handdator

Visa fullständig version : Träningsbänk på era gym?


AntonHA
2016-08-19, 08:43
Har typ en sån här på mitt gym http://www.xn--fretagsgym-ecb.nu/wp-content/uploads/2015/11/casall-b%C3%A4nk.jpg
Fast den är stenhård. Har väldigt svårt för att hålla bak skulderbladen i bänkpress och att ligga stabil på en sådan bänk.

Varje gång jag kört på ett annat gym så har bänkarna typ sett ut såhär https://images.vidaxl-cdn.com/woger_image/90484/main_amazon_im/channel/webshop/action/hd/image.jpg
Har slagit personbästa varje gång jag kört på en sådan bänk. Lätt att vara tajt och känns riktigt stabilt.

Vad har ni för bänkar på ert gym?

Mitt gym har inte ens ett squat rack, blir att byta snart *grr*

ceejay
2016-08-19, 08:45
Vi har en eleiko tävlingsställning på vårt gym. Annars har vi gamla väldigt bra vanliga bänkar som inte ser ut som rymdskepp.

AntonHA
2016-08-19, 08:50
Vi har en eleiko tävlingsställning på vårt gym. Annars har vi gamla väldigt bra vanliga bänkar som inte ser ut som rymdskepp.

Låter trevligt. Glömde tillägga att bänkarna är som den översta bilden fast det dessutom sticker ut som metallpinnar åt sidorna så att man inte kan placera fötterna rätt heller. Nån som har tips på bra friskis i göteborg? :p

waspen123
2016-08-19, 12:28
Våra ser mer ut som den på första bilden, bara något rejälare. Tog mig månader innan jag lyckades ligga stabilt med båda traps/skuldror/allt på bänken.

PureWhey
2016-08-19, 13:23
Låter trevligt. Glömde tillägga att bänkarna är som den översta bilden fast det dessutom sticker ut som metallpinnar åt sidorna så att man inte kan placera fötterna rätt heller. Nån som har tips på bra friskis i göteborg? :p



Varför kör du på friskis? Har inte kört på något bra friskis i gbg iaf.


Skrivet slarvigt med telefonen

baktung
2016-08-19, 17:11
På mitt gym finns det bara bänkpressar där bänk och ställning sitter ihop. De raka funkar bra att använda men den sneda kör jag aldrig på för den är hemskt obekväm och man kan inte ändra vinkel. Huvudet hamnar utanför bänken och man får nackspärr på köpet. Blir bara snedbänk i Smith eller med hantlar. Exakt den här...

http://www.gymleco.se/Produkter/Produktbilder/120_middle.png

pepplez
2016-08-19, 17:19
Har 8 fria racks, 4 powerracks och 4 eleiko squat racks. Till dessa får man använda sådana här bänkar fast de är fristående från ställningen (och blåa).
https://gymkompaniet.se/media/catalog/product/cache/1/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/1/2/122F_1_4.jpg

Sen har vi 4 st stationära bänkpressällningar som ser ut som de på bilden ovan (fast åteigen blåa dynor :)). Är riktigt nöjd över utrustningen, alla skivstänger och vikter är dessutom Eleiko.

PureWhey
2016-08-19, 17:27
Låter inte pjåkigt pepple


Skrivet slarvigt med telefonen

pepplez
2016-08-19, 18:00
Låter inte pjåkigt pepple


Skrivet slarvigt med telefonen
Nä det är fint. Särskilt med tanke på att det bara är ett vanligt gym som tillhör universitetet. Finns dock bara OL-stänger, är väl inte opti kanske. Aja nog med OT nu.

exevision
2016-08-19, 20:39
På "mitt" gym har jag en hemmasvetsad bänk.

AntonHA
2016-08-20, 09:21
Varför kör du på friskis? Har inte kört på något bra friskis i gbg iaf.


Skrivet slarvigt med telefonen

Finns nära hemmet och skolan. När kortet går ut blir det byte dock. Måste la finnas nått bra friskis här? :D

PureWhey
2016-08-20, 10:49
Finns nära hemmet och skolan. När kortet går ut blir det byte dock. Måste la finnas nått bra friskis här? :D



Vart går du i skolan? Inte vad jag har varit på iaf :p
Är det inte ett friskis vid fysiken i stan med typ 3 våningar? Kanske är sats, det är helt ok isf om det är friskis


Skrivet slarvigt med telefonen

AntonHA
2016-08-21, 16:33
Vart går du i skolan? Inte vad jag har varit på iaf :p
Är det inte ett friskis vid fysiken i stan med typ 3 våningar? Kanske är sats, det är helt ok isf om det är friskis


Skrivet slarvigt med telefonen

Tveksamt att det är friskis. Går på chalmers, så det blir nog ett byte till fysiken i johanneberg i framtiden. Kört där?

PureWhey
2016-08-21, 16:58
Tveksamt att det är friskis. Går på chalmers, så det blir nog ett byte till fysiken i johanneberg i framtiden. Kört där?



Brukar vara gött knökat med folk då det är många studenter som kör där, annars är det helt ok gym har jag för mig :) Slottskogsvallen är schyst annars med lyftarklubb och bra stänger osv, bara ett par hållplatser med 1/7/8 typ


Skrivet slarvigt med telefonen

AntonHA
2016-08-21, 17:13
Brukar vara gött knökat med folk då det är många studenter som kör där, annars är det helt ok gym har jag för mig :) Slottskogsvallen är schyst annars med lyftarklubb och bra stänger osv, bara ett par hållplatser med 1/7/8 typ


Skrivet slarvigt med telefonen

Skall testas nån gång!

Btw, kom på nått positivt med min träningsbänk idag. Testade att sätta fötterna ordentligt långt bak så att man fick en liten brygga. De små pelarna gjorde att mina fötter tvingades vara kvar i den viga position jag aldrig annars skulle ha klarat :) Låg sjukt stabilt och har aldrig känts så bra att bänka. Gäller att hitta det positiva i det negativa ;) Att jag fick ordentlig kramp i hams och glutes efterråt är mindre viktigt