handdator

Visa fullständig version : Hur mkt proteinpulver/kolhydrater behöver jag


simpas
2016-08-19, 19:42
Tjenare!
Var idag inne och tänkte inhandla en gainer, fick istället ett tips att göra min egen gainer med whey 100% och malto. Fick då också med en skopa på 50ml.

Killen i kassan sa att jag skulle ta 3 skopor whey + 2 skopor malto med 4dl vatten direkt efter träning. Låter detta rimligt? Har ej gjort min "egen gainer" förut. Fö en kille som tränar runt 5 gånger i veckan, dock ganska "tanig".

Tack!

PureWhey
2016-08-19, 20:58
Ska? Du ska inte göra något, hur mycket du äter och vill få i dig vet du förhoppningsvis själv.


Skrivet slarvigt med telefonen

simpas
2016-08-19, 21:02
Ska? Du ska inte göra något, hur mycket du äter och vill få i dig vet du förhoppningsvis själv.


Skrivet slarvigt med telefonen
Tack för svar, ja dåligt formulerat. Jag ligger på runt 65 kilo atm, enligt mina uträkningar så behöver jag då 30g extra protein och enligt gymgrossistens uträkning också runt 50-100g malto. Ska jag då ta 1 skopa protein och 2 skopor malto? Låter detta rimligt.

tack

King Grub
2016-08-19, 21:13
Det beror på hur mycket protein du får från kosten i övrigt.

simpas
2016-08-19, 21:31
Det beror på hur mycket protein du får från kosten i övrigt.

Försöker käka så mkt som möjligt, men ligger säkert lägre / vanligt

Beemel
2016-08-20, 12:00
Tack för svar, ja dåligt formulerat. Jag ligger på runt 65 kilo atm, enligt mina uträkningar så behöver jag då 30g extra protein och enligt gymgrossistens uträkning också runt 50-100g malto. Ska jag då ta 1 skopa protein och 2 skopor malto? Låter detta rimligt.

tack

Behöver du 30g protein så är det rimligt att äta 30g protein. Hur många skopor det blir beror ju på skopans storlek. En skopa är ingen direkt SI enhet.
Hur många skopor malto (eller andra kolhydrater) du "behöver" (kolhydrater är olikt protein och fett inte "nödvändigt") styrs av din kaloribudget och ditt övriga dagliga intag.

Beemel
2016-08-20, 12:02
Försöker käka så mkt som möjligt, men ligger säkert lägre / vanligt

Lägre på vad? Protein eller kalorier?

Om du äter så mycket "som möjligt" så kan du ju inte göra mer. =)

Don H
2016-08-20, 12:10
Om du inte vet hur mycket du får i dig genom maten så kan det vara bra att ta reda på det.
Lägg 4 gånger mera tid på att lära dig om mat, macros/ micros än vad du lägger på att läsa på random gymforum om tillskott.
Sedan när du har koll på det så kommer du att veta hur mycket mat i pulverform du behöver, om något

skattefusk
2016-08-21, 14:23
Ta endast kostillskott om du inte får i dig tillräckligt via din vanliga kost

Starke75an
2016-08-21, 14:44
Lär dig äta mat. Finns mycke gott att äta. Läs på om kost.