handdator

Visa fullständig version : Joggingturen


Sparrisen
2004-04-21, 09:56
Hur brukar erat återhämtningsmål se ut efter att ni varit iväg på en joggingtur/löpning? (säg en halvtimma)






(edit: vet ej om tråden borde vara här eller i kosttillskott... beror på svaren :D )

Yankeee
2004-04-21, 10:05
Samma som efter gymmetpassaet fast lite mindre portioner. Alltså vassledrink och snabba kolhydrater.

King Grub
2004-04-21, 10:06
Jag skulle kunna tänka mig att ett bra återhämtningsmål efter en runda ser ut precis som efter ett styrketräningspass, men i mindre mängd, om man inte varit ute längre än 30 minuter.

Edit: en minut för sent! :cryout:

Sparrisen
2004-04-21, 10:10
jo... det fårstar jag. Jag tänkte mestadels på mängden.

Björn S
2004-04-21, 10:10
Originally posted by King Grub
Jag skulle kunna tänka mig att ett bra återhämtningsmål efter en runda ser ut precis som efter ett styrketräningspass, men i mindre mängd, om man inte varit ute längre än 30 minuter.

Edit: en minut för sent! :cryout:

Första gången i historien!
Börja du lägga på dig lite hull och sega efter eller? ;)

Yankeee
2004-04-21, 10:15
Originally posted by SwedeForce
jo... det fårstar jag. Jag tänkte mestadels på mängden.

Vet inte vad som är "optimalt" men jag brukar ta ungefär hälften av "efter gym målet".

Styrkebyggare
2004-04-21, 17:38
Jag käkar nästa lika mycket (50g protein, 50g snabba kolhydrater och 50g långsamma kolhydrater ) efter mina löparpass (tio km - 50 min) som efter mina styrkepass. :eating:

Vet inte om detta är nödvändigt, men då jag upplever att min nuvarande träningsdos (4 styrkepass 60-75 min + 2 löparpass 10 km per vecka) nöter ganska hårt på kroppen så vill jag vara säker på att jag får i mig vad jag behöver.