa om lejonen. Jag baserade det på en artikel jag såg i en tidning för några år sedan, där lejon faktiskt gav sig på en elefant, men det var sensationellt och hade aldrig setts förut. Vet dock inte om lejonen vann. De var väldigt utsvultna, annars skulle de aldrig gett sig på elefanten.

Nae, ett ensamt lejon kan aldrig ta en frisk och stor elefant(de skulle aldrig ens få idén). I flock är det ju en annan sak, även om de nästan uteslutande lär välja ut de mindre och svagare djuren.

Nu snackar vi en superkry jätte-elefant på 10 ton som mår hur bra som helst. 300 kg dinosaurie tror jag inte räcker.

Allosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Allosaurus Oklar vikt på denna men mellan 2 och 5 ton, d.v.s. elefanten har ett kraftigt viktövertag.

Albertosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Albertosaurus 2,5 ton.

Eller kanske t.o.m. en Torvosaurus? https://sv.wikipedia.org/wiki/Torvosaurus 5-6 ton, d.v.s. hade matchat en normal elefant i vikt men inte vår 10-tonsjätte.

Relevant för frågeställningen är vilka typer av rovdjur elefanten utvecklats för att värja sig mot. Med andra ord: Vilka rovdjur har den varit tvungen att motstå under sin tid på jorden? Några av dem är säkerligen utdöda nu... Men vilket var det största och farligaste av dessa? Jag är dåligt insatt, men gissar på sabeltandad katt. Jag tror inte iallafall inte elefanten är gjord för att besegra rovdjur på över tonnet.

Så jag tror att även en inte jättestor rovdinosaurie hade kunnat fucka seriöst med elefanten. SÅ jäkla tjock hud har väl inte elefanter, det är inte pansar vi snackar om direkt; de går väl att döda med spjut, t ex? Jag tror elefantens snabel är ett rent patetiskt vapen jämfört med Allosaurus käftar. Det elefanten kan hoppas på är väl att typ tackla bort dinosaurien, eller välta den och mangla den med fötterna.

ARMSTARK
2016-08-26, 11:43
Arg skogsfinne vs. arg jugge?

Båda har kniv.

En arg skogsfinne är argare än någon annan så lätt finnen. Fast nu har det väl aldrig funnits någon "finne med kniven" som det heter, sånt som morfar och farfar rashetsade med, jag har aldrig hört att det någonsin förekommit irl. Ändra det till afrikan så har vi en mer verklighetstrogen händelse, men å andra sidan skulle juggen ha pistol då så...

Yes
2016-08-26, 11:57
En arg skogsfinne är argare än någon annan så lätt finnen. Fast nu har det väl aldrig funnits någon "finne med kniven" som det heter, sånt som morfar och farfar rashetsade med, jag har aldrig hört att det någonsin förekommit irl. Ändra det till afrikan så har vi en mer verklighetstrogen händelse, men å andra sidan skulle juggen ha pistol då så...
Hela finska sidan av min släkt har en knivfetisch. Förutom kärringarna då. Och nog har man hört historier om vilda knivslagsmål. De brukar iof vara som fiskehistorier, förutom att storleken på gäddan bytts ut med hur många meter tarmar som hängde ut.

Det är sant att juggen skulle ha pistol. Jag ger dock rätt lika odds även i det fallet. Tänk att båda är fulla och det är svårt att sänka en arg finne som kommer viftandes med kniv.

Jag har alltid sett juggar som Balkans finnar.

MackeJuve
2016-08-26, 12:33
Relevant för frågeställningen är vilka typer av rovdjur elefanten utvecklats för att värja sig mot. Med andra ord: Vilka rovdjur har den varit tvungen att motstå under sin tid på jorden? Några av dem är säkerligen utdöda nu... Men vilket var det största och farligaste av dessa? Jag är dåligt insatt, men gissar på sabeltandad katt. Jag tror inte iallafall inte elefanten är gjord för att besegra rovdjur på över tonnet.

Så jag tror att även en inte jättestor rovdinosaurie hade kunnat fucka seriöst med elefanten. SÅ jäkla tjock hud har väl inte elefanter, det är inte pansar vi snackar om direkt; de går väl att döda med spjut, t ex? Jag tror elefantens snabel är ett rent patetiskt vapen jämfört med Allosaurus käftar. Det elefanten kan hoppas på är väl att typ tackla bort dinosaurien, eller välta den och mangla den med fötterna.

Nej, givetvis. Men dess abnorma storlek borde ändå medföra att den skulle kunna hävda sig mot större djur än en sabeltandad tiger. Premissen är ju att elefanten på en öppen savann möter på EN dinosaurie. De står mitt emot varandra med lite avstånd och så börjar fighten. En elefant med den storleken har ju sjukt stora betar som borde kunna göra en hel del skada. Exempelvis så hade Satao, en av världens största elefanter på "sin tid", två meter långa betar som vägde ~45 kg styck. Elefanter har ju dessutom en historia av att slakta noshörningar som väger ett par ton.

Får Allosaurus oskadd ta ett rejält bett om halsen på elefanten så är ju denne körd. Jag är dock inte helt säker på att den lyckas med det.

AntonHA
2016-08-26, 12:59
3 människor med kniv vs chimpans

AntonHA
2016-08-26, 13:20
Vilka djur kan en människa döda med typ en Ak47a? Utan att själv bli skadad

Grahn
2016-08-26, 13:25
Vilka djur kan en människa döda med typ en Ak47a? Utan att själv bli skadad

Typ alla iom att du sa KAN, skulle ju inte vara mitt första vapenval mot tex elefant, noshörning eller blåval men går säkert.

Gerdler
2016-08-26, 13:40
Vilka djur kan en människa döda med typ en Ak47a? Utan att själv bli skadad
Beror på skytten och avståndet. Är det en bra skytt och ett par hundra meters avstånd till att börja med så skulle alla landlevande djur dö utan att göra skada. En elefant klarar inte 2-3 magasin välplacerade skott i vitala delar. De tränger in gissningsvis en meter i elefanten. Sen är det svårt att skjuta på vattenlevande varelser, men jag är säker på att man skulle kunna döda blåvalar med Ak47a om den simmade vid ytan under lång tid.
Nej, givetvis. Men dess abnorma storlek borde ändå medföra att den skulle kunna hävda sig mot större djur än en sabeltandad tiger. Premissen är ju att elefanten på en öppen savann möter på EN dinosaurie. De står mitt emot varandra med lite avstånd och så börjar fighten. En elefant med den storleken har ju sjukt stora betar som borde kunna göra en hel del skada. Exempelvis så hade Satao, en av världens största elefanter på "sin tid", två meter långa betar som vägde ~45 kg styck. Elefanter har ju dessutom en historia av att slakta noshörningar som väger ett par ton.

Får Allosaurus oskadd ta ett rejält bett om halsen på elefanten så är ju denne körd. Jag är dock inte helt säker på att den lyckas med det.
Om noshörningar får stryk av elefanter och lejon i flock får spö av enskilda noshörningar så tror jag att dinosaurier får vara rätt stora. Hur effektiva är dinosaurierna? De dog ju ut, är de inte mer snabba muskelfibrer så de inte skulle kunna jaga en elefant eller strida en längre tid utan bara ha en halvminuts fight i sig. Det är ju oftast inte så kampen ser ut, tänker jag:

7GgiUdgc4oQ

Diomedea exulans
2016-08-26, 15:43
De dog ju ut

Det var ju för att de fick en komet i huvudet, inte för att elefanterna dödade dem.

Sen vet jag inte var du har läst det där om att de skulle ha mer snabba muskelfiber. Du får gärna upplysa mig om du har det, jag är alltid game för att lära mig mer dinosaurienörderi. *popcorn*

Edit: Helvete vad erotisk röst hon hade i klippet. Jag ska ägna resten av kvällen åt att lyssna på det på repeat, tror jag.

delta_mats
2016-08-26, 17:12
Noshörningar är sjukt kraftfulla. Man ser att den lyfter buffeln från marken några gånger. Noshörningar dödas dock med lätthet av pelefanter.

HjE6X4lbto0

Luca Brasi
2016-08-26, 17:52
Vilka djur kan en människa döda med typ en Ak47a? Utan att själv bli skadad

hxMMrPoBq0M

Don H
2016-08-26, 18:41
Flodhäst Vs Noshörning

Luca Brasi
2016-08-26, 19:05
Flodhäst Vs Noshörning

I vatten eller på land?

MasterChief
2016-08-26, 19:48
Diomedeas myskanka mot YTS spindel Lukas.

Diomedea exulans
2016-08-26, 19:52
Diomedeas myskanka mot YTS spindel Lukas.

Myskankan utan tvekan.

Yes
2016-08-26, 19:54
Myskankan utan tvekan.
+1

Six Pack Jack har inte en chans.

Don H
2016-08-26, 20:08
I vatten eller på land?

I lera till knäna

Derbel McDillet
2016-08-27, 00:15
3 människor med kniv vs chimpans

Vilka människor? Tre hyffsat välvuxna män hade definitivt vunnit EEENKELT

Arne Persson
2016-08-27, 05:39
Vilka människor? Tre hyffsat välvuxna män hade definitivt vunnit EEENKELT

Tror du?:) Det tror inte jag...

Derbel McDillet
2016-08-27, 10:03
Tror du?:) Det tror inte jag...

Nä jag märker att alla verkar tro att schimpanser är det starkaste, snabbaste och farligaste djur som nånsin funnits.

AntonHA
2016-08-27, 11:47
Nä jag märker att alla verkar tro att schimpanser är det starkaste, snabbaste och farligaste djur som nånsin funnits.

Det har ju varit ett par fall där nått schimpanshusdjur bokstavligt talat har slitit loss ansiktet från folk. De stänger nog alla grippers som finns rätt lätt ;)

Derbel McDillet
2016-08-27, 12:22
Det har ju varit ett par fall där nått schimpanshusdjur bokstavligt talat har slitit loss ansiktet från folk. De stänger nog alla grippers som finns rätt lätt ;)

Inte för att låta makaber men ja, jag har sett bilden på kvinnan som blev massakrerad av en chimpans. Med risk för att låta extrem makaber. Jag och många andra större män hade kunnat göra samma skada på en människa på ca en minut.

Diomedea exulans
2016-08-27, 12:38
Det har ju varit ett par fall där nått schimpanshusdjur bokstavligt talat har slitit loss ansiktet från folk. De stänger nog alla grippers som finns rätt lätt ;)

Inte för att låta makaber men ja, jag har sett bilden på kvinnan som blev massakrerad av en chimpans. Med risk för att låta extrem makaber. Jag och många andra större män hade kunnat göra samma skada på en människa på ca en minut.

Värt att nämna är att schimpanserna biter mycket. Det låter genast lite mindre extremt om man får höra att en schimpans bitit av ett finger snarare än slitit av det, t ex.

Luca Brasi
2016-08-27, 13:42
Inte för att låta makaber men ja, jag har sett bilden på kvinnan som blev massakrerad av en chimpans. Med risk för att låta extrem makaber. Jag och många andra större män hade kunnat göra samma skada på en människa på ca en minut.

Chimpansen kanske bara var lite kinkig?

King Grub
2016-08-27, 13:44
El4M5tk-N1A

Gerdler
2016-08-27, 15:13
Det var ju för att de fick en komet i huvudet, inte för att elefanterna dödade dem.

Sen vet jag inte var du har läst det där om att de skulle ha mer snabba muskelfiber. Du får gärna upplysa mig om du har det, jag är alltid game för att lära mig mer dinosaurienörderi. *popcorn*

Edit: Helvete vad erotisk röst hon hade i klippet. Jag ska ägna resten av kvällen åt att lyssna på det på repeat, tror jag.
Det är väl det enda rimliga eftersom de var så stora. Jag har läst det någonstans som en teori eller sett det i en dokumentär men jag vet ej var. Massan ökar i kubik och tvärsnittsytan ökar i kvadrat med storleken. Har du käkat krokodil nån gång? Hur är det köttet? Det är som kycklingars kött. Sen kan vi inget veta, deras muskler är borta, men i princip alla reptiler som lever har högre andel snabba muskelfiber än däggdjuren.

Diomedea exulans
2016-08-27, 17:12
Det är väl det enda rimliga eftersom de var så stora. Jag har läst det någonstans som en teori eller sett det i en dokumentär men jag vet ej var. Massan ökar i kubik och tvärsnittsytan ökar i kvadrat med storleken. Har du käkat krokodil nån gång? Hur är det köttet? Det är som kycklingars kött. Sen kan vi inget veta, deras muskler är borta, men i princip alla reptiler som lever har högre andel snabba muskelfiber än däggdjuren.

Krokodiler jagar genom att ligga i vattnet helt osynliga och flyta så nära det landlevande offret som möjligt, för att sedan explodera upp genom ytan och få tag i sitt byte med ett enda hugg. Deras livsstil innefattar knappt en enda aerob aktivitet, och det är nog därför de har så mycket snabba fibrer.

Vet inte så mycket om andra reptiler, men deras växelvarmhet gör väl att de är slöare, vilket gör att de behöver mindre långsamma fibrer än en antilop som promenerar runt och äter gräs hela dagen.

För övrigt var inte dinosaurier reptiler.

Bmwtwinturbo
2016-08-27, 20:09
Om man i ursprungsfrågan byter ut schäfern mot en blandras med Ovtjarkans fysiska kapacitet (90kg) och en fightingavlad pitbull mentalitet? Smärttrösklen är en aspekt, grythundar kan ju ge sig ner i grytet igen trots avbiten käke

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

AntonHA
2016-08-27, 21:08
3 schimpanser mot gorilla?

Diomedea exulans
2016-08-27, 22:41
3 schimpanser mot gorilla?

Schimpanserna, för gorillan är feg och schimpanser är våldsamma.

Macroman
2016-08-29, 10:44
Vilka människor? Tre hyffsat välvuxna män hade definitivt vunnit EEENKELT

Är inte helt säker på det...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2169089/Andrew-Oberle-Chimp-attack-student-badly-mauled-parents-left-traumatised.html

http://www.esquire.com/news-politics/a5609/chimpanzee-attack-0409/

Läste om en annan attack jag inte hittar nu men där attackerade en hanne en jeep med fem män och dödade tre på några sekunder.

Arne Persson
2016-08-29, 10:51
Nä jag märker att alla verkar tro att schimpanser är det starkaste, snabbaste och farligaste djur som nånsin funnits.

Jag tror du hade blivit tämligen förvånad om/när du insett hur löjligt fel du har...
Hoppa gärna in i en schimpansbur med en välvuxen hane och testa dina "teorier"...

delta_mats
2016-08-29, 11:16
Är inte helt säker på det...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2169089/Andrew-Oberle-Chimp-attack-student-badly-mauled-parents-left-traumatised.html

http://www.esquire.com/news-politics/a5609/chimpanzee-attack-0409/

Läste om en annan attack jag inte hittar nu men där attackerade en hanne en jeep med fem män och dödade tre på några sekunder.

Första exemplet en ensam kille mot två schimpanshannar, andra exemplet attackerades en kvinna. 3 män med knivar hade ju absolut dödat en schimpans.
Förmodligen hade en av dem blivit slagen och biten ordentligt men medan detta sker kommer apan bli knivad av de andra två.

Macroman
2016-08-29, 11:19
Är inte helt säker på det...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2169089/Andrew-Oberle-Chimp-attack-student-badly-mauled-parents-left-traumatised.html

http://www.esquire.com/news-politics/a5609/chimpanzee-attack-0409/

Läste om en annan attack jag inte hittar nu men där attackerade en hanne en jeep med fem män och dödade tre på några sekunder.

Det kan ha varit den här attacken jag läste om.

http://www.monkeyday.org/2006/04/texas-man-tells-story-of-fatal-chimp.html
http://articles.courant.com/2006-05-01/features/0605010493_1_tacugama-chimpanzee-sanctuary-fingers-from-both-hands-st-james-davis

Arne Persson
2016-08-29, 11:22
Första exemplet en ensam kille mot två schimpanshannar, andra exemplet attackerades en kvinna. 3 män med knivar hade ju absolut dödat en schimpans.
Förmodligen hade en av dem blivit slagen och biten ordentligt men medan detta sker kommer apan bli knivad av de andra två.

Dom är ruskigt snabba och tål en hel del, missar dom så är det troligen godnatt för alla tre. En ilsken silverback hade troligen kunnat plocka armar och ben av dom som lockesspindlar...

Macroman
2016-08-29, 11:23
Första exemplet en ensam kille mot två schimpanshannar, andra exemplet attackerades en kvinna. 3 män med knivar hade ju absolut dödat en schimpans.
Förmodligen hade en av dem blivit slagen och biten ordentligt men medan detta sker kommer apan bli knivad av de andra två.

Andra exemplet en kvinna och hennes man. Mannen skyddade sin fru men blev helt lemlästad.

Nä, de skulle möjligtvis kunna döda honom om de har tur men de skulle alla bli mer eller mindre lemlästade. En stor hanne gör slarvsylta av tre män utan kniv med kniv måste de ha tur för att det inte ska bli samma utfall.

delta_mats
2016-08-29, 11:34
Andra exemplet en kvinna och hennes man. Mannen skyddade sin fru men blev helt lemlästad.

Nä, de skulle möjligtvis kunna döda honom om de har tur men de skulle alla bli mer eller mindre lemlästade. En stor hanne gör slarvsylta av tre män utan kniv med kniv måste de ha tur för att det inte ska bli samma utfall.

Jag tror inte schimpansen är så duktig att slåss mot flera motståndare samtidigt då den inte förstår vad en kniv gör för skada. Den förstår inte att medan den håller ner och slår och biter en människa kommer de andra knivhugga den i ryggen. Så medan den fokuserar på att lemlästa en av männen är den utsatt för knivangrepp. Sänk in ett knivblad 15 cm in i vitala organ så är det godnatt även för en schimpans.

Förutsättningarna var ju också att samtliga är beredda att slåss.

Utan kniv är människorna chanslösa.

Derbel McDillet
2016-08-29, 11:36
Jag tror du hade blivit tämligen förvånad om/när du insett hur löjligt fel du har...
Hoppa gärna in i en schimpansbur med en välvuxen hane och testa dina "teorier"...

Varför skulle jag nånsin vilja döda en schimpans med kniv?