handdator

Visa fullständig version : Blir du mätt av ett standardmål på nån av de tre stora hamburgarhaken (McD, BK, MaX)?


Bärsärk
2016-08-19, 11:07
Jag antar att det är Whopper meal på BK, Big Mac på McD och originalmål på Max. Jag äter väldigt sällan ute så någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Anledningen till att jag frågar är att Max precis lanserat ett nytt mål, för 94 kr.

https://www.max.se/sv/Kampanjer/Just-nu-pa-Max/

Lite saftigt tycker jag, speciellt då det var bra många år sedan man blev mätt på ett standardmål.

Men det är klart, om man är mätt och nöjd kanske det inte är lika farligt...

oMEIS
2016-08-19, 11:11
Åh herregud, nej verkligen inte.

Åt Max igår, köpte plusmeny av Pepper jack till detta blev det också 1 st Cheeseburgare och 2st Creole Jr.

Jag blev belåten, men verkligen inte mätt. 400g kycklingbröst mättar så sjukt mycket bättre.


Har verkligen försökt äta mig "ordentligt" mätt på donken osv för jag uppskattar deras käk. Inte ens 20 Nuggets och en Big Mac meny får mig att bli sådär go-mätt

ceejay
2016-08-19, 11:24
Nej inte riktigt.

Mental
2016-08-19, 11:32
Japp, normalmätt.
Friscoburgare och strips brukar vara standard för mig, 1070kcal, kör lightläsk till det. Flottigare än så har jag svårt att motivera en måltid att vara om jag inte konditionstränar. Brukar ligga runt 800kcal på lunch, 500kcal till frukost och sedan lite mellanmål/kvällsmål och öl till detta :D

King Grub
2016-08-19, 11:35
Visst, men bara en kort tid. Sedan försvinner det på nolltid och lämnar ett hål efter sig.

Mental
2016-08-19, 11:39
Åh herregud, nej verkligen inte.

Åt Max igår, köpte plusmeny av Pepper jack till detta blev det också 1 st Cheeseburgare och 2st Creole Jr.

Jag blev belåten, men verkligen inte mätt. 400g kycklingbröst mättar så sjukt mycket bättre.


Har verkligen försökt äta mig "ordentligt" mätt på donken osv för jag uppskattar deras käk. Inte ens 20 Nuggets och en Big Mac meny får mig att bli sådär go-mätt

Grand Deluxe Pepper Jack 'n' Bacon 799kcal
Cheeseburgare 350 kcal
Creole Jr 352 kcal * 2
Stor strips 511kcal
Dryck 0 eller 210, beroende på om du körde light eller inte.

Men in alles. 2350-2550 kcal i en sittning. Fattar inte hur det går in :D

hurril
2016-08-19, 11:44
Lägger alltid till en köttskiva och ibland dubblerar jag burglaren (med extra skiva.) Skippar däremot ofta läskeblasken till förmån för vatten och tar aldrig plusmeny. Det är kött(fiffan)et jag vill åt.

Minikubik
2016-08-19, 11:46
Lägger alltid till en köttskiva och ibland dubblerar jag burglaren (med extra skiva.) Skippar däremot ofta läskeblasken till förmån för vatten och tar aldrig plusmeny. Det är kött(fiffan)et jag vill åt.

This

Kaalle
2016-08-19, 11:50
Big Tasty meny med plusmeny och 3 cheeseburgare brukar täppa igen skapligt i ett par timmar.

MackeJuve
2016-08-19, 11:50
Japp. Jag blir å andra sidan allt som oftast mätt på rätt moderata mängder mat, mina 186 cm och ~93 kilogram till trots. Rör inte särskilt mycket på mig.

Diomedea exulans
2016-08-19, 11:53
Japp.

Bärsärk
2016-08-19, 12:08
Lägger alltid till en köttskiva och ibland dubblerar jag burglaren (med extra skiva.) Skippar däremot ofta läskeblasken till förmån för vatten och tar aldrig plusmeny. Det är kött(fiffan)et jag vill åt.

Vad kostar det att lägga till en extra köttskiva? Alltid undrat, aldrig vågat fråga.

LillisJ
2016-08-19, 12:12
Åt i onsdags två plusmenyer(McFeast/20 pack nuggets) från donken, och två cheeseburgare vid sidan av.

Knappt 4000 kalorier. Hade lätt kunnat äta det igen 20 minuter senare. :D

Helt sjukt egentligen.

Gnusram
2016-08-19, 12:13
Vad kostar det att lägga till en extra köttskiva? Alltid undrat, aldrig vågat fråga.

Det undrar jag också, jag har inte ens tänkt på att man kan. Är det standard på alla burglarhak eller beror det på kocken?

Mental
2016-08-19, 12:13
Är det någon som har testat donkens två nya ostburgare? Super cheese och mc double? 15kr styck.

Bärsärk
2016-08-19, 12:15
Är det någon som har testat donkens två nya ostburgare? Super cheese och mc double? 15kr styck.

Supercheese är riktigt bra, mycket bättre än en vanlig cheese.

3-4 supercheese är "standard" för mig när jag äter utemat.

LillisJ
2016-08-19, 12:15
Är det någon som har testat donkens två nya ostburgare? Super cheese och mc double? 15kr styck.

Super cheesen är god faktiskt. Inte alls som resterande sliskburgare :D

Bärsärk
2016-08-19, 12:16
Det undrar jag också, jag har inte ens tänkt på att man kan. Är det standard på alla burglarhak eller beror det på kocken?

Ja det är det, åtminstone på donken så kan du lägga till extra ost, extra sallad och extra dressing men i och med att det är franchise så kostar det olika beroende på vilken donken du går till precis som med allt annat.

Här på lokala donken tar de ibland 1 kr för vatten och ibland inget.

På vissa McDonalds så kan du lägga till extra dressing till din cheesburgare för 0 kr, och du kan även lägga till sallad för 0 kr. 5 cheese med bigmac sås och sallad för 50 kr är trevligt.

Bärsärk
2016-08-19, 12:19
Åt i onsdags två plusmenyer(McFeast/20 pack nuggets) från donken, och två cheeseburgare vid sidan av.

Knappt 4000 kalorier. Hade lätt kunnat äta det igen 20 minuter senare. :D

Helt sjukt egentligen.

Speciellt med tanke på vad det kostar, då är det verkligen helt sjukt!

Sparven från Minsk
2016-08-19, 12:23
Ohungrig men inte mätt direkt.

hurril
2016-08-19, 12:34
Vad kostar det att lägga till en extra köttskiva? Alltid undrat, aldrig vågat fråga.

Beror på storleken på den men betydligt billigare än att hugga en till burglare. Bättre PPKr =) (Jag minns inte.)

Gerdler
2016-08-19, 12:39
Jag äter sällan hela meals. Jag äter sällan på burgarställen överhuvudtaget faktiskt. Men när jag gör det så vill jag oftast bara ha nåt som stillar hungern och ger mig protein för stunden. Då brukar det var två till tre små hamburgare utan tillbehör, de heter olika på olika ställen. Men mätt blir jag ju knappast av det. En big mac är fortfarande rätt liten och pommes mättar inte det minsta, kcal innehållet är kanske egentligen tillräckligt i och med läsken och pommesen, men mättnad uteblir.

Mental
2016-08-19, 12:44
Beror på storleken på den men betydligt billigare än att hugga en till burglare. Bättre PPKr =) (Jag minns inte.)

Hmm, när jag ville ha extra kött på min cheeseburglare kostade det lika mycket som en extra cheeseburglare, 10kr.

hurril
2016-08-19, 12:53
Hmm, när jag ville ha extra kött på min cheeseburglare kostade det lika mycket som en extra cheeseburglare, 10kr.

Är säkert annorlunda för barnburglarna =)

Grahn
2016-08-19, 12:55
Om det är samma köttbit de lägger på extra är väl inte det så märkligt? Är väl runt 10kr normalt....

Mental
2016-08-19, 13:02
Är säkert annorlunda för barnburglarna =)

Donkencheese ger ju 16g protein för 10kr! 62 öre grammet!!!! Fett värt! ;)

oMEIS
2016-08-19, 13:06
Grand Deluxe Pepper Jack 'n' Bacon 799kcal
Cheeseburgare 350 kcal
Creole Jr 352 kcal * 2
Stor strips 511kcal
Dryck 0 eller 210, beroende på om du körde light eller inte.

Men in alles. 2350-2550 kcal i en sittning. Fattar inte hur det går in :D

Fattar inte hur det inte går? :) Jag funderar på om jag ska førsøka trycka typ 10k i en sittning. Æven med "deff" mage tar det fan inte stop før mig. Jag ær alltid hungrig. Æven fast jag ær "full" så finns det ændå mer space før skitmat.

Kan ju berætta att det inte ær någon bra egenskap.

Grazzafukkinrazzi
2016-08-19, 13:47
Brukar köra 2-3 extra köttpuckar på Big Tasty/Maestro Tasty. Kostar 10kr extra per styck, fett värt.

J.V
2016-08-19, 14:21
Vad kostar det att lägga till en extra köttskiva? Alltid undrat, aldrig vågat fråga.Pa Max var det 10kr for en extra 45g och 15kr for en extra 90g, med reservation for att jag inte gjort det pa typ tre ar. Kan sakert gatt upp en 5kr.

Nagot annat som ar trevligt, som inte heller ar pa menyn, ar 20 bitar nuggets. Verkar dock bara som att vissa Max vill servera det av nagon anledning, trots att de som serverar uppenbarlig har det fardiginmatat i sina kassasystem. Tre dippar ingick och man fick nuggetsen serverade i deras plastlador som normalt anvands till sallader. :D

MackeJuve
2016-08-19, 14:29
Nagot annat som ar trevligt, som inte heller ar pa menyn, ar 20 bitar nuggets. Verkar dock bara som att vissa Max vill servera det av nagon anledning, trots att de som serverar uppenbarlig har det fardiginmatat i sina kassasystem. Tre dippar ingick och man fick nuggetsen serverade i deras plastlador som normalt anvands till sallader. :D

20 nuggets och CO finns på Donken också, med tre dippsåser. Var min populäraste bakismat ett tag. Den gången jag har fyllekäkat mest mat åt jag nuggets, tog först en mosbricka på macken för att sedan knalla över till Donken och beställa 20 nuggets och CO. Säkert ingen märkvärdig mängd mat här på Kolo men då var jag lite stolt över det ;)

Lasse Kongo
2016-08-19, 16:39
Blir aldrig mätt oavsett vad jag äter =/

Så mcd etc är rena finansiella katastrofen för mig, 3 bigmacmenyer+några extra burgare och jag kanske är nöjd (för stunden)

FF (fetma forever)

Bärsärk
2016-08-19, 16:40
Pa Max var det 10kr for en extra 45g och 15kr for en extra 90g, med reservation for att jag inte gjort det pa typ tre ar. Kan sakert gatt upp en 5kr.

Nagot annat som ar trevligt, som inte heller ar pa menyn, ar 20 bitar nuggets. Verkar dock bara som att vissa Max vill servera det av nagon anledning, trots att de som serverar uppenbarlig har det fardiginmatat i sina kassasystem. Tre dippar ingick och man fick nuggetsen serverade i deras plastlador som normalt anvands till sallader. :D

Billigt eller?

Yes
2016-08-19, 16:43
Jag blir i bästa fall ohungrig, beroende på vilken slaskburgarkedja vi snackar. Det brukar väl i snitt dra iväg till runt 120Kr för äta mig mätt.

Anledningen till att jag frågar är att Max precis lanserat ett nytt mål, för 94 kr.

Lite saftigt tycker jag, speciellt då det var bra många år sedan man blev mätt på ett standardmål.

Tycker priserna är hutlösa. Det finns så jäkla mycket bättre käk att få för samma pengar, i otroligt mycket trevligare miljöer.
Käkar bara på slaskburgarhaken när jag behöver fyllekäk numera.

J.V
2016-08-19, 16:45
Billigt eller?88kr vill jag minnas.

Tree Fiddy
2016-08-19, 17:07
Att ta ett vanligt mål utan extra kött eller så är som att käka ett Happy Meal.


Edit: Varför fick du för dig att Max stavas MaX? :D

Nordenator
2016-08-19, 17:14
20 nuggets på donken är åtminstone relativt mättande, och tar man de smala dipparna (alltså inte vitlök, ost osv) rör det sig inte om speciellt mycket energi. Ungefär 1000 kcal om jag minns rätt. Hade givetvis hellre tagit det på max, men nu jobbar jag i närheten av en donken så det händer att jag tar nuggets där ibland.

mij82
2016-08-19, 17:21
https://img.ifcdn.com/images/f04d4b92d076ba77db3c531c0c4f242f47543afd3805d05de0 cefac34f44f27c_1.jpg

anvihl
2016-08-19, 17:26
Nej, absolut inte. Det som händer när jag ska äta mig mätt där att det blir så mycket salt och äcklig dressing att jag får halsbränna och måste sluta äta p.g.a äckel.

Bärsärk
2016-08-19, 19:46
Att ta ett vanligt mål utan extra kött eller så är som att käka ett Happy Meal.


Edit: Varför fick du för dig att Max stavas MaX? :D

Jag skippade frukost och var vansinnigt katabol.

Minikubik
2016-08-19, 20:09
I vetenskapens namn gjorde jag hamburgare, nuggets och strips till familjen idag, tillbehör max dressingar samt senap och ketchup. Det gick åt 2kg hamburgare, 1kg strips, 1kg nuggets samt två burkar dressing. Gissa hur mycket en vända på hamburgerhak går loss på :d

KlopFer
2016-08-19, 20:10
Problemet för mig är att burgare och fries bara blir en aptitretare för stunden men om jag låter maten smälta en stund så kanske jag upplever att jag är mätt.

Men innan den mättnadskänslan uppstår kan jag äta halva stället och bränna en månadslön ;)

Latissimus Dorsi
2016-08-19, 20:29
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Minikubik
2016-08-19, 20:41
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Vi är inte människor, vi är utomjordiska reptilvarelser

Diomedea exulans
2016-08-19, 20:46
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Du är smal av naturen. Vi är fetton av naturen.

mangemani
2016-08-19, 20:47
nej, absolut inte. beställer det största målet som finns och komponerar sedan 2 till mål och kan toppa med nån cheeseburger på sidan om, då brukar jag känna mig mätt och nöjd. 1 mål enbart är ju bara som en förrätt typ.

Wzup2u
2016-08-19, 20:52
Handlar aldrig sådan mat, men om jag väl gör det...så beror ju allt på hur mycket jag käkat innan...

Men om man säger att man är ganska hungrig så är ju ett hamburgermål pissigt lite mat... jag menar lite pommes, bröd och kött/vegetarisk mer mat är det inte.. de stora läsken lurar brickan att du får mer mat...

Nej fyfan blir dyrt om man ska äta mat där... ett mål kan ju vara perfekt mellanmål och pwo isåfall.

PerLedin
2016-08-19, 22:10
Körde extra 160 grams puck på ett max grand de lux btioche-mål härom dagen. 25 kr extra. Det var rätt lagom med mat.

HMS Laestander
2016-08-19, 23:38
Kan lätt klämma ett plusmenymål (Dubbel QP plusmeny) och ett gäng cheese till det. Har vart uppe på 4-5 stycken ett tag men försökt trappa ner det när man fyllekäkar pga det blir så jävla mycket kalorier.

Har en polare som körde Big Mac & CO plusmeny med 4 extra Big Macs och 5 vanliga hamburgare till det. Där snackar vi matmängder.

Tree Fiddy
2016-08-19, 23:44
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Hur kan du inte orka en meny? Hur stor är hamburgaren och hur många tuggor tar det? Typ 7-8 tuggor, sen lite pommes vid sidan. En meny klipper man ju på typ 5 minuter max

Donner
2016-08-19, 23:58
10 cheeseburgare så är man hemma.

3000 kcal och 160g protte. Perfekt som fyllekäk också.

anvihl
2016-08-19, 23:59
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Vi är vuxna, du är en skolpojke?

Määng
2016-08-20, 00:06
Vad är det för fel på människor. Jag orkar knappt en hel meny.

Ser ju inte ut så här utanför kolozzeum dock. I verkliga livet är det inte lika coolt att äta mycket mat.

Rolfarsson
2016-08-20, 00:20
Nej, långt ifrån.

frys
2016-08-20, 10:07
vafan kan man beställa extra kött på max och mcd osv? VARFÖR HAR INGEN BERÄTTAT DETTA TILL MIG? XD

Kör jag en big mac meny + 2 cheeseburgare så brukar jag va ganska nöjd men då är jag stillasittande mesta av dygnet.

Ifall jag äter på någon finare hamburgerställe så har dom oftast bara "double-up" o då hamnar man på en 300g o det är okej men för att vara mätt skulle jag vilja ha 500-600g

trädgårdsmöbel
2016-08-20, 11:03
Jag blir det. Jag var en sådan som kunde äta enorma mängder och satte en slags stolthet i det. 4 Big Macs, en hel familjepizza själv, få personalen att sura på buffé osv.

Men jag tänkte att det kanske inte är så bra, visst det är coolt på ett sätt men blir dyrt och jag är redan fet nog som det är.

Så jag började äta mindre portioner, och på bara några veckor så ändrades aptiten. Nu räcker det med en vanlig pizza för att bli helt mätt, en mega Meny på McDonalds, osv. det är härligt att kunna äta ett normalt mål mat som en normal människa och inte som en flodhäst även om det innebär att jag äter oftare.

Bärsärk
2016-08-20, 11:51
Jag blir det. Jag var en sådan som kunde äta enorma mängder och satte en slags stolthet i det. 4 Big Macs, en hel familjepizza själv, få personalen att sura på buffé osv.

Men jag tänkte att det kanske inte är så bra, visst det är coolt på ett sätt men blir dyrt och jag är redan fet nog som det är.

Så jag började äta mindre portioner, och på bara några veckor så ändrades aptiten. Nu räcker det med en vanlig pizza för att bli helt mätt, en mega Meny på McDonalds, osv. det är härligt att kunna äta ett normalt mål mat som en normal människa och inte som en flodhäst även om det innebär att jag äter oftare.

Samma här, ju mer åren går ju mer släpper man och skiter totalt i att; väga mycket, vara snygg eller vara stark.

Förutom att vara snygg så är ju att väga mycket eller vara stark något som heller inte syns utifrån, vilket gör det hela ännu mera meningslöst att eftersträva.

Spunken
2016-08-20, 11:54
Blir absolut inte mätt på en normal meny, precis som för många andra krävs det plusmeny och åtskilliga cheeseburgare eller motsvarande för att bli mätt.

hurril
2016-08-20, 12:53
Ser ju inte ut så här utanför kolozzeum dock. I verkliga livet är det inte lika coolt att äta mycket mat.

Vadå i verkliga livet och vadå coolt? Ingen har påstått att det är coolt. Vissa av oss är större och äter mer mat så jag ser inte varför du ska tuffa till snoken här.

Morrris
2016-08-20, 13:10
Blir rejält illamående fem minuter in oavsett mängden mat på dom där ställena. Varför äter ni där? Det är inte billigt, inte snabbt, inte trevligt, inte gott och (i de flesta fall) inte nyttigt.

StarkaUlf
2016-08-20, 13:11
Blir rejält illamående fem minuter in oavsett mängden mat på dom där ställena. Varför äter ni där? Det är inte billigt, inte snabbt, inte trevligt, inte gott och (i de flesta fall) inte nyttigt.

Dom flesta äter nog där för att dom faktiskt tycker att det smakar gott. Undrar annars hur alla dessa ställen skulle gå runt ekonomiskt.

Diomedea exulans
2016-08-20, 13:19
Blir rejält illamående fem minuter in oavsett mängden mat på dom där ställena. Varför äter ni där? Det är inte billigt, inte snabbt, inte trevligt, inte gott och (i de flesta fall) inte nyttigt.

Det är svingott och hyfsat billigt.

Jag blir mätt för under hundralappen på såna ställen. Tror inte det är så fasligt onyttigt heller.

Bärsärk
2016-08-20, 13:20
Blir rejält illamående fem minuter in oavsett mängden mat på dom där ställena. Varför äter ni där? Det är inte billigt, inte snabbt, inte trevligt, inte gott och (i de flesta fall) inte nyttigt.

Jag blir sugen på cheesburglare nån gång varannan månad och då är det inte så farligt dyrt med 40 kr för 4 stycken, perfekt att trycka i sig när man bara vill att det ska gå undan.

ceejay
2016-08-20, 13:46
Lat och det är mycket kalorier. Det är najs.

Ignatius72
2016-08-20, 13:54
Dom flesta äter nog där för att dom faktiskt tycker att det smakar gott. Undrar annars hur alla dessa ställen skulle gå runt ekonomiskt.

Absolut tillräckligt gott. Men snabbheten och tillgängligheten gör mycket för mig. Äter oftast på Max och då blir det hägna en liten burgare extra och jag missar sällan lyxshaken.

hurril
2016-08-20, 14:07
lat och det är mycket kalorier. Det är najs.

+1

Rikard Jansson
2016-08-20, 14:11
Är fattig så köper oftast cheeseburgare. 5 st för 50 kr så blir jag mätt. 1500 kcal :)

Wipflash
2016-08-20, 14:41
OzDgFBgUd2U

många självgoda här som tror de kan äta som han ungefär om de bara vill *spy*

Udd3n
2016-08-20, 14:48
På mitt McD kostar det bara 3kr med extra kött till Super Cheese, alltså 75+75g kött. Brukar ibland ta två extra bitar på en, alltså 225 gram kött på en burgare för 21kr, det är svårslaget det. :)

Bärsärk
2016-08-20, 15:21
På mitt McD kostar det bara 3kr med extra kött till Super Cheese, alltså 75+75g kött. Brukar ibland ta två extra bitar på en, alltså 225 gram kött på en burgare för 21kr, det är svårslaget det. :)

Det var billigt men så är det nog inte överallt.

Leifallan
2016-08-22, 11:43
Nej herregud. Minst en extra cheeseburgare men jag blir ändå inte mätt. Riktig skitmat egentligen då mättnaden försvinner så fort.


Sent from my iPhone using Tapatalk

anvihl
2016-08-22, 11:46
OzDgFBgUd2U

många självgoda här som tror de kan äta som han ungefär om de bara vill *spy*

Har själv klarat både " Phelps diet challenge" och " The Rock challenge ", så jo, det kan vissa av oss här.

Bärsärk
2016-08-22, 11:49
Har själv klarat både " Phelps diet challenge" och " The Rock challenge ", så jo, det kan vissa av oss här.

Tiden är ju det svåra, inte mängden kalorier. Jag skulle säkert kunna få i mig det men verkligen inte på typ en timme eller sådär.

Matsa
2016-08-22, 12:29
På mitt McD kostar det bara 3kr med extra kött till Super Cheese, alltså 75+75g kött. Brukar ibland ta två extra bitar på en, alltså 225 gram kött på en burgare för 21kr, det är svårslaget det. :)

Samma här fast jag brukar beställa med deras självbetjäning och då kan man bara lägga till ett extra kött, fast två dubbla supercheese för 36kr är inte så farligt heller. :)

Luca Brasi
2016-08-22, 14:04
Blir rejält illamående fem minuter in oavsett mängden mat på dom där ställena. Varför äter ni där? Det är inte billigt, inte snabbt, inte trevligt, inte gott och (i de flesta fall) inte nyttigt.

+1
Jag undrar också varför jag äter där.

Überbiffen
2016-08-24, 10:21
Standard när jag beställer på BK är en tripple whopper bacon and cheese, stor pommes, stor choklad shake, hot cheese dippa, 6a chili cheese, 2 chili cheese burgare. Då känns det OK efteråt, deras standardmål är aptitretare på sin höjd.

Tree Fiddy
2016-08-24, 10:24
Standard när jag beställer på BK är en tripple whopper bacon and cheese, stor pommes, stor choklad shake, hot cheese dippa, 6a chili cheese, 2 chili cheese burgare. Då känns det OK efteråt, deras standardmål är aptitretare på sin höjd.

Trippel? You sir, just blew my mind.

Aldrig tänk på att trippla en beställning, kör alltid dubbel :D

Überbiffen
2016-08-24, 10:34
Trippel? You sir, just blew my mind.

Aldrig tänk på att trippla en beställning, kör alltid dubbel :D

EN gång på ett BK i mellansverige meddelade kassörskan att det inte gick att ordna men då bad jag om att få beställa av en annan så löste det sig. Trippel eller inget!

micke81
2016-08-27, 10:05
Inte ens nära mät på en standardmeny på någon av nämnda serveringar.

Toni Radanov
2016-08-27, 10:21
En gång efter en tävling där jag vattenbantat rejält (ca 10kg) och även strypt matintag i över 2 dygn var jag "ganska" hungrig och beställde en av varje meny på Max.

Åt dem gladeligen och sen åkte vi hem :D Was nice. En meny är patetisk om man är glupsk, två är lagom.

Fast då blir det rätt dyrt... Vill man äta sig mätt äre buffé som gäller på uteställen eller laga mat hemma!

Loke
2016-08-27, 12:03
Jag blir i bästa fall ohungrig, beroende på vilken slaskburgarkedja vi snackar. Det brukar väl i snitt dra iväg till runt 120Kr för äta mig mätt.


Tycker priserna är hutlösa. Det finns så jäkla mycket bättre käk att få för samma pengar, i otroligt mycket trevligare miljöer.
Käkar bara på slaskburgarhaken när jag behöver fyllekäk numera.

Ja, samtidigt fascineras jag över hur många lite "coola" restauranger serverar burgare som är typ lika dåliga/sämre än burgerkedjorna, men tar samtidigt typ 50 spänn mer för det. Deras enda fördel är man kan få köpa en öl till för 70 spänn. Kort sagt, jag blir ofta oimponerad hur jag än gör.

PerLedin
2016-08-27, 12:19
Ja, samtidigt fascineras jag över hur många lite "coola" restauranger serverar burgare som är typ lika dåliga/sämre än burgerkedjorna, men tar samtidigt typ 50 spänn mer för det. Deras enda fördel är man kan få köpa en öl till för 70 spänn. Kort sagt, jag blir ofta oimponerad hur jag än gör.

Vigårda! Dubbel puck, sötpotatispommes och rätt billig öl equals glad Per Ledin.

Yes
2016-08-27, 12:28
Ja, samtidigt fascineras jag över hur många lite "coola" restauranger serverar burgare som är typ lika dåliga/sämre än burgerkedjorna, men tar samtidigt typ 50 spänn mer för det. Deras enda fördel är man kan få köpa en öl till för 70 spänn. Kort sagt, jag blir ofta oimponerad hur jag än gör.
Vilka ställen tänker du på då?
Jag tycker det är svårt att hitta sämre än hamburgerkedjorna. Vissa sunk-pubar kanske. Sen har vi ställen som Olles och Texas som inte är mer än okej men kostar dyrt.

Överlag tycker jag restauranger i Sverige lämnar en hel del att önska. Det är mest dyrt och sämre än jag kunnat laga själv.

yaski
2017-03-06, 16:08
Tar alltid 2 Big mac menyer, blir typ 60-70% mätt när jag har käkat. Efter 20 minuter blir man hungrigare än vad man var, när man beställde maten.

Bärsärk
2017-03-06, 16:13
Jag förstår inte att ni ens gör det, måste ju kosta flera hundra med alla extra burgare hit och dit.

Jag har helt slutat med den typen av mat och går in på ica istället.

ceejay
2017-03-06, 16:19
För mig är det bara 800-1000kcal extra liksom. Tar oftast med maten hem och dricker en liter mjölk efteråt.

yaski
2017-03-06, 16:26
Jag förstår inte att ni ens gör det, måste ju kosta flera hundra med alla extra burgare hit och dit.

Jag har helt slutat med den typen av mat och går in på ica istället.

Sant, mycket billigare med hemlagad mat de blir typ nån kilo kött och pasta/ris. Man får helt enkelt mycket mer värde i pengarna än att käka ute. Man vet aldrig vad för farliga fetter, kemikalier osv. de har lagt i. Men ibland så får man bli väl lite lat.
Mvh

MasterChief
2017-03-06, 18:41
Jag behöver minst 6 BigMac med trippelkött som förrätt innan jag tar en av varje alternativ på meny. Jag sköljer ner allt med 120 gram vassle.

Och det är mitt mellis.

Bärsärk
2017-03-06, 18:53
Jag behöver minst 6 BigMac med trippelkött som förrätt innan jag tar en av varje alternativ på meny. Jag sköljer ner allt med 120 gram vassle.

Och det är mitt mellis.

Har du stort könsorgan också?

MasterChief
2017-03-06, 18:57
Har du stort könsorgan också?

Gör ett grillspett av mitt kön och det skulle göra 12 stycken kolo-byggare proppmätta.

Rikard Jansson
2017-03-06, 19:07
Brukar rensa hela jävla McDonalds när jag är där och ändå märks det inte på hungern. Sist så åt jag varenda anställd som var där också och blev ändå hungrig efter 5 minuter!

Bärsärk
2017-03-06, 19:51
Vad originella och roliga ni är fortsätt gärna!

svenbanan
2017-03-06, 19:54
AQIxZMUWUpU

Rikard Jansson
2017-03-06, 19:58
Vad originella och roliga ni är fortsätt gärna!

Kan ju berätta att jag ringde till Ronald McDonald själv, och förklarade läget. Han trodde mig inte alls men flög in mig till huvudkvarteret iallafall. Väl där drog jag i mig först 490 000 cheeseburgare följt av en centiljon chicken nuggets.

Shit pommefritte sa Rolan, vad fan gör vi nu, killen är ju helt insane. Jag själv kände bara att jag blev mer och mer hungrig. Visade sig då att de hade ett hemligt lager öronmärkt till en expedition till månen då McDonalds planerade att komma dit före BK och sätta upp restauranger. Det här lagret innehöll mat med en total massa på 8^10x10000000 centiljoner gånger jordens vikt. Nu jävlar du väl bli mätt sa Rolan men dröjde inte mer än 45 minuter innan jag hade dragit i mig allting och gjorde fan ont i magen så hungrig jag var. Åkte därefter till Ica och köpte en kycklingsallad.

hahavaffan
2017-03-06, 20:09
Lägger alltid till en köttskiva och ibland dubblerar jag burglaren (med extra skiva.) Skippar däremot ofta läskeblasken till förmån för vatten och tar aldrig plusmeny. Det är kött(fiffan)et jag vill åt.Hahaha, väl talat, och +1!

leee
2017-03-06, 20:09
it35FN2-MiU

frys
2017-03-06, 20:20
käkar bara på max när det finns kuponger. tar jag med någon så kan ja få 3st friscoburgare till priset för 1 meny. då blir det typ 2k+ kalle för 80kr :P

buffer eller pizzor är det enda som funkar för oss sl-fetton :<

anvihl
2017-03-06, 20:30
käkar bara på max när det finns kuponger. tar jag med någon så kan ja få 3st friscoburgare till priset för 1 meny. då blir det typ 2k+ kalle för 80kr :P

buffer eller pizzor är det enda som funkar för oss sl-fetton :<

Pizza är ju lika dyrt? 150-180kr för två stycken. 200+kr för tre. Buffé :thumbup:

baktung
2017-03-06, 20:37
Max är godast så där blir jag minst mätt. Skulle nog kunna få i mig ett tiotal av deras burgare. Burger King har jag bara käkat på nån enstaka gång jag knappt minns. På donken kan det börja närma sig mättnad men det är mest för att man inte kan äta för mycket av deras burgare.

För övrigt håller jag med Hurril. Brukar ta 2-3 burgare och ingen pommes eller läsk. En massa onödigt transfett kan jag vara utan.

shadowfire
2017-03-06, 20:48
Tyvärr inte en beställning under 150 kr numera på något av haken. Däremot på lokala pizzerian blir jag bra mätt för en hundring. På burgarköken så slösar jag för mycket pengar på massa trams som inte mättar speciellt, typ dipsåser, chili cheese osv. Chili cheese borde för övrigt klassas som en drog.

MasterChief
2017-03-06, 20:57
Kan ju berätta att jag ringde till Ronald McDonald själv, och förklarade läget. Han trodde mig inte alls men flög in mig till huvudkvarteret iallafall. Väl där drog jag i mig först 490 000 cheeseburgare följt av en centiljon chicken nuggets.

Shit pommefritte sa Rolan, vad fan gör vi nu, killen är ju helt insane. Jag själv kände bara att jag blev mer och mer hungrig. Visade sig då att de hade ett hemligt lager öronmärkt till en expedition till månen då McDonalds planerade att komma dit före BK och sätta upp restauranger. Det här lagret innehöll mat med en total massa på 8^10x10000000 centiljoner gånger jordens vikt. Nu jävlar du väl bli mätt sa Rolan men dröjde inte mer än 45 minuter innan jag hade dragit i mig allting och gjorde fan ont i magen så hungrig jag var. Åkte därefter till Ica och köpte en kycklingsallad.

Du ljuger. Det är mer än vad universum väger så det kan liksom inte stämma.

timoat
2017-03-07, 02:27
de gångerna jag äter mcdonalds så blir det en super cheese och liten pommes och ett glas vatten. jag tar god tid på mig och jag blir mätt på det. billigt med.

Rikard Jansson
2017-03-07, 06:58
Du ljuger. Det är mer än vad universum väger så det kan liksom inte stämma.

Tsss... dom har ju hittat ett till universum vet du väl!! Där hämtade dom maten... finns ingen mat kvar där nu.....

Haggen
2017-03-07, 07:52
Standardmål på max med bönsallad och mjölk är tillräckligt för att bli ohungrig. En extra burgare och sambons rester brukar också slinka ner. Tycker det blir onödigt dyrt att svulla på vad man kan på sådana ställen, mer en bekväm lösning tills det att man kan äta på "riktigt"

Skickat från min F3111 via Tapatalk

Pepparspray
2017-03-07, 09:27
På Sibylla tar jag en 150gram pepper jack cheese grej eller vad den heter med Pepsi max och Future fries med jalapeno. Då blir jag hyfsat mätt.

På Max blir det en trippel ostmeny med två extra burgare.

Donken en Jureskog eller vad det nu är för specialare med 2-3 extra cheese. Jag blir fort hungrig igen men då blir man hyfsat mätt.